Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLevice a pravice
Autor
Jinys
Dávný. předvolební povzdech. Nebo, že by dněšní, povolební?
Pravou a levou ruku potřebuje každý člověk. Pokud jednu nemá, je jeho život vždy složitější.
Také společnost potřebuje levici a pravici, pro šanci na snesitelný, vyrovnaný život.
Bohužel, velká část lidí nechápe, že svobodný život, je cesta po předělu. Někde mezi tím, a oním.
Pro svůj vlastní život se potřebují pevně přichýlit, k nějakému meznímu, snadno definovatelnému, stavu. Může to někdy být silné dubisko, jindy vlajka s pruhy a hvězdami, případně se zemědělským a zámečnickým nářadím.
Někdy tak činí z vnitřní potřeby, kdy základem je vlastní životní nejistota, jindy, a obávám se, že podstatně častěji, pouze z důvodů vlastního, okamžitého prospěchu.
Pokud tak učiní celá společnost, vedená libovolnou klikou, a je jedno, jestli pod vlajkou rudou, nebo třeba pirátskou, je zle.
Jízda do zdi despocie začíná nenápadnou cenzurou. Začíná to například trestáním za neslušná slůvka a končí tvrdými postihy za nesprávné názory.
Snad se u voleb zadaří a naše cesta neskončí v pravém, nebo levém příkopu kolen cesty.
Chci totiž věřit, že i po volbách:
Bude fajn.
4 názory
avox
Ano. politické strany se již dnes nedají rozlišit podle toho, zda jejich vyvolení, volení představitelé zasedají po levici, nebo pravici krále, či zastupují zájmy zaměstnaných, nebo zaměstnavatelů.
Mezní stavy (ne)přijatelného politického usilování, ať už je nazveme jakkoliv, ale stále existují.
Přesto, neschopní, všehoschopní, zelení gumáci, prodavačky mobilů a jiní hamižní trhovci, co jsou tam, kde být nemají, a jsou tak vidět a hlavně slyšet, nezdravě často v televizi, nejsou všichni ti, co nejakým způsobem drží, ruku na kormidlu.
Snad...
:-(
No, alespoň jednu kvalitní dámu v lokální politice, znám.
Pojmy pravice a levice už dávno pozbyly svůj původní význam... Levice už dávno padla pod lavice, dnes jen vládnoucí většina a opozice, vzájemné rozmíšky a třenice, protože každý si chce urvat kousek místa u koryta...