Kovář koval meč i dláto, v zemi kde vznik spor zda zlato je cennější nežli sůl, nebo je to půl na půl? Šijem příběh žhavé jehly, malinko jsme již předběhli. Začlo to hloupou úvahou krále s ješitnou povahou…
Král: Která z dcer mě má nejradši, starší, prostřední či mladší? Vyřeším ten hlavolam. Prostě si je zavolám. Jedné tady, druhé tam, Šikovně se pozeptám. Lásce v srdci ať se rovná honosný titul královna.
Zavolal si hned tu první, trošku nesvůj, krapet nervní jaké vlastně srdce je v ní. S kameny div nespadla, Bětka jde od zrcadla….
Král: Drahá dcerko Alžběto, uneseš všechno tohleto? S ní to háže, pro mou dceru, volám stráže na podpěru. Musejí mi odpustit že na ní nedám dopustit… Jen Bětko malou otázku: Jakou ty ke mně máš lásku?
Alžběta: Odpovím, taťuldo, vína se nalokám… Vždyť já tě ráda mám tak jako drahokam !
Král: Slova sladší písní Zmožka, jsi celá máti nebožka. Byla vzácným skvostem žen, s tebou jsem též potěšen. Zavolej mi Agátu, ať se jukne na tátu.
|
Král měl výraz jak jelito, kams mu zdrhla, realito? V mžiku je tu Agáta, s šatičkama ze zlata.
Agáta: Ahoj tati, zanech hnití, nakup raděj zlatých nití.
Král: Drahá dceruš, stručně vzato. Máš mě ráda jako zlato?
Agáta: Ráda jako zlatý třpyt! Ať střízliv, či zas připit.
Král: Srdínko mé vzlyká, jaká to lyrika.
A tak slyšel král ten nářez, co předem chtěl do scénáře. Zasněný v parádě vzpomněl na Marušku, Byla teď na řadě vzal si ji na mušku. Našel ji v zahradě starat se o hrušku.
Král: Zmazaná jak od sazí, spoustu květin posází. Občas záhon poryje, má dceruška Marie. Úsměv jako květinka. ..máš ráda mě, tatínka?
Maruška: Kam to šlapeš jdi ráč tudy… ..co jsi říkal ?? Něco z nudy ? Těhle úvah táto nech, Líp se rýpe v záhonech
Král: Ptal jsem se Ály i Agáty. Teď pověz jak mě máš ráda ty!?
|
Marunda: Milý jsi můj táta, s botama od bláta. Nezraň se o tamten kůl! Mám tě ráda jako .. sůl.
Král: Je tu nebezpečný terén Tvými slovy jsem postřelen Jako sůl jsi řekla mi, Vážně, nebo z reklamy? Platí tě snad solný důl? Připadám si jako …
Marunda: Ano tati, jako sůl! Bez ní by sis neštrejchnul
Král: Vděčím za to co teď slyším Ač jsem nepil, bílým myším?
Král neslyšel po čem toužil Tak se Majka octla v louži A že myslela to lépe? Co je to pro oči slepé.
Král: Jako sůl si Majko řekla, To ti našept někdo z pekla Za své přirovnání sprosté Půjdeš mezi lidi prosté Dokážu že sůl je nic Dáme ji do popelnic.
Majka: Jak jsi řekl tak se stane A než mě vítr odvane Uchovám si tatínku Na tebe dobrou vzpomínku.
Na tomto místě smutném Náš příběh trošku utnem. V království se za chvíli Vší soli lidé zbavili Král nepěstoval žádné sporty Zato jedl samé dorty Brzy se ten ješita Dortů najed do syta
Král: Hrůza, v čem to vězí Že už ani hovězí Nejde vůbec k chuti
Rádce: nikdo tě nenutí Abys na svém zámku Zaved opět slámku
Král: Král ten nezná omyl Tys to nepochopil Do toho i komoří Těžko nos svůj ponoří Notož já, pan král Čert aby to spral Ty že jsi můj rádce? Krátce: Ty jsi zrádce.
|
Rádce: Pod cenou mé služby Dáváš, přitom už by Stačilo jen dvorním Dámám dopřát dvojfilm Romantická pletka - Sůl nabrečí hnedka. Jistě jednáš správně Přitom myslíš hlavně Na vše dobré lidu Jak je všude vidu
Král: Myslím dobře? Houby, samé marné chlouby. Vím že Bětka s Agátou Mlely pětka s devátou Maruš, dítě hodné Se snad jednoho dne Domů zase navrátí Řekne: Odpusť mi, tati!
Rádce: Maruška je v iluzi Neslyší co chtěj druzí (soudruzi) To jen ty máš ve všem pravdu Jen bys měl víc chodit na vzduch
Král: Jdu - jinak bych se snad pomát
Rádce byl dobrý diplomat Král převzal po Maruš záhon Poznal přitom dřep i záklon Poznal též že Maruš mačkal Jako by to byla hračka Tím jak král plevelil plevel Zvýšil vývojový level Král: Jestli se mi Maruš vrátí Pochlubím se čerstvou natí Zruším zákaz nesolení Pro veškeré pokolení Hned půjdu doma i venku Hledat tu svoji dívenku Na tom se s vámi domluvím Že se jí řádně omluvím
Maruška: Tady jsem pane králi Nehledej mě v dáli
Král: Maruško, rád tě vidím Už po tobě slídím
Maruška: Nesu ti pytel soli Záda mě od něj bolí Skočím teď hned do kuchyně Osmažit kňoura na víně Až po konečky kopyt Nechám ho pěkně solit
Král se nakonec dočkal odměny Nejen v podobě osobní proměny Dostal ten starý šťoura I soleného kňoura |