24.11.2003 00:00 |
K dílu:
|
Gérard_Rea
|
A není bůh černoška?
|
24.11.2003 00:00 |
K dílu:
|
Gérard_Rea
|
Za muže lze jen suše konstatovat, že ženy (resp. dívky) dospívají průměrně o dva až tři roky dříve než muži (resp. chlapci) a muži tento náskok nikdy nedoženou. I to je jeden
z důvodů, proč mé srdce prahne po dívkách o mnoho mladších, než jsem já sám, za což mě společnost neustále odsuzuje.
|
26.11.2003 00:00 |
K dílu: Vražedné množství lásky
|
Gérard_Rea
|
Jablonec - kalvádos
Nisa - snad niva?
dohromady však bižuterie,
doplňky k plavkám, drama bez krve, perlivá voda...
Krásně podané asociace a pocity. * (i za ty citoslovce)
|
24.11.2003 00:00 |
K dílu: Mlha
|
Gérard_Rea
|
Teď jsi mě přivedl do rozpaků. Nemyslím si, že bych od někoho opisoval. Jestli máš někoho konkrétního namysli, tak se neostýchej.
Tohle jsem psal o prázdninách, v rumunských horách. Tři dny čekání pod vrcholem ve strašné mlze, dešti (to ty moldánky) a zimě.
|
24.11.2003 00:00 |
K dílu: Povídka rezignační
|
Gérard_Rea
|
Touha po tom, něco napsat, trocha alkoholu, a snad taky vydralo se na světlo mé nejniternější já, které zatím nenechal jsem na nic šáhnout.
Ale popravdě. Ač možná lákají mě později narozené, tohle je i pro mě moc. To už opravdu hraničí s uchylkou, či spíš deviací.
|
01.12.2003 00:00 |
K dílu: Proměna
|
Gérard_Rea
|
Čili nejen pro tebe dovolím si prezentovat novější úpravu. (viz proměna II).
|
24.11.2003 00:00 |
K dílu: Jak to chutná?
|
Gérard_Rea
|
Louskám, louskám, nepřelouskám...
|
26.11.2003 00:00 |
K dílu: Podzim
|
Gérard_Rea
|
Pomalu se začínám hanbit při pomyšlení, že někdo bude stejně podrobně rozebírat moje štěky. Ale pokud chceš shrnutí, dělá na mě tato báseň se vším všudy dobrý dojem. A jak už jsem výše uvedl, když se dostane na vrchol to opravdové podzimní nečasí, taky nemám k depresím daleko. Čili i po této stránce s tebou souhlasím.
|
24.11.2003 00:00 |
K dílu: Podzim
|
Gérard_Rea
|
Chtěl jsem tím říct, že do toho verše
Tak odzvonil on této době
Místo toho slaví mrtví v hrobě
je to špica, ale pak pointa tak trochu zastínila veršování (báseň tam úplně změnila ráz).
|
18.11.2003 00:00 |
K dílu: Podzim
|
Gérard_Rea
|
Mám pocit, jakoby mrtví v průběhu své oslavy zahubili tvé rýmy. Ale do té doby se mi tvoje báseň líbila (snad i proto, že taky nemám rád zimu)
|
26.01.2004 00:00 |
K dílu:
|
Gérard_Rea
|
Pravidelným pobytem v osvěžovnách, kde zabíjíme čas a mnohdy i sebe trochu popostrčíme ku dvířkům kotle krematoria, se mi také povedlo poněkud obelhat biologické hodiny a hodina duchů je tou, která mě probouzí k životu. Naopak přes den mě k ničemu moc neužije. Že by počínající stadium vampyrismu?
|
18.11.2003 00:00 |
K dílu: r.i.s.
|
Gérard_Rea
|
Neboj se, že jsem tento tvůj k.u.s. přehlédl. Jen jsem měl posledně trochu na spěch, a tak, s dostatečným odstupem umocňujícím objetivitu, můžu i já tobě ohodnotit dílo výborně. A pokud se jedá o krák, neboj se, že by k tobě krákorání nedolehlo.
A už brzy...
Brzičko...
|
20.01.2004 00:00 |
K dílu: ...Zaslouží si to?...
|
Gérard_Rea
|
Dobrota. V pátek se asi zpráskám jak pes, ale do rána budu mít strašnou opici. Se psem se dá jít aspoň ven, ale co s opicí.
Jinak mám taky radši kočky než psi.
|
24.11.2003 00:00 |
K dílu: TY
|
Gérard_Rea
|
Vskutku udivující, jak se dívce podařilo vystihnout dívčí povahu.
(Doufám, že tě neuráží to oslovení)
|
24.11.2003 00:00 |
K dílu: Diabol sa na teba diva...
|
Gérard_Rea
|
Sdílím tvůj názor. Kostely ano, církev ne.
|
27.01.2004 00:00 |
K dílu:
|
Gérard_Rea
|
V této souvislosti mě napadá ještě jedna značka šicích strojů - Minerva (z Boskovic) - a jméno Minerva vě mě probouzí asocice s římskou boyní moudrosti (obdoba řecké Athény). Že by si snad zakladatelé tohoto podniku přece jen pohráli s výše uvedeným rčením ?
Jestli jsem se spletl, tak mě, prosím, někdo opravte.
|
27.01.2004 00:00 |
K dílu:
|
Gérard_Rea
|
Ve tmě (či potemění) jde ostych stranou. Nebo se snad jedná o první milostný zážitek nevidomého páru?
|
27.01.2004 00:00 |
K dílu:
|
Gérard_Rea
|
Dívky opravdu někdy dokážou zamotat hlavu. Hezký kaligram.
|
26.11.2003 00:00 |
K dílu:
|
Gérard_Rea
|
A léto?
|
26.11.2003 00:00 |
K dílu:
|
Gérard_Rea
|
Umět brát je jen zlomek štěstí. Člověk si pak taky musí umět vybrat. (To může být někdy daleko horší, než nemít z čeho vybírat)*
|
26.11.2003 00:00 |
K dílu:
|
Gérard_Rea
|
Hezká satisfakce na konci. Málo kdy se podaří rozejít se v dobrém, k tomu člověk musí zkusit hodně sebezapření.
|
26.11.2003 00:00 |
K dílu: Mouchy KoLeM mně
|
Gérard_Rea
|
Dnes je velkou vzácností, když se dívka, a navíc pozdějšího data narození (mám slabost pro mladší), zajímá o literaturu. Třeba časem. Ale i tak by to chtělo trochu citelnější přístup. Přeci jen cit se nedá nacvičit.
|
26.11.2003 00:00 |
K dílu: Ze života šneka :)
|
Gérard_Rea
|
Šnečci jsou ukrutně zvláštní zvířata. Teda jak se ti k nim podařilo proniknout tak blízko?
|
01.12.2003 00:00 |
K dílu: Kamenná jako kámen:)
|
Gérard_Rea
|
Dík. Budu si pamatovat.
|
26.11.2003 00:00 |
K dílu: Kamenná jako kámen:)
|
Gérard_Rea
|
Kurňa, až teď dostává smysl ten prolog. A nejsou v tom nějaké drogy (tedy jak by se řeklo učeně "psychycký automatismus")?
(Teď teda sám nevím jestli psi mají příponu chycký, nebo jestli je psychyka zamlčené vyjmenované slovo po s, anebo jestli je v tom jinačí řád)
|
10.11.2003 00:00 |
K dílu: Večer na České
|
Gérard_Rea
|
Doufám, že podle stylu a náplně následující kladné kritiky poznáš, s kým máš tu čest...
Doufám, že i ty si jednou uvědomíš, že mladá krása s přibývajícím věkem poněkud vadne a pozbývá cosi ze své hravosti a roztomilosti. Cosi, co už netkví v tajemství schovaném pod okvětními lístky odrostlejších poupat...
Doufám, že časem zahodíš pero a od psacího stolu plného teorie vyrazíš na bojiště...
...ale zatím jsem rád, že na tom bojišti nemusíme stát proti sobě.
|
24.11.2003 00:00 |
K dílu:
|
Gérard_Rea
|
Hezky.
|
18.11.2003 00:00 |
K dílu:
|
Gérard_Rea
|
Od vyhořelé sirky ti lýtka nevzplanou, ale může to jistě odstranit konverzační bariéru. Má to svoje.
|
26.11.2003 00:00 |
K dílu: Plameny
|
Gérard_Rea
|
Opět plyne poučení:Do postele alkohol nepatří.
|
24.11.2003 00:00 |
K dílu: Jsi studentka z protějšího bytu
|
Gérard_Rea
|
Kéž bych taky takovou měl odnaproti. Aspoň ke koukání (ač sám nijak zvlášť nepreferuju voyer).
|
24.11.2003 00:00 |
K dílu: Na výstavě sladkovodních ryb
|
Gérard_Rea
|
Hezky. Ten klub je po právu.
|
26.11.2003 00:00 |
K dílu: Volaný účastník
|
Gérard_Rea
|
Holt už je nová doba. Dřív snad muži byli těmi, kteří si kvůli zhrzeným láskám braly životy. Ale opatrně, je vás, holky, málo.
|
01.12.2003 00:00 |
K dílu:
|
Gérard_Rea
|
Máma mi dala korunu, abych koupil rybu.
Proč ? Protože je ryba. Máma mi dala ...
(určitě jste to taky zpívali)
|
24.11.2003 00:00 |
K dílu: TECHNIKA ZTRACENÉHO VOSKU
|
Gérard_Rea
|
Technologické postupy v uměleckém podání? Úctyhodný nápad!
|
24.11.2003 00:00 |
K dílu: TECHNIKA ZTRACENÉHO VOSKU
|
Gérard_Rea
|
Technologické postupy v uměleckém podání? Úctyhodný nápad!
|
18.11.2003 00:00 |
K dílu: Diskuze klubu:Klub nekonvence
|
Gérard_Rea
|
Jsem poctěn členstvím v klubu. Ona vždy ta nekonvence nějak víc lákala, než společensky uznávaný styl života. Ale právě v individualitě různých pohledů na jednu věc tkví celý problém, a tak si myslím, že pokud nás bude víc než kohokoli jiného, můžeme nekonveci vskutku povýšit nad konvenci a tím ustavit zcela nový pohled společnosti na dění v mezích zákona.
|
01.12.2003 00:00 |
K dílu: Diskuze klubu:
Klub křesťanské peozie
|
Gérard_Rea
|
Zapomněl jsem kritiku adresovat. Tedy reaguji na Standama.
|
01.12.2003 00:00 |
K dílu: Diskuze klubu:
Klub křesťanské peozie
|
Gérard_Rea
|
To je zase kapitola sama pro sebe. Na jednu stranu dorazilo na Velkou Moravu s Konstantinem a Metoďejem písmo a negramotný lid se učil číst a psát. Ale později se ukázalo, že tak nebylo proto, aby si sami utvářeli názory ("nedejbože" přemýšleli nad něčím), ale aby četli jen knihy s "vhodnou" tématikou. To bylo převážně dáno tím, že vlastně jiné knihy v té době ani nebyly. Čili lidstvo nedostalo do rukou tvůrčí nástroj, ale obojek kolem krku. A myslím si, že procesy s inteligencí nikdo popřít nemůže. Nebo má snad někdo pocit, že by například družice mohly kroužit kolem placaté Země? Křesťanství nikdy nemělo k fylosoii a pokroku moc blízko.
|
24.11.2003 00:00 |
K dílu: Diskuze klubu:
Klub křesťanské peozie
|
Gérard_Rea
|
Křesťanství je ideologie (u tohoto náboženství se mi tak trochu příčí přirovnání k fylosofickému směru) s jistě hezkými vyhlídkami ale také nepatrnými náznaky diktatury pošpiněná činy lidí, jenž dokázali v jistém období na tomto základu vystavět nezničitelný totalistický režim s maximální snahou o útlak vzdělanosti a technického pokroku (analogicky výrok k zapálení knihovny v Káhiře: Jsou dva druhy knih - buď je v nich něco jiného, než v Koránu a pak jsou špatné, anebo z Koránu vycházejí, a pak jsou zbytečné).
V tomto okamžiku bych chtěl oddělit pojem církev od pojmu víra(či jak tomu chcete říkat), neboť podle mého názoru jsou to pojmy irelevantní. Nyní, kdy lidstvo poněkud vyspělo po stránce nejen technické, ale i fylosofické není už církev v takovém rozmachu a stává se spíše módní záležitostí (osazenstvo kostelů znatelně omládlo). Snaží se na sebe poukazovat jako na utlačované a schovává svoji minulost ve stínu teroristických činů páchaných islámským fanatismem. Ale nebyli dříve stejní?
Neberte prosím moje výlevy jako urážky, ale rád bych znal fundované odpovědi na pár otázek:
1. Proč církev křtí jedince (v té době ještě nelze mluvit o člověku), který neumí ani mluvit ani psát, ani uvažovat a tudíž nemůže se sám k tomuto vyjádřit? Jistě že se lze ohánět tím, že křest je jakýmsi zpečetěním manželského slibu, který se zavazuje k řádné výchově svého potomka. Ale to by snad pro každého SLUŠNÉHO člověka měla být samozřejmost! Přitom křest je také často považován za souhlas se vstupem do církve. Opět jednají o nás bez nás.
2. Je opravdu nutné chodit každou neděli do kostela na mši? Je opravdu váš pomyslný absenční list vizitkou vaší víry? Opravdu je četnost vašich návštěv přímo úměrná velikosti vaší víry?
3.Poslední, trochu drastický apel směřovaný hlavně k dívkám a ženám. Představte si, že vás někdo znásilní. Opravdu by jste si jen kvůli víře nechali dítě, které nevzešlo z lásky, ale jen jako "vedlejší produkt" živočišného ukojení pudů?
Všem dotčeným se omlouvám a za názory děkuji.
|
18.11.2003 00:00 |
K dílu: Pro všechny
|
Gérard_Rea
|
Kéž by ten šek. Ale mohl by nadělovat přímo v naturáliích, pak by odpadly starosti s nakupováním.
Jinak dílo jak mnoho je strohé, tak je také výstižné. Většina z nás mlhavě vzpomíná na zasněžený Nový rok.
|
30.01.2004 00:00 |
K dílu: Seba ti nedám
|
Gérard_Rea
|
Sběratel nevinnosti? To nebrat.
|
26.11.2003 00:00 |
K dílu: Strach
|
Gérard_Rea
|
Nemám..., neumím..., nevím jak.... Sakra, ty slova. No Špica.
|
20.01.2004 00:00 |
K dílu: 3 čtvrtě uběhly
|
Gérard_Rea
|
Špica. Často tvořím pod vlivem, málo kdy to po sobě další den přečtu.
|
20.01.2004 00:00 |
K dílu: potají
|
Gérard_Rea
|
Ne vždy člověk ušetří, když lacino kupuje. Už v bibli praveno bylo : oko za kořalku, zub za zub. Tak bacha na samohonky a véskočky.
|
09.07.2004 00:00 |
K dílu: Život je jako webová stránka
|
Gérard_Rea
|
Vážený pane, snad Vám nevytanula vzpomínka na jistého jednoho, jenž také podobně nereálně, avšak v reálu, smýšlel.
|
09.07.2004 00:00 |
K dílu: Prosperita poluce
|
Gérard_Rea
|
Jaj.
|
15.03.2004 00:00 |
K dílu: priority
|
Gérard_Rea
|
Tak příkladně na Moraváku v hustém klestí souloží děvy lepé. To by mě zajímalo co jsi tam chytil v tom klestí hustém (ale asi to bylo hustý, jestli jsi se proklestil).
|
15.03.2004 00:00 |
K dílu:
|
Gérard_Rea
|
Mám slabost pro černovlásky, metal a alkohol.
(ale i jazz, blondýny a jiné drogy)
|
19.02.2004 00:00 |
K dílu: TY...
|
Gérard_Rea
|
Když prohraješ, tak zkus změnit figurky, nebo kostku.
|
15.03.2004 00:00 |
K dílu: (po)chybujeme
|
Gérard_Rea
|
Daleká jest cesta z hospody ...
... a zatím vždy jsem došel.
|
26.01.2004 00:00 |
K dílu: Marušce
|
Gérard_Rea
|
Víc snad ani nepotřebuju.
|
30.01.2004 00:00 |
K dílu: Píseň stavitele
|
Gérard_Rea
|
Transcendent? Snad album od maďarské rockové Omegy.
|
30.01.2004 00:00 |
K dílu: Hrátka
|
Gérard_Rea
|
Hafo.
|
27.01.2004 00:00 |
K dílu: MANTRY NA SKLENĚNÉ LOUCE
|
Gérard_Rea
|
Teď zrovna sedím na rektorátě VUT, čtu si tady ten kus a Sklo je tak blízko. Asi snad přeci jen zajdu na jedno pivo ...
...to poslední.
|
12.01.2004 00:00 |
K dílu: JAK SE MÁM
|
Gérard_Rea
|
Á. Čichám, čichám brňáka (čku?).
|
15.03.2004 00:00 |
K dílu:
|
Gérard_Rea
|
Křesťanství, alkohol, či ženy. Bezedná témata.
|
12.01.2004 00:00 |
K dílu:
|
Gérard_Rea
|
Davy trousících se chlapů následovány stínem svých poloviček urychleně stáčí své kroky k nejbližší stáčírně
(otevírací doba : Út-So 17-23, Ne po mši) :
"Zaplať pánbůh je to za námi".
Ženy odcházejí vařit nedělní oběd.
Hostinký má žně.
|
15.12.2003 00:00 |
K dílu: Proměna II
|
Gérard_Rea
|
Díky, díky. Legrace, ač tupá, musí být.
|
01.12.2003 00:00 |
K dílu: Proměna II
|
Gérard_Rea
|
Na vysvětlenou : vzniklo jako reakce na kritiku 815_0 k "proměna".
|
15.03.2004 00:00 |
K dílu: tzv. láska
|
Gérard_Rea
|
Proč bychom nemohli někoho zahrnout spontanní zbesilostí tohoto citu třeba jen na pět minut? Vždyť mezi láskou a vztahem je taková propast.
|
26.11.2003 00:00 |
K dílu: V rozjezdu
|
Gérard_Rea
|
Nikita - No bať. Někde kolem role, šálou osmičkou od Macka (v kráku snad již ani není nutno dodávat).
|
08.12.2003 00:00 |
K dílu: Znásilnění
|
Gérard_Rea
|
Vzhledem k decentnímu sklonu k racionalismu nevěřím na strašidla, jezinky, lesní panny (i když ty bych si celkem dokázal představit jako doplněk našich luhů a hájů) a podobné výplody dětské fantazie. Tedy Kristus a jemu podobní jsou mi zcela cizí tak jako jejich názory.
|
08.12.2003 00:00 |
K dílu: Znásilnění
|
Gérard_Rea
|
Rád se poučím, pokud ho znáš.
|
08.12.2003 00:00 |
K dílu: Znásilnění
|
Gérard_Rea
|
Poukazuje na to, že ani víra ji neuchránila...
|
01.12.2003 00:00 |
K dílu: Znásilnění
|
Gérard_Rea
|
To asi bude tím, že nejsem žena.
|
01.12.2003 00:00 |
K dílu: Vyznání
|
Gérard_Rea
|
Je dokázáno, že vztah odce a tcery má většinou erotický podtext. Na škodu je vskutku to, že neumím dostatečně jednoznačně vyjádřit myšlenku a to je právě ten konflikt mezi mojí osobou a její reprezentací. Doopravdy jsem nikdy nechtěl zvát sebe otcem a ji dcerou. A teď, když jsi mě na to upozornil, mě to také nepřijde logické. No, takto se začínalo ...
|
26.11.2003 00:00 |
K dílu: Vyznání
|
Gérard_Rea
|
Ani za to bych se nezlobil.
|
26.11.2003 00:00 |
K dílu: Vyznání
|
Gérard_Rea
|
Gorgona-Máš úplně pravdu. I já zde musím suše konstatovat jistou podobnost. Jeden rozdíl tu ale zcela jistě je, a to vztah těch dvou...
|
08.12.2003 00:00 |
K dílu: Lihový manifest
|
Gérard_Rea
|
Nebo i pozítří...
|
08.12.2003 00:00 |
K dílu: O citech I.
|
Gérard_Rea
|
Poněkud připomíná Ladovu "Veselou Abecedu".
|
08.12.2003 00:00 |
K dílu: Borovice
|
Gérard_Rea
|
Vskutku jen panna sama je si zcela jista svým pannenstvím.
(Ovšem v dnešní zvrhlé době bylo by možné několika příklady i toto tvrzení zpochybnit.)
|
08.12.2003 00:00 |
K dílu: Tisíceré odlesky vlnek vody
|
Gérard_Rea
|
Vždy mě k vrcholu vyburcuje, když se mohu dotknout něčeho tak čistého, tak neposkvrněného, a přitom tak duševně plného jako je tato stěna kritik.
|
08.12.2003 00:00 |
K dílu: Sál
|
Gérard_Rea
|
Já bohužel bez modré. Ale židlí také množství, vyčpělé nástěnky a četní funkcionáři. A pak snad, za pět, za šest let budu inženýrem. Díky Armádo !!!
SLÁVA VÍTĚZůM, ČEST ARMÁDĚ!
|
08.12.2003 00:00 |
K dílu: O čem?
|
Gérard_Rea
|
Kdyby byla cenou za přemýšlení jen krychle betonu na zadku, asi bych to podstoupil.
|
08.12.2003 00:00 |
K dílu: Stanice lodního důchodu
|
Gérard_Rea
|
Přešťastné shledání pane Pitralon na této, komercí neposkvrněné, půdě. O této skutečnosti svědčí množství kladných kritik k vašim dílům a vůbec benevolence, s jakou jsou zde vaše díla zanechána ku pošlapání nechápavým moderním čtenářem. Ode mne však budou plynout jen slova úcty a obdivu. Kus krásně vyjadřuje, kterak hmotné statky nejsou nejdůležitější věcí v životě (ale za co se v sobotu opiji, to netuším).
|
24.11.2003 00:00 |
K dílu: O mládeži
|
Gérard_Rea
|
Tož malý rychlokurz hantecu:
brnkni-zavolej
nemňé fédry-neměj strach
hokna-práce
gómat-znát, chápat
Ufachčila-udělala
fest vohrané zvonec-hodně diskutované téma
glét-(ze staroč. glejt) zde lejstro potvrzující ukončení vzdělání
byla sem lízlá-byla jsem pod vlivem alkoholu
špinka-cigareta
|
30.01.2004 00:00 |
K dílu:
|
Gérard_Rea
|
Lolito!!!
|
26.01.2004 00:00 |
K dílu:
|
Gérard_Rea
|
Drago... Drago. To jsem už někde slyšel. Vzpomínám si při této příležitosti na nějakou značku lepidla, ale jak jsem si tak přečetl tvoji úvodní stránku, tak ty si to spíš asociuješ s drakem.
No, nebuď smutný. Já jsem v pátek vypil dvanáct piv, pět rumů a čtyři zelený a kdybys viděl, jakého jsem měl v sobotu ráno draka, tak bys asi záviděl.
Čili nezoufej, s drakem nejsi nikdy sám.
|