Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Obsah Novina

07. 01. 2003
0
0
2334
Autor
Olda

to nejdulezitejsi Armand (pravdepodobne ve spolupraci s Lyrykem): - reflexe života na písmáku: tedy nejtipovanější a nejčtenější díla měsíce, vyhlášení soutěží, popř. novinky z oblasti literárního světa. - Autor měsíce (s řádnou kritikou svého díla - viz Lyryk nebo Valéry jak to uměli a umí) - nováček měsíce is kritikou a odůvodněním proč(prostě to udělat jako v NHL :)))))))) - Mohly by zde být vypíchnuty a znovupublikovány (ty lepší - fundovanější) recenze a významné diskuse nebo kritiky atp. -příspěvky písmáčího lidu (ty nej)

Napady co by mohl casopis obsahovat, ale predevsim kdo by byl ochoten ujmout se ktere rubriky?

 

Ja pridavam jen rubriku vyberu ze slovenske tvorby.

 


nin
04. 02. 2003
Dát tip
Wopi, ono se podle pravidel ještě smí psát prosa, filosofie atd. - akorátže to většina lidí už tak nepíše, to ale neznamená, že to není správně :-)

JohnieBass
30. 01. 2003
Dát tip
k prologu:Jsem pro, ale myslím si, že by stálo za to uvést i dílo, které není ověnčeno tipy, ale které admina zaujalo obecně, nejen díla nejtipovanější. JB

Kalim
20. 01. 2003
Dát tip
Vím, ale zkusím. prosa se píše také

Wopi
20. 01. 2003
Dát tip
jo, ve sto let starých publikacích jo... no, já jen, že jsou tu lidé, kteří o kritice poměrně dost vědí (a umějí to dát najevo), obávám se, že nevíš, do čeho jdeš :)) ale zkus to, budu jen rád, když tu bude víc kritik :)

Kalim
19. 01. 2003
Dát tip
Jistě! Tak jsem se zatím podíval doma a žádný dekadent, bude to chvíli trvat (zase tak dloho, ne).

Wopi
19. 01. 2003
Dát tip
Kalim: proso je obilnina, na Písmáku se vyskytuje spíš próza a poezie ;-) jinak docela obdivuji tvou odvahu, pustit se do něčeho, co v podstatě neznáš - ona totiž kritika je věda - ne jen "tohle se mi líbí"

Kalim
18. 01. 2003
Dát tip
Nároky velmi vysoké? Ne, nestuduji ani jsem nějek zvlášť často kritiky nepsal; ale mám názor (a toho si cením). Čtu teď nějaké ty noviny a mohu říci, že některá kritika se moc nevyvedla ->mám i jisté sebevědomí (uvidíme, až ti to budu psát). Nevím, jestli by kritiky byly stejného typu, které bych psal, proto by se snad hodilo něco napsat a poslat ti to, atak v tom pokračovat i v případě zájmu (tak nějak externisticky). Na autora ti ale kritiku nenapíšu, snad ti bude stačit jen nějaká báseň (jestliže bych měl psát na sbírku, dej vědět). Ale znovu říkám, mám jen názor. Pavel Hloušek z Navi

Armand
18. 01. 2003
Dát tip
Kalim: nejsem proti tomu, abys přispíval,.. musíš ale svá slova o názoru podpořit činy (názorem napsaným). Pošli (mi svůj příspěvek do pošty) a pokud to budek světu, tak rozhodně jsi vítán .-) Nezapomeň, že nejsi jediný s kým se počítá a noviny chceme zatím dělat jednou měsíčně. Prostor je omezený. Počkám si na tvůj výtvor. :)

JosefTupý
17. 01. 2003
Dát tip
poznámka: souhlasím s Vyjanovým návrhem ohledně kritiky sbírek - a sice proto, že oproti kritikám na celého autora u sbírek stačí POVEDOMI o celkové autorově tvorbě, aby kritika mohla být s čistým svědomím sepsána (čili se zde vyhýbáme zátěži "absolutní" znalosti mnoha a mnoha děl u činných autorů).

Armand
17. 01. 2003
Dát tip
Kalim: pošli mi, prosím, do pošty kritiku tebou vybraného autora dekadentní poesie a uvidíme. Ty studuješ literaturu? Nebo je kritika tvým koníčkem? Upozorňuji, že nároky jsou vysoké. .-) Josef Tupý: kritiky sbírek jsou věcí diskutabilní, protože mnoho lidí nedělá sbírky klasické.. tj. tématické, takové které by se třeba vydaly, ale hodí k sobě básně které jsou staršího data nebo jinak ztěžují orientaci v současnější autorově tvorbě.

JosefTupý
17. 01. 2003
Dát tip
Armand, to je pravda... možná bych zase zkusil udělat reflektáž ostatních periodik, tak jak to dělal pan Zpravodaj (okruh: Host, Tvar, UNI, RR + KP, ale třeba i Babylon, ten se ted rozjel a je hodně chválen na patřičných místech, víc jich asi nezvládám nebo bych tituly mohl střídat)

JosefTupý
17. 01. 2003
Dát tip
(pochopitelně v případě, že bude zájem)

Armand
17. 01. 2003
Dát tip
Josef Tupý: ok... tahle práce by byla zlatá, pokud by ses toho ujal, byl jsem informován, žes na tohle expertem .-))) a počítal jsem s tebou ..... do pošty podrobnosti ohledně Novin.

Vyjan
16. 01. 2003
Dát tip
Armand: Absolutně pravidelně sleduji hermita a Miroslawka. O hermitovi by se mi psalo lépe, Míwa je tvrdší oříšek. Poslední dobou sleduji docela často i tvorbu kalais. Hodil by se někdo z nich? Kdysi jsem už chtěl psat o Bix, ale nějak se mi to rozpadlo.

Armand
16. 01. 2003
Dát tip
Vyjan: rozhodně... jak Míwu, tak hermita...kalais samozřejmě taky. Hermit si myslím, že je hodně těžký hlavně kvůli počtu děl... pokud to ale máš zmáknuté, tak rozhodně sem s tím .-)

Kalim
16. 01. 2003
Dát tip
Rád bych pomohl kritisovat díla (spíše dekadentní poesii, ale občasně i prosu). ch-34@c-box.cz

Olda
15. 01. 2003
Dát tip
Tedy situace se ma tak, ze Armand ma koncepci a mel by ji rozestrit do nekolika diskuzi po jednotlivych castech myslenych novin. Tam by se pak melo i dohodnout koho oslovit a kdo by si vzal na pripravu danou cast do prvniho cisla.

Armand
10. 01. 2003
Dát tip
Olda: jak jsem slíbil... v pondělí to zkusím mít kompletně a přednesu..... pošlu. Otázka NEJ od písmáckého lidu je určitě uplatnitelná. Nebude znamenat automaticky kvalitu, ale na druhou stranu to bude něco jako peoplemeter .-))) Vyjan: jsi vítán .-)

Vyjan
10. 01. 2003
Dát tip
Navrhuji také psát kritiky na některé hotové sbírky na Písmáku. Hodnotit nejen jednotlivé básně, ale také kompozici sbírky, výběr básní atd. K Armand, 8. 1. žlutý text: Nevím, jestli TOP kritik je ten, kdo má nejvíc napsaných kritik. Největší počet totiž napíše ten, kdo nehodnotí, jen hvězdičkuje a nadšeně chválí... Já osobně píšu kritik poměrně dost málo, protože se s nimi moc párám.

Armand
10. 01. 2003
Dát tip
Vyjan: na všem se dohodnem... předběžně souhlasím. Ti TOP kritici je orientační skupina. Ne všichni se věnují neustálému psaní kritik, ale jsou to vesměs lidé, co hodně čtou a komunikují. Pak samozřejmě počítám s lidma, kteří sice nejsou ve "dvacítce" , ale buď se jako ty ozvou anebo.. přece jen tu už o sobě víme někteří. Tudíž: nebylo to myšleno jako striktní pravidlo, ale jako základ... orientačně. V Novinách bude Odborná - kritická skupina a jiné. Počítám s tebou, resp. určitě zkusíme spolupráci. V pondělí bude hotový celkový koncept i s přibližným nástinem jmen se kterými je počítáno. A opět - nic se neuzavírá - pro nikoho. Chtěl bys - byl bys schopen napsat komplexní kritiku na celého jednoho autora? Měl bys někoho takového - koho máš dobře načteného a jemuž se věnuješ?

Lyryk
09. 01. 2003
Dát tip
jsem pesimista ohledně prostředkú na takovou legraci, mám pomalé - omezené, vytáčené připojení a i tak mne stojí internet - potažmo Písmák cca 3000 měsíčně, za dobu svých připojení jsem si už mohl koupit auto a mám tři děti..., staršně rád bych se zapojil, ale bojím se, že to bude nárazově, nebo za lepších technických podmínek = tím myslím přístupnost dat z Písmáka. Problém je v tom, že už jen něco najít je porod, kopírovat desítky básní do wordu je otravná ztráta času, a pro kvalitní práci (pokud překročí rámec odkazú) je zpracování hory studijních materiálú potřeba; hermit například je kritický oříšek z hlediska množství, já to při přípravě jeho ukázek třikrát vzdal..., ale povedlo se; v některých autorech mám jasno, ale oni nestojí o kritiku, to je další problém, ataky na kritika, no uvidíme...

Armand
09. 01. 2003
Dát tip
Lyryk: řešením nejen pro tbe by mohl být ten nově připravovaný offline písmák, kde bys všechno vyřídil offline a pak se připojil a ono by si to vyřídilo příkazy - updatovalo se (něco jako outlook) Ty ostatní připomínky beru a uvidí se v reálu.. teď to teprve diskutujem. Možná že se to povede, možná že z toho sejde. Na Autorovi měsíce, jak jsem psal, by se měla podílet svými návrhy i široká písmácká obec, takže by to bylo svým způsobem ulehčeno (to vybírání). Nemůže to celé dělat jeden člověk, to dá rozum. .-) Mimochodem komplexní kritiky lze dělat i autorům ne příliš dlouho nebo často publikujícím a zavedeným, jako je hermit, ale i relativním nováčkům (ta práce by byla o mnoho snazší) - Tenhle podnik stojí za zkoušku a když to nevyjde, tak jsme se alespoň snažili, ne? :))) PS: spíš by mě zajímalo, jestli máš výhrad (nebo návrhů) k tomu co jsem navrhoval jako strukturu a náplň Novin.

Vyjan
09. 01. 2003
Dát tip
Já bych se s dovolením hlásil do týmu kritiků.

Olda
09. 01. 2003
Dát tip
Vyjan; vyborne! Armand; jak jsi psal, po vikendu zkusime rozbrousit diskuze na jednotlive casti.. Lyryk; nu, Zdenku, to je dulezite. Protoze jsi zamyslen pochopitelne jako zakladni kamen. Myslis, ze by slo vyzkouset pripravit prvni cislo a pokud by se ukazalo, ze je neco takoveho realne (vsechny pokusy diskuze zatim skoncily bohuzel v tehle fazy) asi by nebyl problem dopravit Pismaka k tobe "domu", s tak zasadnim ucelem! Nejspronejsi mi prijde otazka toho NEJ od Pismaciho lidu..

Lyryk
09. 01. 2003
Dát tip
Zkusíme první číslo - napnu všechny síly .-))))

Špuntík
08. 01. 2003
Dát tip
a ještě profil a rozhovor s některým z autorů....:-)

Armand
08. 01. 2003
Dát tip
Reflexe: - byla by výtahem ze statistik, tudíž nepotřebuje příliš péče - součástí by mohlo být i to co navrhuje Wopi (a taky by si to spravoval) .-) Autor měsíce a nováček měsíce - to bych si vzal na starost osobně ve spolupráci s Lyrykem a rád bych i s Wopim (pokud ti dva svolí) s tím že bych výsledky před zveřejněním konzultoval se zástupci zhruba první dvacítky "top kritiků" (prvních 20 kteří mají nejvíce napsaných kritik + písmácčtí zavedení autoři jako třeba Bříza, Konstans, Yenn apod.), kteří by se k tomu vyjádřili. Na tvorbě velké kritiky k Autorovi měsíce a menší kritiku k nováčkovi měsíce bych spolupracoval s Rivkou, Lyrykem, Miroslawkem, (Valéry už bohužel asi nenavštěvuje písmák) a možná i několika jinými (jestli jsem teď někoho fundoavného opomněl). Vytvořili bychom nějakou skupinu, v níž by jeden tu kritiku napsal a ostatní doplnili a zpřipomínkovali. Mechanismus by se vycizeloval časem. U té kritiky... šlo by aby se skládala z několika kritik, přičemž jedna by byla jako stežejní, doplněná názory ostatních (názory s hlavou a patou a kvěci samozřejmě, ne jen "já si myslím...")

Armand
08. 01. 2003
Dát tip
K upřesnění: Nováček měsíce by nesměl být na písmáku déle než - řekněmě - 2 měsíce? Jak to vydíte vy? Autor měsíce: tahle rubrika by se skládala z několika částí: A) Vybraný autor měsíce (nějaký velmi dobrý básník (i ten který už moc nepíše na písmák nebo psát přestal) - pro začátek bych navrhoval někoho jako je Yenn nebo Bříza (na nějž fantastickou kritiku už máme od Valéryho... i když.. chtělo by to jeho souhlas) Tenhle autor by tam měl kritiku celé své tvorby (to se musíme dohodnout s Lyrykem a ochotnými kritiky, protože to není moc jednoduché (hlavně časově) - obzvlášť pokud se jedná o hodně svou tvorbou obsáhlé autory typu hermita, Miroslawka apod.) B) Autor který ten měsíc byl nejvíce čten v průměru na dílo (popř tipován - nebo kombinace obého). Zveřejněna dejme tomu jedna báseň od něj. C) Zvážil bych i možnost písmáckého hlasování (každý autor by mohl mít u svého nicku zašktnutelné políčko "autor měsíce" přičemž by každý písmák měl jen jeden hlas (podobně jako u poslední volby redaktorů)) toť jako návrh... .-)

Wopi
08. 01. 2003
Dát tip
Špuntík: rozhovor je dobrý nápad! Kdyby byl vtipně veden, mohlo by to být skvělé zpestření.

Armand
08. 01. 2003
Dát tip
Špuntík: souhlasím - doplním že podobně jako autoři, i výjimečná díla nových i zavedených autorů by dostala náležité místo. Pozn: Noviny by ale měly zůstat základem prosté - stručné. Tak jak jsme to tu formulovali Wopi (Společenská rubrika - (mimochodem v tom bych si dobře dokázal představit, krom Wopiho tandem redaktorů Lyryk a Stanislav Vašina (popř. dablik008 a kalais)) :), Špuntík (Rozhovor měsíce) a já. Geniálním nápadům se meze nekladou, ale tohle bych považoval za základ .-)

Wopi
08. 01. 2003
Dát tip
Mno, mě by spíš lákala rubrika rozhovorů, ale ani společenské se nebráním :))

Armand
08. 01. 2003
Dát tip
Wopi: vše je jen věcí dohody a vůle se dohodnout (a něco dělat).. nevidím problém :)

Špuntík
08. 01. 2003
Dát tip
Wopi: rozhodně bych nechtěl rozhovory vést výlučně ve vážném duchu, ono přeci jen troška zpestření neuškodí....

Wopi
08. 01. 2003
Dát tip
no jasně - žádné hluboké disputace, ale něco, co bude lidi bavit, to je jasný :)

Wopi
07. 01. 2003
Dát tip
společenská rubrika - svatby, narození, dodělání školy ap.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru