Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAmbientní člověk
13. 08. 2003
7
0
1455
Autor
Arnes
Dlouhou dobu jsem se snažil a stále se ještě se snažím najít v sobě něco, čemu bych mohl říkat ambientní člověk, což by měl být někdo bez vyhraněných stylů a způsobů myšlení. Pomalu si začínám uvědomovat, že to nejspíš neexistuje. Mí přátelé jsou různorodí. Jsou mezi nimi „rastamani“, „skejťáci“, „programátoři“, „spisovatelé“, „básníci“, „šermíři“ a „sportovci“. Já se ale nechtěl zařadit do žádné z těch skupin, jelikož by to znamenalo o několik přátel přijít a spoustě se vzdálit. Nejzávažnější důvod mého hledání ambientního člověka bylo hledání klidu. Člověk bez zaměření totiž není tak mnoha věcmi vyrušován, a tudíž není tak často vychylován ze svého klidného stavu. Asi nedokážu moc dobře vyjádřit, co mám na mysli, ale že se jedná o člověka bez emocí, bez nechtěných názorů a bez mysli pro nesmysli.
rozhněvaný_malý_muž
17. 08. 2003
Mozna jsem uz pochopil co to tady vlastne pisu. Ambientnim clovekem myslim nekoho, kdo je soucasti vsech svych znamych, bez sve vlastni identity. Takovy hlas v hlave jeho kamaradu. Fyzicky je to "nejspis" nemozne, ale predstava je to pro me uspokojujici a prijemna.
Arnes: ta úvaha se samozřejmě dá rozvést - příklady, situace, pro a proti, tvoje versus obecné motivace (proč by člověk měl být ambientní), co získá a co ztrácí, jak se to projeví v jeho chování (bude pasivní, bude průměrný, nezajímavý?), odkazy na filozofie, které mají podobné cíle atd.
Aqva_Silentia
13. 08. 2003Aqva_Silentia
13. 08. 2003
Asi mas pravdu ze te lidi zaradi, jenomze jde o to, ze se zajimam okrajove o (skoro) vsechny zajmy svych kamaradu. Mozna vyraz nebyt nikam zarazen byl spatny, lepe to vyjadruje byt zarazen uplne vsude.
standa:
a nesnaží se právě arnes "najít v sobě" "postmoderního člověka"? ;-)
a taky už ti je to teď úplně "JEDNO"? :-))) (přičemž to slovo v uvozovkách lze vnímat nejen s nádechem "prázdnoty" ale i téměř sprostoty)
;-)
Tady nejspis bude ta chyba v tom vyjadrovani.
Nejde mi o to jit nejak s dobou nebo s ni prave nechodit. Jde mi o to byt uplne mimo ni. Az budu mit chvilku casu tak dopisu uvahu o okamziku vedomi, pak ho sem dam. To je cast ktera k tomu patri. Byti mimo cas je totiz podle me skutecnost.
Vzdycky kdyz to odeslu, tak me napasnou dalsi veci. Chtel jsem tou skutecnosti rict vlastne, ze lidsky mozek si pamatuje mnohem vic nez je ochoten vratit zpet. Ale zda se mi mozne dostat se ve svych vzpominkach zpet "casem". Nejde o cestovani casem jako ve sci-fi, ale o presouvani pritomnosti pomoci vzpominek.
tvoje úvaha se mi líbí, je mi to povědomý, nechci nikam moc patřit, spíš všude a nikde, v klidu, sama v sobě, ale zároveň neztratit kontakt.... ale jak najít tu cestu ti asi neporadím, snad tak, že nebudeš usilovat a ono to přijde samo :-))
tip*
mně to nepásne s tím "nebýt zasažen"...koukat se z výšky jako nesoučást...to pak není soukolí...podle mě...i když se možná pletu protože si to jen blbě představuju
K tomu nebýt zasazen, to by melo byt neco ve stylu, ze jakykoli prijmani moc informaci vyvolava zbytecne emoce.
To bude nejspis muj problem, ja , jelikoz jsem to psal, tomu dokonale rozumim a nevim, co vic bych k tomu mohl napsat. Jestli se tu obevi nekdo, kdo by to chtel nejak doplnit, tak prosim, budu za to docela rad a mozna tim pochopim, jak mam psat uvahy aby to lide lepe chapali. Dik.