03.12.2011 18:21 K dílu: jsme Saetri-Ihn
tato mne dostala, velice účinné :) t
12.08.2011 16:25 K dílu: Kniha desetiletí? Saetri-Ihn
Balabán: Možná že odcházíme - mám toho pána prostě rád. Je v tom dost silný nádech melancholie a smutku, ale přitom je to psáno s takovou nadějnou lehkostí. I když se trochu divím, proč tam místo toho nejsou třeba Prázdniny, nad tím kritikové slintají, jak jsem tak četl... asi byly moc krátké na nominaci :D
09.08.2011 16:09 K dílu: máme svobodu slova? Saetri-Ihn
"Dopis vraha" a 1518 stránek dlouhý traktát, na kterém se dělalo 9 let, je rozdíl. Breivika bych viděl spíš jako klasického Hérostrata - a nejen kvůli tomu textu, ale spíš pro jeho samotný čin: proč útočit na norské levicové děcka a norskou vládní budovu, místo nějaké mešity? Chtěl být slavný, aby lidé naslouchali jeho slovům, a díky internetu se mu to podařilo, protože co se jednou uploadne, to tam zůstane navždycky. Extremističtí idioti si to najdou, přepošlou, vytisknout, takže je zbytečné to zakazovat. Co se týče diskuze, pochybuju, že se na Písmáku najde někdo, koho by tahle diskuze svedla na cestu templářského rytíře; přecijenom tu jsou docela lidi, co něco přečetli a trochu přemýšlí.
17.06.2011 00:21 K dílu: dokumenty o Horákové do škol nepatří Saetri-Ihn
Režim jsem nezažil, takže nemůžu vědět, co je a co není jak a jak objektivní, ale pravdou asi je, že učebnice jsou trochu zaujaté. Na druhou stranu je však pravda, že jsme si v dějepise třeba ani neříkali, že Hitler měl prsty v zavedení Volkswagenu jakožto vozidla pro každého Němce, což je jistě přínos. Ale dávat to na jedny váhy s holocaustem/šoa? Člověk, i když někoho zastřelí, udělá několik dobrých věci: třeba podpoří zbrojní průmysl a tím jeho zaměstnance, dost možná zabila vraha nebo nepozorného řidiče, nebo zabil nového Fritzla... Takže bych nějakými dobrými skutky moc nešermoval. Fakt je jen jeden: zlo by lidé neměli dělat a je jedno, kolik dobra za to vyskládají. Navíc zvídavé dítko si časem stejně najde nějakou tu informaci o VW nebo třeba o tom, co udělali komunisté dobrého. Ti blbí jsou blbí a tak bychom se měli smířit s tím, že jim tak trochu nekale nalijem do hlavy jednostranný výklad. Pro debaty s nenapravenými komunisty a třeba i náckama, feťákama a vězni jsem, ale jen někde ve vyšších ročnících gymnázií, kde se dá předpokládat, že to těm lidem nepoplete hlavy a nezblbnou, ale že si z toho vezmou to, co by měli. Chytrý děcka by mohly mít v povinné četbě klidně Mein Kampf a poznaly by, že je to sračka. Těm ostatním to radši zatajit :) (Já jsem takovej totaliťák :D )
05.06.2011 16:27 K dílu: Dny a noci Saetri-Ihn
Nečekaně brzké přečtení a kritika :) Děkuji za ně moc a jsem rád, že se to líbí. Teď jsem se dlouho plácal a jen vyhazoval špatné texty, takže tohle mě těší. S PM samozřejmě souhlasím :)
13.05.2011 20:32 K dílu: PRESIDENT SE VYSTŘÍKAL Saetri-Ihn
Delší dobu jsem tě nečetl a musím říct, že jakýsi přechod tvé "kritiky" od všeobecnosti ke konkrétnějším věcem tam je docela patrný. Současný stav se mi líbí, tenhle konkrétnější přístup zřejmě otvírá vícero možností, ale zároveň je dost nekonkrétní, než aby byla jen cílenou parodií toho a toho, kteří nebudou za pár měsíců známí - a po parodii nikdo ani neštěkne. Fajn věc, bavila mne, konec takový "Měrkovský". tip :)
13.05.2011 20:22 K dílu: Muž na cestě Saetri-Ihn
Nadchly mne tečky a kurzíva, takové graficko významové hrátky v próze mám rád. A pak ještě odstavec s "na cestě upadl muž..." Zajímavá povídka, která je jedna z těch, co dokazuje, že texty v nečasoneprostoru nemusí být jen slátaniny. Tip!
13.05.2011 20:15 K dílu: MUZIKANT Z PODZEMKY Saetri-Ihn
Pohodové, výletní, trošku hořké. t
13.05.2011 20:08 K dílu: Into The Wild Saetri-Ihn
Pěkná miniatura, vystihuje stav mysli. t
13.05.2011 20:06 K dílu: Durance Saetri-Ihn
Je to lehounké a poetické. (((Ale povídka mne nezaujala, dost možná právě pro oslovení čtenáře a "naprosté" vysvětlení a "ale líp to vyjádřit nedokážu" - z úst vypravěče to má pro mě příliš školně slohovou vůni.))) Vím, že to, co zde uvádím ani nejsou chyby a jsou to mé problémy, ale chtěl jsem nějak popsat své pocity a snažit se je odůvodnit, i když se mi třeba nelíbí. Dávám tip, je to nadprůměrná věc.
13.05.2011 19:55 K dílu: .chasm. Saetri-Ihn
Celé je to poetické, lehoučké a tíživé zaráz, ale nejvíce ne mne působí pasáž s babičkou. "Čtu jí Puškina a chvílemi, aby neusnula, se ptám, jestli příběhu rozumí." Je mi z toho tak trochu smutno. tip
01.05.2011 23:02 K dílu: májové čtení v Café Práh Saetri-Ihn
ejhle, ten víkend jedu zrovna do Vídně :/ tak se mějte kulturně a příště už snad zase dorazím, abych si něco hezkého poslechl :)
25.04.2011 11:31 K dílu: Taky vám připadá Písmák prima? Saetri-Ihn
.!taky!.
30.03.2011 07:57 K dílu: Bolesti masa Saetri-Ihn
Ahoj Janino, děkuju za zastavení. Asi máš pravdu. Mám teď v plánu sloučit tuto povídku s Mrtví v nás, protože jsou si motivem, který opakuju docela blízký. A zároveň začínám dělat na takový sbírce, kde by se ty povídky prolínaly, protože ve větším celku to asi fakt vynikne. Dík a měj se krásně :)
18.03.2011 19:52 K dílu: Necizistence Saetri-Ihn
StvN: Děkuju moc za přečtení a kritiku, snad se mi z toho u příští povídky podaří něco vzít a napsat to líp.
05.03.2011 09:55 K dílu: Bolesti masa Saetri-Ihn
je možný, že jsem to s nimi přehnal, děkuju za přečtení a kritiku.
02.03.2011 18:05 K dílu: Amatérské autorské čtení Saetri-Ihn
á! ty jsi ten neznámý písmák :) kterého jsem nějak minul... děkuju Ti za fotky, jsou fajn, a myslím, že nejsem jedinej, koho potěšily :)
26.02.2011 23:21 K dílu: Smrt knihám, ať žije internet? Saetri-Ihn
Winter: Pokusy na knihách :D :D dostal jsi mě :D
26.02.2011 23:12 K dílu: Smrt knihám, ať žije internet? Saetri-Ihn
http://smellofbooks.com/ :D
26.02.2011 22:43 K dílu: Vzpomínka na Arnošta Lustiga Saetri-Ihn
*
25.02.2011 18:01 K dílu: Amatérské autorské čtení Saetri-Ihn
opravdu promiň
25.02.2011 10:59 K dílu: Internetová petice - Výzva na obranu knih Saetri-Ihn
podepsán. snad ta petice něco změní
23.02.2011 20:09 K dílu: Necizistence Saetri-Ihn
Janina6: Díky za kritiku, jsem rád, že jsem nenudil. Chytiti je překlep, ale zní to vtipně :D Obyčejný život znám a i když jsem na něj doteď vzhledem k této povídce nepomyslel, nějak mi připadá, že tam možná kousíček je. Holt dobré čtivo asi trochu ovlivní podvědomí :D Mimochodem: Všimla sis pasáží, kvůli kterým jsem to psal :) to mě tak nějak potěšilo :)
23.02.2011 11:02 K dílu: Ústav pro českou literaturu AV ČR - publikace ke stažení Saetri-Ihn
Perfekt. Taky moc děkuju! Určitě pomůže.
20.02.2011 14:56 K dílu: Kde začíná laciný humor? Saetri-Ihn
Když jsem to už několikrát slyšel, je to jakási šablona na vtípek do fejetonu - slohovky pro středoškoláky, která se pořád a pořád opakuje a lidé si myslí, že tam jakože ten vtip mají, tak to je pro mě laciný humor. Příklad: Jeden nejmenovaný důchodce, celým jménem Pavel Habrovec, narozen 12.3.1943, trvalým bydlištěm... jo, jeden spolužák tohle napsal :( Samozřejmě to není jediný laciný humor, ale ten zbytek už nevymezím tak přesně.
17.02.2011 22:59 K dílu: Povídka měsíce - Leden 11 - Vyhlášení Saetri-Ihn
Gratulace všem! A kdo získal Winterovku? :D
13.02.2011 23:06 K dílu: Necizistence Saetri-Ihn
nebudu namítat, omlouvat své chyby tím, že chybují i druzí je hloupost. Navíc, že kritik není autor, to je docela známý :D Je hezké, že i když ti ten styl moc nesedne, oceňuješ aspoň část :) s tím kouřem musím částečně souhlasit, přecijenom teprve začínám a zvlášť v těch vodách, kam chci plout, to není moc lehký. Dík za tvůj názor, předsevzetí je to hezké :)
12.02.2011 18:41 K dílu: Necizistence Saetri-Ihn
áha, to vysvětluje, proč to v knihovně není :D "Tě" s velkým T píšu do míst, kde si lidé vyznávají opravdovou úctu - když v textu nezachytím úctu zabarvením hlasu, půjčuji si tu možnost z dopisního psaní Tě, Vás. Jen je otázka, jestli to je cítit a je to tedy správně, či nikoliv. Díky, beru na vědomí, že to možná moc nezní.
12.02.2011 17:30 K dílu: Necizistence Saetri-Ihn
To víš, že jsem ho už četl :) Příběh mám za sebou (čekám až seženu Trávu a jiné) a musím říct, že jsi mě doporučením pánů C. Simona a W. Faulknera dost dal. Proč s ptáš? Je/není to z toho cítit? :D Jinak teda ty "kolečka" jsi myslel spíš jako výtku, že? Právě si toho poslední dobou docela všímám, že se snažím omílat vše, co mě napadne, i když bych to neměl, když to vyloženě není k tématu. Krotit se, nebo spíš vypsat no... Děkuju moc za přečtení a kritku :)
26.01.2011 14:06 K dílu: O smyslu zdejší kritiky po třicáté... Saetri-Ihn
Já tu nedávám Marvina jako vzor všeho a neříkám, že jeho kritiky jsou někde nad všemi ostatními, nikde jsem nepsal, ze ta jedina a spravna a jedinecna je prave kritika od nej... jenom když pomyslím na "nekritika" co tu kritizuje/val docela dost (a zrovna prózu, kam se nikdo nehrne), tak první nick co mi naskočil v hlavě byl ten jeho.
26.01.2011 09:46 K dílu: O smyslu zdejší kritiky po třicáté... Saetri-Ihn
Proč by běžní lidé kritizovat nemohli? Mě osobně asi nejvíc kdy kritizoval VT Marvin a z jeho kritik jsem si leccos odnesl... a komu záleží na tom, že nemá pod jménem "kritik"? Já chápu titul "kritik" ani ne tak, že je to člověk zaúkolovaný hodnotit vše nebo třeba 200 děl denně nebo že má povinnost všechny žádosti o kritiky vykritizovat... Pro mě je kritik člověkem: člověkem, který by měl svému rajónku rozumě a o jehož názory se můžu "opřít", je to taková záruka kvality, řekl bych, ale nikoliv kvantity! A hlavně je člověkem, takže taky musí spát a někdy nemá čas a jindy zas náladu a někdy nechce číst tohle a jindy toto, ale když už něco napíše, mělo by to stát za to.
26.01.2011 09:28 K dílu: When he dies, where would he like his grave to be and what words would he like to have on it? Saetri-Ihn
Hodně zajímavá povídka, je z toho cítit vypsanost autora, že už vládne jazykem... Text krásně plyne, jakoby život tak zlehka utek. Skoro bych řekl, že klouže po povrchu, jenže to je už tolikrát zneužitý jako výtka, že se to už snad ani nedá použít v dobrým slova smyslu, aby to lidi chápali. Prostě se mi líbí, že se to nenoří někam do hlubin lidských hlav a detailů, nýbrž to zmíní své, několik málo obrazů z celého jejího života, jedny hezké vlasy atd. a já nemám pocit, že tam něco chybí, ale že je tam naprosto vše. Konec povídky je asi docela věrným obrazem skutečnosti, smutným obrazem. Zaujalo už jen pro to, jak lidsky s postavami a jejich osudem nakládáš: řekneš, že mentálně postižený člověk je jako domácí zvířátko, ale nikdo se neurazí, protože je to opravdu lidsky zachyceno. A snad taky trochu potěšilo, že jsem v Eagle Mountains trávil hodně času v dětství, tak mě povídky od tam vždycky trochu potěší. Vůbec geografická práce je u tebe zajímavá, povídka pak působí uvěřitelně, reálně. Uviděl jsem tam dva překlepy, tady jsou: "Tahali ho kleště mi." a "chleba marmeládou". Tip a oblíbený. Děkuju za hezkou povídku.
25.01.2011 22:00 K dílu: Povídka měsíce - Prosinec 2010 - Hlasování stále probíhá Saetri-Ihn
já to nemyslel nikterak zle, jestli to bylo myšlený, jakože myslím...
23.01.2011 00:38 K dílu: Povídka měsíce - Prosinec 2010 - Hlasování stále probíhá Saetri-Ihn
Je to tady, jak jsem psal: http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=375588 (bohužel nedovedu dělat klikatelné linky v textu). Jeden klikatelnej je přímo tady v textu oznámení pod: "HLASOVANI PRODLOUZENO DO NEDELE 23.1. DO PULNOCI"
23.01.2011 00:28 K dílu: Povídka měsíce - Prosinec 2010 - Hlasování stále probíhá Saetri-Ihn
Netáhneš to sám, jen táhneš na špatném místě :) http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=375588
21.01.2011 18:57 K dílu: Noční host Saetri-Ihn
Nene, kniha v tom nebyla, už asi měsíc a půl nejsem schopen nějakou přečíst... mám teď podivný období, asi to bude tím. Chtělo by to se zase najít. Díky za zastavení VT.
20.01.2011 12:38 K dílu: - KAPITÁN SVOU SKŘÍŇ NIKDY NEOPOUŠTÍ - Saetri-Ihn
Začátek mi přišel fajn, možná by se mi líbilo, kdyby tam byla trochu potlačena du forma. V druhém a třetím odstavci jsem byl trochu zmaten, ale při druhém čtení je to už v pořádku (možná za to může škola, kde teďka sedím). Padání hlav a trestání nožem se mi hodně líbilo, protože to ve mne vyvolalo spojitost s pirátským kapitánem, jak už to asi taky bylo zamýšlené. Popisy mi přišly trošku odtažité od chlapce, vymykající se jeho náladě, málo zkreslené, ale na druhou stranu jsou asi zvládnuté. Ještě mě potěšily bačkory (znám znám) a pak samozřejmě konec, který se opravdu povedl. Nádherný. Rozhodně tip a rád bych hlasoval v PM, ale asi to už nestihnu přečíst.
19.01.2011 21:00 K dílu: Povídka měsíce - Prosinec 2010 - Hlasování stále probíhá Saetri-Ihn
Tak pro sebe rozhodně ne (i kdyby se člověk uměl zhodnotit, tak je to prostě vadný no :D) a že si hlasama vezmu nějaký kdovíjaký třetí místo, to už se asi stalo, jenom mi to přijde i tak podivný. Spíš zkusím tenhle měsíc něco aspoň přečíst, protože všechno nestíhám a bez všeho nehlasuju :D
19.01.2011 20:42 K dílu: Povídka měsíce - Prosinec 2010 - Hlasování stále probíhá Saetri-Ihn
Pravda VT. Janina: Jo, něco bych mohl přečíst, to je fakt, že jde asi beztak spíš o ty názory... i když to vypadá, že konec pololetí s počtem povídek v tomhle kole na mne tvoří pěkné combo :D Snad něco stihnu.
19.01.2011 20:14 K dílu: Povídka měsíce - Prosinec 2010 - Hlasování stále probíhá Saetri-Ihn
mě to třeba přijde divný hlasovat, když soutěžím (ne že bych kdy nějak moc hlasoval, ale i tak)... třeba nominace užírají z hlasatelů.
16.01.2011 09:59 K dílu: Noční host Saetri-Ihn
Ucho: Tenkrát byla teprve v hlavě. Jsem rád, že jsem tě tentokrát "zaujal" (nebo jak to napsat) a neznudil :)
15.01.2011 18:27 K dílu: Noční host Saetri-Ihn
Winter: Dík za přečtení a kritiku, na povídku se snad někdy kouknu. Je zajímavé sledovat, co připomíná co :) Janina6: Jo, s tím "kterým" musím něco vyvézt... Obdélníky mi přijdou v pohodě. Aspoň, že ten styl, poslední dobou mi přišlo, že už ani to nezůstalo. Děkuji Ti za kritiku.
13.01.2011 15:11 K dílu: Ve stopách blondýnek Saetri-Ihn
scénáristka Ulice - www.tvurcipsani.cz, to už je možná i na mě až příliš černej humor...
09.01.2011 19:29 K dílu: Noční host Saetri-Ihn
Opraveno a nejsem proti. PS: Ještě Ti dodatečně přeji všechno nej do nového roku, všiml jsem si toho až teď.
08.01.2011 08:53 K dílu: Noční host Saetri-Ihn
Promiňte, že až nyní, ale dřív jsem vůbec nestíhal... Andyhell: Taky mě to uniká, prostě mi to tak přišlo. Edvin1: Díky, pokusím se to tento víkend opravit. Nářezový_sluníčko, Královna věků: Děkuji vám za návštěvu. Pomerančová: Musím přiznat, že tato povídka byla tak trochu vypsáním z rozchodu a nějak mi přišlo, že by tam ta čára měla být. Možná když se na to kouknu za čas, tak to prostě smažu a třeba nějak překopám (obsahově). Vytknuté pravopisné chyby opravím během víkendu. Děkuji ti za kritiku. :)
02.01.2011 14:08 K dílu: Procházka Písmákem 1 Saetri-Ihn
:)
29.12.2010 01:49 K dílu: Úvodník od autora reka Saetri-Ihn
Skvělej úvodník, jeden z těch, který stojí za to přečíst. Líbí se mi styl, je to až nádherně lehké.
18.12.2010 12:06 K dílu: Povídka měsíce - listopad 2010 - vyhlášení Saetri-Ihn
Gratulace, díky a přání, ať nám ten prosinec nadělí silnější úrodu.
15.12.2010 21:31 K dílu: Mrtví v nás Saetri-Ihn
Tangens: Není to špatné formátování, když jsem sem dokázal vložit 20 povídek normálně, nedám sem 21. nechtěně takhle extrémně zmutovanou. Odstavce jsem takto chtěl a některé čárky na jejich koncích také. Jinak Ti děkuju za kritiku, kouknu na ten zbytek "chyb", zkusím s tím něco udělat a třeba se toho příště vyvarovat.
15.12.2010 18:18 K dílu: Zdá se vám Písmák.... Saetri-Ihn
V reálném životě čte většina lidí spíš prózu, ale na internetu je "pohoda" čtení jaksi nižší, takže si radši přelousknou 20 básní, než jednu krátkou povídku... Umění se nedá měřit, takže co je zde výš, se asi nedá říct, ale co do frekvence autorů, který bych dvakrát nečetl, tak bude asi vést poezie. Každý chce být básník, každý kluk se sklenicí vína a neoholenou bradou, každá mladá holka s fialovou šálou, vnitřně přetížený manželky i psi... A kdo prozaikem? Vždyť přeci psát obyčejné věty dokáže každý!
14.12.2010 20:22 K dílu: Saetri-Ihn
http://pismak.cz/index.php?data=read&id=341852
13.12.2010 17:29 K dílu: ŽENSKÁ BEZ CHLUPŮ JE DIVNÁ Saetri-Ihn
dík za vysvětlení
13.12.2010 07:47 K dílu: Mrtví v nás Saetri-Ihn
StvN: Děkuju za kritiku a doporučení.
12.12.2010 10:15 K dílu: ŽENSKÁ BEZ CHLUPŮ JE DIVNÁ Saetri-Ihn
Konec na Měrku docela slabej, dřívější (když jsem tě sjížděl) povídky mi byly příjemnější, tehdá to snad byla čerstvá ropa v plným vrtu. A Tragicus má s tím i. v. pravdu :)
12.12.2010 09:39 K dílu: Malířka je lepší než zpěvačka. Saetri-Ihn
Pobavilo :) tip
12.12.2010 08:51 K dílu: Mrtví v nás Saetri-Ihn
blbjenka: dík, nechápu jak sem mohl napsat zda-li :D éterické plíce - nadzemské, prchavé, vzdušné (nehmatatelné) plíce přízraků (vzhledem k tomu, že hned předtím jsou pavouci - tvoří to takovou trojici - pavouci, hadi, přízraky). obepínat hlavu polštářem - to zná asi každej, kdo měl někdy pořádnou migrénu nebo chtěl usnout, i když všude kolem byl strašnej hluk či měl šelest ušní (tinnitus auris) - prostě polštář kolem hlavy a tlačíš... v druhém případě pomůže, v prvním a druhém těžko říct, ale lidi to tak dělaj :) méně bizarnější není nejvíc nejlepší, ale nejméně nejhorší. A ztrátu tu nevidím jen ve ztrátě interpunkce, už konstrukce samotných vět a míchání dějových rovin je docela chaos (dle mne) hodný částečné ztráty reality.
11.12.2010 13:36 K dílu: Povídka měsíce - listopad 2010 - hlasování Saetri-Ihn
Nebýt nihilistický sociopat, cítím se hluboce uražen, je to nepěkné chování!
09.12.2010 19:09 K dílu: Mrtví v nás Saetri-Ihn
jo
09.12.2010 18:54 K dílu: Mrtví v nás Saetri-Ihn
Ahoj VT :) dík za návštěvu... "Avšak" cítím jako docela velký problém a vůbec spojení vět pomocí "ale". Na akt se kouknu tento víkend, jak bude čas tu povídku trochu opravit, máš asi pravdu, že to tam moc nesedí. Shift+enter se mi zdá, že zafungovalo akorát (pokud se to teda mě zobrazuje jako tobě - odstavce nalepené na sebe jako v normální knize.) Je to tak podivně navázaný, protože cítím, že někde členění odstavců neodpovídá obsahu a nutnosti s odstavce ukončit větu. Líbí se mi, že takto je to svobodnější, věta může jít dál jako cosi co zní a odstavec končí. Viz třeba NIKOLIV VŠAK DNES K NĚMU DOBĚHL, tam je to schválně, jenom otázka, jak to působí na jiný, než na mě :) "ky, jsem tu, abych vás zabil. Řekl Karel a současně“ to mělo zaskočit :) tak jako Hledaného Přetáhnutej konec beru na vědomí :) příště to budu muset trošku krotit asi. Díky ti za kritiku :)
08.12.2010 19:28 K dílu: Plody tak vysokých topolů Saetri-Ihn
Promiň, zlý tón nebyl chtěný, nějak se mi tam vetřel, věz, že osobně by to bylo jiný :) rád si takhle pokecám o textu, fascinuje mě, jak to lidi vidí. Děkuju za reakci, hodilo to na věc nový světlo, předtím jsem to očividně chápal až příliš obsahově, i když se jedná (dle mého současného pochopení) spíše o záležitosti formy... Četl jsem to ještě jednou a teď už s tebou souhlasím a klaním se, protože tahle kritika má co do sebe, moc děkuju, tady někdo něco takového jen tak nenapíše - krom pár lidí :)
08.12.2010 18:26 K dílu: Plody tak vysokých topolů Saetri-Ihn
Dík za kritiku, i když s něčím nesouhlasím. Píšeš: "(v podstatě stačilo napsat: Svítil měsíc, či Na obloze zářil měsíc)" jenže jaksi zapomínáš na zbytek věty, kde měsíc postupně prosvěcuje třemi okny - zachycení toho, že čas plynul. Rozhodně radši to napíšu takto a chybně, než abych psal: Svítil Měsíc. Uběhly tři hodiny. Opravdu nevím, čím bych tímto přispěl textu? Napsat svítil měsíc znamená popisovat a jen popisovat. Já použil popisu a nahutnil ho, už to není jen onanistické svítí měsíc, ale spíš uběhl čas. Co se týče přidání jakési záhady - síly, která to vše vleče, tak to nebylo myšleno jen aby to bylo hezké a vypadal jsem učeně, nýbrž jsem za tím sledoval určitou myšlenku: měsíc i starý Karel jsou oba taženi čímsi neodkladným, jakousi silou pořád a pořád dál, i když by třeba rádi zastavili. Změny pohledů zas vyjadřují určitou nereálnost světa, že nic není jisté. K tomuto se navíc přidává to, že vítr z každé strany dělá něco jiného, tedy i úhel pohledu mění skutečnost, skutečnost vlastně není reálná - načež se probudí a doteď reálný sen je ničím. Samozřejmě ti neberu názor a nesnažím se ho nějak vyvrátit, jenom píšu, jak to vidím, rád si o tom popovídám, pokud budeš mít chuť odepsat :) Ještě jednou dík.
30.11.2010 21:47 K dílu: Proč je Písmák horší než Saspi.cz Saetri-Ihn
Povídkáři a jiní prozaici to mají kvůli délce těžší, mají méně čtenářů a méně kritik, než básnící, ale nemyslím si, že by tu na tom byli tak hrozně. Nějaký kritik se povětšinou najde a pokud text stojí alespoň za něco a autor se snaží trošku zlepšovat, kritik se k němu vrací u dalších děl a věnuje mu pozornost. Tak vznikají řekl bych patroni - kritici, kteří mohou poskytnout řekl bych dost dobrý pohled na věc, protože autora znají v jeho vývoji. Konkrétně u povídek tu dělají opravdu hodně práce StvN, VT Marvin a celá organizace Povídky měsíce, tímto velké díky... Občas se také k povídce jen tak zastaví "zaběhnutí" a zkušení autoři a poradí, třeba Winter. V samotné PM, do níž není takový strašný problém se dostat (v nejhorším se můžeš podhodit organizátorům k posouzení, nebo prostě nominovat sám sebe - úspěchy většinou nic, ale někdy se zadaří), pak hodnotí opravdu hodně lidí a to stojí za to! Jména prosím brát s nadhledem, beru ty, kteří se tak nějak zastavovali u mě nebo jsem je vídal u jiných a teď si je vybavil...
30.11.2010 13:58 K dílu: Mrtví v nás Saetri-Ihn
Pravopis neberu jako tu věc, kterou si kritiky beru jako hlavní. Přecijenom tu nejsme klub pisatelů diktátu za 1. Takže děkuji lidem za to, že vím jak určité pasáže působí a vůbec za zpětnou vazbu... Pravopisné chyby samozřejmě opravím, ale bohužel jsem teď nenašel více času, abych to udělal.
27.11.2010 18:31 K dílu: Mrtví v nás Saetri-Ihn
Nevím, s tím hraním si to asi moc nepůjde, protože už s tímhle jsem si dost hrál a nevím, či tomu mám ještě dát co navíc... spíš se vykašlu na tu dějovou linku pomsty a využiju jen toho zvonění v uších a vzpomínek na mrtvé, hold probíhající děj s tímhle stylem asi není kompatibilní, nebo toho nejsem schopen. Jinak děkuju za kritiku, pomáhá mi to nalézat určité plusy v textu, kterých bych se rád držel :)
27.11.2010 13:21 K dílu: Mrtví v nás Saetri-Ihn
Dík, shift+enter funguje. Tenhle námět a spousta věcí z povídky mi ležely v hlavě už dlouho a bylo potřeba se toho nějak zbavit, vypsat se. Asi máš pravdu s nestravitelností, bylo to asi nad moje síly.
26.11.2010 22:20 K dílu: Poslední krok vpřed Saetri-Ihn
já to tušil :D ale pátral jsem na konci a tam to sedí normálně :/
26.11.2010 19:07 K dílu: Soutěž Vlny modrého delfína Saetri-Ihn
gastronomicky hodnotnější :D
26.11.2010 18:01 K dílu: Soutěž Vlny modrého delfína Saetri-Ihn
Strouhanka z chleba? Napadá mě brrr... to se dělá v nějakém tom koutu čsr?
26.11.2010 11:02 K dílu: Soutěž Vlny modrého delfína Saetri-Ihn
Johoho, to nám bude 26. listopadu, 4 dny před uzávěrkou ho_n_ platný.
25.11.2010 22:09 K dílu: Poslední krok vpřed Saetri-Ihn
zvláštní, hodně zvláštní, takový motiv sebevraždy za přihlížení blízké osoby se často nevidí... emotivně hodně vyhraněné, ale asi bych ocenil, kdyby to byl jen začátek povídky, takové hodně brutální in medias res a dál by druhá postava musela řešit život - bez umrlce, vysvětlit dětem situaci atd... tip.
25.11.2010 22:04 K dílu: Mrtví v nás Saetri-Ihn
z open office, ale místo enterů se vždycky objeví odřádkování a řádek navíc.. taky taby jsou fuč a musím vkládat 5 mezer - pak se nedá zarovnávat do bloku ani... bojuju s tím tady dlouho, ale až teď mi to začalo vadit.
25.11.2010 21:59 K dílu: Evelyn Saetri-Ihn
slečna asi bude na holky :) takový pocity nejsou spojený s někým, koho "nechci"
25.11.2010 21:55 K dílu: Někdy se vyplatí nestudovat. Saetri-Ihn
Bohužel smutná realita... Když někdo jde dělat doktora nebo pracovníka v zdravotnictví, učitele nebo záchranáře, musí to mít tak nějak v krvi nebo spíš cítit, že je to poslání. To se nedělá pro peníze ani pro čas, to je služba druhým lidem... a když si to uvědomíš, je hezký s tím žít. I když truhláři mají taky hezký život a slouží druhým... spálit bankéře, managery přejet vlastním autem a sportovce uběhat k smrti. Tip.
25.11.2010 21:46 K dílu: Rozpusť si vlasy, děvko Saetri-Ihn
Říkal jsem si: jak já nemám rád ty povídky o sbližování, ženský popisy toho, jak jsou přitahovány k muži atd... A k tomu mi bylo jasné, že to skončí tak nějak "znásilněním" a nářkem nad chlapi jsou svině. Ale chyba lávky! Konec mě moc mile překvapil! Jak už někdo napsal, máš v tom určitou náladu, detaily, které tam sedí a podkreslují vše... a také dokážeš být vtipná, až hořko-vtipná, rozhodně tip.
25.11.2010 21:38 K dílu: Divný Saetri-Ihn
Jo ještě mě napadá, že je škoda, že na svoboďáku nebyl žádný obří černý vibrátor, asi tam jsou už dlouho a ještě ho neviděli.
25.11.2010 21:36 K dílu: Sousedka a dobře vycvičený soused Saetri-Ihn
:D americký nádech to krásně dokreslil
25.11.2010 21:33 K dílu: Meditace Saetri-Ihn
"pokud by to byl sen, ve chvíli, kdy si to uvědomíš, probudíš se." Snot: Není to trošku hloupost, vždyť lucidní sny jsou zcela běžná praktika lidské společnosti již staletí a jsou založeny právě na uvědomění si toho, že sním - pak ovládám sen. Jako popis události hezké, k zamyšlení a rozšíření obzorů, ale aby to bylo platné jako povídka, tak by to asi chtělo přepracovat lépe.
25.11.2010 21:23 K dílu: Divný Saetri-Ihn
Musím ocenit, že mě povídka bavila a já se ani nemusel příliš nutit do čtení, i když je celá vlastně úplně o ničem. Děj se dostaví v poslední části a dal by se napsat do jednoho odstavce, ale i tak mě bavíš. To obdivuju. tip
25.11.2010 21:18 K dílu: 1% Saetri-Ihn
zajímavá práce s dějem, celkově hezky plyne, ryje do čeho se dá a pro délku ani nevadí, že konec je patrný už z bodu 2. Tip. překlep Šfetan, mě dostal a pokud to nebyl záměr, skoro mi to do hlavy podsouvá nějakou povídku, kde bude hrát svou roli toluen.
22.11.2010 13:32 K dílu: Povídka měsíce - říjen 2010 - Výsledky Saetri-Ihn
Gratulace vítězce a velké díky všem zúčastněným - ať už hlasovali, tiše četli, "soutěžili" nebo organizovali.
22.11.2010 13:17 K dílu: Naše monology na čas Saetri-Ihn
Winter: Taky děkuju za reakci a promiň, že píšu až teď. Ano, významy a pravdy jsem přesně tak myslel, ale nechci je zneužívat jen charakterotvorně... Charakter tvoří dejme tomu to JAK se věci vidí, CO dávají za význam, to je právě ten podkres a určitá všeobecnost, kterou se tam snažím dát. Já jako autor volím, co bude viděno - a jaký význam to tedy dá. Ale v způsobu popisu té věci jsem již ovlivněn postavou, tím jak by to měla ona popsat čtenáři. Snad mě napadá, že by to měl být dvouhlavý vektor, ale na další hrátky s vektory si už netroufám. A profesorsky mě to neznělo, spíš se určité myšlenky kolem literatury nedají napsat (když chce být člověk přesný) jinak, než odborně, což profesůrou trošku zavání :) Ještě k tvé zmínce o C. Simonovi: Příběh je přecijenom románem o 300 stránkách (doufám, že nějak tak) a tam když spisovatel buší své, tak to čtenáři do hlavy časem dojde, oč se snaží. Ale nevím, jak úspěšné by to bylo na 4 stranách povídky?
12.11.2010 10:12 K dílu: Naše monology na čas Saetri-Ihn
Winter: Ok. Dřív jsem psal více dějově, myšlenky z povídek měly sálat skrze děj (je to můj pocit, přesvědčení se kterýma jsem je dělal a dost možná bych to teď již nedokázal konkrétně obhájit, protože ta doba je pryč a cítím se za "ní", ale kdybys chtěl, tak mi nezbude než konat, snažit se). Potom jsem se trochu přeorientoval tímto směrem (řekněme od Vyhlídka na staré kamení a Do plamenů pro lehkost), kde jsem se snažil být trochu víc poetický, nebo spíš strojově neflákat popisy, ale hrát si s nimi. Ale pořád tam byl docela důležitý děj. Potom jsem si uvědomil určitou fascinaci všedními věcmi a určitou unavenost něčím neobvyklým - o neobvyklých věcech píše většina, ale běžný čtenář je běžný čtenář, což je běžný člověk a ten se v dnešní době utápí ve všednosti, která ho otupuje, on nevnímá svět. A pokud si takový člověk (podle mě) čte o neobvyklých věcech, šroubovaných dramatech, vraždách atd., tak se 1) není schopen tak úplně vcítit, pořád je to jakoby něco jemu VZDÁLENÉHO, protože on nic takového nedělá 2) z takových dramat plyne spousta emocí, které on běžně nezažívá, spousta všeho, které ho v běžném životě OTUPUJÍ ještě víc, protože tam je málo všeho. Takže je otupen povídkou a pak životem. Neříkám, že mé povídky jsou něco obyčejného, co každý zažívá 10x denně nebo i jednou za život, ale dejme tomu, že není tak nepravděpodobné se rozvést a něco podobného zažít. Toť k ději, teď popisy. Beru to v tomhle blbém pořadí a na tvou otázku odpovídám až teď, ale naopak nebo ořezaně by to asi trochu ztratilo smyslu. POPISY: Snažím se, aby se většina toho, co si divák bere, odehrávala právě v popisech. Snažím se do nich ukládat jakási mini-moudra (hloupé a moc nadnesené spojení), prostě nějaké pravdy, významy atd., které se odehrávají v rámci pár vět. A celkově tvoří určitou mozaiku. Všechny nejsou tématický stejné, některé dost odbočují od leitmotivu povídky, ale snažím se, aby se jej většina z nich aspoň trochu dotýkala nebo jej nějak doplňovala. Bohužel dříve něco takového čtenáři (ať už tady na Písmáku nebo jinde) příliš neviděli, nehledali nebo třeba jen zapomněli zmínit, nepřišlo jim to zajímavé. Nevím. A tak jsem se rozhodl, že schválně oslabím děj, abych zjistil, jestli to vidí, trochu je navedl. Někdy se to daří. (A časem třeba děj přidám, až se to naučím psát líp nebo mě to omrzí, naleznu v tom chybu.) Většina obsahu je tedy v popisech (pro mě). Snažím se působit tak nějak zevnitř, komplexně textem a ne tak nějak zvenku, v jednom bodě pomocí děje. A teď se vrátím k všednímu člověku. Podle mě, pokud se člověk naučí hledat smysly na úrovni vět, které jsou realizovány pomocí popisu okolí, tak se v běžném životě třeba někam rozhlédne (něříkám, že ty nebo nějací písmáci jsou takoví, že chodí do práce a spát - to by asi nepsali). Ale i všímavý člověk může začít hledat skryté významy kolem sebe, zapojit do sledování hlavu a přemýšlet nad věcmi a děním kolem, což je podle mě hrozně hezký a je to snad má nejoblíbenější činnost. Konečně poslední a snad nejdůležitější věc (i kdybychom mé šílené úvahy předtím zamítli, vyvrátili, nehleděli na ně): V rámci popisů okolí se snažím charakterizovat hlavní postavu (určená občasnou du-formou) a jeho nálady, protože člověk je podle nejvíce charakterizovaný tím, jak vidí svět (básníci, spisovatelé, jiní umělci) a ne podle jeho samotných činů - možná jsi to byl ty (možná ne a kdyby ne, tak se prosím nezlob, spletl jsem se), kdo mi napsal, že psychologie je nejlepší právě skrze chování a konání postavy. Myslím, že důležitější je právě jejich pohled na svět, který je třeba zdeformovaný až k nepoznání. Protože pohled v normálním životě nevidíme, ten nalézáme až v uměleckých dílech nebo třeba v postavách povídky, kde jejich očima vidět můžeme.
11.11.2010 20:58 K dílu: Naše monology na čas Saetri-Ihn
Winter: S prvními dvěma pány (nedávno jsi mne na ně navedl) jsem již po jednom románu u každého obeznámen a čekám, až bude čas/síla/volná kniha v knihovně, abych se obeznámil víc. S jejich a mou kvalitou máš očividně pravdu, ale protože mám určitou představu jak se ubírat, tak to "co s tím" asi nebudu moct řešit odbočením do jiných akčnějších, reálnějších, atd. vod, ale jen prostým psaním a psaním a zase psaním, až se to třeba posune. Dík za návštěvu :)
11.11.2010 20:44 K dílu: Naše monology na čas Saetri-Ihn
BG: Musím se přiznat, že mé sémantické schopnosti na rozluštění nějakou chvíli nestačily, ale pak jsem našel niniw a tvůj komentář a pochopil.
05.11.2010 08:33 K dílu: Naše monology na čas Saetri-Ihn
hlavně, že máš jasno, hoj.
05.11.2010 08:30 K dílu: Naše monology na čas Saetri-Ihn
Ani jídlo se nevaří, aby chutnalo všem.
04.11.2010 20:06 K dílu: Naše monology na čas Saetri-Ihn
Těžko soudit, každopádně mě trochu mrzí, že nejsem schopný nasadit své, svůj styl jenom tak, jaksi "na chtěný povel". Pořád mažu a nejsem schopný se chytit, až se chytnu, ale to je hrozná doba... a nevím, jak to mají jiní, ale mám pocit, že umí psát na povel (nemyslím nejlepší povídky a tak, to je vždycky asi tak nějak nechtěný a nucený kdoví čím, ale třeba cvičení, slohovky atd. - potřebný věci, který totálně failuju) A už radši mlčím, zahlcuju diskuzi prapodivným
04.11.2010 19:48 K dílu: Naše monology na čas Saetri-Ihn
Nehledě na nízkost mého osobní tipu, kolik hlasů dostane povídka, nemůžu říct ne, protože je už venku a je potřeba si za tím trochu stát, takže jo :) (Předposledním odstavcem tvé kritiky jsi mi dost pomohl, celý měsíc jsem tápal ohledně "citu", měl jsem pocit, že se to vypařilo. A nebyl jsem schopnej poznat, či to je cit nebo co to je... Bude to chtít napsat ještě asi hodně moc moc stránek, než se to ustálí :D Dík.)
30.10.2010 22:22 K dílu: Naše monology na čas Saetri-Ihn
Tož to je taky pravda... takže žádný negativa a možný plus. Svět je krásnej :)
30.10.2010 20:29 K dílu: Naše monology na čas Saetri-Ihn
Vždyť není co odpouštět, Lady. Zlobit se lze zřejmě jen sám na sebe.
18.10.2010 16:26 K dílu: Povídka měsíce - Září 2010 - Vyhlášení Saetri-Ihn
Nemyslíte, že by bylo vhodné zavést pravidlo, aby hlasující nemuseli psát kritiky jen k povídkám, kterým dávají body, ale i ke všem ostatním textům? 1. Sice by to trochu snížilo počet hlasujících, protože ne každý to stihne přečíst, ale chce PM, aby hlasoval někdo, kdo nepřečetl všechny texty/není schopný aspoň trochu popsat svůj názor na dílo? 2. Kdyby čtenáři museli psát kritiky ke všemu, mohla by kritická sekce debatovat nad vyloženě hloupými názory a i když by se ničí hlas nediskvalifikoval, dalo by to šanci ke zvýšení vkusu (či jak to nazvat) hlasujících. 3. I samotní autoři by se cítili lépe. Protože když někdo napíše "První místo dávám povídce XX od YY, ostatní nic, protože nestáli ani za to nic", tak to autora AA, který od pana hlasujícího nedostal žádnou kritiku, docela zamrzí. Nebo mu to vnukne myšlenku, že nebyl vůbec čten.
16.10.2010 20:21 K dílu: Povídka měsíce - Září 2010 - Vyhlášení Saetri-Ihn
Koukám, že krom prvního místa to bylo tentokrát neskutečně vyrovnané... Gratuluji vítězi a klaním se všem ostatním.
07.10.2010 18:33 K dílu: 20 10 BRNO - hledá autory Saetri-Ihn
Jojo, hlavně do těch základních, rozhodně ne na střední, protože primárně vůbec nejde o hříčku 20 10, kde 10-15 je tam prostě jenom tak a slezou se stejně jen 15-20, ale o skutečný lov děcek 10-11.
05.10.2010 14:24 K dílu: 20 10 BRNO - hledá autory Saetri-Ihn
Kamil Sikora: Je nám docela jasný, že se tam asi nikdo 10-14 let neukáže (ať už proto, že takoví lidé moc netvoří, nechtějí vystupovat, nebo je prostě rodiče nepustí večer do zakouřené putyky)... Limit 10-20 je spíš kvůli tomu roku 2010... zzlatý: tohle bych podepsal :)
04.10.2010 20:31 K dílu: 20 10 BRNO - hledá autory Saetri-Ihn
10-20, i když těch 10-14 je spíš jenom tak kvůli tomu roku 2010, on se asi nikdo takovej nedostaví. 50 až 60 - kdybys chtěl, tak můžeš přijít klidně číst... naše představa je taková, že lidi do 20ti budou tvořit tak 3/4 toho večera a zbytek můžou být jiní (zajímaví) autoři.
04.10.2010 19:29 K dílu: 20 10 BRNO - hledá autory Saetri-Ihn
souhlas, naštěstí to byla ironie ;)
28.09.2010 19:09 K dílu: Plody tak vysokých topolů Saetri-Ihn
Selviskhed: Každej má radši něco jinýho no :) Dík Loreleii: Dík :-D
28.09.2010 13:34 K dílu: Ozvěny Arény 9 Saetri-Ihn
Tvé Ozvěny si vždy užívám, i když se u v poeziii moc neorientuju. Shrnutí nebo názor na konci je více než výstižný! Hrátky a experimenty se tu moc nenesou.
26.09.2010 20:44 K dílu: Střelnice Saetri-Ihn
konečně se vyplatilo mít tě v oblíbených :D... na mě to působí moc mile, takový lehký a přirozený styl, hezky to plyne... a navíc syžet - Zavřel oči a přál si chvíli nemluvit. Stáli na starém mostě a dívali se na děti s rodiči a na děti bez rodičů, které mířily ke kolotočům. t*
26.09.2010 20:16 K dílu: Plody tak vysokých topolů Saetri-Ihn
StvN: Aj, to je docela daleko :) Ale kdyby nevadilo, že bych přijel až v létě, tak se klidně dostavím :) Když už budu v Sezimově ústí na Mighty Sounds... :-D Jako jo, číst se dá vše, ale třeba "aby se za chvíli tak či onak zase ponořili do ticha (šustí v něm tráva a listí), kterým - a přece spolu! stoupají na vrcholek kopce." jsem přečíst tak, aby se tomu dalo rozumět fakt nedokázal :D
Nahoru