13.07.2009 16:52 |
K dílu: Tlukot křídel
|
Nový_Stařec
|
??? Tam žádná "ona" není.
|
12.06.2008 01:06 |
K dílu: Jak je to doopravdy s Láskou?
|
Nový_Stařec
|
Láska je jen nedostatek disciplíny.
|
30.05.2008 09:11 |
K dílu: Tlukot křídel
|
Nový_Stařec
|
A stejně tam máš chybu, mezi krásné a Jene má být čárka :-) Děkuji uctivě za pochvaly, ovšem nedělej, že sám žádnou obrazotvornost děláš, děláš, jako bych ji všechnu spolykal já a přitom zapomínáš na své sentimentální zamilované písníčky, které mi vždycky zpíváš po divadle :-) Přeji hezký den, "kolego".
|
28.04.2008 12:18 |
K dílu: Tlukot křídel
|
Nový_Stařec
|
Děkuji mnohokrát. Když jsem to sem vkládal, tak jsem měl celou dobu knedlík v krku, který se mi teď konečně podařilo spolnout.
|
27.04.2008 16:46 |
K dílu: Torza
|
Nový_Stařec
|
Milý Jene, já tě mám rád taktéž i přes tvou neodpustitelnou chybu v oslovení Milí Jene. Ty další jsou už odpustitelné :-) No jo, tobě se to říká, že v hospodě je to pokaždé jiné, když tam chodíš s Kurtem. To by i tomu emákovi nepřipadlo všechno tak ponuré a šedivé :-)
|
15.04.2008 15:01 |
K dílu: Přednáška o životnosti dynamicky namáhaných strojních součásti
|
Nový_Stařec
|
Zrzavý vlasy jsou skvělý :-)
|
15.04.2008 14:58 |
K dílu: Torza
|
Nový_Stařec
|
No jo, no. Odhadli jste mě. Už jsem si potřeboval napsat jen tak něco pro legraci, ze srandy.
|
24.01.2008 09:42 |
K dílu: Mudrc
|
Nový_Stařec
|
Tak díky. Teda, mám-li být upřímný, tak jsem si říkal, že je to naprostá hovadina vyblitá za pět minut po zenové přednášce nevalné kvality a úrovně:-)
|
26.06.2007 12:27 |
K dílu:
|
Nový_Stařec
|
Vzhledem k tomu, že oslovení neodděluješ od zbytku věty a dopouštíš se tak významné gramatické chyby, nepředpokládám, že sis už našel nějaký ten mozek, z čehož vyplývá, že mého pozvání pravděpodobně ještě využít nemůžeš. Je mi líto - nebo vlastně ne, lžu, není mi to líto.
|
19.04.2007 12:42 |
K dílu:
|
Nový_Stařec
|
Honzíku, ty vypasené prasátko, jak jsi ve vztahu k literatuře, jak jsi do SOUVISLOSTI S LITERATUROU mohl dát takový... takový hanbatý obrázek nějaké pofidérní hanbaté ženštiny, jako by literatura, ta vznešená dáma, byla nějakou plakátovou primabalerínou, které můžeš věčně čumět na podprdu? Styď se pod mým krhavým pohledem.
|
18.04.2007 12:37 |
K dílu: Trochu brečet
|
Nový_Stařec
|
Ondřeji, jestli ti to neušlo, tak máš o sobě celou jednu slohovku!
|
03.04.2007 14:47 |
K dílu: Trochu brečet
|
Nový_Stařec
|
Nesnáším tě, nesnáším tě!
|
02.04.2007 11:26 |
K dílu: Terapie
|
Nový_Stařec
|
Ponggggggg! To se rozmáhá v mojí hlavě po dočtení tohoto dílka. Popravdě, osobně jsem se nedostal do té nálady, ve které jsi to psala (možná proto, že už v ní sám dávno jsem? - If you're lonely...)
|
02.04.2007 11:22 |
K dílu: Nic, to nečtěte!
|
Nový_Stařec
|
Tuhle kritiku raději nečti, protože kdyby sis jí přečetla, znamenalo by to, žes ji přečetla, ačkoliv jsem tě v úvodu žádal, abys jí nečetla, ale když už chceš riskovat naše přátelství a přečteš ji, tak já ti to teda dám přečíst a vyčtu ti první poslední z té tvé čtenářské posedlosti, kvůli které čteš věci, které nejsou určeny ke čtení!!!!!
|
02.04.2007 11:18 |
K dílu: Můj milý... (má milá.)
|
Nový_Stařec
|
Potkal ledovčák ledovčici a řekl jí: "Hm!" a ledovčice odvětila: "Hm!", načež ledovčák neunesl to napětí a zeptal se: "Hm?", načež ledovčice poznala své vítězství a řekla: "Hm." Jinak je to zajímavě udělané, ale... no... moc krátké, tohle by si zasloužilo propracovat, já osobně v tom teda nějaký příběh vidím... třeba ten chlap tu holku opustil kvůli... jinýmu chlapovi a teď ji volá, aby zůstali přátelé, ale ona je stejně naštvaná, protože toho chlapa, se kterým utek její starej, chtěla sbalit ona sama, ale nechala to bejt a usmála se, protože potkala spolužačku ze školky a ... no jo, už tě nebudu pohoršovat... :-)
|
02.04.2007 10:54 |
K dílu: Nepisům
|
Nový_Stařec
|
Tak, jako pseudostarej pseudostarýmu, chlape, budu ti říkat s dovolením chlape, dyž jsme na tom voba stejně, jo? tak abys věděl, já teda nejsem nějaký big author a ani nikdy nebudu a neříkám to o sobě a ani to říkat nebudu, sem rád, dyž se mi něco podaří a sem rád, dyž mi to malinko pochválej, ale nerad si to chválim sám a sem nerad, dyž si to sami chválej jiní a jejich humor při tomhletom přestává být humorem, ale, ty hlavo pomazaná, která si nejspíš chce udělat alespoň nějakou popularitu, bytě negativní, ty seš taková ostuda názorového konzervatismu, že mi je hanba, že se cítím starej. Pokud vím, tak v literatuře je stáří názorová orientace konzervatismu, jež slouží k rozvíjení filosofického cítění a duševní iniciaci. Ty jako člověk nejspíš tomuto neholduješ a tvá tvorba se tak stává nakonec pouze povrchní a odtažitou od umění. Jo, ne všechny kritiky tady jsou kritikami, ale když už ti chce sakra někdo sdělit svůj objektivní názor, tak si ho važ, protože poukazuje na chybu, kterou ty sám nevidíš a je třeba se jí propříště vyvarovat. Baže, nejprve se zkus zamyslet nad tím, jak hluboká doopravdy tvá tvorba je a zkus ji srovnat třeba s Mikuláškem, Rilkem, Donneem, není hloubka jako hloubka a propast tvé tvorby nakonec může být jen mělčina na zplesnivělých březích umění.
|
02.04.2007 10:44 |
K dílu: O lásce dle Starců
|
Nový_Stařec
|
Jo tááákhle, tak já versus literární historie, tak to jsem dopad ještě docela dobře, ne? -)
|
29.03.2007 14:56 |
K dílu: O lásce dle Starců
|
Nový_Stařec
|
Ach, věru, teď mi teprve spadl hřebínek, na tohle jsem byl tak trochu ve skrytém koutku duše malinko hrdý... ale no nic, nemohu v tomto ani zdánlivě objektivní a mám vždy raději záporné ohlasy než ty positivní, protože dávají znát, že něco není v pořádku. A tady je v nepořádku hlavně málo emocí, jestli to chápu? V tom případě se mi povedlo alespoň něco, stát se tím seschlým dědkem, o kterém tak rád píšu, protože když jsem to psal, připadal jsem si, že se nacházím ve velkém emočním vypětí a celý tenhle text pro mě znamenal velký výlev - citový. Obávám se, že víc emocí už nevykrvácím, víc už jich prostě nemám.
|
29.03.2007 14:48 |
K dílu: Hluboká báseň
|
Nový_Stařec
|
Neberu to ve zlém, tyhle kritiky dají člověku vždycky nejvíc. Popravdě je tohle něco, čemu se říká improvizovaná poesie, na základě absolutní prázdnoty v hlavě rozpohybuješ prsty tak, aby takřka náhodně ťukaly do klávesnice a bezmyšlenkovitě, asociativně skládaly dohromady nějaká slova. Hodnota takového příspěvku pak může, ale nemusí vzniknout. Nejsem básník, dejž bůh, abych jím nikdy ani nebyl, stejně na to nemám talent, ale tyhlety improvizované texty jsem si vždycky popravdě trochu vychutnával právě pro jejich zjevnou spontánnost. Škoda, že to není nic moc, snad někdy příště, jak kdysi kdosi řekl, doufat a zkoušet to, to se musí... Jo, a ten font, nebo velikost, nebo já nevím, s čím jsem si to hrál, to mě prostě nějaké nutkání přinutilo učinit to tak, popravdě, je mi jedno, jestli je to passé nebo "in", mě to přišlo v tu chvíli... jak bych to... správné.
|
19.03.2007 10:43 |
K dílu: Zpověď starce svého věku
|
Nový_Stařec
|
Najmu si hackera a smažeme ti účet na písmáku, Ondřeji. Ale pravdou je, že i ty máš přínos pro lit. server této úrovně - ukazuješ, jak se rozhodně psát nemá.
|
31.01.2007 13:29 |
K dílu: Tramvaj
|
Nový_Stařec
|
No co, pohádky mi vždycky připadly tak trochu usmoleně sentimentální. Pak jsem si řekl, že to k nim tak nějak patří a tak jsem taky napsal usmoleně sentimentální pohádku:-) I když přiznávám, že jsem se toho ujal, jak je mým zvykem, tak nějak po svém.
|
30.11.2006 09:44 |
K dílu:
|
Nový_Stařec
|
Dante Dante, až budeš mít mozek, stav se u mě na čaj, ano?
|
30.11.2006 09:43 |
K dílu: Tramvaj
|
Nový_Stařec
|
Ta už je dávno publikována pod názvem o lásce dle Starců, Ondřeji.
|
29.11.2006 11:54 |
K dílu: Tramvaj
|
Nový_Stařec
|
Jak se tu mažou nevyžádané komentáře nevyžádaných kritiků?
|
29.11.2006 11:52 |
K dílu: Parodie na stáří
|
Nový_Stařec
|
Prosím prosím, upozorňuji, že se jedná o sprostě vykradený text Stáří od autora Starce.
|
09.10.2006 11:49 |
K dílu: Noční můra IV.
|
Nový_Stařec
|
Skoro bych řekl, že mě nemáš rád.
|
09.10.2006 11:47 |
K dílu: Poslední večeře
|
Nový_Stařec
|
Ech. Starcův deník nemá ani náznaky homosexuality a ačkoliv není nikde zveřejněn v nynější podobě, je to mé vrcholné dílo! pracuju na něm už přes rok.
|
11.07.2006 13:26 |
K dílu: Dnes ráno tě nemám rád
|
Nový_Stařec
|
Leasi: A to je vyjadření psychické podpory nebo výhružka?
|
26.06.2006 08:57 |
K dílu: Láska je blbost
|
Nový_Stařec
|
Co na to ríci? Na me je tam trochu moc toho sexu, ale po pravde sem patrí. Jak uz jsem ríkal, chtelo by to mozná trochu dejove rozvést, jak se dívka ku príkladu ucila u stareny v lese, pak se zamilovala do zbojníka, pak ji pronásledoval kníze, ona utekla, ríci, proc vlastne prisla, proste to víc rozmazat. na druhou stranu je to originální. Vyhrocenejsí pointou si nejsem jist, mne to takhle stací, príbeh je proste plynulý. Akorát by asi stálo zato vyuzít toho, ze si zapamatovala výkony chlapu, co s ní spali a ona by je na sibenici vsechny zesmesnila.
Ale líbilo se mi to, opravdu moc. Pomerne nezvyklá povídka, po takové dobe.
|
02.06.2006 11:16 |
K dílu: Teras Sába prichádza
|
Nový_Stařec
|
Ondřeji, kdybych neměl výčitky svědomí z toho, že tě týrám, tak bych ti teď napsal, jaká je to totální etc. a jaký etc. to musel napsat a že mě itituje už jen to čísti a nechápu, jak jsi mohl klesnout tak hluboko, a že se z tebe stává totální etc. a tvé chování je čím dál tím víc etc., ale protože výčitky svědomí mám, nic z toho ti nenapíšu a s tím nejmilejším úsměvem, který si nechávám jen pro babičku, kočky,zhulené knihkupce a nyní i pro tebe, ti řeknu, moc futurisktické, Ondrášku. Předběhl jsi dobu. Gratuluji.
|
15.05.2006 09:26 |
K dílu: Jsi vinen
|
Nový_Stařec
|
Jsi si jistá, ze se jedná o miniaturu?
|
10.05.2006 14:33 |
K dílu: 34.schůze
|
Nový_Stařec
|
Jsa momentálně v aktualitách někde mezi lety 573 až 600 (tj. b. u Arfderyddu až u Gododdina), špatně jsem se v tom orientoval,vůbec jsem to nepochopil, tudíž mi to nepřipadá ani směšné, vzhledem k mému vztahu k aktuálnímu času to není ani aktuální a neznám ani jedno jméno zde uvedené. Něco mi prostě uniklo, ale mám dojem, že to s naším kolektivem nesouvicí, že ne?
|
26.04.2006 10:22 |
K dílu: Totální kravina
|
Nový_Stařec
|
Ech. Stačí jako kritika?
|
10.04.2006 09:13 |
K dílu: Už k vám nemohu dále vzhlížet
|
Nový_Stařec
|
vzdyt ho nechávám zít, práve jsem mu napsal, ze vytvoril uchvatnou basen, ktera me dostala a mozna si ji vezmu na recitacku (dobra, zas tolik me nedostala, zertuji), takze nerej zas ty do me. To je pouze mezi mnou a ondrejem, ne mezi mnou, tebou a ondrejem.
|
10.04.2006 09:13 |
K dílu: Už k vám nemohu dále vzhlížet
|
Nový_Stařec
|
vzdyt ho nechávám zít, práve jsem mu napsal, ze vytvoril uchvatnou basen, ktera me dostala a mozna si ji vezmu na recitacku (dobra, zas tolik me nedostala, zertuji), takze nerej zas ty do me. To je pouze mezi mnou a ondrejem, ne mezi mnou, tebou a ondrejem.
|
07.04.2006 11:19 |
K dílu: Už k vám nemohu dále vzhlížet
|
Nový_Stařec
|
Tak, Ondreji, co ríci na tohle? Jsme presne tam, kde jsme byli na zacátku, pred cím jsem varoval. MOZNÁ je tohle pokus o vázné seriozní dílo, po nemz jsem volal, ale protoze te znám osobne, mohu si být jist, ze to není jen ubohá fraska? Kdyby to napsal kdokoliv jiný, vytkl bych mu akorát vulgarismy, jez narusují atmosféru. Pak bych mu rekl, ze to je skvelá, uchvatná básen, jez mne silne oslovila a je to neco, co jsem dlouho necetl a dlouho si precist potreboval. Vypadá to jako dílo cloveka, který se zamyslel na svou fortunou, nadává na tu spínu okolo, s címz se mohu ztotoznit a nekteré obraty jsou proste fenomenální. (kane bez kridel)Konec me proste beze slov dostal, ochromil, odzbrojil.
Ale pak si reknu, vzdyt to napsal Ondrej a jsme tam, kde jsme byli na zacátku. Není to jen ubohá fraska? Nebudu se nad tím zamyslet a budu to povazovat na nádhernou básen, k níz uz nemohu dále vzhlízet. Jsa ochromen krásou. Presto tip jeste nedám, aby cas vyjevil, jestli ti tohle vydrzí, milý Ondreji.
|
07.04.2006 10:52 |
K dílu: Katka Hynková
|
Nový_Stařec
|
Ondreji, nefunguje mi na klávesnici nekterá diakritika, takze budu tak trochu esemeskový, ale mylsím, ze ti to nebude vadit. Jsem ti neskonale vdecný, ze jsi po dlouhé dobe o me napsal i neco pekného, ale mám-li být objektivní, coz já v tomto pripade být chci, je to zase taková ta malá milá drobná hruza jako obvykle. Do pice napis uz neco, cim nebudes urazet lidstvo za to, ze te naucilo psat! Kurva uvedom si, ze literatura je o necem jinem, nez zasranejch blabolech, kterými zasírás celej tenhle server a kdyby ses nad sebou, nad svým okolím etc. etc. alespon na chvíli pozastavil a udelal si v hlave porádek, uvedomil si, kolik ti je doprdele roku, mohl bys napsat neco, aby se Alighieri nemusel v hrobe tocit jako camrda. Treba tohle uz by mohlo byt jakz takz nezavisle na kolektivu nasi tridy, stacilo by jen jasne vymezit kompozici a propracovat stat. To je vázne takový problém udelat k povídce úvod, v nemz postupne predstavís vypravece a pritomné osoby? Pak by stacilo udelat jeden dva dny tvého prostého zivota, predstavení imaginárního nebo neimaginárního starce, následnou príbehovou kolizi (krizi, zvrat, vyvrcholení, vyústení zápletky), v níz bude asi konflikt mezi Katkou a mravným Starcem, jez vyustí v záver, tedy starcuv odchod do ustrani, pak vysvetlís, proc to bylo pro vsechny tak strasne a v epilogu udelas nejaký kýcovitý strih ala po dvaceti letech, kdy jen nostalgicky vzpomínas na prízrak desný, zlý a zlopovestný, tedy Starce.
Kurva do pice uz me neser a napis neco, co se bude alespon zdánlive podobat povídce, protoze tohle kurva zadna povídka není a s takovýmhle pristupem ani kurva nebude. Zamysli se nad sebou (i kdyz tahle veta se zpravidla pouziva pro nekoho, kdo se nad sebou ani zamyslit neumi, takze nevim, proc tu delam takovou sysifovskou práci)!
Tak, milý Ondreji, a pokud se nehodlás polepsit, asi ti budu pravidelne psát tyhle vulgární kritiky plné svatého rozhorcení nad tvým osudem sestiletého dospeláka.
|
07.04.2006 10:52 |
K dílu: Katka Hynková
|
Nový_Stařec
|
Ondreji, nefunguje mi na klávesnici nekterá diakritika, takze budu tak trochu esemeskový, ale mylsím, ze ti to nebude vadit. Jsem ti neskonale vdecný, ze jsi po dlouhé dobe o me napsal i neco pekného, ale mám-li být objektivní, coz já v tomto pripade být chci, je to zase taková ta malá milá drobná hruza jako obvykle. Do pice napis uz neco, cim nebudes urazet lidstvo za to, ze te naucilo psat! Kurva uvedom si, ze literatura je o necem jinem, nez zasranejch blabolech, kterými zasírás celej tenhle server a kdyby ses nad sebou, nad svým okolím etc. etc. alespon na chvíli pozastavil a udelal si v hlave porádek, uvedomil si, kolik ti je doprdele roku, mohl bys napsat neco, aby se Alighieri nemusel v hrobe tocit jako camrda. Treba tohle uz by mohlo byt jakz takz nezavisle na kolektivu nasi tridy, stacilo by jen jasne vymezit kompozici a propracovat stat. To je vázne takový problém udelat k povídce úvod, v nemz postupne predstavís vypravece a pritomné osoby? Pak by stacilo udelat jeden dva dny tvého prostého zivota, predstavení imaginárního nebo neimaginárního starce, následnou príbehovou kolizi (krizi, zvrat, vyvrcholení, vyústení zápletky), v níz bude asi konflikt mezi Katkou a mravným Starcem, jez vyustí v záver, tedy starcuv odchod do ustrani, pak vysvetlís, proc to bylo pro vsechny tak strasne a v epilogu udelas nejaký kýcovitý strih ala po dvaceti letech, kdy jen nostalgicky vzpomínas na prízrak desný, zlý a zlopovestný, tedy Starce.
Kurva do pice uz me neser a napis neco, co se bude alespon zdánlive podobat povídce, protoze tohle kurva zadna povídka není a s takovýmhle pristupem ani kurva nebude. Zamysli se nad sebou (i kdyz tahle veta se zpravidla pouziva pro nekoho, kdo se nad sebou ani zamyslit neumi, takze nevim, proc tu delam takovou sysifovskou práci)!
Tak, milý Ondreji, a pokud se nehodlás polepsit, asi ti budu pravidelne psát tyhle vulgární kritiky plné svatého rozhorcení nad tvým osudem sestiletého dospeláka.
|
31.03.2006 10:29 |
K dílu: Černé pondělí
|
Nový_Stařec
|
Ondřeji, toto sice nepotvrzuje mou teori, že máš výrazný vypravěčský talent, ale stále si trvám na svém. Myslím to opravdu vážně, kdyby ses, ty jeden vymaštěnej debile, konečně nad sebou zamyslil a zkusil napsat něco, co se dá označit za součást literatury, natřel bys konečně prdel všem těm vysokoškolskejm kokotům, kteří si myslí, že s titulem maj v kapse celej svět. Napiš něco, co se dá číst, aniž bys někdy viděl sošiks. Zkus napsat něco, co bude mít hlavu a patu, dějovou linku, pěkné jazykové obraty (kterých jsi mistrem, viz tvé slohovky, tedy ty, které se ti povedly, ne ta poslední). Máš v sobě hodně ironie a takového toho pubertálního humoru. Stačí jen, aby ses přestal chlamat jako přelomenej kokot a začal psát něco vážně. Když ses nade mnou nezamyslel po slušné žádosti, tak tato snad udělá více. Hau.
A tohle je taková prasárna od takovýho prasete, že bys moh hledat lanýže, Ondřeji.
|
29.03.2006 08:20 |
K dílu: Oslava!?
|
Nový_Stařec
|
U Bohyně, Lenko, to je strašný, krásný, uvěřitelný. Když něco napíše život, tak se to pozná. To se vždycky pozná. Máš tam spoustu chyb, to jo, ale celková drtivost tohoto díla, ano, DÍLA, je neuvěřitelná a opravdová,tak opravdová. Je to to nejlepší, co jsi kdy napsala. To nejlepší.tip
|
29.03.2006 08:11 |
K dílu: Lenka Audyová
|
Nový_Stařec
|
Můj milý Ondřeji, neměl by ses navážet do recenzentů, nebo rozpářou oni tebe.
|
28.03.2006 12:17 |
K dílu: Lenka Audyová
|
Nový_Stařec
|
bylo LZE zřetelně poznat... ÚPLNĚ jsem ji... Dělala, že mě nevidí...jsem se zašklebil, dokud Lenka...
Jinak, můj milý, drahý, nezodpovědný Ondřeji, nevím, jak je na tom zbytek republiky, ale já, coby Ostravák, vím, že rybička je nádherné dětské označení pro penis a musím ti důrazně sdělit, že na tohle ji nesbalíš:-)
|
24.03.2006 11:12 |
K dílu: Sába se vrací
|
Nový_Stařec
|
Ondřeji?
|
23.03.2006 14:32 |
K dílu: Déšť
|
Nový_Stařec
|
To máš pravdu, ale u smrti je další problém při psaní poesie - nezažils ji :-)
|
22.03.2006 10:29 |
K dílu: Pocta Goldonimu
|
Nový_Stařec
|
Tak jako takhléééééé, tohle je sračka absolutně o ničem, spytuj své svědomí, ty odporná, svalnatá, rebelantská kryso, která slíbila, že mne přijde podpořit na latinu a nikde nikdo! Sám a sám jsem musel odolávat přeludům latinským, zatímco si tu se mnou rejduješ v nějaké zemi saské. Ty...... mladíku.
|
22.03.2006 10:10 |
K dílu: Déšť
|
Nový_Stařec
|
Další problém. Nechci tě shazovat, ale myslím, že jsi válku žádnou nezažil a poezie je jen zacuchancem hysterických emocí. Nebyl jsi ve válce, nemůžeš soudit (tedy v poezii). Nemá žádnou údernost, tu černočernou tmu, která tě po přečtení obalí a nepustí, dokud se tomu nepoddáš a pak to teprve začíná. Taková by měla být válka a taková není tato báseň. Prosím, neber si to nějak moc, ale depresívní básně ti asi moc nejdou. Blázinec byl věru skvostný... Piš dál a zkus si sám všímat některých chyb, které případně uděláš, ačkoliv je to to nejtěžší, co tě v psaní čeká (já to tedy rozhodně neumím, ale ty jsi rozhodně lepší než já). Možná by ani nebylo tak úplně na škodu pokračovat opět v próze, v níž ses osvědčil věru nevídaně skvostně.
|
22.03.2006 10:05 |
K dílu: Tmavě modrá světla
|
Nový_Stařec
|
Nejsem odborník, ale tady došlo asi k takovému mírnému seknutí vedle. Ten začátek je nefalšovaná filosofická pubertální poezie a ačkoliv se nás pak snažíš přesvědčit, že tomu tak není, nedokážeš nás - alespoň mě ne - přesvědčit a celkově, ačkoliv si tě asi dám do oblíbených autorů, toto nemohu hodnotit kladně. Nějaký složitější rozbor nedělám, viz prolog.
|
22.03.2006 10:01 |
K dílu: Blázinec
|
Nový_Stařec
|
To je moc pěkný, takový to něco, co si potřebujou čísto takoví ti osamělí páni, který vezou do blázince a oni chtěj jen tužku a papír...
|
20.03.2006 09:24 |
K dílu: Stařec se vrací
|
Nový_Stařec
|
Ondreji, toto je vylozene ubohé, vubec mne to narozdíl od predeslých del nerozesmálo a nevidím v tom hlavu, ani patu. Jediné, co jsem tam rozpoznal, bylo to, ze ses v sobotu díval na Pána Prstenu. Nemá zádný spád, pointu ani humor. Nehodlám k tomu více dodávat.
|
20.03.2006 09:15 |
K dílu: Odlesh tuhy
|
Nový_Stařec
|
Velice pusobivý zázitek s nedefinovatelnými duvody a dusledky. Nemám nejmensí tusení, co jsem práve precetl, ale zanechalo to ve mne nesmírne zajimavé asociace, které mne, i pres priznání, ze je to pouhý prolog, nutí dát tip.
|
20.03.2006 09:03 |
K dílu: Ach
|
Nový_Stařec
|
Já ti lisknu. Potrebujes porádne proplesknout, co? Alles ist clar?
|
20.03.2006 09:02 |
K dílu: O lásce dle Starců
|
Nový_Stařec
|
Pravda, pravda,mel jsem to jen v konceptech, ale náhodou se to dostalo i do publikovaných del a to dríve, nez jsem to dopsal, nyní je to hotové.
|
13.03.2006 09:14 |
K dílu: Jak se opovažuješ
|
Nový_Stařec
|
Dante.Dante. Dante. Dante. Dýchám ti na záda. Půjdeš domů a ucítíš můj starobní dech. Posnídáš a jídlo se ti znechutí strachem z mé blízkosti. Ve škole se mi budeš vyhýbat. Budeš prosit maminku, abys tam nemusel jít. Nehty rozdrásáš podlahu, když tě budu táhnout do horoucích pekel těch nejhorších nočních můr, které si ani nedokážeš představit. Dýchám ti do obličeje. Máš jej celý zelený. Bojíš se. Z krkavice ti unikají poslední kapky krve, tvé šedé tričko Forest je celé červené, zbarvené mým odpuštěním a tvou krví. Protože tohle byl pomyslný vrchol, po němž budu muset odhalit své nejsilnější zbraně. Šílenství a starobu. Neunikneš. Budeš řvát a blít a prosit a sténat a kvičet a kňučet a to jen proto, abych mohl odpočívat v pokoji. To všechno tě čeká, Dante. Devět kruhů pekla Starce.
To vše by tě čekalo.
Kdybys nebyl silnější.
|
10.03.2006 11:05 |
K dílu: Hlášky
|
Nový_Stařec
|
Má to mít nějaký hlubší smysl a logiku pro nezasvěcené čtenáře? Jinak je to velmi pěkné, opravdu, všakže nemohu hodnotit něco, co je subjektivně krásné a objektivně nic neříkající.
|
17.08.2005 00:00 |
K dílu:
|
Nový_Stařec
|
Ještě ten tip, že ano.
|
17.08.2005 00:00 |
K dílu:
|
Nový_Stařec
|
Jakožto epileptik nevím jak na to reagovat. Ale je to mezi nám dědky plesnivými a tak mi nezbývá nic jiného než ti dát tip...
Snad jsem neudělal chybu. :-)
|
10.09.2005 00:00 |
K dílu: Osude neměnný
|
Nový_Stařec
|
Musím říci, že naše životní filosofie jsou si v lecčemš podobné, jak už jsi asi stejně zjistila. Jenže je tu jeden rozpor. Já věřím na změny. Na světě jsou asi tak tři nebo čtyři Změny, které se neperiodicky opakují a vysmívají se naší ubohosti a neschopnosti přizpůsobit se jim. Změna přijde neočekávána, až si Osud poručí a nám nezbývá než se smát těm, které zasáhla nejvíce.
|
10.09.2005 00:00 |
K dílu: Že by smrt?
|
Nový_Stařec
|
Kdo zemře na jazyku s chutí marmeládové koblihy?
|
10.09.2005 00:00 |
K dílu: Knihy
|
Nový_Stařec
|
Kdysi mi vzali moje knihy, asi když mi bylo šest sedm. Byly to dětské knihy, ve kterých jsem si četl každý den. Pak mi je rodina jednoho dne prodala do antikvariátu a já už neměl knihy.
Proto teď jsem pravým, nefalšovaným, kvalifikovaným knihovníkem. Osud se rád zasměje.
|
10.09.2005 00:00 |
K dílu: Strach
|
Nový_Stařec
|
Nemám rád jednu věc (teda nemám jich rád víc, ale tohle je jedna z nich), když autor napíše něco pesimistického a deprimovaného a všichni mu najednou začnou nalhávat, že to není pravda, že svět je krásný, že tě všichni mají rádi, že to a to je ve skutečnosti bezcharakterní...
Co kdybychom my tohle psali každému optimistovi?
Svět není hodný ani krutý. Svět prostě je a my jej svým malým rozoumkem označíme za taký či onaký. Ale svět je ve skutečnosti jeden velký cynismus. Nevím, jestli to tak vidíš nebo jen píšeš, protože se ti líbí ten pochmurně melancholický styl, ale na druhou stranu lidé-optimististé nevidí jednu věc: člověk není deprimovaný permanentně! Člověk optimista je kolikrát smutný a pesimista veselý. Jsem si jist, že i ty se sem tam od srdce zasměješ a nemyslíš celých třicet tisíc dní svého života na to, jak je všechno smutné. Tohle vzkaž těm zkaženým optimistům a snad pochopí, že nějaká ta deprese je vždy vhodná...
|
10.09.2005 00:00 |
K dílu: Hlas stáří
|
Nový_Stařec
|
a pochopitelně tip.
|
10.09.2005 00:00 |
K dílu: Hlas stáří
|
Nový_Stařec
|
Jááá jsem tvééé stááářííí, pozvi mě dááál !!!
|
22.02.2006 00:00 |
K dílu: Masakr v Řečkovicích
|
Nový_Stařec
|
Hnnn! Húúú! Hunununu ! CO si to dovoluješ? Si myslíš, že dyž si svalnatější a rychlejší a silnější a hbitější a bojově založenější, že si můžeš vykakovat, ty "morálně pohoršené" sprátě? Si dej pozor, bo se tou holí fakt rozmáchnu a uvidíme, jak rychle mi uřízneš hlavu, fakane. Dej na mě bacha, bo si tě fakt podám. O víkendu jsem byl v lese, meditovat a během meditace se mi podařilo uřezat si pěknou lískovou hůl, kterou tě rozplácnu na placku a v kotli si z toho tvého masíčka udělám kašičku, aby ses mi lépe jedl, protože ty moje zuby už nejsou to co bývaly, což je holt způsobeno věkem. Ach, ten věk je tak ubíjející a ty vůbec nevíš, jak tím jeden trpí, počínající reuma, do toho silné nachlazení, neschopnost rychle se pohybovat, ke všemu ztrácíš svůj šarm a mladickou krásu, takže tě už ani nikdo nechce a pak se objeví nějaký vypatlaný svalouš, který se ke mně nasáčkuje, neustále dělá nějaké hloupé vtipy a člověk mu ani nemůže dat přes hubu, protože je silnější, rychlejší, hbitější, svalnatější, mladší, ach.
Ach.
Tip ti nedám, fakane, nudilo mě to, nasralo mě to, neoslovilo mě to, nemá to absolutně žádnou úroveň a drtivou kritiku, kterou bych ti to totálně sflákl jsem tu nenapsla jenom pro tvý hnědý oči.
|
15.02.2006 00:00 |
K dílu: Deník teenagera
|
Nový_Stařec
|
asi tahle neoriginální, nechutná, nevtipná rádoby parodie puberty není moje gusto. a není to bullshit? a o čem se ti zdálo?
|
15.02.2006 00:00 |
K dílu: Překlep
|
Nový_Stařec
|
Púovrahu! tip
|
16.02.2006 00:00 |
K dílu: Tam pod magnolií
|
Nový_Stařec
|
Nemám důvod se ti mstít. Zcela očividně se dotýkám křesťanství dost neuctivým způsobem, ačkoliv to není mým cílem. Neříkám, že jsem velkolepý básník. Akorát bych ti snad poradil dívat se na anděly nejen jako na subjekty víry, ale i jako na folklorní bytosti, které s křesťanstvím nemají nic společného. To o té radůze jsem tam napsal, aby mi to nikdo nevyčítal, že jen kopíruju. Děkuji i za tvou kritiku.
|
15.02.2006 00:00 |
K dílu: Tam pod magnolií
|
Nový_Stařec
|
Máš pravdu, už jsem opravil rytmické chyby.
|
14.02.2006 00:00 |
K dílu: Tam pod magnolií
|
Nový_Stařec
|
Ti smajlíci jsou tvá pomsta, chápu.
A nyní pro všechny nelatináře:
Miluj své přátele
Běh života
je často krátký
Chybovati je lidské
|
14.02.2006 00:00 |
K dílu: Veselá zubatá
|
Nový_Stařec
|
ten tip, že jo.
|
14.02.2006 00:00 |
K dílu: Veselá zubatá
|
Nový_Stařec
|
chicht, takové chcicht, při němž si tipneš. Jinak vážně stojíš o hlubší kritiku? Tady snad ani není zapotřebí. Snad že ta poslední věta to trochu kazí. Každému je jasný výsledek refrénu, je to jen takové upozornění, aby ses přesvědčila, že blbý čtenář pochopí tvou myšlenku, čili poslední věta dělá z lidí tak trochu blbce, takže kdybys akorát umazala poslední větu.
|
20.02.2006 00:00 |
K dílu: Kamila Burdová
|
Nový_Stařec
|
Nonan je z latiny a značí to devátý v pořadí
|
14.02.2006 00:00 |
K dílu: Kamila Burdová
|
Nový_Stařec
|
penta, hexan, heptan, oktan, nonan, dekan, žádný aksan tam nejni.
|
13.02.2006 00:00 |
K dílu: Kamila Burdová
|
Nový_Stařec
|
Odřeji, tak špatně vytvořené věty - z hlediska stylistiky - bych v životě nevyřkl, pročež - bez dé factó (zapomínáš na aksan nad e v předložce dé a na druhý aksan ve slově factó) - pročež tě musím napomenout! Vytahám tě za ouško!
|
13.02.2006 00:00 |
K dílu: Naše milé kočičky...
|
Nový_Stařec
|
Milá Leničko Vdovičko, to mě tak pohladilo po duši. Leč jest pravdou, že by to chtělo takovou záživnější formu. Máš takový problém, že nejsi příliš uspořádaná. Když si vše uspořádáš (a skončíš jako předčasně zestárlé individuum), bude výsledek o mnoho lepší. Zamysli se nad větami, jež píšeš, zkus psát se snahou, nikoliv impulzivně. Prostě si to rozmysli.
Jinak nápad neskonale úžasný, jsem nadšen vtipnou pointou a počtem koček figurujícícm v příběhu. Čísla mne neruší, jen ten styl je -zcela vyjímečně- protentokrát poněkud ztěžklý.
|
13.02.2006 00:00 |
K dílu: Básnička
|
Nový_Stařec
|
Belzebub je s velkým B, je to vlastní jméno. Ondřeji, váš výkon je takový roztříštěný, chybí vám komplexní pohled na problematiku látky.
|
27.01.2006 00:00 |
K dílu: Básnička
|
Nový_Stařec
|
HEeeeAh?
|
13.02.2006 00:00 |
K dílu: Udělej si sám
|
Nový_Stařec
|
Gregory neumřel, protože nebyl živý, pouze se rozpadl na více částí, aby svému otci už nikdy neutekl.
|
26.01.2006 00:00 |
K dílu: Udělej si sám
|
Nový_Stařec
|
Máš úplnou pravdu. Sepsal jsem to narychlo, ani jsem si to po sobě moc neopravoval a asi si to nějak opravím. Předělám. měl to být jen úlet, protože jsem dlouho nic nenapsal a chtěl jsem něco napsat, ale vylezlo z toho něco, co by mohlo mít nějakou úroveň. Nechám to tu nějakou dobu takhle, ale určitě to předělám. a mimochodem, ten nápad s retrospektivou se mi líbí.
|
25.01.2006 00:00 |
K dílu:
|
Nový_Stařec
|
Ondřeji, ty vážně miluješ chudáka Veroniku? Jako tvůj starší přítel bych ti asi měl vysvětlit jak to chodí mezi mužem a ženou a jaké jsou principy lásky a mladistvého vztahu. Nemohl jsem si nevšimnout, jak po Veronice už delší dobu pokukuješ. Ale ano, všiml jsem si toho, jsem koneckonců moudrý stařec. Leč dostaňme se k jádru věci. Je od tebe jistě šlechetné, že se oddáváš tomu vzácnému citu, totiž lásce, leč neměl by ses Veronice vyslovit osobně? Tím, že budeš psáti básně komolící její image, ji věru nesbalíš. Neb dívka je stvoření křehké, éterně romantické a musíš na ni jemně, stejně jako na květinu, pročež ji nejprve koupíš květinku. Veronika dokáže být nesmírně pichlavá, načež ji kup kytici rudých růží, a slož ji poklonu, že jsou stejně ohnivé a vášnivé jako její rty, načež jí láskyplně políbíš. Pak spolu budete žít šťastně až do smrti, protože nyní ti radí moudrý stařec a to nikdy není k zahození. Tak, a teď jdi Veroniku pozdravit.
|
24.01.2006 00:00 |
K dílu:
|
Nový_Stařec
|
Ach, jojo, jémine, kdo nejí psa, vyhyne.
|
24.01.2006 00:00 |
K dílu: Sába
|
Nový_Stařec
|
Počkej až se mi do rukou dostane tužka a vzpomenu si na svůj výcvik v tessen-bo.
|
24.01.2006 00:00 |
K dílu: Kabát starce 2
|
Nový_Stařec
|
Ach, je to pěkné
|
18.01.2006 00:00 |
K dílu: Noční můra 2
|
Nový_Stařec
|
Začíná mi to připadat fádní a nemám chuť ani sílu to dočíst. Popravdě vztah tvůj a tvé němčinářky mě už vůbec nezajímá. Snad jen, kdyby ti paní profesorka vyznala lásku, mělo by to pro mě nějaký tahák, na nějž bych se uchytil, ale takhle? Chtělo by to nějaký úctyhodnější postoj k literatuře, ne jen dělat si skrze ni takříkajíc "prdel".
|
18.01.2006 00:00 |
K dílu: On line net zazitok komix s priatelkou
|
Nový_Stařec
|
Je to celkem zajímavé, takové to esemeskové zpracování, ale v pravdě mi to připadá mírně bezduché vyprávění, kterým chceš odůvodnit akorát tu pornografickou část, která byl spíš nechutná než vzrušující.Na tohle fakt nejsem.
|
18.01.2006 00:00 |
K dílu: Horor
|
Nový_Stařec
|
Snažím se dívat se na to objektivně, jako takové mi to připadá jako drobný políček Slovákům, jež by tě za to chtěli asi zabít. Ale zase mi to postrádá nějakou lit. úroveň.
|
18.01.2006 00:00 |
K dílu: Citáty
|
Nový_Stařec
|
Můj milý Alighieri, za tohle ti splním největší sen tvého života: zmrskám tě ! Nedokážu hodnotit nějakou literární úroveň tohoto příspěvku, který je ke všemu orientován spíše pro ty, kteří znají některé dotyčné osoby, ale je to milé ohlédnutí za aforismy.
|
07.01.2006 00:00 |
K dílu:
|
Nový_Stařec
|
Obávám se, že tvé medailonky o soutěžících z těch perverzních a amorálních reality show jsou nic neříkající. Ani mě nepobavily, nic mi nedaly, zkrátka a dobře, je to na nic. Předpokládám,že to nemůže mít žádnou hodnotu ani pro tebe jako autora. Vše, co z těch dvou příspěvků čiší je touha zviditelnit se jakousi recesí, jež nemá nic společného s kteroukoliv odnoží literatury. Připadá mi to, jako by autor propadal poněkud přihlouplému rebelantsví a snaží se udělat si legraci úplně ze všeho, co mu přijde pod ruku anebo ze svých oblíbených věcí, jako je Dante, Babička, oblíbený pořad v televizi nebo soused v lavici (viz báseň Stařec, ne že bych byl vztahovačný, ale některé znaky se nedaly přehlédnout). I přes tento sáhodlouhý komentář musím smutně konstatovat, že kol a kolem k tomu nemám co říci, a ačkoliv jsem se takovým názorům bránil vždy se lvím srdcem, s čistým svědomím souhlasím, že by se to mělo smazat, aby si náš milostivý Alighieri nekazil reputaci svými výtečnými, nekonvenčními dílky, jakými jsou bezesporu Stařec a poněkud relaxační Babička.
|
18.01.2006 00:00 |
K dílu: Ke tvým rtům mě to táhne
|
Nový_Stařec
|
Psát teď dlouho nebudu, poněvadž vskutku že nyní přepisuji od základů Starův deník do temnější a uspokojivější polohy. A parodii na tebe? Proč bych si měl kazit vkus? Nebo reputaci? Ale něco slíbit mohu. Na internátu mám ještě dvě dávky muškátového čaje a když tak si je svařím, ale nemám nejmenší tušení, co pak napíšu.
|
18.11.2005 00:00 |
K dílu: Ke tvým rtům mě to táhne
|
Nový_Stařec
|
Já vim. Cožpak jsem snad nějaký romantik? To jsem šel cestou z knihovny a najednou mě napadl takový popěvek a protože jsem tak nekritický člověk, hned jsem to samolibě označil za báseň a říkal jsem si, jestli se to bude líbit, nebo ne. Tak ne, no. Jinak se není za co omlouvat, myslím, že máte oba pravdu.
|
09.11.2005 00:00 |
K dílu: Výtah
|
Nový_Stařec
|
To je... pozoruhodné. Myslím, že to je nádherná personifikace zabývající se jedním z aktuálně akutních problému moderní zakomplexované mládeže, jež si nedokáže řádně vytvořit systematický postup pro uskutečnění životních cílu, jež... co bylo na začátku? Obávám se, že mi unikl smysl mé kritiky. Ach jo, jak je těžké býti starcem.
Jinak je to pozoruhodně obdivuhodný výkon, nesmírně a zcela subjektivně se mi to líbilo. Je to velice zábavné a mě už nebaví psát slova s více než dvěmi slabikami, čili píšu tip.
|
19.10.2005 00:00 |
K dílu: Vychrtlej dědek
|
Nový_Stařec
|
Ve vteřině opravím veškeré gramatické chyby. Omlouvám se.
|
19.10.2005 00:00 |
K dílu: Vychrtlej dědek
|
Nový_Stařec
|
Ve vteřině opravím veškeré gramatické chyby. Omlouvám se.
|
23.10.2005 00:00 |
K dílu: Starcův deník II.
|
Nový_Stařec
|
Ba ne, tolik času bohu žel nemám.
|
21.10.2005 00:00 |
K dílu: Starcův deník II.
|
Nový_Stařec
|
Hm... Nevím. Zabývat se depresemi sobě vlastními je nebezpečné. Musíš vždy počkat na nálady absolutního štěstí, abys psala něco takového, nebo tě to pohltí.
|
19.10.2005 00:00 |
K dílu: Potrubí
|
Nový_Stařec
|
Já nemám chuť na čokoládu. Vlastně ji nemusím, pokud není na jablku a já rád jabka a pokud je na tom jabku čokoláda, tak mi je to jedno. A jestli budu chtít anorektit, tak budu anorektik a ty si co nejdřív přečteš další asociativní povídku Nového_Starce, zvanou Vychrtlej dědek.
|
19.10.2005 00:00 |
K dílu: Potrubí
|
Nový_Stařec
|
To je totálně nechutný! Totálně jsem se rozhodl, budu ANOREKTIT! My anorektici alespoň nemusíme trpět pod jhem hnusných potrubí.
Bylo to úžasné, jedno z tvých nej děl, protože to má v sobě sugesci. Bléééu.
|
11.09.2005 00:00 |
K dílu: Dopis paní Smrti
|
Nový_Stařec
|
Ale neber si ze mne příklad ve všem. Některé věci by se nehodily jako příklad životní filosofie. A navíc některé věci píši spíše pro efekt, například myšlenku o tom, kterak je krásné smát se cizímu neštěstí, tohle opravdu nemusíš brát vážně. Ale připadáš mi natolik inteligentní, abys rozpoznala, kdy jde u mě o životní názory a kdy o psaný postoj.
A pak jsi první, koho jsem přivedl k optimismu. Přeji hodně štěstí v novém životě a vítej v něm všechny, kteří se dokáží smát s tebou. Ale ne cizímu neštěstí.
|
10.09.2005 00:00 |
K dílu: Dopis paní Smrti
|
Nový_Stařec
|
Danny:
Ten citát je od Ingmara Bergmanna (film Sedmá pečeť) a je to tak, že Rytíř se ptá na tajemství života a Smrt odpovídá: jsem nevědomá.
|
10.09.2005 00:00 |
K dílu: Dopis paní Smrti
|
Nový_Stařec
|
Kovi, psychiatr by ti řekl, že jsi obyčejný puberťák, který holt nezapadá do kolektivu,ale já nikdy nevěřil těmhle žvástům. Je pravda, že určité patetičnosti jsi se nevyhnula, ale když dovolíš, tak ti dám jednu hloupou radu senilnějícího starce. Realita je naprosto nepoužitelná k životu člověka. Musíš si vytvořit vlastní svět, ale ne v hlavě, nýrž v srdci a pojmout do něj všechny lidi, které pojmout zvládneš. Pakliže je tvé srdce temné, lidé v něm budou pochmurní a smutní. Jestli je smutné, lidé v něm tě pochopí a tak dále. Vytvoř si svůj srdcový svět....
|
10.09.2005 00:00 |
K dílu:
|
Nový_Stařec
|
pokračování bude přibývat velice rychle. Píšu jako o život.
|