Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLingvistická otázka
11. 09. 2003
2
0
2255
Autor
Kocour
Když už se hádáme o těch neslušnostech, mám tady jednu lingvistickou lahůdku.
Jaký je původní smysl slova KUNDA?
"Šakti je bohyně, princip ženy, ONA. Šaktikunda je stupňovitá (tři patra) jáma, ve které mají sahúové oheň. Častěji stejně tvarovaná jáma, která leží u chrámu a je v ní voda. Nacházíme ji na místech "útulných", i když to v Indii znamená (vzhledem ke klimatu i geografickým podmínkám) něco jiného než u nás. Lze však říct, že kdyby Indii okupovali křesťané, stavěli by kapličky tam, kde jsou dnes kundy.
Tvar jámy asociuje, symbolizuje i je nekonečná propast, něco, do čeho se dá padnout, uhořet, utopit se, či skončit v chladivé temné vodě. Což je -bez jakékoliv odbočky - KUNDA. Ačkoliv je to dnes nadávka, je to zároveň nejvýstižnější symbol principu síly ŠAKTI. Ženský genitál. Neboť to ŠAKTI je. Slovo KUND sanskritem znamená hořet, KUNDA právě onu spirálu či stupňovitou propast. Něco, do čeho se dá spadnout a nekonečně dlouho, nekonečně dlaleko padat, dojít tam pokoje a konce, útočiště."
JXD Meditace nad mrtvolou
Litochwitzi tímto směrem mě nenapadlo zkoumat. Já znám jinej původ, ale ještě nějakou dobu vás nechám dumat :)))
jinak dík za tipa kouknu na to
Já jsem jednou spal s holkou, která měla tu kundu nějak nakřivo... bylo to divné a bolelo mě z toho péro. Odtud asi německé slovo zatáčka - e kunde