15.01.2019 19:30 | K dílu: Těla | exorcista |
Dobrá poznámka, upraveno.díky. |
||
25.10.2018 14:53 | K dílu: Kroužkem kouře z dýmky | exorcista |
Každá akce vyvolá reakci a tím každý náš skutek vyvolává resonanční echo. Vlna této ozvěny se šíří a někdy odráží zpět. Magická praxe je v tom směru jako skočit placáka do vody, kdy běžné skutky značí kruhy v louži po opatrném došlápnutí. Silnější echo značí mnohdy devastující dopad při návratu vlny. Navíc většina praktiků si neuvědomuje, že magie se chová jako energie, tedy pokud jako subjekt A vyšlu k subjektu B energii a subjekt B je dostatečně chráněn, veškerá tato energie se vrátí nejsnadnější cestou - nazpátek do bodu A. Pokud jsem této energii dal vůli ublížit, stane se tak při přijetí bez ohledu na koho byla energie zacílena, ergo, bez náležité trvalé ochrany jsem snadným cílem pro ostatní i sebe. |
||
24.10.2018 19:52 | K dílu: Kroužkem kouře z dýmky | exorcista |
Okultismus jsem nějakou dobu studoval, ale jen teoreticky, nejsem magický praktik, na to vím o magii dost, abych se od jejího praktikování striktně držel dál. V České pohanské společnosti máme napojení na několik praktiků (čímž nemyslím Wiccany, ale magičky a magiky - je zajímavé, že muži se valnou většinou věnují chaos-magii) a všichni neustále morousí nad idioty, co si přečtou překlad překladu grimoáru z druhé ruky a hned kreslí na zem pentagrami a volají do míst, ke kterým je velice odůvodněně zavřená cesta. Žádná příprava, žádné ochranné prvky, žádná pokora a disciplína... ...velice záhy se pak takoví lidé objevují u skutečných praktiků a škemrají o pomoc, protože si na sebe natáhli něco, co nedokáží zvládnout nebo otevřeli brány, které najednou nedokáží zavřít. Navíc mám za to, že nejvyšší úroveň magie je magii neprovádět, ale to má napojení na můj elementalismus, anšto práce s elementy je spíš fylozofický směr než spirituální. Pohanské tradice jsou založeny na nabídce obětiny, která může, ale také nemusí být ctěna druhou stranou. Tak či onak, pokud bys rád vešel do kontaktu s okultisty nebo magiky, koukni do kalendáře akcí České pohanské společnosti a dojdi na některé ze setkání V dobré společnosti, dříve či později se tam nějaká pratička nebo praktik objeví. Majorita akcí je v Praze, ale jednou za čas se organizují také jinde. Mavíc některé pohanské tradice jsou přímo s určitou formou magie provázané, třeba Ásatra - severský panteon kolem Odina, který podle mytologie sám sebe obětoval, aby získal devět run velkých kouzel. Runy jsou, podobně jako krvavá magie, velice přímočaré, někdo by řekl až surově hrubé, ale k jejich používání tím není potřeba až tak moc studovat. Tedy ze začátku :) |
||
24.10.2018 19:51 | K dílu: Kroužkem kouře z dýmky | exorcista |
Okultismus jsem nějakou dobu studoval, ale jen teoreticky, nejsem magický praktik, na to vím o magii dost, abych se od jejího praktikování striktně držel dál. V České pohanské společnosti máme napojení na několik praktiků (čímž nemyslím Wiccany, ale magičky a magiky - je zajímavé, že muži se valnou většinou věnují chaos-magii) a všichni neustále morousí nad idioty, co si přečtou překlad překladu grimoáru z druhé ruky a hned kreslí na zem pentagrami a volají do míst, ke kterým je velice odůvodněně zavřená cesta. Žádná příprava, žádné ochranné prvky, žádná pokora a disciplína... ...velice záhy se pak takoví lidé objevují u skutečných praktiků a škemrají o pomoc, protože si na sebe natáhli něco, co nedokáží zvládnout nebo otevřeli brány, které najednou nedokáží zavřít. Navíc mám za to, že nejvyšší úroveň magie je magii neprovádět, ale to má napojení na můj elementalismus, anšto práce s elementy je spíš fylozofický směr než spirituální. Pohanské tradice jsou založeny na nabídce obětiny, která může, ale také nemusí být ctěna druhou stranou. Tak či onak, pokud bys rád vešel do kontaktu s okultisty nebo magiky, koukni do kalendáře akcí České pohanské společnosti a dojdi na některé ze setkání V dobré společnosti, dříve či později se tam nějaká pratička nebo praktik objeví. Majorita akcí je v Praze, ale jednou za čas se organizují také jinde. Mavíc některé pohanské tradice jsou přímo s určitou formou magie provázané, třeba Ásatra - severský panteon kolem Odina, který podle mytologie sám sebe obětoval, aby získal devět run velkých kouzel. Runy jsou, podobně jako krvavá magie, velice přímočaré, někdo by řekl až surově hrubé, ale k jejich používání tím není potřeba až tak moc studovat. |
||
23.10.2018 13:37 | K dílu: Kroužkem kouře z dýmky | exorcista |
Staroslovanskému náboženství se v České republice říká valnou většinou rodnověří nebo rodná víra a existuje několik skupin, které se aktivně věnují uctívání staroslovanského panteonu, ať už středoevropské variantě nebo rusínské verzi (ačkoli se liší jen ve vnějších rysech, protože mytologicky jsou samozřejmě téměř shodné, což je ovšem fenomén všech panteonických náboženství a spirituálních směrů). Pakliže bys měl zájem o více informací, případně hledal praktiky pro rituály, doporučuji web: http://rodnavira.cz/o-nas/ Metal mne nijak silně neoslovuje, ať už se jedná jakoukoli jeho podskupinu. Občas jej využívám, když se potřebuji dostat do kůže berserka, ale zálibou se řadím spíše do popu, roku a klasické hudby. Má pohanská praxe je elementalismus, hledání energie čtyř základních elementů v sobě a světě kolem nás. Ovšem vzhledem k faktu, že nejrozšířenější praxe v rituálech v ČR je podle zásad tradice OBOD (prakticky novodruitství) nebo Wicca (neo-witchcraft), tak jsem z obou tradic načerpal docela dost znalostí :) I tak bych o sobě neřekl, že tíhnu ke starým Keltům víc, než kam sahá kapička keltské krve v žilách všech evropanů, vzhledem k odhadované migraci. |
||
19.10.2018 07:31 | K dílu: Kroužkem kouře z dýmky | exorcista |
Díky, jsem známý těm, kdo mě znají, na písmáku jsem vcelku dlouho, ovšem v současnosti se angažují spíše v české pohanské komunitě. |
||
07.06.2018 13:34 | K dílu: Jak Pendragon Černý chtěl pít měsíční smetanu | exorcista |
Už když jsem před lety založil účet, nikdo zde nebyl příliš nakloněn ke čtení jakéhokoli počinu, delšího než dva odstavce. Lidé nemají v dnešní době trpělivost počkat si na kvalitu. Díky za ocenění. |
||
19.12.2017 19:47 | K dílu: Adventní | exorcista |
První sloka, především druhý verš vyzní velmi šroubovaně, technicky, zasekává se na jazyku, trochu bych jej zjemnil, třeba: "Nastává čas se poohlédnout a zastavit se. Pro změnu Ponechat stesky trochu slehnout než praští s námi o stěnu" "nechat své stezky" rozbylo taktování. Praští jsem zaměnil za šlehnou, protože "než šlehnou" je jako jazykolam a nejsilnější slovo potřebovalo dát na druhé místo, při čtení se na něm hezky zvedne důraz, který pak plynule klesá. Je to přirozenější než mít je skoro na konci, přirozené vnímání rytmu pak neví co si tam s ním počít. Druhá sloka není špatná, vínka - andílka sice trochu dře, ale chápu, že by se těžko hledala náhrada. Kdybych básničku psal já, asi bych třetí větu nahradil: "a pak si hrábnout pro andílka" nebo "a pak si skočit pro andílka", rytmus verše tak nabere pěkně spád, "potom" na začátku poněkud zpomaluje ráz. Třetí sloka je moc pěkná, houpavá a melancholická. Slovo "předvánočního" klouže moc hezky přes patro a ačkoli je delší, vůbec neruší rytmus. |
||
19.12.2017 19:46 | K dílu: Adventní | exorcista |
První sloka, především druhý verš vyzní velmi šroubovaně, technicky, zasekává se na jazyku, trochu bych jej zjemnil, třeba: "Nastává čas se poohlédnouta zastavit se. Pro změnuPonechat stesky trochu slehnoutnež praští s námi o stěnu" "nechat své stezky" rozbylo taktování. Praští jsem zaměnil za šlehnou, protože "než šlehnou" je jako jazykolam a nejsilnější slovo potřebovalo dát na druhé místo, při čtení se na něm hezky zvedne důraz, který pak plynule klesá. Je to přirozenější než mít je skoro na konci, přirozené vnímání rytmu pak neví co si tam s ním počít. Druhá sloka není špatná, vínka - andílka sice trochu dře, ale chápu, že by se těžko hledala náhrada. Kdybych básničku psal já, asi bych třetí větu nahradil: "a pak si hrábnout pro andílka" nebo "a pak si skočit pro andílka", rytmus verše tak nabere pěkně spád, "potom" na začátku poněkud zpomaluje ráz. Třetí sloka je moc pěkná, houpavá a melancholická. Slovo "předvánočního" klouže moc hezky přes patro a ačkoli je delší, vůbec neruší rytmus. |
||
19.12.2017 19:45 | K dílu: Adventní | exorcista |
První sloka, především druhý verš vyzní velmi šroubovaně, technicky, zasekává se na jazyku, trochu bych jej zjemnil, třeba: "Nastává čas se poohlédnouta zastavit se. Pro změnuPonechat stesky trochu slehnoutnež praští s námi o stěnu" "nechat své stezky" rozbylo taktování. Praští jsem zaměnil za šlehnou, protože "než šlehnou" je jako jazykolam a nejsilnější slovo potřebovalo dát na druhé místo, při čtení se na něm hezky zvedne důraz, který pak plynule klesá. Je to přirozenější než mít je skoro na konci, přirozené vnímání rytmu pak neví co si tam s ním počít. Druhá sloka není špatná, vínka - andílka sice trochu dře, ale chápu, že by se těžko hledala náhrada. Kdybych básničku psal já, asi bych třetí větu nahradil: "a pak si hrábnout pro andílka" nebo "a pak si skočit pro andílka", rytmus verše tak nabere pěkně spád, "potom" na začátku poněkud zpomaluje ráz. Třetí sloka je moc pěkná, houpavá a melancholická. Slovo "předvánočního" klouže moc hezky přes patro a ačkoli je delší, vůbec neruší rytmus. |
||
07.07.2017 08:54 | K dílu: Je to tak | exorcista |
Líbí se mi naturální styl, umocněný použitým slangem a malým rozsahem. Stylově bych miniaturu přirovnal k novinovému stripu, který je krátký a to mu umožňuje mnohem silnější údernost a bodové zacílení myšlenky na čtenáře, který tak dostane širší pole působnosti pro vlastní asociace a interpretaci přečteného. Taktování a rytmus je perfektní, miniatura leze skvěle přes rty při čtení i při deklamování. Třetí řádek doslova nabízí přidání důrazu uprostřed na "není", což zase umožní vyniknout tříštivé znělosti řádku posledního, který nese značnou dávku ultimátní nezměnitelnosti. Asociace mě vrací k Pelíškům a odpovědi "nikdy, nebo navždy!". Dokáži si miniaturu představit na jevišti divadla, pronášenou zničenou osobností k o generaci mladšímu a naivně odhodlanému protějšku ve druhé třetině hry, kdy děj spěje ke konci, ale vzmůže se na poslední crescendo před uvolněním. Opravdu si užívám konec, který je graficky skvěle zdůrazněný kapitálkami a proloženými mezerami. Doslova cítím tu krutě šmirglovou realitu, která z "P Ř Í Š T Ě" vyvane. Jak dostaneš jeden život, máš utrum a není žádné tlačítko reset - restart. Velmi povedené, krásně surrealistické. |
||
16.03.2017 16:44 | K dílu: Z fajfkového tabáku | exorcista |
To jsem se naučil jako jednu z prvních věcí, že grafické ztvárnění udělá v poezii i próze silný efekt. Povídka se čte mnohem lépe, je-li porcována do odstavců. Jednolitý text přímo odstrašuje čtenáře. Díky za zastavení. |
||
26.03.2015 10:45 | K dílu: Odboj | exorcista |
Díky, gramatika mi ustřeluje anšto nejsem schopný ty chyby objevit a vidět - většina lidí se v takovém případě vymlouvá na částečnou dyslexii. Souhlas, je to vytržené z kontextu, spíše jako kapitola knížky. Prakticky jsem jen zkoušel jak by toto téma šlo rozpracovat. Díky za vyjádření. ("fatální rána je IMO SMRTELNÁ" tomu nerozumím, je to komentář části textu?) |
||
25.03.2015 10:01 | K dílu: Milovník II. | exorcista |
Našel jsem pár chyb, někdy krkolomná napojení, jenže se mi po půl hodině popisování zavřel prohlížeč a teď už nemám čas celé to hledat a psát znovu :( Určitě bys měla zvážit rozdělení textu do odstavců, ideálně v místech, kde zmiňuješ čas. Lépe se tak čtenář orientuje v tom, kde je a navíc souvislý blok textu podvědomně děsí (před pár lety jsem udělal to samé a poučil se z toho ;) ) Je mi jasné, že se jedná o kategorii MIMO, ale zajímalo by mě, s jakým účelem byl tento fejeton psaný? Bylo to snaha něčeho se zbavit, utřídit si myšlenky nebo něco jiného, například forma terapie? Z textu vyznívá, že na osobě Jeff si hlavní postava vypěstovala určitou závislost, která se pak stala škodlivou nebo začala produkovat negativní asociace. Styl psaní je velice komplikovaný, někdy je těžké věty sledovat až do konce bez toho, aby si je čtenář musel přečíst znovu. |
||
25.03.2015 08:57 | K dílu: Až si holka... | exorcista |
"co zazděni jsou zdech klášterních" by předpokládám mělo být "co zazděni jsou ve zdech klášterních". Z hlediska člověka, který v posledních třech letech potkal spoustu hledačů - lidí co hledají novou spirituální cestu na místo té, kterou podědili po rodičích nebo jíž doposavad neměli, shledávám v tomto díle docela hlasitou otázku "a má to vůbec cenu, chodit do těch studených kamenných budov bez víry, jen s megalitickým pocitem povinnosti?" Předně moc děkuji za klasické formátování textu a malé mezery mezi řádky, je to krása takto napsaný výtvor číst :) Mám za sebou tři díla a včetně tohoto se mi líbí styl vyjadřování, je jednoduchů, ale nikoli strohý, má v sobě obrazy a pocity, ovšem bez toho častého pocitu, že jsou do textu uměle zapletené. Myslím, že z díla si své vezme čtenář, hledající smysl jen v textu i ten, kdo se spíše zaměřuje na komplexní pocity a celkový dojem díla jako jednoho těla, to není moc častý precedenc. "tak bláhově opravdová" bych pocitově spojil do "tak bláhově opravdová", je-li zámyslem zdůraznit slůvko opravdová, napsal bych je klidně kapitálkami, tedy "tak bláhově OPRAVDOVÁ" nebo bych za něj dal vykřičník, možná je napsat s prvním velkým písmenem což dodá určitou míru personifikace. To je ovšem pouze subjektivní dojem a originální zápis nedělá při čtení zásadní problémy ;) Po pravdě stále přemýšlím, proč mi ve stylu vyjádření nechybí interpunkce, protože vše logické ve mě říká, že by chybět měla, ale instinkt a cit jsou s aktuálním zpracováním úplně spokojení. Pocitové a asociační dílo je vždy nelehké posuzovat, protože jeho dopad na čtenáře je silně subjektivní, pro mě je Až si holka.. velmi blízká tématem i zpracováním, jednoduchá na interakci a imaginaci, ačkoli otevřeně říkám, že mé obrazy mohou být velmi odlišné od autorčiných. A je to úplně v pořádku. Díky, píšeš mně velmi blízkým stylem. |
||
25.03.2015 08:33 | K dílu: Snad mi Bůh odpustí | exorcista |
Opět velice pěkně asociační výtvor. A opět by se mi mnohem lépe přijímal bez těch gigantických mezer. Asocioval mi pocit schoulenosti do obranné pozice, melancholie a začínající apatie. Prenatální polohu plodu s důvěrníkem Králem potkanem uvnitř. Chuť prázdné skleničky od vína a vyvanulých nadějí, ze kterých se stal zmuchlaný papír přešlý ohněm tak křehký, že sebemenší závan vzduchu jej změní v šupinky jemného popela. Napadá mne přirovnání díla k unavenému šansonu, hranému brzy před ránem v prázdném baru, plném připomínky návštěvníků v podobě nerozhodného cigaretového dýmu, čekajícího na otevření dvěří, které trpně ukončí přemýšlení zda se rozplynout nebo dál válet u země. |
||
25.03.2015 07:48 | K dílu: Gotická slza | exorcista |
Hezké obrazy, ale trpí nekompaktností vzhledem k širokým mezerám mezi řádky. Je nelehké se ponořit do atmosféry, protože při rolování textu dochází k odvedení pozornosti. Gotika tam je, cítím ji, ačkoli mi přijde učesaná, uhlazená a zbavená bezprostředního chladu a surrealismu reality. Styl vyjadřování využívá tu temně jemnou část gotiky, zatímco agresivně trýznivou ponechává na pozadí, tušenou ale (možná prozatím) nevyužitou. Styl je dobře čtivý, ačkoli vyžaduje zpomalit myšlení a otevřít se obsahu. To je však téměř pravidlem u tohoto druhu tvorby. Grafická úprava textu (vyhození mezer mezi řádky) by hodně pomohla plynulosti děje a tím atmosféře. "která nechce abys ji stíral slzy" Tuto část bych nerozděloval. Zatímco u ostatních pomlk dochází k příhodnému a efektivnímu odmlčení, pokud by zde mělo dojít k rozdělení textu na dvě části, udělal bych to na části "která nechce abys jí stíral slzy" je to opět přirozenější pro plynulost děje. Samozřejmě chápu, že se jedná o vyjádření vnitřních pocitů a v takovém případě může být disharmonie cílená. |
||
25.03.2015 07:47 | K dílu: Gotická slza | exorcista |
Hezké obrazy, ale trpí nekompaktností vzhledem k širokým mezerám mezi řádky. Je nelehké se ponořit do atmosféry, protože při rolování textu dochází k odvedení pozornosti. Gotika tam je, cítím ji, ačkoli mi přijde učesaná, uhlazená a zbavená bezprostředního chladu a surrealismu reality. Styl vyjadřování využívá tu temně jemnou část gotiky, zatímco agresivně trýznivou ponechává na pozadí, tušenou ale (možná prozatím) nevyužitou. Styl je dobře čtivý, ačkoli vyžaduje spomalit myšlení a otevřít se obsahu. To je však téměř pravidlem u tohoto druhu tvorby. Grafická úprava textu (vyhození mezer mezi řádky) by hodně pomohla plynulosti děje a tím atmosféře. "která nechce abys ji stíral slzy" Tuto část bych nerozděloval. Zatímco u ostatních pomlk dochází k příhodnému a efektivnímu odmlčení, pokud by zde mělo dojít k rozdělení textu na dvě části, udělal bych to na části "která nechce abys jí stíral slzy" je to opět přirozenější pro plynulost děje. Samozřejmě chápu, že se jedná o vyjádření vnitřních pocitů a v takovém případě může být disharmonie cílená. |
||
03.03.2015 18:00 | K dílu: | exorcista |
Obrázek, který jsem nakreslil po přečtení O odvaze a husách. Je tvůj. |
||
03.03.2015 18:00 | K dílu: | exorcista |
Obrázek, který jsem nakreslil po přečtení O odvaze a husách. Je tvůj. |
||
03.03.2015 17:55 | K dílu: O odvaze a husách | exorcista |
Hned po přečtení, ve skutečnosti už při čtení, jsem měl v hlavě obrazy.Ani moc nechápu (a vůbec mi to nevadí), jestli mou imaginaci tolik zaujal styl, obsah nebo grafická forma, ale obrazy byly a jsou velmi čisté a jasné. Pocitově ve mě báseň asociuje vůni prachu a vlhkosti, šedé barvy panelů. Cítím chlad na kůži a do očí mi problikávají záblesky slunce, jako kdybych se díval přes starý strom ve větru na oblohu. Přemýšlím, jestli má senu hledat rytmus, protože mi dílo připadá jako napsané do větru výkřikem - něco takového má rytmus prožitku, nádechu před skokem a poslední kapky deště z přeháňky. Velmi se mi líbí a ti, kdo nezachytili z předcházejících odstavců proč tomu tak je, ti se to nikdy nedozví, stejně jako já. |
||
29.01.2015 15:44 | K dílu: Slávce | exorcista |
Překrásné obrazy. Melancholická báseň, krásně nataktovaná (ačkoli spojení "vždyť štístek není nikdy dost" jsem v prvních dvou čteních skoro nevyaktikuloval). Líbí se mi nenucený rytmus, jako myšlenek odprostěné pohupování nohou nebo míchání lžičkou v hrnku, kdy si po nějaké době uvědomíš, že vlastně přemýšlíš. Je přirozená a moc mne potěšily verše vkládané v závorkách, které se mi asociují jako šeptané odpovědi podvědomí, reagujícího na vědomé myšlenky. Miluji tento způsob vyjádření. |
||
29.01.2015 15:28 | K dílu: V zahradním okně | exorcista |
Celé zátiší se mi asociovalo do velmi krásné fotografie, nostalgické a letně omámené. Také chválím grafické uspořádání, miniaturka je uprostřed velkého prostoru a tím vyvolává pocit křehkosti drobné maliny lapené uprostřed velkého okna, zatímco význam je lehoučký a hravý, což nádherně šimrá mé vnímání v melancholickém paradoxu. |
||
07.01.2015 21:32 | K dílu: Zkušenosti | exorcista |
Přemýšlím, jestli je na tom co chápat. Když si to pročítám, mám pocit, že mi šlo hlavně o poslední sloku, také se mi z toho líbí nejvíc :D
Hojky, Milly. |
||
11.10.2014 22:04 | K dílu: Nehledaná | exorcista |
Nejkrásnější nálezy jsou vždy bez hledání :) |
||
17.04.2012 20:23 | K dílu: Jdeme na pivo zralý na občanku (aktuál) | exorcista |
Nemám rád prahu...má energii vyčpělou jak limonáda v letním horku a barvy amerického sitkomu. Chrmmm...mám velké cukání dorazit, jenže stejnak bych musel zase po osmé vystřelit, abych stíhal bus dom do Liberce. Tak hold ne, chjo :( | ||
30.03.2012 08:45 | K dílu: Čepice z ostrorepa | exorcista |
Co je organické, to mě VELMI zajímá. Tuším, že za mého mládí se podobným dílům říkalo "retrospektiva", ačkoli to není přesný popis, velmi to zdomácnělo pro takový ten individuální náhled do vlastního já. Před tak deseti - dvanácti lety jsem se setkal s alternativní divadelní scénou, která ve mě nechala podobné znaky. Vesměs positivní :) Ty pruhované plavky, neměly to být spíš prvorepublikové pánské plavky? od dámských plavek se liší jen tím, že nemají vykrojené boky, ale krátké nohavičky. Chicht, pakliže by někdy došlo na ztvárnění a chyběl by jeden z Anonymů, hlásím se jako dobrovolník. | ||
27.03.2012 17:14 | K dílu: | exorcista |
Lehký upgrade, momentálně aktivní v České Pohanské Společnosti (www.pohanskaspolecnost.cz), zejména v Bardské gildě. | ||
26.02.2012 18:38 | K dílu: Výrazy, které vám nejvíce trhají uši | exorcista |
Omlouvám se za neúmyslný spam...evidentně chyba při obnovení stránky :( | ||
26.02.2012 18:37 | K dílu: Výrazy, které vám nejvíce trhají uši | exorcista |
abysme...nemělo by se na místo abysme používat abychom? :D Často jsou problémy v chybném používání cizích výrazů s podobným zněním však jiným významem. Kupříkladu záměna fixní za fiktivní, s kterou jsem se jeden čas velmi často setkával. Nejhorší je, že většina z nás, dříve odchovaných, si není vědoma změn v pravopise a tak často tápeme nebo přímo kážeme bludy v pevné důvěře ve vlastní pravdu. | ||
26.02.2012 18:36 | K dílu: Výrazy, které vám nejvíce trhají uši | exorcista |
abysme...nemělo by se na místo abysme používat abychom? :D Často jsou problémy v chybném používání cizích výrazů s podobným zněním však jiným významem. Kupříkladu záměna fixní za fiktivní, s kterou jsem se jeden čas velmi často setkával. Nejhorší je, že většina z nás, dříve odchovaných, si není vědoma změn v pravopise a tak často tápeme nebo přímo kážeme bludy v pevné důvěře ve vlastní pravdu. | ||
26.02.2012 18:35 | K dílu: Výrazy, které vám nejvíce trhají uši | exorcista |
abysme...nemělo by se na místo abysme používat abychom? :D Často jsou problémy v chybném používání cizích výrazů s podobným zněním však jiným významem. Kupříkladu záměna fixní za fiktivní, s kterou jsem se jeden čas velmi často setkával. Nejhorší je, že většina z nás, dříve odchovaných, si není vědoma změn v pravopise a tak často tápeme nebo přímo kážeme bludy v pevné důvěře ve vlastní pravdu. | ||
29.12.2011 13:42 | K dílu: Variace na vzpomínky | exorcista |
cokoli, Sebi, cokoli ;) | ||
28.11.2011 23:30 | K dílu: Ráno | exorcista |
co na to říct ;) přirozená selekce, je málo těch, kteří mě četli kdysi a náhodný čtenář ke mě zabloudí jen velmi zřídkakdy. díky za návštěvu | ||
23.10.2011 22:41 | K dílu: eSka | exorcista |
jenže já jsem smíšek :D | ||
09.10.2011 09:17 | K dílu: Ráno | exorcista |
děkuji, je psaná lehkou hlavou :) | ||
07.10.2011 09:12 | K dílu: Ráno | exorcista |
jednoduše už zde nejsem tak často - ergo - nejsem čtený tak, jak bych si bezpochyb zasloužil :D mucha cha cha. Prostě je tu moc lidí, kteří píší a pokud ti někdo nedá avízo na nějaké hezké dílko, tak je jednoduše v záplavě písmenek přehlédneš ;) ale i jeden potěšený čtenář je víc než dostatek. | ||
13.09.2011 16:29 | K dílu: Myší bál | exorcista |
kuju :) | ||
07.09.2011 22:05 | K dílu: Čarování | exorcista |
říkal jsem si, že by se mohlo líbit :) | ||
07.09.2011 22:05 | K dílu: Čarování | exorcista |
říkal jsem si, že by se mohlo líbit :) | ||
06.09.2011 15:47 | K dílu: O tanci | exorcista |
Přidal jsem odkaz na zvukový soubor s hudebním podmalováním | ||
06.09.2011 15:44 | K dílu: Čarování | exorcista |
Přidal jsem odkaz na zvukový soubor s hudebním podmalováním | ||
06.09.2011 15:41 | K dílu: Jako jet v autě plném bublin | exorcista |
Přidal jsem odkaz na zvukový soubor s hudebním pozadím | ||
06.09.2011 15:38 | K dílu: Pláň plná mrtvých květů | exorcista |
Přidal jsem odkaz na zvukový soubor :) | ||
06.09.2011 15:37 | K dílu: Pláň plná mrtvých květů | exorcista |
Přidal jsem odkaz na zvukový soubor :) | ||
06.09.2011 15:36 | K dílu: růže | exorcista |
Přidal jsem odkaz na umístění s namluveným čtením Řúží | ||
30.07.2011 21:10 | K dílu: Pouť | exorcista |
díky za opravu...částečná dislexie je mrcha :D | ||
15.06.2011 13:33 | K dílu: jak to tak to chodí | exorcista |
šééékuji pěkně ;) | ||
05.05.2011 08:24 | K dílu: Hra | exorcista |
dobře řečeno, je zrozena melancholickou náladou ;) | ||
03.05.2011 13:54 | K dílu: Hra | exorcista |
Samosebou, Seb, pokud se někomu zalíbí a potěší jej, tím lépe ;) | ||
23.12.2010 12:39 | K dílu: | exorcista |
Zdravím Momentálně jsem spíš k zastižení u pohanské federace, tvořím dál, ale málokdy něco zveřejňuji. Pokud máte pro mě nebo na mě cokoli, dejte vědět na exorcista@seznam.cz Díky pas a pucu majkii | ||
22.03.2010 17:19 | K dílu: Co kdyby | exorcista |
že jo, také bych řekl XD | ||
21.03.2010 22:05 | K dílu: Co kdyby | exorcista |
Well, vtip je v tom, že ten farář je zmatený a neví, jestli má věřit nebo ne...uznávám, že tuto ideu trochu popírá poslední věta, ale tomu svodu prostě nešlo odolat. Ráznější důkazy jsem vyloučil, to je na každém, jestli tomu bude nebo nebude chtít uvěřit, proto vypravěč ani žádné důkazy nepředkládá, nechává to na posluchačích. Na chyby se juknu a písmo i odstavce jak by smet. Zajímalo by mě, CO přesně je na přímých řečech strašné - rozsah bez odstavců? náplň? Gramatika je prostě u lidí s částečnou dislexií problém, jinak bych nežádal o upozornění, když nějakou chybu někdo najde :) Díky za vstupy | ||
20.03.2010 12:57 | K dílu: Co kdyby | exorcista |
Pokud najdete nějaké hrubky, jako vždy, dejte mi vědět ;) hezké počtení | ||
09.03.2010 17:32 | K dílu: Vločky 07 | exorcista |
tak jo...jsem pro každou špatnost :) tedy... ...pokud mě to chytne, mé můzy jsou náladové jako pitbul v době říje. o čem to je? mám psát tvým stylem nebo svým? jaký přibližně rozsah? (odhalil jsem slabinu našeho armádního systému a tak dlouho jsem do ní dloubal, až mi dali za úkol pracovat na jejím odstranění, mucha cha cha :D tak nemám moc času) | ||
08.03.2010 03:48 | K dílu: Vločky 07 | exorcista |
kocouri jsou pekne potvory a kdybych toho, co si usurpoval muj byt, tolik nemiloval, tak bych ho musel nesnaset... ...ale uz tolik nekouse a umi se i tulit :] | ||
25.01.2010 23:18 | K dílu: Co bude až tu nebudem | exorcista |
Děkuji vám všem za slova souznění je dobré vědět, že někdo z lidského plemene stále používá rozum k přemýšlení a ne vymýšlení způsobů jak nakopnout profit. | ||
20.01.2010 21:15 | K dílu: | exorcista |
děkuji :) | ||
12.06.2009 13:26 | K dílu: | exorcista |
na ťukání odpovídám...jsem zde (ačkoli připouštím že nijik často - k mé hanbě) mucha cha cha ;) | ||
05.01.2009 21:04 | K dílu: Dupity dum | exorcista |
opraveno...trochu přepsáno (měla tam být změna rytmu, ale fakt je, se na to možná ještě později kouknu) | ||
05.01.2009 10:33 | K dílu: Kočičí uspávačka | exorcista |
nevkládejte na písmáka díla v opeře...sešrotuje vám to formátování XD | ||
05.01.2009 09:28 | K dílu: Kočičí uspávačka | exorcista |
jsem poněkud rozladěn...nefunguje formátování a v hlavičce uložení díla není žádná možnost úprav. takhle to vypadá vážně hnusně :( | ||
15.05.2008 02:29 | K dílu: | exorcista |
do ted si nikdo neztezoval :D | ||
06.01.2008 01:23 | K dílu: | exorcista |
originál obrázku, pokud o nej budeš stát, máš uložený u mě :) krásné dny, růžičko majkii | ||
06.01.2008 01:21 | K dílu: | exorcista |
uz dam pokoj, vazne...tohle jsem ti nakreslil k "...přísahám..." takový to na mě dělá dojem | ||
05.01.2008 22:27 | K dílu: ...přísahám... | exorcista |
jestli jsem kdy cítil emoce až přetékající přes okraj, bylo to při čtení... a jen to, že krása může být i v louži krve mi dává svolení napsat, že je to krása. plné obrazů a alegorií, provokací, které útočí ze všech stran a, doplněné grafickým zpracováním, perfektně vystihují chaos, protipóly a kontrapunkty, touhu a bezmocnost...to vše je v poháru, kde dochází k pověsné bouři ve sklenici s vodou. Monstrozní události sevřené v "nicotně maličkém" lidském těle, ohraničeném a spoutaném. tohle bylo velké... ...nebo spíš VELKÉ. a spoustě lidí to tak nepřijde...možná nezařili skutečnou bezmoc, co tě nutí zabalit vlastní tělo do bandáže paží a kňučet v pláči, aby byl člověk vůbec schopný sluchem zachytit vlastní žití. přesně podle pravidla sytý hladovému nevěří. jen humus a bolest nás naučí cítit stejné emoce jiných lidí v plné hloubce. sakra, ale já nejsem psychoanalytik ;) jen cítím. skvělé | ||
05.01.2008 18:12 | K dílu: | exorcista |
A tady je tedy další návštěva z dílny šíleného jen a jen pro tebe od majkiiho | ||
05.01.2008 10:14 | K dílu: | exorcista |
také pro tebe něco mám...vlastní výroba :) posílám pas a pucu, růžičko | ||
04.01.2008 19:55 | K dílu: AUTOEROTIKA | exorcista |
moje řeč :) | ||
26.12.2007 12:06 | K dílu: VÁCLAV | exorcista |
checht...a když vezmete v potaz nabízené možnosti identifikace díla, co bychom tak mohli vybrat... ...nejlépe informační upoutávka...jenže ta tu nejni. well well, abyste měli klidnější svátky (jak vidno jinak se nebude spát až do nového roku rozhořčením :), změním to. co třeba "mikrorecenze"? | ||
24.12.2007 00:57 | K dílu: ALTRUISMUS | exorcista |
opraveno :) díky za poradu | ||
23.12.2007 23:48 | K dílu: ALTRUISMUS | exorcista |
sakra, to mi nedělej... ...musel jsem si to zase najít :D tady je všichni najdete: http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_fobi%C3%AD | ||
23.12.2007 23:38 | K dílu: ALTRUISMUS | exorcista |
noooo... ...na Wikipedia poudali, že je to pomáhání ostatním i na vlastní úkor :) | ||
23.12.2007 23:35 | K dílu: LÁSKA | exorcista |
ne...nemám a tak miluji náhražkou všechno kolem sebe | ||
23.12.2007 21:40 | K dílu: | exorcista |
děkuji, Javorlístku :) sice se mi to nezobrazilo, ale stejnak jsem to viděl. přesně tak, přesně tak ;) | ||
23.12.2007 21:27 | K dílu: SEX | exorcista |
jo...ne povídku...sbírku bucha cha chááá :D | ||
23.12.2007 21:27 | K dílu: SEX | exorcista |
dělám z nich teď povídku... ...jsem rád, že pobavila :) | ||
14.12.2007 15:22 | K dílu: odkaz... | exorcista |
líbí se mi být označován bláznem... ...znamená to, že mě ještě realita neasimilovala :D | ||
13.12.2007 17:27 | K dílu: odkaz... | exorcista |
ka-te-go-ri-cky a absolutně jistojistě ti potvrzuji, že jsi blázen... ...blahopřeji :D protože být dneska normální znamená být osobnost deformovaná masou a konzumem, která se nechá unášet proudem. ;) | ||
10.12.2007 22:01 | K dílu: hry | exorcista |
hotofsoň | ||
10.12.2007 22:00 | K dílu: hry | exorcista |
že by zasejc hrubka? ono je mýlit se? no jo, no jo, opravím :D | ||
30.11.2007 13:43 | K dílu: ...a fakt mě to zajímá... | exorcista |
stále lepčejší a lepčejší. nezvyklý rytmus...velice zajímavý...ale při tom bezvadně padnoucí. v prvním odstavci bych možná změnil: "Vím ale přesně, s čím pohled bude Ti splývat" na: "Vím ale přesně, s čím Tvůj pohled bude splývat" trochu lépe to podpoří plynulost, to Ti je docela zabržďující (ááále jenom trošičku ;) ) formulace "rozverné krysy" je mistrovská, moc se mi líbí a zakončení mě dohnalo k tomu, že jsem tu, jen tak pro sebe, zatleskal. celková formulace je vážně skvělá, je v tom spousta obrazů a emocí, spousta pocitů a barev...také vůní...celkově mi přijde toto dílko velice "žijící". opět blahopřeji a chválím :) | ||
25.11.2007 17:18 | K dílu: | exorcista |
óóó díky za pozdrav, seveřane a hned jej obratem vracím nazpět :) | ||
25.11.2007 14:33 | K dílu: Až budu stará | exorcista |
opět vzor všeho krásného. nekomplikované a parádně plynoucí při čtení, žádné zádrhely se srozumitelností a při tom nechává dostatek prostoru čtenářově fantazii, aby si na místa, která nejsou ouplně zjevná, dosadila co si myslí, že tam má být. tleskám a chválím | ||
25.11.2007 14:27 | K dílu: vím že je těžký | exorcista |
zase taková krásné a vyladěné dílko. četl jsem teď dvě z "mimochodem" za sebou a cítím z nich harmonii. moc hezké | ||
25.11.2007 14:23 | K dílu: zapomněla jsem si | exorcista |
hezké...vzpomínkové...jemné. neshledávám nic k vytýkání. | ||
25.11.2007 14:21 | K dílu: V polobotkách | exorcista |
velice zdařilé. vyrovnané a plné pocitů, emocí co hladí, ale nevtírají se. jako večer po setmění, klidný a sametový. vzbuzuje na rtech pousmání. nic ke kritice :) | ||
25.11.2007 14:14 | K dílu: Pepř čtyř barev | exorcista |
nádhera není co dodávat. skvělé :) | ||
25.11.2007 13:44 | K dílu: V sobě | exorcista |
po dvou přečtených dílech? rychlé soudy... ...ááále, proč ne...život je koule, tak proč se nějak stresovat :D | ||
25.11.2007 12:25 | K dílu: ...stydkými pysky šeptám přání... | exorcista |
hmf... ...teď opomenu grafiku a formát, protože v tomto směru nemám výhrady. první odstavec mi skřípe v hlavě, když ho čtu. připadá mi hodně šroubovaný, jako když použiješ čtyři písmena tam, kde stačí dvě. Připadne mi tak jako celek...pokud se zaměřím na segmenty, tak nic špatného nenajdu...takže to bude v celkovém napojení, ve formulaci, je to hodně složité hned takhle na začátku, časté změny v rytmu (a, což je pouze můj subjektivní problém, hrozně se mi příčí to s lízáním řas...naskakuje mi z toho husí kůže). druhý odstavec je fajn... "Bez pomoci ďábla s biblí protknout ho do mého" ...až na tohle pro mě moc komplikované...nedokážu z toho nic vycítit. Často věci nepochopím, ale cítím z nich smysl nebo podtext, ale tady vůbec...připadne mi to až moc ukryté (nehledě na to, že spojení Ďábel a bible mě praštilo přes oči...až příliž často používané) Možná bych alespoň doplnil pauzy: "Bez pomoci ďábla, s biblí, protknout ho do mého" nějak takhle, to by mohlo pomoci :) ve třetím odstavci je dost rušivá část psaná kurzivou...vyzkoušej si i jiné způsoby šeptání myšlenek do básní...tady by mi asi nejlépe sedla nějaká světlá barva a celé to dát do závorky. V té podobě, jak je to teď, to hodně vytrhuje z rytmu při čtení...patrně hlavně tím, že je to stejnou barvou a ty pomlčky to spíš zdůrazňují. "Do Tvé bezmoci svůj útěk vrýt" v téhle části je opakování Tvých Tvé hodně slyšet...jenže celé je to hodně složitě psáno, takže nemohu vymyslet nějaký příklad, jak bych to já změnil bez zásahu do zbytku textu ;) celkově bych řekl, že je to dobré téma, zpracované až moc komplikovaně na to, že se jedná o mazlivé zpodobnění milování. leč pevně doufám, že i když jsem si tu povolil uzdu výřečnosti, zůstaneme i nadále pevnými pouty spojeni :) protože ani kritici nemají vždycky pravdu ;D | ||
23.11.2007 21:42 | K dílu: ...rozumím Ti, jen... | exorcista |
nejvíc mi to voní jako kouzlo. cítím ho z toho dílka...nějak. je tam schované, ale neukáže se...dá se jen vytušit...možná je to veskrzevá toho, na co jsi myslela nebo možná ne. checht...vrací se mi teď, po přečtení, pocit, který jsem měl z vánoc... ...těšil jsem se na ně, ale zároveň jsem z nich měl strach, protože když zkončí, tak to trvá strašně dlouho než přijdou další. a také musím uznat, že mě velice zasahuješ. asi operujeme na stejných vlnách :D to mě vždycky potěší, když najdu blázna se stejnou frekvencí jako já. přečtu si to ještě jednou a pokusím se najít to kouzlo... ...je v těch dvou tělech, ležících v chladu co je už nestudí a prohlížejících si jedna druhou. Je tam, cítím ho. a tentokrát nechi vědět odkud se kouzlo vzalo. možná... | ||
23.11.2007 21:14 | K dílu: zapadá sněhem moje maso... | exorcista |
celkově úžasné. úprava je zdařilá, skvěle sedne k tématu a nijak nevyrušuje od čtení ani od zážitku. hodně lidiček se tu vyjadřuje nejásavě o poslední sloce, protože jsou v ní rýmy... ...já ji cítím, jako podrtženou a ironicky zdůrazněnou, skvěle mi zapadne do ukončení celého dílka a připomíná mi hutnou tečku pod vikřičníkem. úvod se mi také líbí...je krásně uvádějící do atmosféry...má v sobě smyslovou zatáčku. v posledním odstavci, posledním řádku slyším ironické pousmání...zvučnost rýmů ten prvek ještě zdůrazní a posune do popředí. moc se mi líbí. | ||
23.11.2007 20:57 | K dílu: Gospel vznešenejch polopravd | exorcista |
Tak tedy... ...původně nejsem nakloněný k používání vulgarismů v poezii, jenže tady je to neskutečně skvělé, vůbec to nepřekáží, pasuje to k sobě, skvěle se všechno doplňuje a připadne mi geniální. je to skvěle řečená pravda...ne-e...jsou to skvěle řečené pravdy. odstavec od odstavce, řádek od řádku. formát je velice neformální (to je spojení, co?), ale perfektně pásne vzhledem k vyjádřené náplni. grafická úprava nijak nevyrušuje ve čtení. tohle mě fakt dostalo :D | ||
23.11.2007 20:46 | K dílu: ...touha... | exorcista |
nádherná náladovka. nemám co bych ktitikoval :) moc pěkné | ||
23.11.2007 20:38 | K dílu: Začíná to.. (..podzim) | exorcista |
mazlivé... ...mám chuť se zachumlat do sebe a očima vidět jen sametovou tmu a necítit nic jiného, než hebkost plyšového kožíšku. připadá mi velice křehká, tahle...tohle dílko. jako z průzračného křišťálu. Mám strach, abych je čtením nerozbil. a nemám vůbec nic, co bych řekl proti němu...grafická úprava, rytmus, všechno je skvěle vyvážené a sladěné. moc se mi líbí...spíš neskutečně, než noc :D | ||
23.11.2007 20:25 | K dílu: jsou věci a jsou.. zase jiný věci | exorcista |
má pro mě, ani nevím proč, melancholický nádech a zabarvení do deštěm vyběleného krepového papíru. a...skutečně netuším jak se to může tak přihodit...uklidněje mě. grafická úprava je pěkná, barva písma sedne. zjískala by v mém hodnocení pět z pěti munčičáků. | ||
14.11.2007 22:13 | K dílu: Kdo jsme? | exorcista |
nechápu, proč se to zkopírovalo ještě jednou, leč vězte, že to není mou zásluhou. divné...chm chm chm. | ||
14.11.2007 22:11 | K dílu: Kdo jsme? | exorcista |
Věčné téma... ...ne-až-tak-dobré zpracování. mám z dílka pocit, že je velice křečovitě drženo v oblasti vulgárního slangu. Hodně uměle. Nastolené otázky se tak sem tam vytratí do záplavy divných koncovek a pokrouceného pravopisu. samotná myšlenka a některé části zpracování jsou dobré, ale vzhledem k výsledku vyzní spíš jako surové polodrahokami, vykukující z hromádky špinavého bláta. ne-e...tohle se mi moc nelíbilo...bylo to těžké ke čtení. tím i k porozumnění a činí to na mě dojem umělohmotného Santa Clause za výlohou obchodu...stokrát zkopírovaného v celé ulici. | ||
14.11.2007 21:59 | K dílu: Kdo jsme? | exorcista |
Věčné téma... ...ne-až-tak-dobré zpracování. mám z dílka pocit, že je velice křečovitě drženo v oblasti vulgárního slangu. Hodně uměle. Nastolené otázky se tak sem tam vytratí do záplavy divných koncovek a pokrouceného pravopisu. samotná myšlenka a některé části zpracování jsou dobré, ale vzhledem k výsledku vyzní spíš jako surové polodrahokami, vykukující z hromádky špinavého bláta. ne-e...tohle se mi moc nelíbilo...bylo to těžké ke čtení. tím i k porozumnění a činí to na mě dojem umělohmotného Santa Clause za výlohou obchodu...stokrát zkopírovaného v celé ulici. | ||
14.11.2007 21:48 | K dílu: Hra na schovávanou | exorcista |
Krásná náladovka :) jedna z těch, kde přesně nepochytíš co nebo jak, ale víš, že TO na tebe zapůsobí hluboce a chvějivě...asi jako zvuk, který neslyšíš, ale vnímáš. já osobně bych trochu pozměnil úpravu, aby byla čtivější, asi takhle: "Lastura, se tiše kroutí na mramorové karmě noci stékající ze sousedova parapetu. Pod ním se schovává smutná růže... ...před rozteklou čokoládou jež se jí za okny posmívá. Za hořkost" ale to je pouhopouhý můj dojem a nijak na něj nedej ;) Dílko má pro mě světle broskvovou barvu, vůni deště a pozadí z nočního města...chutná trochu po soly a trochu po čekuládě. moc se mi líbí. a moc se mi líbí tvůj nick. |