Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se1. prosince 2002 - neděle
Autor
horák
1. prosince 2002 - neděle
Tak jednou za čtrnáct dní se mi poštěstí, že Šárka i s kluky na celé odpoledne opustí byt a já mám našich devadesát metrů čtverečných jen pro sebe. Když odcházejí, zpravidla už sedím u nějaké honorované či nehonorované práce. Skutečně toho bez jejich přítomnosti udělám více než v jejich přítomnosti. Neustálé pobíhání kluků vyzbrojených čínskými maketami kališnikovů, s minihokejkami za pasem a se zaschlými holuby u nosu na klidu nikomu nepřidá.
Stihnu ještě pár činností, kterých si v jejich přítomnosti neužiji. Říkám tomu víkendová trojkombinace.
Nejprve vytáhnu z manželské postele nějakou čuňačinku. Mohl bych to dále komentovat vtipnými glosami (abych si dokázal, že jsem ještě chlap; abych se ujistil v přesvědčení, že erotika v jednom je přece jenom něco jiného než erotika ve dvou; abych se poučil o moderních trendech v erotice atd), ale neudělám to, protože by mi zase nějaký pokrytec napsal, že jsem exhibicionista.
Pak zajdu na balkón a vykouřím si vysušenou cigaretku pro tento účel schovanou v kapse staré bundy. Za svůj nikotinismus se stydím nejen před svými dětmi. Nejlepší je, když už se aspoň smráká, aby mě neviděl žádný ze studentů bydlících na stejném sídlišti a neukazoval mě svým rodičům.
Do třetice všeho dobrého i zlého vymačkám telefonní číslo Heleny (to číslo si stále nepamatuji, takže ho pracně hledám v telefonním seznamu). Prozradíme si, co jsme o víkendu vařili a pekli a co na to naši blízcí. Vyměníme si pár komplimentů a nakonec si řekneme: „Tak čau zítra v práci!"
Myslím si, že víkendová trojkombinace výrazně přispívá k dobré atmosféře v mé domácnosti. Také Šárka září spokojeností, když se s kluky vrátím z víkendového výletu.