18.09.2011 19:13 K dílu: E-knihy Quaken
Jenom bych trochu poopravil reku: konverze z pdf bohužel není bezchybná, protože se děje prakticky pomocí OCR. Konvertor tedy převádí nejdříve pdf do simple html/txt/whatever a pak až do formátu pro čtečky. Konverze nějak složitěji členěného textu, nedejbože i s nějakým obrázkem, pak dopadá mnohdy katastrofálně. Pro kvalitu (což platí i zde, v případě nejakého sborníku) je tedy většinou třeba převod pdf do zmíněných jednoduchých formátů a poté manuální redakce, což je opruz, a pak až do prc/... Tím nechci zamluvit hlavní téma této diskuze, ale upozornit na případné překážky, které by se měly brát v úvahu.
18.09.2011 11:15 K dílu: E-knihy Quaken
No, vzhledem k tomu, že vlastním Kindle a ne zdaleka všechny knihy jsem měl v použitelném formátu, trošku jsem se na ty konverze mrknul... PDF umí čtečky jako alternativu ke svému vlastnímu formátu, je to vlastně rastr, takže po uložení už nemůže docházet k žádným změnám, kdežto formát pro čtečky umožňuje plynule při čtení měnit velikost textu, mezeru mezi řádky či znaky atp., takhle optimalizovaný text čtečce více "sedí". Na druhou stranu zde vzniká problém především s poezií, protože konverze do reader-friendly formátu může rozbít strofy či změnit zarovnání, případně i rozpůlit verše, což je v případě nějaké poezie beroucí v úvahu prostorovou kvalitu verše dosti fatální. U prózy to není takové terno, tam nám většinou stačí originální členění odstavci (výjimky existují, ale je jich pomálu). Další problém je potom odlišit čtečty jako zařízení (kde je pevně daný displej a co se na něj vleze a basta) a softwarové čtečky, které nabízejí nějaká e-book-knihkupectví a člověk si pak jejich formát knih skrze tento software pustí na notebooku, tabletu, ipadu..., tam takové omezení plochy pravděpodobně není (příklad: http://www.ebux.cz/). Nejrozšířenější čtečka podle mého názoru je Kindle od Amazonu, pro něj velcí hráči vydávají i zpravodajství (viz http://www.ecti.cz/cteni-zdarma-zdroje/ "Weby, noviny a časopisy s podporou Kindle"). Když se kouknem do knihovny (Městská v Praze), tak tam vydávají e-booky v klasických formátech RTF, TXT, PDF, HTML, poté ve starším formátu pro čtení na PC a tabletech PDB a nakonec dva nejrozšířenější formáty pro hardwarové čtečky, EPUB (BARNES & NOBLE Nook, Sony Reader) a PRC (Kindle). PRC je jen jeden z reader-friendly formátů, který Kindle umí; když si někdo dělá homemade konverzi, tak většinou převádí do formátu MOBI (se kterým pracují oblíbené e-book softwary Calibre či MobiPocketReader). Originální formát od amazonu je pak AZW, ten třeba "vytváří" software pro manuální konverzi KindleGen, poskytnutý výrobcem. Každopádně, pokud by to bylo na mě, "vydával" bych v MOBI/PRC/AZW pro kindle, EPUB pro ty další čtečky a klaciskyy PDF. Pokud bych měl být jó precizní, tak eště v TXT nebo simple HTML, aby si ti, co vlastní úplně odlišnou platformu na čtení, mohli text převést sami. Jo, asi to zní dost náročně... :) S převodem do Kindle jsem ochotný cosi poradit, případně popřevádět, v epub se ale bohužel nevyznám.
18.09.2011 01:43 K dílu: E-knihy Quaken
A co takhle výběr/knihy pro čtečky? Jsem totiž toho názoru, že boom e-knih je především zásluha čteček, pdf tady je už opravdu dlouho. Když už zviditelnění, tak nejen v pdf, ale i ve formátech pro čtečky... OT brainstorming: Kafe pro Kindle? :)
18.09.2011 01:14 K dílu: Předpodzimní Quaken
Tak jsem k tobě po hodně dlouhé době nostalgicky zavítal... A zase maluješ. Máš talent spojit člověka a prostředí kolem něho v jakousi harmonii. Ve spojené prožívání. Necháváš slovy vrůstat (anebo vkvétat? ale zas nemusíme být tak pompézní ;-) ) do obrazu duše krajinu/město ()/... kolem. A naopak. Vyzařuje to z mnoha tvých děl, stejně tak i z tohodle. Máš moji poklonu.
18.09.2011 00:56 K dílu: Sexuální abstinence vede k pochybám o své vlastní víře Quaken
Možná do diskuze pod novinkami.cz. Duševní výblitek. Být tebou, držel bych se stylu naznačeného v "Nenávisti" :)
18.09.2011 00:54 K dílu: S prošlou lhůtou za polovic Quaken
Tohle se mělo jmenovat "Nenávist", pokud to vemem jednoduše. Má to dobrou kadenci a umíš text pěkně vyostřit, zatnout. Opakování části textu zintenzivňuje pocit stereotypu, šablonky situace. Text je to dosti hloupý, ale řemeslně dobře zpracovaný.
18.09.2011 00:47 K dílu: Nenávist Quaken
Dobrý dialog. Pěkně unášený sám sebou... Název nechápu. *
28.06.2011 13:53 K dílu: bublifuk Quaken
Milé :)
06.06.2011 22:21 K dílu: Súťaž - tlmočník, 3 kolo Quaken
I ten slovník na překlad uměleckého textu je dost LOL. Natož nějaký google :)
02.06.2011 14:39 K dílu: Huilend kind Quaken
Spíš bych se ptal, kolik z místních aktivců umí holandsky (nebo co to je).
02.06.2011 13:37 K dílu: Huilend kind Quaken
No, naštvat, to asi ne, já nejsem naštvávací. Spíš se jen divím, co se vydává za "překlad". No, a ten povzbuzovací "ťuk" se ti u mě zrovna moc nepoved, ale snad to bude mít efekt na ostatní, tak to nechám být :)
02.06.2011 12:38 K dílu: Huilend kind Quaken
Umělecký překlad si google rozhodně nedá :)
02.06.2011 11:33 K dílu: Huilend kind Quaken
Co se tu vlastně hodnotí, překlad, anebo libovolné poetické variace? :)
01.06.2011 19:55 K dílu: soutěž tlumočník / hulej ksindl Quaken
Přeložils jenom melodii, chybí tu významy, metafory, smysl... To není překlad, ale adaptace.
28.05.2011 12:36 K dílu: Stará písmenka deníku Quaken
Poetické to je, ale poezie? Nemá to ten potřebný sugestivní náboj. Na starý deník se díváš jstereotypně, jako na "ohlodaný časem, zaprášený, umatlaný ("udotekovaný")" atp., nevidím v tom popisu nic, co by se vztahovalo k tvému prožívání, osobní zkušenosti, je to jako jakási pouhá neosobní rekvizita. Následné líčení vnitřního stavu z nalezeného obsahu je příliš stručné, očekávané. Je to takový komiksový obrázek. Bez kontextu kolem pouhé neevokující okénko. Omlouvám se za útočnost. Věřím, že to nebudeš brát jako snahu zbavit tě zápalu do psaní, to určitě ne. Pokračuj, ale nenech se ukolébat.
26.05.2011 13:27 K dílu: respekt k cizímu básnickému slovu V. k objektivitě Quaken
musím, ať se za sebe nestydím: mně=mě...
26.05.2011 13:24 K dílu: respekt k cizímu básnickému slovu V. k objektivitě Quaken
Krytyk: Je to možné, já pana Žižka neznám, jen mně napadlo, že bych tady mohl hodit odkaz, ta Bourdieho stať by leckomu mohla pomoci v orientaci :) Slavoj Žižek říkáš... hm :)
24.05.2011 15:50 K dílu: respekt k cizímu básnickému slovu V. k objektivitě Quaken
A tady bych zase dporučil Pierre Bourdieu: Teorie jednání, Praha, Karolinum 1998, především s. 41-68.
18.05.2011 23:30 K dílu: respekt k básnickému slovu IV. - o subjektivitě Quaken
K této diskuzi doporučuji přečíst diskuzi jinou: "ECO, Umberto: Interpretácia a nadinterpretácia, ed. Stefan Collini, v překladu Zdeňky Kalnické, Archa 1995, Bratislava". Snad jsem nikoho erudovaného zde neurazil (podotýkám, to není myšleno ironicky).
06.02.2011 20:01 K dílu: Jednoaktovka temné asociace Quaken
Ta "rozplizlost/nutnost čistky atp." je asi oprávněný dojem, nikoli však chtěný. Takže díky za podněty.
01.02.2011 02:29 K dílu: Spád Quaken
Sorry, ale tohle si nemůžu odpustit: Lukkovy komentáře jsou odzbrojující. Předčily dílo.
01.02.2011 00:54 K dílu: Jednoaktovka temné asociace Quaken
.avi; snad neurazím.
17.12.2010 21:34 K dílu: ŽENSKÁ BEZ CHLUPŮ JE DIVNÁ Quaken
Měrka: Nespokojím se konstatováním "jsi mimo mísu". Odpověď si musím promyslet...
15.12.2010 13:20 K dílu: ŽENSKÁ BEZ CHLUPŮ JE DIVNÁ Quaken
Ono je zajímavé, jak jsi strašně "nasraný", vůbec nechápu proč. Nemám důvod ukájet si svoje ego, mám ho docela v "normě" a nemám s ním problémy. O tobě a tvé osobě nic nevím, přišel jsem zde skrze hlavní stránku a přečetl jsem si dílo, na něž jsem reagoval - napsal jsem, co se mi líbí a nelíbí. Mířil jsem do díla, ne do tebe. Kde by se vzala nějaká zášť? Nebuď tak vztahovačný. Otázku toho, jestli literární vědci o psaní něco ví nebo ne, necháme stranou, protože bychom se v této atmosféře nedobrali žádné odpověďi. [napadlo mě: možná tě dopálilo to moje nazvání: "galerie sraček" - to nebylo myšleno pejorativně, ale bylo to myšleno v intencích textu: dyť je to vlastně galerie nízkých myšlenek, ala sraček. Chtěl jsem se přidržet stylu textu (proto na konci i ta poznámka o žlutých blitkách, tím jsem myslel, že tu stylovost více podpořím). Buď jsi si toho nevšiml nebo nechtěl všimnout, anebo jsem to špatně napsal.] Zkusím to tedy věcněji (a bez přívlastku kritiky, protože, uznávám, pod slovem kritika si každý představuje něco jiného a každý má jiná měřítka). Nelíbí se mi na téhle povídce, že ty vulgarismy jsou strašně předvídatelné, že jsou takové "maloměšťácké", tedy každý si hned jako první věc představí právě tenhle obraz-klišé, což mi nepřijde tak efektní a literární, jak jsem napsal níže. Tím jsem třeba chtěl, abys mi objasnil proč, anebo aby ses ty zamyslel, jestli na tom třeba nebude něco pravdy. "Zkus trochu přitvrdit" je mé přání, abys tu klišovitost překonal. Jak říkám, můžeš mít jasný koncept, proč to všechno děláš, ale snad potom bys mě mohl trochu naťuknout a ne hned prskat síru. Kdybych byl kritik, přečetl bych si všechno tvé dílo a pak bych soudil. Ale pokud písmák umožňuje reagovat na jednotlivé díla i vytržená z kontextu tvé tvorby, nemůžeš čekat, že udělám průlet tvou tvorbou, "vlezu ti do hlavy" a pochopím tvůj záměr z textů (ano, produktem toho je mnoho debilních komentářů plných zášti atp, ale zdůrazňuju, není každý takový, nemůžeš brát tak každý negativní komentář). Já jen hodnotím na základě jednoho díla a i to může být plus, protože takový "výkřik" dokáže demaskovat jakousi ustrnulost v autorově tvorbě, kteří ti, jež už jsou v díle "strojení" třeba neobjeví. I laik může pomoci. Všichni tady jsme laici. Pokud nebudeš brát každou kritiku jako potenciální závist a zášť, tak to třeba na něco i poukáže a pokud jsi už zkušený a dokážeš být nad věcí, můžeš si z toho i něco vzít. Jak už jsem řekl, nezatahuj mě do své tvorby, já se na ni koukám "zvnějšku". Teď doufám, že se na mě nevysereš a nenapíšeš něco jako: "seš kokot a nic nevíš." Když už sebekritiku požaduješ po ostatních, zkus to taky ty a, jak už jsem zmínil asi desetkrát, neber všechno jako osobní útok.
14.12.2010 20:11 K dílu: Quaken
Saetri-Ihn + Prosecký: Ahoj, můžete mi zde dát odkaz na níže zmíněnou diskuzi o významu původu autora pro dílo? Děkuji.
14.12.2010 17:52 K dílu: ŽENSKÁ BEZ CHLUPŮ JE DIVNÁ Quaken
A) Počkej, sebekritika? Ale já tady (myslím zrovna na tomhle místečku na serveru) nic nepublikoval, tos ty publikoval, tak musíš čekat, že tu někdo prostě přijde a něco přispěje, jako já. V tom je přece smysl literárního serveru, reakce, reflexe. Proč bys tady jinak publikoval? Abys kalil vodu nebo ukazoval, že jsou všichni retardovaní čuráci? No, prosím, je to tvá stylizace; nevěřím, že nemáš schopnost dorozumívat se i bez ní a nerozlišovat, kde začíná a končí dílo. Neber mě do svého díla, já se na něho chci koukat jakoby zvnějšku a na tebe taky tak :) B) Proč bych si neměl vidět na nos? To mi, prosím, objasni ("objasni" znamená: vzdej se na chvíli své stylizace hulváta a týpka-co-to-má-všechno-srovnaný a argumentuj). C) Psaný text je tvořen z písmenek. Jsem tedy rád, že v mém textu vidíš písmenka, dokazuje to tedy, že je to text. D) Pokud nějakým způsobem nesnášíš ala-objektivní styl textu, snažící se najít nějaké zákonitosti a a blokuje to tvé procesy vnímání a rozumění, stačí říct, já to přepíšu do nějaké renegade-friendly verze. E) I to moje žvatlání nad tvým textem je hra, sám nejsem promovaný literární vědec, abych si mohl hrát na odborníka (a ani literární vědec si nehraje na to, že ví, kde je pravda - ten nejspíše si uvědomí, že text je tvořen čtenáři a že žije v interakci s nima). Zkus na chvíli hrát podle mých pravidel a odpovědět věcně, bez tvrdých keců. Můžeš i do Pošty, aby sis tady nekazil image. Neboj se, nikomu to neprozradím.
14.12.2010 11:03 K dílu: ŽENSKÁ BEZ CHLUPŮ JE DIVNÁ Quaken
To hovno je tam na hovno. Prostě to sráží text do klišovitého "když už má být něco nechutného, ať je to hovno", ale vůbec to nepůsobí nechutně, spíš jako nějaký pohádkový moment. Už jak hovno leželo, čekal jsem, že ho někdo ochutná - a opravdu, to mě dost zklamalo. [Hovno je symbol; tohle se vyskytuje v textu povícero, očekávání > splnění, ale ne pozitivní, ale splnění obav] Je to taková galerie sraček/vulgarit, které má v sobě / nebo asociuje - můžete si vybrat - každá situace, každé chování. Některé patří do kategorie maloměšťácké sračky, protože napadnou každého, kdo má situaci na mysli. Některé už jsou lepší. Zkus trochu přitvrdit. Deskripce malého uvažování mi nestačí. Zdůrazňuju deskripce, protože ta záměrná depoetizace k tomu všemu patří. A i když tak všichni skrytě myslí (a nad svou potlačenou tendencí asociovat právě toto [což je docela účelné, neznamené to nedostatek fantazie], kterou ty jim ukazuješ, se s chutí zasmějí), touhle karikaturou tu obraznost nepovýšíš na nosné téma tak, aby z toho vyšel konkurenceschopný a kvalitní "titul". Chce to něco přidat nebo přitvrdit. Závěr bych neodsuzoval. Ačkoli do textu jaksi nepatří, celý styl je takový "skokovitý", proč by nemohlo i téma poskočit? Je třeba hodnotit to ne stylem: "je to povídka, kde je koherence?, bla bla", ale koukat na porušení i třeba jako klad, pokud to má nějaký organický efekt - a tady to dráždí kontrastem...(asi mentoruju, ale mám pocit, že by tahle poznámka mohla někomu pomoct). Tlačítko Vážná kritika jsem zaškrtnul, aby se tahle má kritika vyjímala v té skvostné bělomodrosti jako blitky po kuře na kari. A že jsem tu o tom napsal tolik neznamená, že je text dobrý.
05.12.2010 17:13 K dílu: 2. pád - KOMU..k ČEMU ? Quaken
To je právě ta škoda, že takové věci se do novin pravidelně nedostávají...
30.11.2010 10:43 K dílu: sexy? Quaken
Máš umění recitovat a máš umění psát básně. Málokomu je souzeno zvládát obojí. Pokud mám odpovědet blíže, řekni mi, jaké je opozitum tvého významu slova sexy. PS: Když vybíráš ukázky, musíš počítat s tím, že se pak v diskuzi nějak odrazí. To, že sis je neprohlédla a nejsou pro tebe relevantní není chyba diskutujících, ale tvá. To je příště raději nepřikládej.
30.11.2010 10:14 K dílu: 2. pád - KOMU..k ČEMU ? Quaken
Do novin s tím.
30.11.2010 10:08 K dílu: ...dobré ráno... Quaken
Ukládám si to. Pomáhá to pochopit, jak tady spolu/sami žijem. Měj se hezky.
26.10.2010 19:17 K dílu: Mlýnské kameny Quaken
Nečekám, že všude najdu něco převratného, ale tohle je směšné. Brát si do úst smrt a nenávist a pak kolem těchto leitmotivů poezie tkát slova zbytečnosti, je opravdu směšné... Zohle si můžeš napsat do poznámek a třebas to pak využít, ale uveřejnit ne...
26.10.2010 02:09 K dílu: Úvodník od autora LaMouette Quaken
Ne, že by mě neoslovovala, ale prostě si myslím, že její ztvárnění nepatří na úvodní stránku písmáku. Proč? Viz. předchozí příspěvek.
25.10.2010 14:42 K dílu: Úvodník od autora LaMouette Quaken
jó, dovolím si to avi, aby měla autorka nějakou reflexi (nikoho nechci nasrat)
25.10.2010 14:38 K dílu: Úvodník od autora LaMouette Quaken
Vždy jsem si myslel, že úvodník, který se dostane na hlavní stranu, má potenciál oslovit kolemjdoucí nějakým pro ně potencionálně zajímavým obsahem. Žabomyší války písmáckých poměrů jsou základem dosti ubohým a dovolují vyvozovat uzavřenost/zahrabanost zdejší komunity (neříkám, že to tak je). A to i za situace, kdy z nich vyleze zevšeobecňující gnóma. Tolik k mé četbě.
07.09.2010 15:40 K dílu: Autobusák Florenc aneb iluze vyspělého světa Quaken
Diskuze se zvrhává do obvyklých písmáckých poloh (a to, svatý Gustave nás chraň, už dříve než po 7 stránkách). Abych nebyl nařčen, že jenom plivu a nepokusím se o její kultivaci, říkám, že souhlasím s Mírou. A těch příznaků je mnoho víc. Avíza si odpusťte.
05.09.2010 21:28 K dílu: Autobusák Florenc aneb iluze vyspělého světa Quaken
Letiště je super.
03.09.2010 12:24 K dílu: povzdech pejskaře Quaken
U toho by snad hlubokou kritiku čekal jenom pejskař bez sáčku.
03.09.2010 12:23 K dílu: Neuvidím tě vystoupit Quaken
Je to hezké. Tohle ti sluší více než ten novější anti-poetismus.
03.09.2010 12:21 K dílu: na třídním srazu Quaken
Jako bublina do komiksu dobré.
03.09.2010 12:20 K dílu: vzpomínky Quaken
Trošku o ničem, na můj vkus. Jako oxymóron tam je, ale co má vyjadřovat? Zasazené do nějakého celku možná, ale takhle?
03.09.2010 00:08 K dílu: Plínky na pavlači Quaken
:)
31.08.2010 21:11 K dílu: Rád se dívám z okna Quaken
Hele tak dík vole :)
20.05.2010 12:44 K dílu: Poslední kapka Quaken
Miroslawek: Ačkoli by mě tvá hlubokomyslnost zajímala, uznávám, že 4 hodiny je přece jen dlouhá doba, takže ano, stačí.
19.05.2010 19:32 K dílu: Mohu Tě políbit Quaken
Líbání se moc nerozmýšlí :)
18.05.2010 21:30 K dílu: Ženou Quaken
Ten konec je tam dosti zbytečný, vždyť z předešlých několika řádků je to jasné - posunul to o kategorii níž. Jinak by to byla pěkná zvukomalená hříčka.
18.05.2010 21:25 K dílu: Pro radost a pro tebe Quaken
Bodejť, dokud nemá ženská 4 děcka za sebou, najdeš je pořád na tom stejným místě! No a hrůza je, když se žena každýmu nabízí jak na pod nose, jednoznačně zalepit.
18.05.2010 21:17 K dílu: Mohu Tě políbit Quaken
"Líbal bych tě tak jako omývá oceán pevninu" Ty jo, tak to bych nechtěl :) Měl bych i jednu hlubší kritiku, kdyby sis to rozmyslel :)
18.05.2010 16:57 K dílu: Poslední kapka Quaken
Mira: "Vím" je docela silné slovo a jen málo lidí má právo ho na tomhle parketě použít. Budu upřímný - myslel, jsem, že se mi dostane kývnutí/podpory/odmítnutí/lynče, že se mi trošku poodkryješ, ale tobě se stále daří udržovat jakýsi tajemný opar nadhledu. Potěšilo by mě, kdybych měl možnost vstřícnější komunikace na podobná témata, zajímalo by mě, co si o tom myslíš, co tě nutí si tu s náma na tom písečku hrát. Třeba i skrze Poštu. Ale samozřejmě, pokud je to už takový tvůj zvyk, uznávám. Každému se jeho přání nesplní.
18.05.2010 16:23 K dílu: Poslední kapka Quaken
No, osobně si myslím, že není smyslem psát v dokonalém metru, ale přibližovat se mu. Metrum je nějaký "rytmický ideál", ale když ho naplníš, bude báseň značně monotónní. Právě ty zlomy, kdy se metrum rozchází s reálným rytmem básně, poutají pozornost čtenáře. Každý člověk, pokud ho předem báseň vede v nějakém jasném metru, ten rozdíl ucítí a zastaví se (a žádný doktorát na to není třeba, člověk má rytmus v těle, na tom je to postaveno, ona ta teorie není jen nějaký blábolina pro potěšení akademických starců [doufám ;)]). A nemyslíš, že je zde značný potenciál v takovéto ruptuře akcentovat sdělení nebo umístit hezkou figuru? To si myslím, že je důležité, aby sis uvědomil. Bez jakési "rytmické" praxe, připuštění, že básnění není jen intuitivní disciplína, se pak ochuzuješ o mnoho možností, jak lidi na něco upozornit. Já to taky neumím, zatím nejsem schopen uvést jednotlivé roviny v soulad - ale když je toho někdo schopen, není tohle právě TO umění? Lidem se přibližovat můžeš, ale bez té "alchymie" za tím to bude opravdu jen přibližování - a ustrnování. Pokud to bereš vážně, měl bys o takovéto poznatky své vědomí obohatit.
18.05.2010 14:37 K dílu: Poslední kapka Quaken
Bejku, kdo ti řekl, že dobrá forma básně způsobuje nesrozumitelnost? Nepsal Vrchlický taky náhodou pro lidi?
14.05.2010 00:34 K dílu: Ztracený Quaken
Uh :) To je hrůza. Ale abych nebyl za nějakého uhranutého chudáka, který plive na ostatní, napíšu proč. Klišoidnost nad klišoidnost. Dechna zátylku mi vzal dech. Nemám nic proti často opakovaným obrazům, repertoár slov je přece jen omezený, ono ale většinou v básničce jde o to, co právě vysloveno nebylo: slova kolem mají nevyslovenému dělat cestu, aby jí čtenář mohl projít (nejlépe s výhledem do krajiny) Tady to je bohužel kličkování mezi topoly; tedy taková mozaika už vyprázdněných fráziček. A nyní si dovolím zainterpretovat. Netroufám se pouštět na vody typu "Christyne je metaforické vyjádření autorova ega", když se v prvé řadě nabízí ženská, že jo. Takže: Žena - alfa. Vyznání - omega. Rozporuplnost - druhá omega. Vyjádření neopětoveného citu, kdy se lyrický subjekt snaží formou romantické rozporuplnosti deklamovat svůj nezáviděnihodný psychický stav. Tak blízko je, a přec daleká - no jéjé, kolikrát jsme to už slyšeli? Tklivá slova v posledním dvojverší snad odkazují na touhu přivést recipienta k citově vřelé odezvě. A teď, co s tím? Proti tématu nic nemám - to je věčné. Ale zpracování je dosti ubohé; a jakkoli má tvá báseň a její zpracování smysl pro tebe, čtenář nemá (a snad ani nesmí) hledat podkladovou životní situaci či "záměr" - měl by spíše snažit se hledat sám sebe v cestě (a jejích křižovatkách), kterou mu autor naznačil. Bohužel, vyjádření téhle básně je spíše omezující, než evokující. Howg, domluvil jsem! Snad byla má kritika dost hluboká. Pokud ne, berme to jako kritické cvičení.
17.04.2010 19:06 K dílu: Ne,... Quaken
To je super. A je veršemi je to rozhodně skvělé :)
08.03.2010 17:20 K dílu: nakonec chlapi zas zbydou si Quaken
Ale ne, srdce je třeba dát každmu, koho potkáš! Květinky! Svět bez válek!
08.03.2010 17:19 K dílu: sexmachine Quaken
Strašně mě ten název ovlivnil - četl jsem povrchní chloupky, argh! Ale dokázal jsem se přes to přenést a vychutnat si poslední minimalistickou strofu. A gratulace taky nechám na konec. *
08.03.2010 16:48 K dílu: Třicetosum ve stínu Quaken
Obilky. Za a) mě to moc nezní a za b) jsme na sebe prostě stříleli peckama :)
22.01.2010 12:24 K dílu: Malé zázraky Quaken
Gratuluju! :)
17.01.2010 21:09 K dílu: Malé zázraky Quaken
Ještě je ve mně kus dítěte :) *
18.12.2009 21:17 K dílu: Blázen na kopci Quaken
Chá, překvapilo mě to. Já myslel, že to bude o muži, který sázel stromy (Jean Giono) ;) *
17.12.2009 01:27 K dílu: Bonton Quaken
Na druhý poklek mě to opravdu překvapilo :) Je to opravdu dobře vykované; všecko do sebe zapadá, ale taky nechává "mezery" pro přemýšlení. *
17.12.2009 01:18 K dílu: Muži Quaken
Bodejť, moje 49 nějaký ten pivas jen tak nepřerazí :)
17.12.2009 01:16 K dílu: ROMANTIK - Doba Vánoční Quaken
Jak to říci, bych tvůrce neurazil, však svůj názor vyjevil? Snad polopatě (a vyříkáme si to příští vánoce, aleluja) : Převratné proroctví to není a kdovíjaká poezie taky moc ne... (27 tipů? Panečku, občas se divím, o vánocích zvláště.)
17.12.2009 01:04 K dílu: NMnM Quaken
Nejvýznamnějšími zaměstnavateli ve městě jsou firmy: VERNER POTRAVINY s.r.o ... a bylo to hezké. *
17.12.2009 00:13 K dílu: Muži Quaken
Já vidím břicho a pod nimi nohy. Co jsem?
16.12.2009 17:07 K dílu: Z deníčku mistra ze severního Shaolinu Quaken
Zábavné *
16.12.2009 17:06 K dílu: Z deníčku mistra ze severního Shaolinu 2 Quaken
:) *
16.12.2009 00:20 K dílu: Rozčtvrcený moloch Quaken
Milí čtenáři, stojím o hlubší kritiku, ne o jakési poloreakce. Co si mám z toho odnést? Že je to krávovina? Budiž, ale zajímalo by mě proč. Když si někdo nedá práci ani to přečíst, pak ho nemůžu okomentovat jinak.
10.12.2009 23:44 K dílu: Pokolení mateřích kašiček Quaken
Mám pocit, že by to mohlo ještě pokračovat. No, spíš než mohlo, mělo. Prázdné plástve na troskách civilizovaného světa. Ach :) *
10.12.2009 21:44 K dílu: rozkoly Quaken
Je to moc pěkné. Líbí se mi forma, překvapila mě. Probouzí to fantazii. Dávám tip.
10.12.2009 21:40 K dílu: Rozčtvrcený moloch Quaken
sveřep: Promiň, o takové komentáře nestojím.
10.12.2009 21:29 K dílu: mezi kopci Quaken
To už je lepší :) Do poslední věty to bylo hezky imaginativní. Ale to "Snad tudy spolu projdem a bude to za námi"... Rým z toho udělal říkanku a obraz se rozplynul. Nezapadá to do ladění básně. Toť ode mě.
10.12.2009 21:22 K dílu: na to tata Quaken
vrrrrn vrrrrn ...
10.12.2009 21:20 K dílu: říkanka Quaken
Šišku jako hovno? To by pak dostávalo naprosto jiné dimenze.
10.12.2009 17:34 K dílu: Rozčtvrcený moloch Quaken
Petrusha: Proč versus? To mám s nimi jako bojovat? Promiň, do toho si ještě moc netroufám :) Asi jsem tě podcenil, až příště zavítáš, explicitě se vyhnu. Škoda. Jaroslaw Novák: proti gustu žádný dišputát, jen si troufám tvrdit, že se mi nic nebije.
09.12.2009 20:15 K dílu: Medvědi a nemedvědi Quaken
Strach má velké oči.
09.12.2009 15:00 K dílu: Mazání děl na youtube a pismáku Quaken
Jak se říká: kolemjdoucí nechť hodí kamenem. Ten Chrobák je nějakej magor.
09.12.2009 14:09 K dílu: Singularita Quaken
Po přečtení mě ovanul duch Pulp Fiction. Drsňáská stylizace táty mi nepřinesla žádný čtenářský zážitek - bylo to takové očekávané, už když přišel tlustý chlápek s kufříkem jsem veděl, že padne rána. Celé je to založené na stereotypech, připadne mi (tlustý chlápek je slaboch, drsný chlap řeší v prvé řadě ženské). Poslední větu oceňuju, to mě zaujalo.
09.12.2009 13:37 K dílu: Fotografický manuál 21. století Quaken
Nějak se to duplikovalo, co to... Asi jsem neměl dávat "Zpět". ... Pentax K200D
09.12.2009 13:28 K dílu: Fotografický manuál 21. století Quaken
No, ono záleží na tom, jaký foťák. Existuje dost voděodolných (nebo aspoň vlhkuodolných) provedení. Osobně se s jedním takovým kamarádím. Absolutní pohodář není nutný :)
09.12.2009 13:25 K dílu: Fotografický manuál 21. století Quaken
No, ono záleží na tom, jaký foťák. Existuje dost voděodolných (nebo aspoň vlhkuodolných) provedení. Osobně se s jedním takovým kamarádím. Absolutní pohodář není nutný :)
09.12.2009 12:22 K dílu: Fotografický manuál 21. století Quaken
Díky za reakce. Přál bych si co největší "feedback", tak pokud máte nějaké známé, které by to mohlo zajímat ... ;)
09.12.2009 03:02 K dílu: Fotografický manuál 21. století Quaken
Dovolil bych si pár avíz. Koho urazím, nedejbože otrávím, tomu se omlouvám :)
16.05.2009 01:04 K dílu: Romantická Quaken
Když už jsem s tím začal :) ... Obraz na začátku - jednoduchý (pozitivně), výstižný, vřelý. Na druhou stranu neoriginální a poněkud neohrabaný - v kontextu básně směřuje až ke kýči. Kontrast užitý v závěru mě taktéž půlí. Jedna strana ho oceňuje, druhá mi našeptává: "kolikrát jsi už tohle slyšel?" Mám dojem, že jsi se snažila o nějaké gnómické vyjádření, ale moc se ti to nepovedlo, převládá ve mně znova pocit "vysypat, odejít". Zkus si příště více vyhrát, já myslím, že by to mohlo jít :) (snad jsem tě navečír (kurňa, to je už hodin...) moc nenamíchnul, třeba ti to někdy k něčemu bude)
16.05.2009 00:50 K dílu: Paříž Quaken
Tahle mi připadá nejlepší, píchla jsi tomu aspoň trochu obraznosti, což ocením. Ale stále mi připadá že lidé hodnotí víc než tvou báseň své vyvstanuvší vzpomínky - na pevném základu evokuje mnohé. Vzpomínka hezká, ale toť vše.
16.05.2009 00:45 K dílu: Město nejmilejší Quaken
Tahle hezky plyne, má povedenou melodii (hlavně první půlka, jinak to tam občas zaškobrtne). Obsah je zase takový "konstatovací", bez obrazů, bez metafor... Není odtažitá, jde z ní cítit nějaký vřelý pocit, ale ten není ničím podpořen.
16.05.2009 00:37 K dílu: Smysl Quaken
Já nevím, ale jako dobrá báseň mi to nepřipadá. Spíš takový výkřik. A takových výkřiků tu bylo již na tisíce, takových, které se ničím nevymykaly, pouze konstatovaly; a každý mohl přijít a říci: "aha, tak jo." Ale to ještě z díla dobrou báseň nedělá.
13.05.2009 20:27 K dílu: Láska nebo smrt? Quaken
Jej... Tak popořadě. "Již brzy umřu. A následkem, bude žal." Tomu nerozumím. Po smrti bude následovat žal - koho? Blízkých? Ze zbytku mi moc nevyznívá, že by ses ohlížel na blízké. Není to jen špatná formulace? Dále to pokračuje neoriginálními obrazy, například představa smrti jako tunelu se světlem na konci, "úprk" duše z těla, smrt jako balanc na ostří nože - všechno by to mělo nějakou kvalitu (neříkám převratnou, ale nějakou ano :) ), kdyby to tam nestálo tak osamoceně. Je to třeba podpořit buď neotřelým vyjádřením či zakomponovat do širšího myšlenkového celku, samo o sobě to má charakter prázdné výpovědi, tolikrát opakované. Poté mě zarazily pokusy o rýmy. Snad jsi se snažil to nějak oživit, ale láska - kráska - páska je už opravdu klišé a nedodá to dílu atmosféru/oživení; spíš naopak - koukty úst se pozvednou - nebudeme to dále rozvádět :) Pokud si odmyslím zbytek, nejlepší je předposlední strofa. Obsahem nikoli, ten mi stále připadá prázdný a otřepaný, ale melodicky je na tom nejlépe. Poslední strofa je jakási tečka, která by ani být nemusela - každý už jistě ví, že po smrti srdce přestává bubnovat; ano, chtělo by to tu výpoveď nějak oživit, zvolit netradiční podání, tohle je jen skládání již známých faktů do slok - ale grafické členění textu ještě báseň nedělá. Nicméně ta předposlední sloka... Já myslím, že by to mohlo jít, cítim z toho jakýsi cit pro text :) Doufám, že jsem tě moc nerozladil, jen jsem měl pocit, že tu mám co říct, tak jsem to vybalil. Normálně to nedělám :) Měj se.
13.05.2009 20:07 K dílu: Bez názvu Quaken
Použiju to, co jsem použil snad stokrát (ach, krásná hyperbola): Staré věci ve starém kabátě. A zde bych ještě dodal, že ten kabát má díry.
12.05.2009 13:19 K dílu: Bylo nebylo Quaken
Ne, tohle tu nechceme.
12.05.2009 13:16 K dílu: TV Nova a nová vlna nových písmáků Quaken
Tý jo, konstruktivní kritiky a zdarma, to si nechám líbit :)
28.04.2009 21:35 K dílu: Třešňová Quaken
Hezké, minimalistické, však pocitově plné. *
28.04.2009 21:25 K dílu: Jaro raší a haraší Quaken
Ano, mám právě pocit, že by to stálo za víc než jen povzdech - samozřejmě, nechávám na tobě. Taktéž pěkný večer.
28.04.2009 20:08 K dílu: Jaro raší a haraší Quaken
No do povídky to má teda daleko. ... "Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat." Spíš takové povzdychnutí, možná úvodník by z toho byl docela dobrý, jinak nevím. Připadá mi, že ačkoli je toto téma a události zde popisované velmi osobní, nepřipadá mi výpoveď vůbec naléhavá, je odtažitá. Takový další výčet toho, co se tehdá dělo; přečíst, říct si "no jo, to byla hrůza" a odejít. Nejsem necitlivka, problém nezlehčuji, jen se snažím definovat polohu díla v záplavě jemu podobných, které nedokáží oslovit a postupně se z nich stává jakýsi frázovitý balast (jak můžeme vidět v ČT). Bohužel, ani tohle dílo z toho nevyjde úspěšně. Chtělo by to vytvořit (prohloubit) obraznost, nechat větší prostor čtenáři, ať skutečnost konfrontuje s nynějším stavem (metatext apod.) Snad jsem nebyl zas takový bručoun, měl jsem jen pocit, že bych mohl poradit. Měj se.
27.04.2009 13:08 K dílu: Přestaňte se nimrat v blbostech, a řešte muj závažnej fylozofickej problém, nebo jak. Quaken
Už jsem se zde vyjádřil, avíza nepotřebuju. (Puzzle)
26.04.2009 12:14 K dílu: ...brej večer Quaken
I ke vkusu se dá blahopřát? Nu, proč ne :) Nemáš zač.
25.04.2009 11:56 K dílu: ...brej večer Quaken
Kresby se mi líbily, některé pasáže byly parádní, celek byl označil jako nadprůměrný. Tu ho máš *
25.04.2009 11:22 K dílu: Rád se dívám z okna Quaken
Díky, byl jsem zvědavý na tvůj názor.
25.04.2009 00:54 K dílu: Přestaňte se nimrat v blbostech, a řešte muj závažnej fylozofickej problém, nebo jak. Quaken
Kdybys napsal, že jsi se včera "byl vysrat", tak by to bylo dobré, ale takhle ne.
25.04.2009 00:48 K dílu: Rád se dívám z okna Quaken
No to snad už vůbec ne :)
25.04.2009 00:32 K dílu: S kozama (vole) Quaken
Autentické. *
Nahoru