Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Po konci sveta

23. 10. 2024
7
5
58
Autor
e.eucrow

Po konci sveta sa zotmelo a z ľudí ostali len hlasy.

Vyjadrovali počudovanie nad svojím stavom.

Takto sme si to nepredstavovali, vraveli.

Navzájom sa síce počuť nemohli, to však netušili.

 

Každý hovoril to, čo uznal za vhodné.

Jeden nadával na tých, čo koniec podľa neho

privolali, druhý argumentoval, že sa treba prispôsobiť,

tretí sa tváril akoby sa nič nestalo a tvrdil,

že musí stihnúť autobus do práce,

štvrtý kričal o pomoc, piaty si pospevoval,

šiesty diskutoval sám so sebou, siedmy

si myslel, že je v nebi a ôsmy, že je v pekle.

 

Hlasy do seba nechtiac narážali

bez toho, aby to pocítili. Nemohli

uniknúť ani k žiarivým hviezdam

a cudzím planétam, pretože žiadne

hviezdy ani planéty už neexistovali. 

 

Jediné, čo im ostávalo, bolo malátne sa

tmoliť v tme a hovoriť jeden cez druhého.

Ich slová pripomínali bzučiaci hmyz.


5 názorů

Umbratica
před 5 hodinami
Dát tip

"Konec světa" nastane, podle současných vědeckých názorů zhruba za miliardu let, pokud tímto "koncem světa" myslíme zánik života na planetě Zemi. Zhruba za miliardu let začne našemu Slunci docházet vodík a jaderná fúze - přeměna vodíku na hélium přestane probíhat. Slunce se začne prudce ohřívat a obrovský žár spálí vše živé na zemi. Časem se začne Slunce zvětšovat a nakonec bude tak veliké, že pohltí Merkur, Venuši a pravděpodobně i Zemi...

Daleko pravděpodobnější ovšem je, že život na planetě zemi způsobí samotné lidstvo daleko dříve než za miliardu let. Myslím, že se k celoplanetární katastrofě blížíme mílovými kroky a nic nás nezastaví...  Ale ve hře jsou taktéž stále ještě i sopky. Ty už několikrát život na planetě Zemi téměř zlikvidovaly a kdyby zase jednou po milionech let vybuchl nějaký obří stratovulkán, mohla by být tvá básnička docela realistická. Skutečně by se setmělo, zatímco dle slunečního scénáře by byla světla až moc. 


Janina6
před 17 hodinami
Dát tip

Taky se mi to teď zdá lepší... a údernější.


e.eucrow
před 18 hodinami
Dát tip Janina6

vdaka

janina: ako to tak citam, tak sa mi zda, ze bez toho versa o priestore to funguje fakt lepsie. dikes


Gora
před 19 hodinami
Dát tip

Dobrá fantazie - hezky se čte.


Janina6
před 20 hodinami
Dát tip

Líbí se mi to. I když by se dalo pochybovat, jak by v neprostoru, kde není nic, mohly znít zrovna zvuky...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru