19.02.2020 23:19 | K dílu: Už nečekám odpovědi | Flavia |
Nejdřív žijeme a potom jsme mrtví...
Přesně tak! |
||
21.02.2017 23:29 | K dílu: Smrt je jak za oknem jablek koš | Flavia |
Přihlásila jsem se na Písmáka po letech a ohlásilo se mi avízo na tuto novou báseň od "oblíbeného autora" a zjišťuji, že i po letech se mi stále líbí a oslovuje mě. |
||
02.09.2010 10:41 | K dílu: dopis pánům profesorům | Flavia |
Tedy já to tak chápu!! Zrovna před chvílí jsem odeslala ovykřičníkovaný mail jedné vyučující, kterou nemohu dohonit od půlky května a na jejímž předmětu jsem se fakt snažila (zná mě, chodilo nás tam 8). Jade: Myslím, že Buendíe právě vadí tenhle přístup, proplout svých pár let, občas se nechat potupit, posílat ošmelené projekty týden po termínu a chtít od toho jen ten blbý papír na konci. Mě se to hnusí. A říkám vám, že to jde jinak! Doporučuji jet na Erasmus na západ (či spíše sever) a možná uvidíte, že přátelský vztah učitelů a studentů, oboustranná snaha a respekt není jen utopie. No, u nás možná je... Lady the Winter: U tvého nápadu, jak upoutat pozornost vědců, jsem se nahlas a od srdce zasmála, dík za pár minut života navíc :-)) Souhlasím s Buendíou, že vzájemná úcta mezi studenstvem a pedagogy vyjádřená aspoň odpovědí na pozdrav je možná i ve velkých fakultách. Myslím, že pokud to nalepíš na kabinet Tomu profesorovi, on si přečte, co má na dveřích, a kolegy to bude taky zajímat, když to bude mířeno na něj. Přeci jen to budou hltat jako drb :-)) | ||
06.05.2010 21:05 | K dílu: mezi vlnami | Flavia |
i když se vrátím po roce na písmák, Zezulinka nezklame :-) | ||
06.05.2010 21:04 | K dílu: Mezi světy | Flavia |
Mě se to celkem líbí, je tam spoustu zajímavých obratů, už jen refrén- velvyslanci mikrovlnné generace- si zaslouží pochvalu! Myslím, že napsat něco neotřepaného na toto téma je výkon. Konec mi přijde až trochu moc moralistický, myslím, že i bez něj je jasné, o co jde. Negativy skutečnosti, to je šlohlé od Platona, ne? :-)) | ||
06.05.2010 20:58 | K dílu: Strach vs. odvaha | Flavia |
Já hlavně cením snahu psát v rýmech, je práce, kterou už hodně lidí vzdalo z lenosti. Má rytmus, dobře se to čte, jen nějak rytmem nesedí v poslední sloce 2. a 4. verš, což je škoda, konec by měl naopak být perlou básně. Taky bych změnila ,,může se přetrhnout života nit" je to takový dost nouzový otřepaně znějící verš. Zahloubení určitě prospěje :-) Jinak, jak říkám, pěkné rýmy a myšlenka pravdivá... | ||
22.03.2010 22:43 | K dílu: Sen | Flavia |
Milý Skoro, prošla jsem si tu pár Tvých básní a některé mi teda sedly. I tenhle sen, někdo říká,že je to moc romantické, ale mě to přesně navodilo tu noční rozmazanou atmosféru na prahu bdění a snu!. Fakt pěkná! Nechávám tu jeden tip za všechny. | ||
22.03.2010 22:24 | K dílu: Ticho | Flavia |
Možná žádný literát, ale kdo je? Je to rozhodně lepší, než většina toho, co se tady na písmáku urodí! :-) Stále platí prosba o avízo, kdyby jsi se rozhodl báseň upravit! | ||
02.03.2010 11:22 | K dílu: Ticho | Flavia |
Už už jsem šahala po tipu, ale ty dva poslední verše mi připadají takové pod úroveň celé básně, která je jinak tak výstižná! Visící verš ,,ale už není" je prostě takový na nic. Jako bys už to chtěl nějak dokončit a už tě to nebavilo. Jestli to budeš přepisovat, pošli prosím avízo, ráda dám, tip :-) | ||
02.03.2010 11:14 | K dílu: Do úsměvu | Flavia |
Jo jo, pravda pravdoucí! Básně o počasí a náladě jsou pořád (i já mám takové kusy :-) ), asi proto, že člověk je s počasím a koloběhem přírody spjatý víc, než si uvědomuje. Ale slova o tom jsou někdy fakt únavná, velmi schvaluji Tvůj postoj radši mlčet a prostě to žít. Dávám tip! | ||
07.02.2010 23:02 | K dílu: Divné století | Flavia |
No, já jsem hledala nějakou spojitost s Nohavicou! Cesty k básním jsou různé, ne? | ||
07.02.2010 22:58 | K dílu: Už vím | Flavia |
Hmm, překvapivé vyústění... No, dát dítěti život je dost významná odpovědnost, ne? | ||
07.02.2010 22:55 | K dílu: Ostrov bolesti | Flavia |
No, rytmus to nemá žádný, takže verše postrádají význam. Je to dost obyčejné, jediné, co mě zaujalo je suchá půda upřímnosti. U mě teda nic moc... | ||
05.01.2010 15:49 | K dílu: Stárnutí | Flavia |
Ačkoliv jsem ještě mladá, tohle téma mě děsí. V této básni je několik pěkných obratů, ze kterých mě až mrazí v zádech. Jo jo, čeká nás to všechny. V lepším případě. | ||
13.12.2009 16:10 | K dílu: Poddaná (5. část) | Flavia |
Nečetla jsem sice předešlé čtyři části, ale myslím, že argentinčtí producenti telenovel by to kooupili. Ovšem já telenovelám nefandím, tak pardon... | ||
12.12.2009 19:51 | K dílu: Anatomie celku | Flavia |
milé a nápadité a je pod tím něco víc... | ||
02.12.2009 18:07 | K dílu: Žluté tulipány | Flavia |
Nakopírovalo se to dvakrát, což mě trochu zmátlo. Ale je to hezky vyprávěné. Je velké rozhodnutí ,,poslat" staré lidi do domova důchodců, ale podle mě záleží na situaci, nelze to odsuzovat obecně. | ||
01.12.2009 17:01 | K dílu: Podzimní | Flavia |
Není špatná, ale je pravda, že podzimní básně musí mít něco nového, aby zaujaly, to je obecně jejich smůla. | ||
01.12.2009 16:58 | K dílu: Domov | Flavia |
Tak ať ti nechytnou plyny :-)) | ||
01.12.2009 16:58 | K dílu: reklamní úvaha | Flavia |
:-)) Myslím, že si na o vzpomenu při každé reklamě na Škodu :-) | ||
01.12.2009 16:56 | K dílu: Stromy | Flavia |
Téhle básni by podle mě slušela spisovnost... Ale jinak se mi líbí, působí to na mě tak nějak intenzivně! | ||
01.12.2009 16:54 | K dílu: a tak mlčím | Flavia |
podle mě by stačil refrén jednou na začátku a jednou na konci. Jedenkrát zopakovat jednu frázi jí podle mě zdůrazní dostatečně. Tedy dle mého názoru. Jinak fajn. | ||
01.12.2009 16:52 | K dílu: Cesty | Flavia |
Ne, tohle mi nedává smysl... je jedno jakým směrem, ale musí být správný? To to pak ale jedno není... Buď to nechápu, nebo je to divný... | ||
01.12.2009 16:49 | K dílu: Svobodu labutím | Flavia |
No, protože jsem si jednou řekla, že každé dílo, které mě přiměje vyprsknout smíchy, odměním tipem, byla bych nespravedlivá, kdybych to porušila :-) | ||
01.12.2009 16:47 | K dílu: Chemická | Flavia |
no, kdyby se ten konec rýmoval, tak je to parádní :-) | ||
30.11.2009 10:47 | K dílu: Čekání na potopu | Flavia |
No trochu se to pak zvrhlo do zmatena, nevím, jak moc to byl účel. Ale o hodně těchto myšlenkách taky přemýšlím. Co je vlastně správné? Člověk nemá soudit nikoho a nic, ale na druhou stranu musí mít nějaký názor na něco... Nemít názor na nic je tak trochu zříkání se zodpovědnosti, ale muset mít názor na všechno za každou cenu??? Všechno v extrému je nebezpečné... A nemám facebook s těmi jeho stovkami kamarádů, které jsem snad sni nepotkala!!! | ||
30.11.2009 10:33 | K dílu: Čínský básník Khou Sek doplňuje krajinu do estetické dokonalosti | Flavia |
No, já jsem se tedy u toho dobře bavila :-) Zvlášt ta první část stojí za to :-) | ||
25.11.2009 19:21 | K dílu: Druhá strana mince | Flavia |
No, opravdu nic zvláštního, ale zaujala mě myšlenka: Je lepší nemít žádné cíle a pak nebýt zklamaný? Pokládám si jí totiž celkem často. Ale doufám, že v popelnici neskončím :-) | ||
25.11.2009 19:16 | K dílu: Jak krásný je svět když máš štěstí a prachy | Flavia |
blboune, blbě jsi to opsal. Koukla jsem na seznam děl, pochopila a je to správně takhle: Jak krásný je svět, když máš štěstí a Norsko 1 prachy. To je teprve komický kontext :-)). Promiň Norsko 1,že si tu z toho děláme prču, ale je to fakt legrace :-) Jinak tedy vážně, to mi přijde děsivé na těch chvilkách štěstí, že člověk již tuší temno, které pak následně dorazí... ach jo... | ||
25.11.2009 19:07 | K dílu: Zůstane snem | Flavia |
nebudu již po třetí kopírovat poslední dva verše, ale přesně tuto situaci jsem zažila a... věděla jsem, že už se neuvidíme. Ale dík za připomenutí té krásné chvíle ;-) | ||
18.11.2009 21:01 | K dílu: Vzpomínka na Prahu | Flavia |
Dík! ...Květinka, to je má oblíbená čajovna, hned bych si tam zašla, ale je pár stovek kilometrů daleko :-( Ale už musím čekat jen do Vánoc! | ||
11.11.2009 19:30 | K dílu: pro Báru | Flavia |
Milansve15: Jedna úplně hrozně důležitá věc: zapracuj na gramatice! Vždyť jen v tom komentáři máš tři velké hrubky, což je na dvě věty výkon! Každému to občas ujede, ale tohle je špatné. Zkus se zlepšit, než Báru pustí první vlna zamilovanosti a všimne si toho! Jestli se budeš řídit mou radou, ušetříš si v budoucnu hodně ostudy. To ti píšu s těmi nejlepšími úmysly, nejsem z těch kritiků, kteří rádi metají zlá slova. A se slečnou hodně štěstí :-) | ||
11.11.2009 19:22 | K dílu: Vzpomínka na Prahu | Flavia |
možná se lépe hodí svoje, ale já tam cítím ,,moje". Ale prolog v tomto případě není jako součást díla, takže jsem se tím moc nezabývala :-) Už mám pár nápadů na přepracování, tak snad trochu lehkosti přibyde! | ||
10.11.2009 18:24 | K dílu: Ze střech | Flavia |
Moc jsem to sice asi nepochopila, ale při čtení jsem najednou nějak zpozorněla, takže něo tam asi bude. | ||
10.11.2009 18:17 | K dílu: Podzim | Flavia |
Mezi básněmi na toto téma rozhodně nadprůměrná :-) Jen mě napadlo, že jestli měly být dva poslední verše rýmem, bylo by pěkné, kdyby do sebe zapadly i rytmem. Ale to je jen takový můj postřeh, jinak se mi líbí. | ||
10.11.2009 18:13 | K dílu: pro Báru | Flavia |
Promiň, ale je to hrůza... Ještě bych pochopila, že ti psaní nejde (koneckonců taky nejsem žádný literární talent), ale to ti čtenáři na Písmáku nestojí aspoň za to, aby sis po sobě báseň aspoň přečetl a opravil gramatické chyby a překlepy?? Ale láska prý omlouvá vše, to je mé jediné vysvětlení :-) | ||
09.11.2009 22:52 | K dílu: ptáš se, proč ty | Flavia |
No, vím, co chceš říci a s pocitem se ztotožňuji, ale co se týče kvality díla, musím souhlasit s výše napsanými kritikami... Možná doporučuji načíst básně klasiků ve vázaném rýmu a chytit do hlavy rytmus a slovní zásobu. Pokrok může udělat každý :-) | ||
08.11.2009 16:15 | K dílu: Hořká čokoláda | Flavia |
K obezitě mám naštěstí ještě pořádný kus cesty, tak to snad nebude tak zlé ;-) | ||
08.11.2009 15:57 | K dílu: Hořká čokoláda | Flavia |
Pneumatika už je na cestě, ale na to se neumírá :-))) | ||
08.11.2009 15:54 | K dílu: Vzpomínka na Prahu | Flavia |
VT Marvin: Jo jo, je to pro mě opravdu víc o domově... A dík, že ,,vychováváš" písmácké kritiky, jejichž komentáře jsou autorovi na nic... Tóru: Přiznám se, že jsem při psaní nemyslela na to, že je to otřepané téma, kde je třeba dávat důraz na originalitu... Přemýšlím, zda je ta báseň opravdu tak omšelá... Zkusím to příště nazvat Vzpomínka na Beroun, třeba to bude lepší :-))) Ale dík za názory a podnětnou diskuzi! | ||
08.11.2009 00:58 | K dílu: Hořká čokoláda | Flavia |
Hláška o hořké čokoládě a následná o bílé čokoládě by měly být u sebe v jednou aforismu :-) Ale dobrý, myslím, že budu optimista a budu souhlasit s původní hořkou verzí. A Marvine, na druhou stranu je prý dobrá na cévní oběh a působí jako prevence proti rakovině. Teda říkali to, tak to jím :-) | ||
08.11.2009 00:53 | K dílu: Vzpomínka na Prahu | Flavia |
Abych řekla pravdu, jsem si vědoma slabých míst této básně, ale nevzdala jsem se psaní v rytmu a rýmu,což je prostě obtížnější, a velká poeta teda nejsem. Ale děkuji moc za Vaše názory a kritiky! VT Marvin: Najdi, zkus dopsat a hoď avízo :-) Fouraix: mě se ze spoda tolik nelíbí jak z vrchu, tedy aspoň pečlivě prozkoumaná trasa Roztyly-Dejvická mě nenadchla :-)) | ||
07.11.2009 14:58 | K dílu: Pozdní lítost | Flavia |
s tím chlastem se to dá ještě dohnat, ne? :-)) | ||
07.11.2009 14:56 | K dílu: Město | Flavia |
No, není to na jednu stranu nic moc, ale oceňuji snahu básnit ve verších, což už většina lidí vzdala, většinou z neschopnosti něco takového psát. A sama vím, jak je to náročné. Úprk po městě a hektické dny jeden za druhým, to znám, je to fakt mor :-) | ||
07.11.2009 14:50 | K dílu: báseň | Flavia |
No, chápu, že je to asi těžká situace, ale byl by to spíš dobrý zápis do deníku. Literárním pokusem se to dá nazvat ztěží... | ||
07.11.2009 14:47 | K dílu: Kolero | Flavia |
To jsme rádi, že se ti ulevilo, ehm... | ||
07.11.2009 14:45 | K dílu: Rande v čajovně | Flavia |
Paráda! To je přesně můj šálek čaje :-) Nepoetický název a pak v pár slovech přesně vystižená ta atmosféra setkání v čajovnách (po kterých se mi zde ve švédsku tak stýská, čajovny tu nefrčí :-( ) Mír mezi námi U mě je to na tip! | ||
07.11.2009 14:38 | K dílu: Jako víno vzduch je čistý v zimě | Flavia |
To se mi líbí na Vejmelových básních, že to není žádné: ,,Ó Bůh vás spasí!" Takže je to čitelné i pro nás ostatní, kdo nejsme ,,praví věřící", ale křesťanský pohled je nám v určitých věcech blízký. Člověk nemusí být katolík, aby mohl pochopit, že dávat je víc než brát, nebo že smíření posílí víc než vztek... A pax hominibus bonae voluntatis? Modlitba napříč jakoukoliv vírou... Názor na literární stránku této básně mám podobný jako Garrhen | ||
03.11.2009 00:34 | K dílu: Návod na praní norské duše | Flavia |
A já čekala trik jak prát severské sukně. Mě se ve švédské pračce všechno srazilo :-)) | ||
03.11.2009 00:31 | K dílu: KONEC ŘÍJNA | Flavia |
Nejsem z toho oslněná, ale jako momentka to zachycuje určitý... no prostě chápete, momentka :-) | ||
03.11.2009 00:27 | K dílu: Podzimní listí | Flavia |
Nevím, zda jsem první bez ironie? Já to málokdy píšu, ale tohle je špatný. Ty tipy a ta báseň, mám podezření, že si někdo udělal recesi... ? | ||
03.11.2009 00:23 | K dílu: Svět je plnej podivností! | Flavia |
No, já taky nevím, zda je to promyšlený kus, nebo moudra nalepená jen tak uměleckyx na sebe... ale zaujala mě myšlena ,,moje myšlenky nejsou v porovnání s myšlenkami ostatních lidí nijak výjimečné" Ano, tohle je výjimečná myšlenka, protože koho tole napadne o sobě, ten se dostal přes práh zaslepené sebestřednosti. Ale to se nám smrtelníkům málokdy podaří, písmákům zvláště :-) | ||
03.11.2009 00:16 | K dílu: Nebe může počkat! | Flavia |
No, pocta sportovci,dobře, ale nějak mi to přijde, že to není prostě celistvé... | ||
03.11.2009 00:13 | K dílu: Tak nějak lidsky | Flavia |
No,když to ale vezmu z té druhé strany, vpomínám si, že mě chytnul revizor, když jsem si o prázdninách necvakla lísek (na což nejsem zvyklá, jezdím přes rok na tramvajenku). Měla jsem pocit, že to není fér, když si celoročně kupuji jízdenku, ale bylo mi jasné, že je správné, aby mi dal pokutu. A on mě taky lidsky chápal a dal mi jí. Nevidím na tom nic zlého. | ||
01.11.2009 15:56 | K dílu: Domov | Flavia |
Tak to jo. Včera se mi stala dobrá věc: nedávno jsem ochutnala tuřín a říkala jsem si, že si to zkusím sama koupit a uvařit. A když jsem v obchodě uviděla, jak to skutečně vypadá v celku, první co mě napadlo bylo: tak to je určitě to, co jedli na tom vesmírném ostrově! Sice to neodpovídá úplně popisu, ale dojem je přesný :-) | ||
30.10.2009 16:00 | K dílu: Domov | Flavia |
Ty jo, pěkný! Mám ráda malé scifi nápady! Jen nevím, jestli ten poslední odstavec je nakopírovaný dvakrát schválně, nebo zda jde o omyl. Ale paráda :-) | ||
29.10.2009 23:13 | K dílu: Léthé | Flavia |
mě to přijde příliš mravokárné... to je zajímavé, zrovna před chvílí jsem řešila v jiné písmácké diskuzi, že si myslím, že lidé dnes nejsou hoší, než byli kdy dřív. Mají jen jiné chyby, ale i jiné přednosti. Ti, co jsou dobří (dá li se to tak aspoň pomyslně dělit), by takový byli v minulosti i v budoucnosti. A sobci tu jsou taky od pravěku až do dnes. Jen v jiném převleku. A myslím, že mnoho lidí v sobě stále hledá to lepší, i když se to někdy takl mizerně daří, že :-) Ale poslední sloka, ta je! | ||
25.10.2009 10:17 | K dílu: To jsme my | Flavia |
No, stejně si myslím, že si indiány moc idealizujeme... ale jestli jste někdo odborník na indiány, tak se nechám poučit. Teda chtěla bych taky dodat, že studuji ochranu přírody, mám k ní velký vztah a jsem dost nešťastná z toho, jak si lidstvo řeže svojí větev. Jen si prostě myslím, že je to tím, že lidé díky svému pokroku získaly možnost Zemi vykořisťovat, aniž by se jim to okamžitě vrátilo zpáky, tak to prostě dělají, jako by to udělali vždycky, aby si přilepšili. Smutné je, že dnes už máme tolik informací a vzdělání, že bychom si mohli uvědomit, že nás to zničí, a děláme to dál... Tony.cs: dík za ten podnět k debatě :-) Je nutné o tom mluvit! | ||
23.10.2009 16:33 | K dílu: To jsme my | Flavia |
Já teda nesouhlasím s názorem, že dřív byli lidé lepší, jak se dnes často tvrdí. Byli spojeni s přírodou, protože jim nic jiného nezbývalo, jinak by nepřežili. Ale kdo dělal něco jinak než ostatní, toho utloukli, kdo se provinil, toho utloukli taky. A dnes, kdyby nikdo neviděl nic než sebe, nikdo by nestavěl v Africe nemocnicle, nezakládal žádné nadace, nikdo by těm nadacím neposlal peníze, nikdo by neřešil diskriminaci, nikdo by nepečoval o národní parky, nikdo by nepozval přátele na čaj... Neříkám, že jsme nějak výrazně lepší, ale horší rozhodně ne. Lidé vždy zůstanou stejnými lidmi, i když v jiných časech. | ||
21.10.2009 15:08 | K dílu: Listopad | Flavia |
Jé, Vejmel se zas vynořil! No,extra originální to není, ale dokážu z toho vycítit, co jsi chtěl říct. Tyhle básně o podzimu mě vždy dostanou... Podzim, to je marnost i útěcha. Ten konec to opravdu zvednul, když si představím, co se za tím všechno skrývá... Ale přiznám se, že ta první poznámka od Fouraixmě fakt rozesmála! Taková jsem a jsem za to vděčná: vážná i vysmátá. Stejně ale nevím, zda někdy překonáš svou báseň To jen my. Mám jí už dlouho v sešitě na nejoblíbenější básnické kusy a stále mě neomrzela! | ||
06.07.2009 23:31 | K dílu: Dvacet let... | Flavia |
když je člověku dvacet let, má chuť se jít bodnout, neboť není ani ryba ani rak a nemá tušení, zda bude aspoň někdy v budoucnu ten korýš. Věřte mi, mám to z první ruky... | ||
06.07.2009 23:26 | K dílu: Záře | Flavia |
teda první dva verše jsou fak perfektní, musela jsema vyprsknout smíchy :-) Pak už to bouhžel tak skvělé není, poslední sloka je dost hrůza. Ani vlastně nevím, zda byl myšlen ,,rým" řid-chyb a aabsolutní rým tady-tady vážně. Jestli jo, tak je to teda blbý... škoda, začátek fakt dobrý. | ||
08.06.2009 21:55 | K dílu: Cesty | Flavia |
Hmm, tohle mi hodně připomíná báseň, co jsem napsala, když mi bylo 16! Koukám, že podobně jak tobě. (jmenovalo se to Nabírám a každý verš začínal ,,nabírám" :-)) Dobře, není to veledílo, ale cítím tam pěkné náznaky, nic netahá za uši, myslím, že až tvá tvorba ,,vyzraje" tak z toho bude něco zajímavého! (A přeji bohatší básnickou kariéru než mám já...) | ||
30.05.2009 21:04 | K dílu: Aleluja... | Flavia |
mě to nepřišlo tak zlé, i když mě to neoslnio. Mě zase spíš vadí nrýmující se rým hrad-drak. A aleluja je snad od toho, aby se to pořád opakovalo, ne? :-) | ||
24.01.2009 20:32 | K dílu: Bajka o dvourybě | Flavia |
I mě se líbí, jen bych tu blížící se pohromu nesváděla na ubohé siamské ryby, když si za to asi můžem celkem sami :-) | ||
24.01.2009 20:29 | K dílu: Angličtinu miluju | Flavia |
Nic si z toho nedělej. Já sice schopnosti v oblasti angličtiny mám dostatečné, za to znalost Prahy je horší, takže plynulou angličtinou pošlu ty lidi stejně úplně jinam. A pak taky někdy s mapou v ruce chodím po centru, ptám se lidí, kde je to a to a tvářím se, Já nic (tedy nanejvýš muzikant) já vůbec nejsem rodilý Pražák :-))) | ||
09.01.2009 00:22 | K dílu: Jak těžké je | Flavia |
Pap: A nelíbí a nelíbí a nepudu a nepudu! :-/) d.o.k.: Eh... Nevím, zda-li bych se měla vůbec ptát, seznamy jakého charakteru že to jsou... | ||
07.01.2009 13:15 | K dílu: Jak těžké je | Flavia |
Papouch: Problém je, že pojem ,,kvalitní poezie" není definován. Tedy každý si ho definuje podle sebe a je smutné, že si stále někteří lidé myslí, že ten jejich názor, i když ho třeba zastává více lidí, je jediný správný. A zamysli se laskavě nad tím, jestli je ,,nadutá kritika" to samé jako záporná kritika. Atd. atd. atd... No, asi nemá cenu tady dál takhle diskutovat, tvůj názor na mě a můj názor na tebe se už těžko změní, takže to radši ukončím tím, že takového kritika na Písmáku mi byl čert dlužen... | ||
06.01.2009 22:41 | K dílu: Jablko | Flavia |
Zajímavé zpracování :-) Totiž pokud se já rozhodnu prokousat se slovenským jazykem až na konec, tak už to něco znamená :-) | ||
06.01.2009 22:35 | K dílu: Jak těžké je | Flavia |
Jistě, uděláme z Písmáka něco nóbl! Buď spisovatel profesionál, nebo chcípni, že? A navíc, každý považuje za dobré něco jiného, literatura je dost subjektivní oblast! Hlavní funkce těchto stránek je, aby tu každý mohl otisknout svoje díla, podělit se o ně a poslechnout si názor ostatních. A víš co štve na Písmáku mě? Nadutí páni literáti, kteří tomu náramně rozumí a z této pozice píšou své slavné moudré kritiky. Já a mnozí další tu budeme psát ať chceš nebo ne a je nám jedno, jestli to sakra umíme. Takže tě tímto musím vyzvat k vycpání se. | ||
05.01.2009 23:35 | K dílu: Jak těžké je | Flavia |
Mě se láskou-vráskou líbí! Co je na tom špatného? Znám básně, které si pohrávají s rýmy téměř absolutními a jsou skvělé! Mě spíš nesedí ten první rým, zní to prostě tak trochu amatérsky. Vyrovnávat-nesrovnávat... no dobře, není to nejlepší, ale pozitivně hodnotím myšlenku.Jak těžké je žít a nesrovnávat? Možná to nejtěžší... Dobře, dobře, básnicky to není dokonalé, ale vždycky mě dostane, když napíšu o něčem, co opravdu silně prožívám a pak se lidi jen rýpou ve formě, místo aby na sebe i přes stylové chyby nechali pustit trochu toho svěděctví... Jestli Repetka píše o něčem, co prožívá, tak můžu říct jediné: I já začínám právě krutě poznávat, jak těžké je přiznání, že se to nikdy nesrovná... | ||
07.12.2008 14:58 | K dílu: Prodavačka v bifé | Flavia |
:-))))))) | ||
04.12.2008 21:57 | K dílu: Prodavačka v bifé | Flavia |
Ty brďo, ty jsi vážně prostě vtipná (naprosto bez ironie)! Odzbrojila jsi mě, nemám další komentář! | ||
02.12.2008 22:30 | K dílu: Prodavačka v bifé | Flavia |
měkké i v ženských rodech, to je moje obvyklá oblíbená ,,chyba", je v tom asi něco z feminismu :-) Před kritikou bifé (a čehokoli jiného) račte nahlédnout do odborné literatury, doporučuji slovník cizích slov. grogu-smogu, jsem, ráda, že i tebe pobavilo :-) Já jsem ,,tu" už pár let a myslím, že jsem četla spoustu věcí obdobné kvality, leč bohužel asi myšlených smrtelně vážně... a taky mnoho takových smrtelně vážných kritik :-))) | ||
27.11.2008 18:42 | K dílu: Večírek básníků | Flavia |
Moc pěkně napsané, tak to hezky rozmarně plyne, jak se sluší na toto téma. Jen ty dva poslední verše, jako by je tam dopsal někdo jiný, vytržené z vlastního rytmu i rytmu celé básně! K tomu by bylo dobré se ještě někdy vrátit. Jinak fajn! | ||
27.11.2008 18:36 | K dílu: Zázrak | Flavia |
Není špatné, ale teda, co má znamenat ten konec, to fakt netuším... | ||
27.11.2008 18:34 | K dílu: Dům z papíru | Flavia |
také občas podléhám nutkání cpát do básní tato silná slova, ale ty jich tam máš tolik, že je to až ku škodě... | ||
12.11.2008 21:01 | K dílu: Kočka | Flavia |
Ty též :-)) | ||
08.11.2008 21:37 | K dílu: Slunečná | Flavia |
docela se mi líbí, podzimní náladovka! | ||
15.10.2008 22:03 | K dílu: Ber podzim s úsměvem | Flavia |
já to říkám pořád, že podzim je nejlepší! U mě není sice na tip, ale je pěkná a potěšila :-) | ||
12.10.2008 20:40 | K dílu: Gravitace | Flavia |
Děkuji za návštěvu a milá slova, mé dobré duše, těším se na obě naše brzká setkání!! | ||
08.10.2008 09:42 | K dílu: Epitaf (na literární náhrobek) | Flavia |
A to samé si myslím, že platí o čtení: Někteří lidé nečtou vůbec, což mi přijde škoda, protože se ochuzují o spoustu inspirace a jiní zase jen čtou osudy jiných, místo aby sami žili svůj. Takže všeho s mírou, knihy nám mají pomáhat prožít vlastní život, ne ho nahradit, ne? | ||
07.10.2008 10:45 | K dílu: Gravitace | Flavia |
Nevím, jak bylo myšleno to, co jsi slyšel, ale myslím, že některé věci ,,jsou" nějak, protože nás nenapadne, že by to mohlo být jinak.Koneckonců. realita může být dost subjektivní :-) | ||
06.10.2008 22:09 | K dílu: Černovláska a blondýnka | Flavia |
:-))) Já bych osobně na blond nešla, pravá blondýna není totiž ta co se tak narodila, ale ta odbarvená :-)) | ||
14.08.2008 18:27 | K dílu: Mám se | Flavia |
něco mi na té básni úplně neladí, ale rozhodně je víc toho, co mi fakt sedlo do nálady y:-) | ||
14.08.2008 18:21 | K dílu: Roky | Flavia |
málokdy se pouštím do věci ve slovenštině, je to přeci jen pro mě dost namáhavé, ale tuhle jsem dočetla celou, takže myslím že to mluví samo o sobě :-) | ||
09.08.2008 19:07 | K dílu: vídáš je taky? | Flavia |
Milá Eli, dík za kritiku, znělo to jak od skutečného kritika-profesionála! Teda, takovou Tě opravdu od brontíků opravdu neznám :-)Také jsem se zastavilka u Tebe, ještě si chci přečíst povídku, ale to až budu mít více času, zrovna jsem přijela z workcampu z Itálie! surrealismus mě většinou tak neosloví, ale když je dobrý, tak je prostě dobrý a mě nadchlo zrovna tohle dílko! Fakt paráda, mám z něho úsměv na tváři :-) PS: Myslím, že by se Ti mohla líbit jedna z mých oblíbených knih Druhé město od Ajvaze! | ||
28.06.2008 22:23 | K dílu: Coura | Flavia |
Já jsem to zhltla jedním dechem! Má to hlavu a patu, myšlenku, není to ani prvoplánové, mě se líbí! Tipuju! Tak přemýšlím, co mohl Matouš vlastně dělat, aby vybředl z té situace, co bych dělala já na jeho místě? Možná bych skončlila v podobné situaci... Barmane: když je to pro dotyčného dostatečný symbol ( a na tom, bych řekla, záleží), tak proč ne třeba koupel v řece? | ||
12.06.2008 21:46 | K dílu: Motorkáři | Flavia |
Teda už mi hrabe, dneska zápočet z dendrologie a přijdu sem a tady hned na prvním řádku -Fagus (něco chybí... á! -,,sylvatica") :-) Tak jo, teď k povídce. Mě se líbí. Šílenců na silinici je fakt dost a v lepším případě zabijou jen sami sebe. A zraní spoustu svých blízkých... Nechápu, proč to dělají... Babák znám, tak jsem se celkem vžila do příběhu. Dřív tam prý byli lupiči, dnes si s neštěstím vystačíme i bez nich. A navíc, taky mám sklony přemýšlet o osudech lidí, jejichž stopy mě někde potkají. Říkám si, kdo to vlastně byl? No, prostě mi sedla. | ||
10.06.2008 23:26 | K dílu: Mrtvé hříbě | Flavia |
No dobře, ať je po tvém, když ti tak záleží na tom výsledném textu. Prostě na to koukáme každý jinak a to už asi nezměníme... | ||
10.06.2008 22:26 | K dílu: Mrtvé hříbě | Flavia |
Pišta: To je věc názoru, co je poezie. Pro mě je důležité, že to vyšlo z potřeby něco sdělit. To je pro mě poezie. A já to fakt potřebovala. A Boha zas tak často do svých básní nevrzám. Ale stejně dík za kritiku. Petrusha: viz tvé zprávy A všem příchozím dík za to, že jsem se mohla o to s vámi podělit... | ||
10.06.2008 22:17 | K dílu: | Flavia |
Ahoj Petrusho, jen jak jsi se ptala kdo je Forest, tak takhle říkáme hříběti, co se u nás ve stáji narodilo minulý týden. Je to malinký pony hřebeček, nádherný, ale mrzák na nohy, sotva se postaví k napití. Poslali jsme zprávu veterináři k posouzení, ale šance že se s tím dá něco dělat je malá. budeme ho muset utratit. Ach, tolik jsme dali péče mámě - kobyle a tak jsme se na něj těšili... je to fakt hroznej pocit. a je to tak nějak nefér. dík za zastavení u mě. F. | ||
09.06.2008 23:52 | K dílu: Míjení | Flavia |
Tak ta je teda dobrá, jak říká sidonia, myšlenka + zpracování= dobré dílo. A pro mě nyní i osobní význam. Prostě trefná! | ||
09.06.2008 23:42 | K dílu: Pořádně se nažrat | Flavia |
Představte siii, představte siiiiii, co sem měl dnes k oooooběěěěduuuuu! To jen taková asociace :-)) Ale jinak souhlasím, ač mám neustále vznešené cíle, stejně nakonec musím vždy uznat, že nejlepší je se řádně nažrat :-))) | ||
09.06.2008 23:36 | K dílu: Ach matko | Flavia |
No jo, tyhle pompézní básně, prostě se člověku líbí ať chce nebo ne :-)) | ||
09.06.2008 23:31 | K dílu: Koncert | Flavia |
Tak zašli avízo na konečnou verzi! dik | ||
09.06.2008 23:30 | K dílu: vecerni | Flavia |
SMSky nás holt deformují :-) Ale aspoň my, o spisovatele se pokoušející bychom se tomu mohli postavit, že. Ale v pohodě, když se člověk nechá unést, tak to prostě neovlivní :-)) | ||
09.06.2008 23:25 | K dílu: V noci | Flavia |
To budu moc potěšená, jen ale na Pásmáku, koukám, neotiskuji moc svojí ,,typickou". Asi na to nemám odvahu... | ||
07.06.2008 19:54 | K dílu: Koncert | Flavia |
mě se o dům dál líbí! Je to taková pěkná hrátka se slovy a obrazy, potěšila. | ||
07.06.2008 19:50 | K dílu: vecerni | Flavia |
Asi to nebude špatné, ale... to ti vážně poezie nestojí za to, abys na klávesnici šáhnula o centimetr dál do řádku háčků a čárek?? |