Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMlha
Autor
Stařec
Tu noc jsem ulehl znaven jako vždy bádáním po něčem co není , místo, abych hledal něco, co je .
Se zasténáním jsem ulehl na postel .
Pak jsem to uviděl, pod přivřenými víčky jsem viděl, co se děje o dva pokoje dál, kde jsem ubytoval Přítele a Ženu, kteří přijeli na návštěvu .
Přítelovo nahé tělo se rytmicky v oblasti beder nadzvedávalo a klesalo.
Žena sténala. Náhle omočila svou ruku v Tekutině života mého Přítele.
" Budeš navždy můj ? " zeptala se .
" Ano ", opakoval neustále Přítel, zatímco líbal její ňadra .
" Přísahej ! "
" Přísahám ! "
" Přísahej ještě jednou ! "
" Přísahám ! "
" Ještě ! "
" NE ! " vpadl jsem náhle do pokoje, odhodil Přítele do kouta a na ženu hodil deku. " To nepřipustím ! "
Popadl jsem muže v koutě a odvedl si jej do svého pokoje .
" Copak ses úplně zbláznil ? Cele se jí obětovat bez možnosti valastnit jakékoliv právo na svobodu, svěřit do těch nejjemnějších zákoutí svůj život jejímu ? Propojit své duše ? To chceš, ty mladý a ukvapený blázne ? Zatratit se ? Nemáš ponětí, co sis mohl právě způsobit ! "
" Ale ty to nechápeš, Starče !
Lidé se sami sobě navzájem zaslibují a milují se ! Návzajem si svěřují své životy !
A, Starče, lidé využívají mimo svých myslí taky tělo ! Všichni se nesnaží docílit absolutní, šiléné, ba zvrácené moudrosti ! "
Pak jsem si to uvědomil . Jakým právem se mu pletu do života ? Jakým právem jej nutím být svobodný, jakým právem vnucuji moudrost jeho duši, která tu temnotu objímající vidoucnoust nechce ?
" Jsem už starý, Příteli ..."
Objal mne a já se mu vybrečel na rameno, stejně jako to on dělal na mém rameni před deseti lety .
O měsíc později Přítel a Žena ohlasili zasnoubení .
Nakonec jsem si ji oblíbil, třebaže jsem byl stále obezřetný, protože jsem nezapomínal, že chtěla duševně ovládnout mého přítele.
" Proč mne nemáš rád, Starče ? " zeptala se mne jednoho dne .
" Proč se ptáš na něco naco znáš odpověď ? "
" nechápu, jak můžeš považovat lásku za důvod k nenávisti, strýčku ."
Schválně zvolila toto oslovení . Myslela,že se obměkčím,. když mi připomene náš příbuzenský vztah .
Začala vzlykat . Byl jsem její jediný příbuzný a ke všemu jsem ji zavrhl .
Objal jsem ji.
Zvedla se mlha vypovídající světu mou zradu vůči vidění pravdy a Smrti.
Omšelá hudba, plačící rodiče, tleskající lidé, ano, hádáte správně . Přítel a Žena se vzali . Pobýval jsem ve svém domě u lesa . Nikdy nechodím blízko ke kněžím, kteří neustále tak směšně kázali o lásce jejich krutého a egoistického boha .
Podzim .
Podzim je roční období plné mlh .
Špatně se mi dýchalo.
Zrak se mi kalil .
Přítel mi slzami smáčel přikrývku .
" Jsem už starý, Příteli . Byl jsem tu, zatímco mladí umírali a nyní přišel čas i na mne . "
Přestala mi proudit krev v žilách .
Zemřel jsem .
Bylo to zvláštní . Nebyla to žádná očista ani konec .
Zvedly se mlhy a utvořily kolem mne neviditelnou věž v níž jsem toto právě sepsal .
Mlha .
Zahalila mé tělo a sním pohřbila starou, zahořklou moudrost starců, kteří se v hávu šílenství stávali mudrci .
Mlha .
Přítel vykřikl pološílený bolestí, kterou mu způsobila má smrt .
Mlha .
Nic po ní nezbylo .
Žádný odkaz .
Vše bez milosti zahalila a s ní se svět Starce vzdálil do další a nedohlednější říše, než je realita .