Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSetkání s UFO
Autor
estonia
Setkání s Ufo
Bylo to pár týdnů co Skansen pracoval v kavárně Viborg.V práci se vždycky našla chvíle přemýšlet nad tím,proč pan majitel dal jméno kavárně jako má jejich město.
„Capuchino“ ozvalo se potichoulililenku.Hned mu to bylo jasné.To byla kolegině Halgerda.Mladá,hezká a někdy i příjemná blondynka.Hali,jak ji většinou řikali, to řekla potichu jen proto, že chtěla udělat scénu,jak dlouho jim trvá udělat jedno capuchino,zvlášt když je dnes tak narváno.Skansen byl jen pomocný barman a jeho práce obnášela umívání nádobí a „nosič vody.“
Jeho kolega a hlavní barman Dag,právě stál u kávovaru a neměl ponětí o nějakém capuchinu.Dokončoval předchozí obědnávku.Skansen mu to samozřejmě mohl říct.Bylo sice narváno a on nevěděl kam dřív skočit,ale jedna věta by ho nezabila.Už to chtěl řict,když v tom začal přemýšlet,proč to vlastně Hali dělá.Uběhlo pár minut a scéna skutečně přišla.
To,ale bylo před pár hodinama a Skansen už seděl v tramvaji a jel domu.Po cestě potkal pár bezdomovcu a jednoho slepce.Přemýšlel nad tím,proč jsou něktří lidé ubožejší než jiní.Dokonce dal jednomu žebrajicímu almužnu,ale moc se neopotřeboval.
„Tak jak bylo v práci?“ zeptal se ho otec.Ptal se ho čas od času,protože věděl,jaký to je.Z počátku si Skansen často u otce stěžoval,že tam je hlavně od toho,aby řešil nějaké nesmysly a ne pracoval.Byla to částečně pravda,ale často se tam musel ohánět,protože majitel si nepřál hodně zaměstnanclů.
Ale jeho dotaz měl i jiný důvod.Chtěl,aby jeho syn vystudoval.Aby byl jako on-právník.Za svůj život si už ztačil vybudovat takové postavení,že jeho pracovní doba byla skutečně ohebná.To Skansenovi vrtalo hlavou,protože nebylo spravedlivé,aby někdo pracoval víc a někdo mín.Na studia už nemyslel a práce se neštítil,i když jí nemiloval.Otec argumentoval-pět let dřiny a pak „pohoda“.Oba věděli,že to není skutečná pohoda,ale právničina je lehčí.Otec se tak tvářil,Skansen tomu věřil.
Jakési osvobození měl být víken.Vyděl kupříkladu Human Traffic,kde hlavní hrdina čeká na spásu jmenem víkend a drogy.Nebyl to zrovna film,který by ho ovlivnil,spiš pobavil.On jen pil a ne moc.S jeho dobrým kamarádem Olsenem občas zašli někam na pár piv,kde se on snažil nějakou děvušku zbalit.
„Podívej na tamty dvě Oli,chtěj nás“ bodnul loktem do Oliho,který si usrk trochu piva a jen se usmál. „Tak to běž zkusit Armando“ tak mu často řikal,protože to byla postava z jedonoho romantického italského filmu co oba viděli.Skansen to bral mnohem vážněji.Chtěl se osamostatnit.Najít si dívku a s ní se odstěhovat do podnájmu.Nějaký smysluplný život se ženou.Pak děti,tak jak to chodí.A jedna z těch dvou mohla být jeho budoucí chot.
Dívky se usmívaly a něžně ho odbily.Pokusil se je přesvědčit,že by si kulec mohli zahrát ve čtyrech.Usměv,ale ne.
Přišel den výplati.Už třetí výplata.Na začátku měsíce si řekl, že musí dát něco na dobročiné učeli a zároven děkovat bohu,že je živ a zdráv.Ted byl konec měsíce a on věděl přesně co udělá s části výplaty.
Ne,nebude šetřit pro budouci ženu,pro byt,pro...Ani nevěnuje na dobročiné učeli.Snad kdyby nějakou potkal nebo kdyby se něco stalo.
Už delší dobu neměl ženskou a byl nadrženej.Rozhodla se jít do bordelu.Pozval svého kamaráda Ola,který zprvu odmítal.Skansen se nenechal odbít a řekl , že vše ten večer platí. Prvně si dali pár piv a nějakou kořalku. Pak zašli do bordelu. Potom šli zas na pivo a pověděli si co a jak.Následovalo rozloučení.
Část cesti měli společnou,bydleli jen dvě zastávky od sebe.
„Měj se chlape“zasmál se na rozloučenou Oli a mávl rukou.Skansen jel ještě dvě zastávky a pak vystoupil.Bydlel zhruba 500metrů od zastávky.Šel obiklou cestou.Jediná změna byla,že nemohl udržet stabiliti.Pak se zastavil,aby si odpočinul a při tý příležitosti se pozvracel.Zvednul hlavu a v dáli uviděl nějaký světlo.Byl si vědom,že je opitý a tak první věc co ho napadla-to není UFO.Co to je?Vrtalo mu hlavou.Chtěl se k tomu doběhnout,ale zakop a upad.Když se zved uvědomil si,že kolem něj nejsou žádné domy,ale jen louka a pole.Byl jen pár metrů od toho světla.Ted to videl zřetelně.Dlouhý světly paprsek.Pokračoval pohledem po něm a nahoře uviděl kosmickou lod.
To není možné!To ne!Díval se na to tělěso.Pak se vschopil.
„Je tam někdo!?“ zařval.Paprsek najel na něj.Pomalu začal stoupat.Neznámá síla,to bylo jasné.
Zavřel oči a když je otevřel byl na kosmické lodi,které vypadali jako ze SCI-FI filmů.Byl v klečicí poloze.Vstal.Po chvilce přišli nějací lidé.
„Dobrý den“ pozdravili.Počáteční strach překonal a po chvilce mu jeden z nich zdelil: „Vypadáme jak lidé jen proto,že ted jednáme s tebou.Je jedno,jak ve skutečnosti vypadáme.Už dlouho te máme v merku.Máme pro tebe jednu nabítku.“
Tázavím pohledem na ně pohlédl. „Můžeš si vybrat“ pokračoval příjemným hlasem jeden z nich. „Můžeš začít nový život.Zapomatuješ si vše co viš.Začneš od narození a až ti bude 18let a svůj dřívější život si vybavíš.Budeš moct porovnat.Máš dvě možnosti.Bohatství a chudobu.“
Skansen nevěděl co si má myslet.Jaké bohatství a jakou chudobu.Na jeho dotazy přišli následovné odpovědi.O jaké bohatství a chudobu jde ti neřeknem.Nemusíš si nic vybrat.Vše co jsi ted prožil si zapomatuješ.
Skansen prvně přemýšlel o cestě.Věřil,že bohatství není vše,ale peníze se jen tak lehce neodmítaj.A co chudoba?Žít v pokoře?Co když vědí přesně co si myslí?Co když je to zkouška?
„A bude můj budoucí život nějak předurčen,když si vyberu chudobu a nebo bohatství?Neni to zkouška?“
„Je jedno co si vybereš.My tě nebudem ovlivnovat.Tvůj život bude ovlivněn tvými předispozicemi,náhodou,tvojí vůli,především.Můžeš si vybrat cokoliv.Možnosti vývoje jsou nekonečné.“
Jeho výběr měl zakončení v posteli.Nemohl si vzpomenout jak se domu dostal,ale na vše ostatní si pomatoval.Byl ve svém pokojíčku a přemítal nad tím co se mu stalo.Vzpoměl si na jejích větu: „kdlidně o nás povídej,nebudeš první.“Ale komu by měl co řikat.Byl už unaven z myšlenek o dobru a zlu.O budoucnosti.O otci,rodině,zdraví.Jedině co si přál,byla pěkná holka,která by ležela vedle něj.
Protože,to se mu v danou chvíli nesplnilo, přemítal dál,dokud neusnul.
5 názorů
četl jsem tu aktuální o děvce, ta se mi úplně nelíbila, ale zaujala mě, tak jsem si přečetl náhodně další...
Jak jsi se k této povídce dostal? Publikoval jsem jí někdy kolem roku 2003...