13.03.2007 12:07 K dílu: v galerce Hody
nevim, nejak je to pro me nepristupny..
14.12.2006 14:58 K dílu: První pusa Hody
no není zač, starý dobrý StvN :) jestli nemáš dost času, přečti si klidně jen několik řádek poslední "povídky" zajímalo by mě jestli se styl, kterým je to psaný, dá nebo nedá číst. měj se, každopádně !
14.12.2006 10:56 K dílu: První pusa Hody
hehe, je to skvělý. moc se mi to líbilo. *
09.12.2006 17:03 K dílu: Den svatého Valentýna Hody
no né je to skvělý. Bez zbytečného patosu.. taky toho Valentína nesnášim ;)
09.12.2006 10:51 K dílu: Bez naděje. (?) Hody
mno, já ti nevim kluku,jestli je tohle dobrý. ale špatný to taky neni
09.12.2006 00:04 K dílu: Kamenná volba Hody
no právě. proto jsem to psal, že jsem doufal, že ti to bude připadat zajímavý :)
08.12.2006 23:56 K dílu: Křída Hody
HELE HELE TO TEDA NE: Já někdy v září napsal do šuplíku: Den za dnem smrt za smrtí láska za láskou myšlenka za myšlenkou den za dnem chřadnem to si teda jdu dát panáka :)
08.12.2006 23:53 K dílu: Nedělní oběd Hody
fakt stojíš o názor? Jo tak v tom případě můj názor je, že každá holka potřebuje k prsům zadek, každej jazz brutální rave a každá literatura svojí antiliteraturu. Takže bravo, přispíváš k dobrému běhu tohoto světa. :) Sympatie..
08.12.2006 23:49 K dílu: Posedlá rakovinou Hody
brutální
08.12.2006 23:45 K dílu: Kamenná volba Hody
V oplátku jsem si přečetl Tvou povídku. Nevím, jestli stojíš, anebo nestojíš o nějakou kritiku, moc se tu po tak dlouhé době ještě neorientuju. Nicméně alespoň několi slov: Moc se mi nelíbilo velké množství přídavných jmen, které používáš, myslím si, že by jich stačila tak polovina, možná ani ne. Zpočátku jsem si myslel, že mají s celým příběhem nějakou souvislost, že jsou nějak podstatné, ale později už jsem jim vůbec nevěnoval pozornost. Pokud by měly být v takovém spoustu součástí Tvého stylu, nemyslím, že by to bylo dobře. Podle mne by jich mělo být užíváno jen v případech, že chceš daný motiv zdůraznit, ovšem nelze zdůrazňovat vše. Četba byla pro mne tedy zpočátku komplikovaná, ovšem brzy jsem skrz to množství slov spatřil, že uvnitř je něco, proč má cenu číst dál. Líbí se mi, jakým způsobem popisuješ vnitřní stavy člověka. Jak jí svlékal z šatů a ona se poddávala jeho vůli - je to myslím velmi přesné a věrohodné :) Temná sexualita... Nejsem si jist, jestli je potřebné tak rozvádět historii s čarodějkou a s prokletím rodu, raději bych se soustředil na to, co se mi v celém příběhu líbilo nejvíce a sice na představu toho kamene, který zbavuje bolesti i citů. Tohle je totiž, myslím, dost dobrý. Vede to (alespoň mne) k zamyšlení o vztahu pozitivních a negativních emocí, které vždy existují společně. Zbavíme-li se jedněch, zbávíme se druhých. Kámen na srdci. Celkově je to tedy velmi zajímavé. Hodně štestí do další tvorby :)
08.12.2006 23:18 K dílu: Pláč Hody
Kdyby to zpívala Patti Smith, bylo by to super :)
08.12.2006 23:18 K dílu: déšť Hody
zaujal mne začátek, ale pak mi to uteklo. No nejsem profesionální čtenář poezie, takže to se asi může stát.
08.12.2006 23:16 K dílu: pro začátek jenom menší rychlokvaška Hody
dobrý dobrý dobrý
08.12.2006 23:15 K dílu: Klec Hody
ti nevim, kluku..
08.12.2006 23:10 K dílu: Atlantis - 1. kapitola Hody
Já myslím, že je to špica :) TIP
08.12.2006 23:06 K dílu: To bylo tak Hody
:E to bych byl moc rád. dneska jsem přidal po dlouhé době přidal něco úplně nového..
08.12.2006 23:05 K dílu: Jak si kocour rozbil držku Hody
šica! TIP
08.12.2006 23:01 K dílu: To bylo tak Hody
díky za retrospektivní četbu :) tohle je už skutečně hodně staré.
08.12.2006 22:50 K dílu: kóan I. - Ticho Hody
super, *
12.05.2006 11:19 K dílu: Praha, Praze, Prahou Hody
jo, dá se milovat docela jednoduše, taková čarokráska. Narodil jsem se tu a má mě docela v moci. ..
11.05.2006 18:00 K dílu: O jedno patro Hody
No já zase nemám moc rád dlouhý okecávačky. Ono to totiž občas svádí k tomu myslet si, že je to duchaplný, jenom kvůli tomu, že je to dlouhý, žejo. :)
11.05.2006 17:51 K dílu: O jedno patro Hody
Okay, připouštím, že jsem si vzal moc velký oříšek. Přesto myslím, že kdo prožil podobnou zkušenost - podobný myšlenkový posun, bude touto básničkou oslovený. Kdo nic podobného neprožil (prožít a pochopit jsou jistě dvě odlišné věci) těžko po něm chtít kladné reakce.
11.05.2006 17:51 K dílu: O jedno patro Hody
Okay, připouštím, že jsem si vzal moc velký oříšek. Přesto myslím, že kdo prožil podobnou zkušenost - podobný myšlenkový posun, bude touto básničkou oslovený. Kdo nic podobného neprožil (prožít a pochopit jsou jistě dvě odlišné věci) těžko po něm chtít kladné reakce.
11.05.2006 17:32 K dílu: O jedno patro Hody
hele, žes nepronikl, já tě z toho neobviňuju. Ale ty zase neobviňuj mne. A jestli se ti zdají verše moc povrchní (nafouklé jak prázdný balón), je to proto, že si vybíráš jen ty, které tak znějí - nejsem nic, štěstí není nic. To je velmi pohodlný způsob čtení.
11.05.2006 17:24 K dílu: Praha, Praze, Prahou Hody
spíš bych řekl, že nejlepší, ale to asi kvůli tomu, že jsem do ni zamilovanej :)
11.05.2006 13:41 K dílu: Praha, Praze, Prahou Hody
Imprese, dobrý momenty, hop hop, atmosféra prosakuje..upřímnost, bydlím tu. V Praze. -----tipus----
11.05.2006 13:41 K dílu: Praha, Praze, Prahou Hody
Imprese, dobrý momenty, hop hop, atmosféra prosakuje..upřímnost, bydlím tu. V Praze. -----tipus----
11.05.2006 13:36 K dílu: Dedicated Hody
"polib mi prdel jednim tahem" haha, tip!
11.05.2006 13:36 K dílu: Dedicated Hody
"polib mi prdel jednim tahem" haha, tip!
11.05.2006 13:21 K dílu: O jedno patro Hody
přímo napsané nebyly - protože...Ty sám si jimi nepronikl - a nic v té básni není navíc, má to pro mě logickou stavbu a jasně to vede k pointě. Hm, jistě to zní blbě se takhle sám hájit, takže toho raději už nechám. :)
11.05.2006 13:08 K dílu: O jedno patro Hody
No jak vidíš, někdy je to přímo nutné - ta interpretace. Navíc v mnoha případech (zejména u delších celků) je celý text jen bojovkou k závěru, který chce autor předat. Tady to tak nebylo, jen mě vyloženě naštvalo Tvé přesvědčení, že je to celé myšlenkově slabé. Prostě si myslím, že není.
11.05.2006 12:50 K dílu: O jedno patro Hody
Hele, je to hloupé, ale co jsem tím tedy myslel? Přibližně toto: Už po několikáté jsem poznal nesmyslnost všeho (nejsem nic, ani ty ne), ale pak jsem si uvědomil, že v té nesmyslnosti jsme si všichni rovni - já ty, i abstrakta jako štěstí. Zbávím svět významu, ale přesto jej nezavrhnu. (jsme to stále my, jen o patro níž). To podle mě není myšlenka otřepaná, ani plytká..je zásadní a pro mě orignální (=hodná zpracování a publikace)
11.05.2006 12:43 K dílu: O jedno patro Hody
Nojo, StvN má pravdu, skutečně je v tom, co, Micro, říkáš jistý logický rozpor. Mimochodem, kdyby někdo napsal báseň "kam kráčíme?" což by byl také jediný její text, rozhodně bych ji hodnotil kladně. Je to velice pravdivá otázka a já bych snadno uvěřil tomu, že si ji autor skutečně kladl. A to je velice cenné, rozhodně cenější, než kdejaký formální konstrukt básnických obrazů. Možná se mnou nebudete souhlasit, ale poezie je podle mě věc vrcholně účelná a není tu sama pro sebe.
11.05.2006 12:30 K dílu: O jedno patro Hody
Mno, dílo leží někde mezi tím, kdo ho napsal a tím, kdo ho čte. Bez čtenáře není k ničemu, písmeno se bez čtenáře mění v bezpředmětný klikihák.. já tu báseň vypustím, ale někdo ji musí zdvihnout.. komu pak panna náleží? Chápu nicméně Tvou námitku s přímostí. Zdá se logická, ovšem tady jsem nic takového neudělal - neřekl jsem "ach, co je smyslem života?" a neřekl jsem si ani: "napíšu něco, před čím padnou na zadek" nýbrž jsem se pouze pokusil vyjádřil se co nejpřesněji. Jako svůj vlastní čtenář jsem spokojen, pro mě těch pár slov svůj účel splnilo. A dál to jistě cenu rozebírat nemá, ostatně je to příliš malé pískoviště, tahle básnická theórie. Nikdy nikam nevedla, jen dává kohoutkům příležitost naježit brka..k smíchu!
11.05.2006 10:44 K dílu: O jedno patro Hody
Normálně se ke kritikám na svoje díla nevyjadřuju, ale dnes udělám výjimku. Popravdě, měl jsem už co dělat po Tvé první kritice, Micro, protože mě pěkně nadzvihla. Tak tedy: Myslím, že v literatuře - a v poezii dvojnásob - platí, že autorem je pisatel i čtenář, jinými slovy záleží vždy na interpretaci,jinými slovy, jakou máš lžíci, tolik si nabereš. A když už jsme u Holana, některé jeho básně mi vždy přišli naprosto vynikající - jiné jako pár nesrozumitelných řádek. Ale to jistě není jimi, je to mnou a vždy záleželo, jestli mám nějakou osobní zkušenost s tím, co popisuje, jestli mi vůbec lze cítit to podobně, jako on.. Pozoruhodné je, že čím hlubší je myšlenka, kterou do díla vkládám, tím s menším pochopením se pak setkává. Básně veskrze povrchní jsou naopak vždy hodnoceny nejlépe. Tomu se říká diktát průměrnosti a není to nic nového-takže zbytečný údiv. Pokud máš pocit, Micro, že je to myšlenkově slabé, tak myšlenkově slabá je pouze Tvoje interpretace. Nemůžu Tě jistě nutit do stejných zkušeností s mými, aby pro Tebe byla moje poézie čitelná, ale věřím, že některým čitelná bude. Je ostatně lepší jeden skutečně oslovený, než milión "tipujících", že. Jistě lze vždy mít výhrady k formě, k obsahu bych u podobného druhu pro příště doporučoval - a sám to tak také dělám - vždy pouze sdělení, zda oslovilo, nebo nikoliv. "Myšlenkově slabé" zní skutečně nabubřele a navíc.. trochu hloupě. :)
10.05.2006 22:48 K dílu: Všichni jste stejní... Hody
co bodaj víc než čerstvě natřenej ostnatej drát -tohle je podle mě blbá metafora-
10.05.2006 22:47 K dílu: Kočičí Hody
no mě to moc nechytlo - taková pocitovka z jednoho nápadu, že. Ale dokážu si představit, že se to někomu může líbit :)
10.05.2006 22:43 K dílu: Iluze Hody
mimo mě
10.05.2006 22:43 K dílu: Nesplněný sen Hody
jo, ano.
10.05.2006 22:42 K dílu: Jaro Hody
vyblité - a to se počítá!
09.05.2006 15:14 K dílu: sladce Hody
bez účinu na mé struny
09.05.2006 15:13 K dílu: morning -five- Hody
budiž
09.05.2006 15:13 K dílu: morning -five- Hody
budiž
09.05.2006 15:11 K dílu: Povídka měsíce Hody
Ahoj, rozhodně myslím, že tohle je dobrá iniciativa a bylo by škoda nechat ji plavat..
03.05.2006 21:44 K dílu: James Joyce - Odysseus (Interpretace a kritika díla) Hody
Nelíbí se mi ten úvodní citát.. podle mě je trochu mimo. Myslím, že autor a čtenář se na díle podílejí tak půl napůl, čili jakou máš lžíci, tolik si nabereš. Ale že bych se kdy cítil v područí a nástrojem.. Řekl bych spíš, že autorova interpretace je jen jednou z možných. ad zbytek, přečtu až přečtu Odyssea - je to natolik provařená knížka, že bych se musel vypořádat nejen s ní, ale také s diktátem "oficiálních" interpretací.
03.05.2006 21:44 K dílu: James Joyce - Odysseus (Interpretace a kritika díla) Hody
Nelíbí se mi ten úvodní citát.. podle mě je trochu mimo. Myslím, že autor a čtenář se na díle podílejí tak půl napůl, čili jakou máš lžíci, tolik si nabereš. Ale že bych se kdy cítil v područí a nástrojem.. Řekl bych spíš, že autorova interpretace je jen jednou z možných. ad zbytek, přečtu až přečtu Odyssea - je to natolik provařená knížka, že bych se musel vypořádat nejen s ní, ale také s diktátem "oficiálních" interpretací.
28.03.2004 00:00 K dílu: Jsi beran Hody
Bájo, StvN, báječný Zapamatuju si: Kdyby pořád neuhýbala pohledem, věděla by všechno a Slunce musí každý den začít znovu!!! To jsi vážně vymyslel? ***T
19.11.2003 00:00 K dílu: Hody
Zajímalo by mne, jak jsi to psal? Ten proces tvorby by mne hodně zajímal. Je to promyšlený? Má každá věta svůj význam? Je to vše jedna velká metafora? Konstrukt dlouhého přemýšlení? Nebo "jen" čistý výplod automatického psaní? Mám z toho divný pocit. Má to nějakou hloubku? Jednotící myšlenku? Četl jsem ten tvůj příklad s vázou a zdál se mi podnětný. Slepuješ střípky, básnický obraz za obrazem. Ale co byla ta původní váza? A co je ta nová? Chápej, vytvořit dobrou báseň znamená psát ji automaticky (teď se nedívej na mou vlastní tvorbu- je už hodně stará) Jen když člověk píše automaticky může doopravdy vyjádřit přesně to, co si myslí v dokonalé úplnosti. Jinými slovy: Psát báseň je jako kreslit obraz jednotlivé tahy ať si vypadájí jak chtějí Vše závisí na konečném dojmu. Protože forma je svazující. Protože forma deformuje cestu umělcovy mšlenky z hlavy na papír. Nutně. A myšlenka tudíž nikdy nebude úplná. Vždy ji bude něco chybět a něco jiného naopak přebývat. A tvá báseň zdá se mi jako podivný hybryd mezi oběma přístupy automatickým a formálním. Rozhazuješ text do nesrozumitelných obrazců o nichž se podle mne domníváš, že působí "umělecky." Zamlžuješ obsah zvlaštní rytmikou jednotlivých částí a opakujících se tvarů, což, domnívám se, je jen na škodu. Nemohu si pomoc, ale vydím v tom jistou plánovanou automatiku verše, nucenou nesrozumitelnost, která čerpá z předpokladu, že tajemství působí přitažlivě a v mlze každý hledá i to, co v ní vůbec není. Na druhou stranu, používáš docela hezké obraty. Například: řidiči čekali na dvoře a plivali ke kanálu
21.11.2003 00:00 K dílu: Znásilnění VAMPÍREM Hody
PANE JO! NO teda Potěš Pánbů. Mám pocit, že jsem vlezl na seanci nějaký šílený sekty pseudokyberromantickejpolomagorů, který se předhánějí kdo toho ví víc o upírech. Nechci vám kazit srandu, ale ŽÁDNÝ UPÍŘI neexistujou! HaHaHaHaHa! Dám vám jednu radu: Vykašlete se na to dokud je čas. Tenhle únik od reality je naprosto nekonstruktivní a úplně ulítlej. Nikam vás nedovede. LARP je hezká věc ale proboha..nebuďte magoři...
28.03.2004 00:00 K dílu: Hody
Wow!*
04.11.2003 00:00 K dílu: V hlavní roli krev - Kill Bill Hody
Tak jo, tak jo, tedy dobře, půjdu na to- přesvědčili jste mne. Ale jestli vyhodím stovku, nechám si ji od vás proplatit v tipech na moje díla :-D
30.03.2004 00:00 K dílu: Alkohol Hody
Mě se líbí, je správně opilá. SKutečně- proč se všichni jen ohlížejí na rytmus a rýmy?? Tohle s nimi přece nemá nic společnýho :-) T*
28.03.2004 00:00 K dílu: Hody
No jo, to je dobrý, ale myslím, že by to pak nefungovalo. Kdyby člověk své vlastní sirky musel napřed nalákat a pak podvést. Určitě by se to mezi sirkama rychle rozneslo a žádná by se pak nechtěla nechat zapálit, protože by "vyhořela" Neřešme sirku, řešme člověka! Co se jeho /člověka/ týče, žije chtě nechtě v určitých mezích, v určité nedobrovolnosti, která se mu časem stává železnou košilím, teda zvykem. Svoboda prostě /Krucinál- to mě štve/ není. Vezmi si existencialisty. Třeba i taková láska je špatná, protože je to přítěž, zkrátka brání osobní svobodě. Vůbec společnost brání osobní svobodě. Za příslušnost v ní platíme daň konvencím, konformitě.. Má to, jak říkáš své "ale" Není to vůbec dobrovolný svazek, protože nemá alternativu. Vem si, jak by člověk dopadl, kdyby se řídil jen tím co je hluboko uvnitř. Tedy pudem..no?
28.03.2004 00:00 K dílu: Hody
Aj! To néééé! Prosím Tě, v žádným případě jsi mi nešlápla na nohu a už rozhodně si nemyslim, že jsi břídil!!!! Naopak! To zase vypadá obráceně, že si to myslíš o mě, když mi to takhle píšeš, takže toho raději nechme. Líbí se mi, to s tím vyhořením. "Prostě jen vyhořet" Mylsíš tedy, že ta sirka sloužila cizím záměrům? To ano, jako každý nástroj. Pravda, že ji však člověk stvořil a jako takový má na ni právo. Mylsíš, že ne? Avšak: Myslíš, že potencionální Bůh má právo na lidské životy Matka s otcem na život dítěte? Zajímavá otázka, co říkáš? P.S: A nezlob se. :)
28.03.2004 00:00 K dílu: Hody
Fajn, dobrý...snad nepůsobím jako nabubřelej kritikant (chm..replikant:) Dokážu, vysvětluj! Taky netrvdím, že je to úžasná báseň :-) Proč by chtěla sirka být zapálena? To já vím. Protože se tak naplní její existence, důvod, proč byla stvořena. I člověk chce (jednou) mít děti postarat se o ně a věnovat jim život..Kterej ho to v podstatě stojí. Podoba? Člověk přece není na jedno použití. Škrtnout a zahodit. Tak jsi to myslela?
28.03.2004 00:00 K dílu: Hody
Tak mne napadá: Proč vlastně chceš k tomuhle slyšet kritiku? A když už, tak myslím, že je to nevhodná personifikace, jinými slovy, co mají, doháje, ohořelé sirky za malé touhy? Možná jen jednu velikou, tj. být zapáleny (což se jim stává osudným) ale i tak myslím že je to přehnaná poetizace něčeho, co vlastně nic není. Jo, deštěm chodím rád a často, po cestách i necestách, ale sirky, to teda musím říct, nesbírám a nebavim se s nima. Kromě toho, když prší, sirky na zemi se dočista rozpustěj, ale to už je spíš takový rejpalství. Jestli to je vážně taková Báseň, jak tu povětšinou čtu v kritikách, osvětli mi prosím- myslím to naprosto upřímně- její přesnou pointu. Skutečně mně moc zajímá!
28.03.2004 00:00 K dílu: Hody
Dobrej nápad (ha--dvojsmysl:)
28.03.2004 00:00 K dílu: Hody
Tohle se mi líbí skutečně hodně. Je to náznak lehkej, jako když ta vážka ťukne křídly o hladinu. *
28.03.2004 00:00 K dílu: Hody
Fajn* Zaujalas mne:-)
05.11.2003 00:00 K dílu: Hody
Jo jo, hele, je to dobrý, Hauský, hauský, má to šmrnc. Jen snad jednu: "žízeň zháší" já vím že "proč ne?" ale přece jen na druhé přečtení mne to trklo. Jinak to má fajn tajemství mezi řádky. a MĚ se to LÍBÍ *T Jo a taky už umím serfovat po moři...hahaha:-D Měj se. H. sakra, ten tip tu nejde dát...když je to jako MIMO
28.03.2004 00:00 K dílu: No future! Hody
DOBRÝ, Kámo! A vy ostatní, co se vám to nelíbí: Tohle je totiž jenom půlka a kdyby jste to slyšeli v hudební verzi...
04.11.2003 00:00 K dílu: Báseň Hody
Vídíš, to máš pravdu...ale dalo by se to obhájit... Krajinou zimní noci běží sám a bez pomoci Širou plání brázdí stopy v patách má dva lidoopy Ze zad otrávený šíp V chudobinci svaté Máří bylo by mu jistě líp. :-)
25.06.2003 00:00 K dílu: Vánoce Hody
Začínám chápat tvůj pseudonym ... (slovo nick se mi příčí) P.S: Já ale nemám s Velikonocema nic společnýho..:-D
24.06.2003 00:00 K dílu: Vánoce Hody
Tedy...bezva čtení...ovšem..leží mi to na srdci..kroutí a převaluje se..nemohu se nezeptat: JE TO PRAVDA?????????????? ... ... No tak vidíš, jak jsou ti lidé neohleduplní. Ale já nechci, aby takovýhle věci byli pravda... .. Zcela okrajově ve stínu příběhu...Tip (rád je dávám:)
24.06.2003 00:00 K dílu: A něco končilo Hody
Je to DOOPRAVDY SUPER!!
21.11.2003 00:00 K dílu: Při příležitosti založení,,, Hody
Yeah! To si zalouží tip:-D
23.06.2003 00:00 K dílu: Masopust Hody
Super!*
23.06.2003 00:00 K dílu: Hody
Nemohu příliš hodnotit celý obsah, neboť jsem přečetl jen tuto část. Co se týče formy, tak hned z počátku líbilo se mne několik popisných obratů a obrazů, které se ovšem mnohdy zakládaly na nesmyslném jádru. Možná, že tomu tak není, ale já čtenář měl ten pocit. Rovněž některé větné konstrukce nedávají smysl sami o sobě..Například boj s drakem je zmatený a na několika místech není jasné, kdo koho sekl (jistě, že dobroduh draka- domýšlím) Dech se odrážel od stěn.. Psychologie postav, zřejmě v souladu s obecným pojetím žánru není propracovaná a zdá se mi i mnohdy nevěrohodná (Frederik- chvíli koktá, chvíli vede družinu do hor). Pochopitelně je to možné, ovšem dle mého názoru je třeba, aby autor v popisu dal najevo, že o tomto rozporu ví a odůvodnil ho. Taktéž mám pocit, že některé odbočky k příbuzným a podobně jsou příliš šroubované. Některé výrazné věci se opakují a to bije do očí: například "mlaskl" Na druhou stranu se mi líbil nápad (nevím, zda tvůj) s tím, že drakům škodí voda a i dítě zůstavší v jeskyni po drakovi, nezdá se mi jako špatný nápad. Ovšem přesto: proč proboha Phralix nevlétl zpět do jeskyně a uletěl raději deštěm pryč! To s tím větrem přeci není pádný důvod.
30.03.2004 00:00 K dílu: Pro piloty Hody
Skoda těch divnejch znaků, jinak se mi to hodně libílo. t
03.11.2003 00:00 K dílu: Láska zralé ženy Hody
Hahahahaha. Na téhle povídce je nejlepší to všechno, co k ní bylo napsáno! Vážně bezvadný. Super! Pobouření mladých literátů nad oplzlým textem nějakého úchyláka Adonise, jehož nick je tak dlouhý, jak...StvN to vystihl lépe. No zkrátka a jednoduše, VŠECHNY VÁS ZDRAVÍM, lidi. Mám vás rád. Jen se na to koukněte z dálky, no nejsme my legrační :-D
09.08.2004 00:00 K dílu: Žena Hody
Líbí se mi velké O, kterým to celé začíná.
21.11.2003 00:00 K dílu: Neznámá Hody
To je HUMUS- bejt učitel. Ale ta povídka je dobrá. Jen poslední odstaveček se mi nelíbí. Je takovej, mám pocit, moc násilnej. I když, na druhou stranu, nenapadá mne jak to zakončit jinak. Stejně tak u mé poznámky nevidím jinou možnost, než: *T
07.03.2002 00:00 K dílu: O jejích očích Hody
je to dobrý.....básnici hold city žijí........
31.03.2003 00:00 K dílu: Zásnuby Hody
Ach jo, zřejmě jsem zůstal nepochopen :-(
31.03.2003 00:00 K dílu: Pláž(š) Hody
Jo, jsem utopen. Tahle věc se mi zatím líbí úplně nej, nej, nejvíc. Snad proto, že v ní není smutek, hořkost, ani splín. Snad proto, že má skvělý závěr. Snad proto, že....že se mi prostě moc líbí Takže *! Tip, (nebo jak se to tu píše:)
31.03.2003 00:00 K dílu: Evoluce Hody
Jo jasně, znásilnění je dokonce trestný:-) Ale přece jen.. Nadruhou stranu to nutí člověka číst dvakrát. Možná je to záměr. I když v poezii moc záměru vždycky škodí. Tak nevim..
31.03.2003 00:00 K dílu: Evoluce Hody
Mám moc rád metafory. A tohle je jedna velká. Až utopí nás vrásky- to se mi líbí. Na druhou stranu forma je taková..ééééé...těžko mi do ní proniknout. Ovšem na, tumáš Tip*
31.03.2003 00:00 K dílu: Ovečka Hody
StvN: Myslím, že forma je tu hlavní. Jak to řekla spící kráska, realita kontrastuje s idilkou. Verše jsou nevydařený, vím to.
31.03.2003 00:00 K dílu: Hody
Jo jo, Čekanko, chceš se hádat co? Ale to se načekáš. Já ti teď totiž řeknu, že v právu je vždycky muž. Tak! A o tom už prostě nebudeme diskutovat... :-))))))))) ... .. .
31.03.2003 00:00 K dílu: Hody
No to jo. Hlavně s muži...
31.03.2003 00:00 K dílu: Hody
Cha, cha! Plameny nešvárů unikají vždy ze skulin nedorozumnění, že je to tak? Kdyby se ale lidi, (přesněji muži) nehádali, nikam bychom se nedostali. Ještě, ale že vás tu máme na usmiřování:-)
31.03.2003 00:00 K dílu: Hody
A hele: další z tisíce písmáckých debat o smyslu vážné kritiky. Nu, co k tomu říci. Jsme snad děti klasicismu, abychom vepisovali do šablon tuctové žvásty? Jsme snad děti postmoderny, abychom za každou cenu hledali nový originál? Báseň má být harmonická, ale čí duše taková je? Kdo určí, které dílo je dobré a které ne. Criticator? Já snad? Ne! Nidko! Kdo říká že Villon je největší básník? Kdo tohle může říci? Snad jen: Líbí se mi jeho básně! Podle mne jsou krásné. Mírou všech věcí je člověk- ale každý sám. Napsat: "namet ohrany, obrazy omsele." No promiňte prosím, ale to už je poněkud příliš:-) Co takhle: "mě se to zdá ohrané" Objektivní kritika neexistuje- básnění není exaktní věda! A tedy, spící krásko, stojíš o kritiky. Tady je ta moje: moc se mi to nelíbilo, nenalezl jsem hloubku, jež jsem z počátku hledal. Přesto přezevšechno: !* TIP, nebo spíše vzdorTIP! Za to že ses nedala. A ještě něco Jiříkovi. Nechci být agresivní, ale co jsi zač, abys mohl radit: "přečti si desítky klasiků a zkus to znova?" Tohle mne vážně dostalo. Kdyby autorka napsala: "Tohle je nejlepší báseň všech dob." Ale takhle :-/
31.03.2003 00:00 K dílu: Černý motýl (Black butterfly) Hody
JO JO JO!!! Tohle se musela psát jedna radost, co? Prostě to napálit - temno, krev, smrt..střeva na kůlech a tělo na rožni, jazyk přibit hřebem se cuká v křečích posmrtné nicoty, která pohltila vše okolo. Černé perutě zakryly měsíc a v temném zákoutí mé mysli se cosi mihlo. Cosi odporného... ... Uh eh. inspiroval jsi mne. Za to (nejen samozřejmě ) *Tip
31.03.2003 00:00 K dílu: Edgaru Allanovi Hody
Jo, Kubo. Je to každopádně dobrej nápad. Na *T
30.03.2003 00:00 K dílu: Hody
Super obraty. Většinou. Na začátku a urpostřed je ta báseň skvělá, prostě bezva! Ale poslední dvě dvojverší se mi zdaj kostrbatý. Takový nutný zakončení... Nepřipomíná ti to něco? Stejně Tip
31.03.2003 00:00 K dílu: Jenom se dotknout... Hody
Jo jo, to mám rád. Jednoduchý a dobrý, co více si může báseň přát. *T
31.03.2003 00:00 K dílu: Hvězda naděje Hody
Fajn Krele, těžko nedat tip, když ostatní jsou nadšení. Ale poslyš, napadla mne jedna věc. Psát věty které plynou, obraty jenž hladí...neznamená to kýč? Cítím v tom málo osobitosti, moc prvoplánu. Ten kýč, který se tváří jako umění. Probleskuje skulinami ve zdi zvukomalebných spojení. Vážně to tak cítíš? Tu hvězdu naděje? Víš, četl jsem tisíckrát to samé v drobných obněnách: Báseň se nerýmuje, ani obkročmo, ani volně, což čtenáře hned upozorňuje na dominantní roli obsahu. Rýmy jej opisují. Vzpomeň si na ženu za závojem. Vypadá krásná, tajemná. Ale co když odkryješ roušku. Ta krása byla jen v tajemství. Čtu tvoji báseň a hledám v ní. Pátrám se, slídím a znovu pročítam ten jemný vánek slov. Tuším, že za nimi něco bude. Ale je tomu skutečně tak? Co když v nich hledám jen sám sebe? Co když jsou jen pavučinou bez pavouka? No nic, jen názor...
04.11.2003 00:00 K dílu: Chemie Hody
Fuj! Nesnáším chemii. Nenávidím ji. Nenávidím. Šest dlouhých let...šest let..šest miliónů..hodiny...hodiny nad reakcema...hodiny nad názvoslovím....687 triviálních názvů- spočítáno přesně. Šílená diletantská chemikářka kterou nešťastná exploze během studií zbavila jakéhokoli lidství. Ne, promiň nemohu..Nemohu to ani dočíst...Chemie neexistuje. Spálili jsme učebnice!
22.11.2003 00:00 K dílu: Slzy nad hrobem Hody
No jo, Mylsím si, že tohle je o třídu lepší než Liegia, ačkoli si přesto nemyslím, že by to bylo skutečně dobrý. Líbí se mi to jazykově, ale hned druhý verš "skrývá taje touhyplné vášně" mi přijde trochu prvoplánový a navíc kostrbatý. Já osobně bych použil trochu gradace, anebo bych jediným trhnutím odkryl mlhu až na samém závěru. Na druhou stranu verše: "Kapkou krve uctím duši Tvou ...má poslední slova zakrývám pohledem do Tvých černých očí" se mi asi skutečně líbí, až na ony tři tečky. Tři tečky. To je jako hloupý pokus o náznak nedořečeného, což může působit skvěle, ale ne pomocí tak primitivního způsobu. Rozumíš? Představ si ženu. Kráčí mezi stíny a paprsky světla, které jí střídavě skrývají a odkrývají. Přes tvář má závoj. Nevidíš z ní skoro nic a přesto si myslíš, přesto víš, že je naprosto krásná a přitahuje tě tak silně, že se za ní vrháš a chceš odkrýt její tajemství. Ale když nakonec strhneš závoj, zjistíš že veškerá její krása pominula, že si zničil její taj a její půvab. Když tedy dáš na závěr své básně větu: Navštívím Tě zase s další nocí (mimochodem bez toho "zase" by to působilo mnohem lépe), tajemství splaskne, obsah se stává banální, jediněčnost okamžiku je tatam... Jak ale říkáš a já s tebou souhlasím, má kritika je skutečně subjektivní. Mimochodem, na oplátku bych stál také o tvůj názor na mé básně a povídky. každá je jiná. Temné jsou tam taky, mohu-li však doporučit, zkus hodný pes neštěká. To je vše. Díky za tvůj zájem o můj názor. :-)
24.04.2003 00:00 K dílu: První setkání s M.M. v kavárně Slavia, 1981 Hody
Navlékneme korálky obnažené morálky... To je dost dobrý :-)
24.01.2003 00:00 K dílu: poezie Hody
No jasně, narážím v úvodu na všechny romantický básníky. Co se týče prostoru, nevim tak docela, jak jsi to myslel. Jako že to moc skáče?...no...to asi jo, ale proč ne. Když to tancuje pořád kolem jedný flašky...(ale díky:)
24.01.2003 00:00 K dílu: poezie Hody
Pro obhajobu: jednoduché a bezprostřední rýmy jsou zde naprosto záměrně- souvisejí s obsahem. Je to přímo do očí bijící- ta jejich nenápaditost, jistě, tak to táké mělo být. Je to polopatická báseň o vžíté poetice v kontrastu s poetikou dneška. A kontrasty jsou jednoduché. Chápete??? :-)
20.01.2003 00:00 K dílu: Já, bůh II Hody
Ty vole (promiň ujelo mi to) Je to naprosto, naprosto, naprosto.(to už by snad stačilo) skvělé. *TTT
22.01.2003 00:00 K dílu: bolest Hody
óóóóóó! *T
19.01.2003 00:00 K dílu: dospělost Hody
Pro obhajobu: neni tam obraz bez rámu, ale rám bez obrazu..jinak děkuju:-)
18.01.2003 00:00 K dílu: Mormon Hody
Já nic takovýho nezažil- jen fantazie zase zabloudila. Každopádně díky za reakce :-)
21.01.2003 00:00 K dílu: Balónky Hody
*Tip. je to gut.Mylsels to upřímně? Ne? Neva..psát jen z vlastní zkušenosti by byla otrava co.
24.04.2003 00:00 K dílu: Hody
Hezký, dobrý obraty .. na *T
21.01.2003 00:00 K dílu: Já, bůh Hody
To jsem to dopracoval, pomyslel si bůh a olízl hliníkovou lžíci se zbytky bramborové polívky - na ni zuby nepotřeboval:-) Co vytknout? *T
20.01.2003 00:00 K dílu: Kouř Hody
Nene..Já děkuji :-)
Nahoru