Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePodvečer
21. 11. 2002
1
0
783
Autor
Annath
chuchvalec za oknem,
oko zaslepení.
vs. waldekkova dekonstrukce - pro mě jsou první a druhý řádek do značné míry propojeny - plížící se chuchvalec za oknem atd. Co je oko zaslepení, to může být ledasco. Každopádně bych nechtěl vytýkat nečitelnost jako spíš nejednotnost, nekompaktnost...
Nazdar Ani. Možná bys navždy-tvému a i ostatním pomohla, kdybys v té haiku (při cizelování) použila některá slova, která jsou o trošku víc konkrétní. Určitě nikdo nemůže mít nic proti haiku, která mají pro Tebe hluboký význam, ale píšeš ji (a hlavně publikuješ) také pro publikum. Tudíž by si z této haiku to publikum také neměla vynechat. "Plíží se sem tam" může znamenat bezcílnost a chaotický pohyb, třeba mraků na obloze? "Chuchvalec za oknem" by mohla být mlha pozorovaná z pohodlí domova. "Okno zaslepení" asi může značit v kontextu zbytku té haiku také hradbu před okolním světem. Co bys řekla tomuto obrazu, sedí?
Laskavá mlha
Smutek za oknem skryla.
Ach, sladká bolest.