Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKvětinka
04. 05. 2000
0
0
1594
Autor
Hvezda1620
Květinka
Viděl jsem květinu
V srdci mi zakořenila
Ale já jí to prominu
Strachuji se aby mi přežila
Vlastní krví ji napájím ze srdce
Pohladit chci ji potají na stopce
Pohladit každý lístek
Ve vánku třepetavý
Políbit každý kvítek
Na slunci rozkvetený
Hýčkám si tu květinu na srdci
Trpím touhou a není mi pomoci
Hledám dívku s květinou na srdci
Tu, která chce mi pomoci
Zaženem naší touhy hlad
Z těch květin rozkvete celý sad
15-16.02.1999
Hvězdičko, tahle básnička má "duši" a moc závidím dívce , které jsi to psal.
Akráša
Hm, hm, hm, zajímavé, co se týče umění básnického, něco málo by vylepšit šlo, myslím rytmiku, a možná trochu té obrazotvornosti, nezapomeň, že básník svýma očima vidí věci tak, jak je ostatní nevidí, hledá ve slovech jiný význam a hraje si s asociacemi.
Co se týče názoru na rozmazlenou květinu uvnitř srdce, doporučuji nehýčkat ji , spíš si jí nevšímat, vím, že nejvzácnější a nejkrásnější květiny rostou sami, bez obdivovatelů a šlechtitelů. A co se týče hledání dívky s květinou na srdci... nehledat! Přichází sama.
Já bych možná tak úplně nesouhlasila s těma dvěma.
Jinak se mi ta báseň líbí co se týče těch slov a vět, nevim proč. S rytmikou má Bibša pravdu.
Když se o květinu pečuje a když se hýčká tak se odmění vůní a překrásným květem, nebo se pletu?