Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLiterarni soutez od Radosti
Autor
Olda
Stanovy Literární soutěže pro Písmáka
"O Písmácké sluníčko poprvé"
I.
Poslání soutěže
Hlavním cílem soutěže je možnost konfrontace autorů, rozvoj kritického pohledu na tvorbu, pozitivní motivace autorů ke zkvalitnění jejich textů, upozorňování na témata a netradiční formy a samozřejmě podpora literatury.
II.
Organizátor soutěže
Oficiálně vyhlašuje soutěž server Písmák a je formální záštitou a garantem akce. Téma a konkrétní podmínky zajišťuje pověřený zodpovědný organizátor. Ten zároveň ustanovuje porotu z aktivních kritiků a podnětných autorů a mezi nimi vybere předsedu poroty. Sám se soutěže nesmí zúčastnit (ani žádný z rodinných příslušníků), není rovněž členem poroty. Porotci se soutěže rovněž neúčastní.
Organizátor informuje o celém průběhu soutěže včetně vyhlášení výsledků.
III.
Podmínky soutěže
Soutěže se může zůčastnit každý zaregistrovaný autor Písmáka a to právě jedním dílem. Dílo musí být dosud nepublikované.
Téma soutěže a formální požadavky musí být oznámeny organizátorem měsíce před uzávěrkou.
Soutěžní práce musí být předloženy organizátorovi (?) - emailem, zprávou - který díla umístí na za tímto účelem vytvořené auditorium, přístupné pouze porotcům. Toto opatření je z důvodu zachování anonymity soutěže a její formální preciznosti.
Organizátor má právo vyřadit dílo, pokud nesplní podmínky, je však povinen tuto skutečnost oznámit autorovi.
IV.
Hodnocení a vyhlášení výsledků soutěže
Probíhá v auditoriu, kterého se účastní pouze porotci a organizátor (jako pozorovatel). Porota předloží organizátorovi výsledek svého hodnocení a stanoví pořadí na prvních deseti místech. Jedno místo smí obsadit maximálně dvě díla.
Dílo umístěné na prvním místě bude oceněna publikací v Písmáckých novinách, bude transparetně vyvěšeno v úvodním okně a jeho autorovi bude k přezdívce připojen čestný symbol sluníčka na dobu jednoho měsíce.
Díla umístěná na druhém a třetím místě budou oceněna publikací v Písmáckých novinách (?)
V.
Závěrečná ustanovení
Stanovy nelze měnit v průběhu trvání soutěže.
Může probíhat více soutěží zároveň.
a teď další nápady do diskuze:
- vyhlášení výsledků soutěže jako společenská Písmácká akce, tudíž i věcné ceny, možný i seminář/rozbor s porotci?
to urcite lze, ale neni pro zacatek eventuelne nezbytne [olda]
netrebas resit, to vyresim ja
nadhod ji tady...
- kardinalne -- kdo pomuze Radosti s hodnocenim?
- pojmenovani souteze -- precijen idealni by mela pokracovat dalsimi koly, ale to vyresime jako posledni
- poprve by ji mel vyhlasit SERVER Pismak, tedy ne sdruzeni, pokud se to povede, atp. tak to projedna spravni rada o.s. Pismak a zastiti to sdruzeni..