Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z pásu totality do milénia

18. 10. 2024
5
5
88
Autor
zolli

Rafička času u dvanácté směny.

Daroval ses mi!   Žehlíš krep z tváří.

Ze stromu života lístky kalendářní

létají,  už VŽDY správnými směry.

 

Nevložím přání kamenům do mezery.

Umím už plakat  do Tvých dlaní.

Láskou kříž se k mým bolestem sklání.

Jsem poupě z Jericha Nové éry.

 

S nadějí se oblékám do proměny,

ač pod pásem hříchu dnešek je temný

v  srpečku Slunce vyšly k nám změny.

 

Hrnčíř hrnců zlato mi leští,

když poklekám v blátě v dešti 

vyhlížím troubení... na letišti 

 

 

 


5 názorů

zolli
před měsícem
Dát tip

Rhodésie děkuji za radu, zkoušela jsem, jak píšeš... nešlo to.


zolli
před měsícem
Dát tip

Goro, děkuji za kritiku. Je to myšleno tak, že změna už nastala. Když nás Kristus (Slunce) smířil s Bohem , tím že zemřel na kříži, kde nesl hříchy lidstva. Tedy každého člověka, který si uvědomí, že je v jeho životě zlé jednání a vzpoura proti Bohu, kterou Bible nazývá hříchem. Tato záchrana člověka se již stala a je na každém z nás, jak se k této zprávě postaví. Světlo už vyšlo, ale je zatemnělé pro zástupy lidí. My křesťané očekáváme druhý příchod Mesiáše Ježíše Krista, který nám zaslíbil, že se vrátí.

Bible v prorockých knihách popisuje ( mnohdy v obrazech) věci budoucí. Ten srpek symbolizuje v mé básni to dobré, co už z Boha lásky vidíme vírou. Celá ta báseň je plná křesťanských biblických symbolů, takže nezasvěcený čtenář asi těžko porozumí. Jsem si toho vědoma. Celá báseň je o mém očekávání na příchod dobrého světa, který Bůh nastolí, až se ujme vlády. Já věřím, že svět a jeho zkaženost může být ( a bude) napravena pouze a jenom Kristem. Ať už v rovině celého lidstva, či v osobní rovině každého z nás. Člověk je bytost hluboce zabredlá ve zlém a náprava se děje pouze změnou srdce, které dělá Bůh. Dobrými skutky, mravní snahou ani dodržováním zákona ( myšleno desatera) se člověk sám nezachrání. Má báseň je o mém očekávání dobrého pro věřící a soudu pro zlo ve všech formách.


Gora
před měsícem
Dát tip

Náboženský kontext zvýrazňuje metaforky, zaujalo mě m.j. 

v  srpečku Slunce vyšly k nám změny. Je-li myšleno  jako prosba, aby ON vyslal změny, pak bych změnila na vyšli, mají-li vyjít změny, tak bych nechala  vyšly...

Pěkná!


Rhodesie
před měsícem
Dát tip

Vpravo nahoře rozklikni nick, dej "Moje díla" a tam máš jednu z možností "upravit".

 

Jinak se mi tenhle počin líbí, dobrej obsah, obkročnej rým je taky fajn...   :)


zolli
před měsícem
Dát tip

Dělá vám to písmák taky, že vám upravujeme text a nemůžete to opravit??? Proč?

Proc


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru