Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKlíček (svatební)
02. 05. 2000
3
0
1892
Autor
Stepca
Klíček
Víš to ti až budu chtít
povím sám
zatím chci jistotu mít
ukrýt plán
na tváři prázdné jak dlaň
nepoznáš
že oči nosíš jak laň
jsem teď lhář.
Do sítí z včelích křídel
dotyků
chytím tvou vůni mýdel
šeříků
ohradě tvého smíchu
držím stráž
od zámku k mému tichu
klíček máš.
Intermezzo:
(Vracím se s tebou domů
pohárům skalních lomů
soumrak dolévá.
Teď už víc věřím tomu
slíbil jsem větvím stromů
budem ty a já.)
Jen jednu krátkou větu
stačí říct
na krátký čas jen jsme tu
s listem bříz
než spadnem na dna louží
na podzim
já právě naráz toužím
stát se tím.
Kdo trnitý věnec z hlohů
nechce dát
do dlaní římských bohů
zkus mít rád
mé mosty pevně stojí
můžeš jít
ten kdo se lásky bojí
smí jen snít.
Ach... je to krasnyyy! A to interemezzo! (jo, pise se to tak:-)) - "slibil jsem vetvim stromu, budem ty a ja"... hmm, to je proste nadhera!
Jen... pokud v dlani vidis prazdnotu a lzes o ocich do oci, pak to neni Laska a i to sneni je az moc...
Proc se bat Lasky? Je to to nejkrasnejsi, nejcistsi a nejnaplnujici, co existuje... tak MILUJME!!!
I ten, kdo se lásky nebojí, smí snít. To je na tom hezké. Kdo mi napíše něco hezkého, až se budu vdávat?
Nemůžeš vědět, jestli k té oné (která se jí ta básnička podle tebe možná nelíbila) se nevztahují nějaké pěkné chvíle, pěkné období, pěkné vzpomínky... Jednou jsi jí tu básničku daroval a určitě jsi jí řekl nebo napsal a ona na to ráda vzpomíná. I když Ti to nedala určitým způsobem najevo tak jak by sis Ty možná představoval, určitě se nad tím mnohokrát pozastavila a určitě ji mnohokrát tyto slova proletěly hlavou. Nemůžeš darovat básničku někomu jinému, když už jednou byla adresována. Nikdo není zas tak "studenej čumák", aby snahu a vlastní tvorbu neocenil.
Myslím, že básnička padla na úrodnou půdu. Teď i poprvé, třebaže ta půda ještě nerodí, je třeba ji zalévat.