Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZítra ?
Výběr: Carodej
29. 06. 2002
8
0
1838
Autor
Choba
„Jsem dosti zklamaná“,
řekla obloha.
V dírách bylo bílé světlo.
Ubrečení poslové
stékali po skleněné kůži.
Čaroděj nepřišel.
Vidím mokré hlavy
pokřtěných stromů.
Vousy mají schované v mlze.
Takový divný ráno!
Tu rozstříhanou sukni
budeme muset vyhodit.
Petula:
diky za nazorne :-)) pouceni o uvozovkach
Priznam se, ze me nejak moc nevzrusovalo jaky tam budou.
Mas ale pravdu. takhle je to lepsi.
Divny rano - je to nespisovne, protoze jsem si tohle jakoby pro sebe v duchu rekl. Mluvim nespisovne. I sam k sobe :-) Proto by to vypadalo aspon z mojeho pohledu neprirozene, kdyby to bylo spisovny.
Takove divne rano!
To teda jo!
A proc tak divne mluvis?
Jojo, hezké, náladové a invenční...
Jen snad, nejsem si jistá, zda bych raději nevolila spisovný tvar:
„Takové divné ráno“... Myslím, že zde hovorová Češtna, použitá jen zde, trochu „trčí“ a ruší.
P.S. A používej prosím raději české uvozovky. To označení coulů [ " ] je nepěkné... Tedy takhle: „slova v uvozovkách“. Pokud Ti je Tvůj editor nedá, či pokud píšeš rovnou do Písmáka, pak snadná pomoc: ► Počáteční: [ „ ] získáš, pokud držíš klávesu [Alt] a na numerické klávesnici napíšeš číslo 0132 ► Koncové: [ “ ] získáš, pokud držíš klávesu [Alt] a na numerické klávesnici napíšeš číslo 0147 (Musí svítit Num Lock.)
░▒▓-_-▓▒░
«*»
P.S. A používej prosím raději české uvozovky. To označení coulů [ " ] je nepěkné... Tedy takhle: „slova v uvozovkách“. Pokud Ti je Tvůj editor nedá, či pokud píšeš rovnou do Písmáka, pak snadná pomoc: ► Počáteční: [ „ ] získáš, pokud držíš klávesu [Alt] a na numerické klávesnici napíšeš číslo 0132 ► Koncové: [ “ ] získáš, pokud držíš klávesu [Alt] a na numerické klávesnici napíšeš číslo 0147 (Musí svítit Num Lock.)
Ale přišel, přišel. Je to skvělé dílko. Velmi líbí. Tip a výběr. Poetické, neotřelé, ucelené. Výborné.