Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Malý bratr

06. 09. 2024
10
4
129
Autor
Benetka

   Pravidelní a možná i náhodní čtenáři mého infernetového deníčku již vědí že posledních circa 14 dní vyklízím čistím a likviduju sklady. Ééé teda šuflíky. A tak taky vypadl výstřižek z novin kde je můj malý bratr i s fotkou a jeho odpověď na otázku: Jak jste spokojeni s úrovní MHD v Břeclavi?

Josef Z., 18 let, učeň: Městskými autobusy musím jezdit denně a nejsem vůbec spokojený. Pokud mohu něco říci, tak by se mohly snížit ceny jízdného. A spojů jezdí tedy hodně málo, hlavně pak o víkendu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=TrMKfGAd0qc&ab_channel=DasaVokata

 

   Když se malý bratr narodil tak byl... Malý. Ostatně jako každé mimino. Na tom nebylo nic překvapivého. Překvapivé bylo že mámě už bylo 35 a Slávkovi 13. Tenkrát byla doba že se holky vdávaly v 18 a hned měly děti. Která ještě v 35 nebyla pod čepcem tak to už byla stará panna. Dnes je naopak normální že má žena v 35 své první dítě. No a ta malá kulička dostala jméno Joška. Nicméně pro celou rodinu to byl prostě BOBULEK. Dnes je Joškovi 42 a už zase je to kulička. Při svých 170 cm má asi tak 120 kilo a přes to své banděro si na pindíka určitě nevidí. Stala se z něj dokonalá kopie svého otce. A to žel nejen svým zjevem ale -což je daleko horší- i svými názory. Starý Joška nenávidí celý svět a má rád jen sám sebe. V tomhle případě jablko opravdu nepadlo daleko od stromu. Když se tak nad tím Slávek zamyslí... Nevyměnili jej náhodou v porodnici? Ale né. Sestra Alžběta je normální. Sice ne tak praštěná jako Slávek ale jinak jsou si docela blízcí. 

   Malý bratr ve škole ani zdaleka nebyl ta nejostřejší tužka v penále a tak když vyšel ze ZŠ vyučil se zedníkem. Tak jako starý. Jenže když pak nastoupil do svého prvního zaměstnání u jedné stavební společnosti tak... No prostě: Mistr jej poslal na lešení dělat fasádu domu a Joška zjistil že má strach z výšek a k tomu ještě navíc závratě. Docela blbé pro zedníka. Tak jak začal tak taky skončil. Mezitím si malý bratr našel přítelkyni. To je kapitola sama pro sebe. Kdyby žil Erben v dnešní době pak by mu zcela jistě bezpečně posloužila jako vzor pro popis POLEDNICE. Aneb jak řiká Slávkův dlouholetý kamarád svůj oblíbený ftípeček: Jsou tři sestry. Jedna je škaredá jak noc druhá blbá jak sviňa a třetí taky učitelka. Bohdana sice není učitelka ale jinak to sedí. Co je ale možná daleko nejhorší je ten fakt že je líná jak veš. A tak malý bratr doma vaří pere... "Uklízí..." Zatímco polednice čumí u TV do mobilu. Nepřál bych vám vidět jejich byt. Vlastně... Není to jejich byt. O to je to horší.

   Navzdory tomu že malý bratr už skoro 25 let poctivě pracuje na tři směny u svařovacího robota je neustále švorc. Na přímou otázku co dělá s prachama nikdy neodpoví. Maximálně řekne jen že má exekuci na mzdu. Slávek má ale víceméně jasno. Joška je gambler. A hazard spolyká téměř vše. Je až s podivem že doposud "nebydlí" někde pod mostem. Krom psa starého rozvrzaného kola a pár kousků oblečení nemá nic. Nic. Když má dovolenou sedí doma s lahváčem. Jenže... Navzdory tomu všemu... Přestože imrvére na vše láteří -stejně tak jak starý- jinak vypadá že je šťastný! Prostě si žije to svoje a stačí mu to! Jediné co jej může trápit je aby měl na nájem a aby nějak vyžil do příští výplaty. Jediné co trápí Slávka je že si spolu s malým bratrem nerozumí. Plus že mu nemůže nijak pomoci protože vlastně ani neví jak. Nakonec... Skoro se až nabízí otázka jestli v konečném důsledku na tom malý bráška není líp než Slávek?

 

 

 


4 názory

Benetka
před 2 měsíci
Dát tip

Děkuji K3. Lenost sice neomlouvá leč je stálepřítomná. Takže co s ní že? 

Ale pokud bys chtěl napsat co by bylo záhodno změnit/zlepšit určitě budu jednak rád a druhak se nad tím zamyslím. Ještě jednou děkuji. 


K3
před 2 měsíci
Dát tip Benetka

Škoda že svým povídkám nevěnuješ víc času. Stálo by to za to, lenost neomlouvá.


K3
před 2 měsíci
Dát tip

Zdá se mi, že problém malého bratra je v jeho samotě.


Abakus
před 2 měsíci
Dát tip Benetka

no jednoduché to nie je...a nie som učiteľka.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru