Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seXXX
12. 07. 2000
2
0
2147
Autor
J
Říkají, že je to EGO
bolí to, když ho ubývá.
Chci se s Tebou zas radovat
hned od teďka
a milovat Tě, doopravdy
jako dřív, lásko!
Přiletěl meteorit se jménem na "I"
a kus mě odštípl.
Rána se hojí Tvou láskou,
jen ještě dohořívám, popálená.
Až mé vlastní slzy ten požár uhasí,
vzdám své "dík" životu
že mi ho připravil do cesty -dřív ne-
abych se naučila odpouštět
a žes' vedle mě přitom mohl stát
a držet mě pevně a laskavě,
abych se v smutku nerozpustila.
To, že mě při mém odchodu nezastavíš, neznamená, že mě nechceš mít jen pro sebe.
Myslím tedy, že Tvá/má láska je v tom případě větší než Tvé/mé sobectví.
P.S. Máme zřejmě podobný problém - postrádáme přesnou definici tak abstraktních pojmů jako je láska a sobectví, nehledě na další použité. :-)
Zahradník: A mít rád sobecky, tj. vlastnicky není omezením?
Př. Mám ráda a přeju Ti štěstí - láska se naplní, když ty ten čas budeš chtít sdílet se mnou, nenaplní, pokud půjdeš jinam, ale nemění to nic na tom, že mám ráda.
Pokud má člověk nesobecky rád - má vůbec ještě rád?
A pokud má člověk doopravdy rád - je v tom citu místo i pro sobectví? ... v tomto si nejsem jistý.
Však láska člověka k sobě samému už není láska ale ryzí sobectví.
Miroslawek
31. 10. 2000
J: prošli jste zkouškou ohně, každému není dopřáno, ale vy jste to dokázali, přetaveni do zlatova jste pevnější a silnější pro svá příští...
Takto protrpěné problémy lásku vážně zhodnocují.
Jsi .. ..... ........ ! :-)
Nejsem ráda, to ne. Jenom mě to posílilo. Vzala jsem si s sebou dál z toho "špatného" to, co jsem v tom našla "dobrého". Bolelo to a básnička mi pomohla a žárlím sem tam doteďka. Myslíš, že jde mít rád nesobecky?
to vypadá, že nejsi vůbec žárlivá?!
nebo jsi dokonce ráda, že se to stalo??