Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŽakruarů aneb Mé malé zatmění Slunce
29. 06. 2000
3
0
1055
Autor
Bosonohá
Po poli plném plamenů plazí se ještěrka žakruarů. Žakruarů! Známe se? Podávám jí žížalu a ona si mne zklamaně prohlíží. "Žížala! Och - jaký nevkusný materialismus v této poetické atmosféře!"
Cink! Otáčím hlavu po zvuku a dlouhé vlasy se mi setrvačností omotávají kolem krku. Jednou, dvakrát... Škrtí to. Je ticho. K zalknutí.
Modré plameny se vlní jako vodní řasy pod rozhoupanou hladinou. Slunce je obaleno hustým černým zkadeřeným mrakem a zvolna se roztáčí kolem své osy. Otáčky se zrychlují, tvoří se vír, zvětšuje se a sílí, strhává i vzduch, všechno míří k tomu černému klubku, i plameny se probraly ze své houpavé apatie a natahují se vzhůru. Stojím jako zkamenělá a všechno ve mně se dere výš a výš. I ticho vzhlédlo a napjalo se. Je soustředění až k nedýchání. Až k nevidění. K nežití. Vše se podrobuje temné rotující energii. Čas neexistuje. Gravitace se stala směšnou. Už-už TO přijde!! Vím to! Stačí jen více natáhnout vzpažené ruce! Stojím na špičkách. Ještě kousek!!!
Žakruarů napětím nafouklá jak pouťová atrapa se odlepila od země a letí - obrovská a nehmotná, zelenýma vypoulenýma očima si proráží cestu bolavým vzduchem. Roztahuje tlamu a zuby jak šavle dlouhé vyrývají do pohyblivé tmy krvavé šrámy. Už je nadosah neúprosně se otáčejícího mraku. Jen stisknout zuby! Teď!! TEĎ!!! CVAK!...
Z protrženého mračna vytéká žlutý pramínek slunečního světla. Sílí a dlouží se, míří dolů, na Zem. Dotýká se ztrnulých vršků chladných plamenů a zlaté pohlazení se zvonivě šíří po modře rozvlněném poli až k obzoru. Zní rolničky a lehký smích...
SatanasekHnusacek
09. 10. 2002
*ŽaMmzS: tady byh rád pozvedl gradaci: až k nedýchání-až-k... moc povedená, má dobrý spád... žakruarů? neznám... přijde mi mírně nesrozumitelné přecházení mezi vlasy a ještěrkou, ale... moje chyba
tak jako tak velice kvalitní
m.
Eternal: k čemu?
Dědouch: Waltariho divoká čtyřnohá kamarádka mne vodí za měsíčných nocí do hloubi lesů na čarodějné bylinky a muchomůrky... :-)))
Ba ne :)) ... vždyť stačí jenom přivřít oči....
To je síla!!! Bosonožko ty se pera nepouštěj, to by byl učiněný hřích... O nic tam vlastně nejde - o nic z tohohle světa a přitom se všechno uvnitř napínalo s každým tvým slovem až k neúnosnosti -
jsem dneska děsně nevyspalá tudíž mám trochu zjitřený senzory tohle mi na ně pořádně zahrálo... Musím se sem ještě vrátit až budu v pohodě - jestli to bude stejně silný...ale myslím že asi ano - máš fakt talent
tip