Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sehaiku pro Miládku
25. 11. 2002
2
0
1319
Autor
cabourg
lidé i hvězdy,
padají na zem z nebe.
plní nám přání...
mno, to je právě ta otázka. někdo si myslí, že k napsání haiku stačí dodržet nějaký rytmus nebo formální rozdělení slok, někdo si myslí, že není potřeba ani to, že stačí nějaký krátký vtípek na tří řádky... To je podle mě trochu vedle. Haiku vznikalo a vyvíjelo se dost dlouho na to, abychom si mohli být jistí tím, že pravidla k jeho tvorbě jsou jasná. Zvláště pak mluvím o přírodě (to tam máš, i když ne tak silně), sezóně (odkaz na roční dobu) krátkost, brisknost pointy a jistou hořkost/smutek z poznání.
Samozřejmě, to je jen moje interpretace. Ten všezahrnující subjektivismus má jednu nevýhodu: měl jsem napsat: podle mě to není haiku:-)
For Radost - prosil bych stručně vysvětlit proč se podle tebe nejedná o haiku. Myslím že základní slabičné a slokové rozdělení je dodrženo. Na druhou stranu uznávám že námětem plně nedosahuju kvalit klasiků, např. Bašó. Spíš mě bych se odkazoval na modernější styl, viz. např. Kerouac, i když ten zacházel už trochu někam jinam...
nicméně, před chvílí jsem objevil odkaz na klub haiku na Písmákovi a už se moc těším. Díky...* Cab.