Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHromadná doprava
11. 05. 2000
2
0
1542
Autor
Umbro
Hromadná doprava
(Fejeton)
Autobus, trolejbus, tramvaj, metro nebo vlak. Jednoduše řečeno dopravní prostředky. Dokonalé vynálezy, jež slouží k přepravě lidí z místa A do místa B levně, pohodlně a v krátkém čase.
Někteří lidé však tvrdí opak, říkajíce, že všichni zaměstnanci MHD jsou arogantní lumpové a nevděční příživníci, že jejich vozy jsou špinavé, páchnoucí a poruchové a cestování samotné je nepříjemné, nudné a drahé. Nevěřte jim. Buď v životě autobusem nejeli, nebo jim tramvaják chodí za ženou. Já jako dlouholetý zákazník dopravních podniků můžu uvést pár poznatků a postřehů, které dokazují, že pravdu mám já a nikoli oni.
Už sedm let dojíždím autobusem do školy, vzdálené šest kilometrů. Tuhle vzdálenost zvládne zkušený autobusák asi za dvacet minut. Jednoduchým výpočtem zjistíme, že jede průměrnou rychlostí 18 km/h. Co víc bychom si mohli přát?! Někteří odpůrci společných přeprav také tvrdí, že vozidla jsou malá a velmi, velmi přeplněná. To je sice pravda, ale v žádném případě to není na škodu. Čím více lidí v autobuse jede, tím větší máte šanci, že potkáte obzvlášť krásnou dívku, že kapesní zloděj ukradne jinou peněženku než zrovna tu vaši, nebo že se nakazíte zákeřnou infekční chorobou a nebudete muset chodit aspoň týden do školy. Dalším argumentem negativistů je určitá nepohodlnost při jízdě autobusem. I v tomto případě mají pravdu, ale jen její malý kousek. Já jsem zatím měl to štěstí sedět v autobuse jen třikrát a pokaždé jsem při tom utržil pár ran deštníkem od nějaké postarší paní, která vyřvávala do ovzduší cosi o prohnilosti mladé generace. Ale kupříkladu takový kontakt "tělo na tělo" s pěkně vyvinutou osmnáctkou v přeplněné uličce bych nazval více než pohodlným...
Díky takovým (a mnohým jiným) věcem je hromadná doprava zábavná, krásná, poučná, příjemná a nezbytná pro dokonalý život každého uvědomělého člověka. Chtěl bych vás tedy všechny poprosit, abyste využívali všech služeb MHD, těšili se z nich a příjemné zážitky z cest vyprávěli všem svým známým a přátelům. A na ty nepříjemné, budou-li jaké, o čemž však velmi pochybuji, hodně rychle zapomeňte.
Nashledanou a šťastnou cestu.
MHD je věčné téma fejetonů!vždycky se pobavím, na tomhle není prostě co zkazit:)
V autobuse jsem platil pětistovkou, menší jsem neměl, a oni mě vyhodili. Jinak nemám námitky. Fakt je to dobré.
Hlavně když svítá a vy jedete v MHD.
Jackson_C_Dare
10. 12. 2001
Jo, fejeton je dobrej, možná by to chtělo nějakej efektnější závěr, takový vyvrcholení, který by ve fejetonu neměl chybět, ale jinak je to dost dobrý.