25.07.2007 17:16 K dílu: stojim tu... čtyřicet
Zkusím taky své vysvětlení. Především je poezie sdělení, ne prostě jen informace, komplexní sdělení určitého obsahu, významově neohraničených metafor a metonymií, rytmu a melodie. Všechny tyto prvky mají jistý směr a harmonickou stavbu. To tvoje dílko jsou prostě jen pokroucená prázdná slova na stokrát ohrkané téma. Ne že by taková témata byla zakázaná, ale jsou prostorem pro skutečné básnické génie - jen ti je to totiž ještě dokážou napsat nově. Pokud jde o angličtinu, zní ti to v ní lépe, protože na naučený jazyk není člověk tak citlivý jako na jazyk mateřský. Nebo jsi snad původně Angličan?
24.07.2007 00:53 K dílu: Doba čtyřicet
Konec je rozpačitý, ve třech verších vlastně už jen jedno a to to samé. A před tím opět agitace k duševně zdravějšímu způsobu života. to nemám rád.
24.07.2007 00:50 K dílu: Umelý Svet čtyřicet
tvá báseň kodrcá od rýmu k rýmu
24.07.2007 00:49 K dílu: Může se jet čtyřicet
Vlastně jenom agitka. Dejte se k nám!
24.07.2007 00:46 K dílu: KUBO čtyřicet
Zlé to není, ale proč tak často cpeš přívlastek za jméno, když není vůbec třeba? Vůbec slovosled je občas až moc schválně "básnický".
24.07.2007 00:42 K dílu: Buřinka čtyřicet
Vidělas někdy vybledlou buřinku? A o co vůbec v té básni jde? Fuj, ty kudlanko!
24.07.2007 00:40 K dílu: Nenávraty čtyřicet
O ničem. Negace pro negaci. Škoda! Jakousi slabou jiskřičku v tom vidím. Ale nepiš na efekt.
24.07.2007 00:37 K dílu: nezmyselný smútok čtyřicet
Nešil! Svět je fajn. To jenom tebe nenapadá nic pěkného, o čem by se dalo psát.
24.07.2007 00:35 K dílu: Prečo mesiac býva oranžový čtyřicet
To "čakám" ti má šeptat v srdci, ale když ho napíšeš, je to jako seznamovací inzerát. Bix má pravdu. Jinak to není tak úplně zlé.
24.07.2007 00:34 K dílu: Prečo mesiac býva oranžový čtyřicet
To "čakám" ti má šeptat v srdci, ale když ho napíšeš, je to jako seznamovací inzerát. Bix má pravdu. Jinak to není tak úplně zlé.
24.07.2007 00:31 K dílu: stojim tu... čtyřicet
Prázdná sláma. Kecy, ne poezie
24.07.2007 00:28 K dílu: nič čtyřicet
Je to dobré. Nedopovězené. Člověk to přečte a ještě to v něm zní.
24.07.2007 00:28 K dílu: Analógia čtyřicet
Víš, mám pocit, jako bys chtěl do něčeho (do někoho) pořádně kopnout. Ale namísto toho jen chodíš dokola...
24.07.2007 00:24 K dílu: nič čtyřicet
Je to dobré. Nedopovězené. Člověk to přečte a ještě to v něm zní.
24.07.2007 00:21 K dílu: Cesta pryč čtyřicet
Pobavil mě verš: Cesta dál je tmavá avšak cesta zpátky není. Takže ta zpátky je světlá! Konešně nějaký optimista. Jinak je to ale dost sračka. Promiň
24.07.2007 00:18 K dílu: pokoj čtyřicet
Nelituj , neslintej si na bradu. To co považuješ za upřímnost, je jen sentiment, zbytnělé"bože jak já mám rád lidi"
24.07.2007 00:15 K dílu: Děti čtyřicet
drsné? ne, jen trochu frustrované. Ale zbytečné
24.07.2007 00:13 K dílu: Pro Tebe čtyřicet
Proboha, nepiš, nepiš, přispěješ k lepšímu světu...
24.07.2007 00:11 K dílu: I po smrti stále sama čtyřicet
To teda bylo drama málem jsem zatřepal bačkorama
24.07.2007 00:09 K dílu: Láska čtyřicet
Kecááááááááš
24.07.2007 00:08 K dílu: Láska bolí čtyřicet
Ty jedna kudlanko žravá!!!!
24.07.2007 00:07 K dílu: Moře čtyřicet
No toto. Nejsi právě humanistka. A básnířka už vůbec ne.
24.07.2007 00:04 K dílu: Noc na pláži čtyřicet
To je děs...
24.07.2007 00:03 K dílu: Vzpomínka čtyřicet
Auuuuuuuuuu
24.07.2007 00:02 K dílu: Já věřím čtyřicet
Proboha, veverčo, radši už nepiš, je tolik jiných zaměstnání, ve kterých se ti povede líp!
24.07.2007 00:00 K dílu: Analógia čtyřicet
Není to moc upovídané? Mám pocit , jako by to napsal jen z těch, o kterých mluvíš. Nemá to koule.
23.07.2007 23:56 K dílu: S tebou čtyřicet
Ale, kuš! to si piš do deníčku a nevydávej to za báseň
23.07.2007 23:53 K dílu: Alica čtyřicet
Hliadkujuci yeti - dobre. Príšera v budke - dobre, štěbotajúca Alica - na blití. Závěr básně - průser.
23.07.2007 23:47 K dílu: Jste šťastní? čtyřicet
Ble, ble, ble. A vůbec nezáleží na tom kolik do totho nandáš zámlk, či jak věty nasekáš na řezanku, anebo je pokroutíš. Nudíš se? Kup si medvídka mývala!
23.07.2007 23:43 K dílu: Mrtvá sezóna /preludium/ čtyřicet
Tady už vidím poezii. Uber trošku na hlučnosti (viz James Juyce), ztíš se a zaměř se víc na svět kolem sebe než na sebe. Pak to může být dobrý.
23.07.2007 23:36 K dílu: Bolest čtyřicet
Sebelítostivá sračka, pardon. "Existuje pro nám už jen tma" - to si nemůžeš po sobě přečíst? V této básni není nic než prázdná abstraktní slova - chybí konkreétnost, chybí život, chybí svět. Škemráš o pohlazení? To je básnika nehodno.
23.07.2007 23:32 K dílu: mlčící zpívající čtyřicet
To je asi hodně tvrdý delýrium, co? Příliš sršíš slova - dost často z nich nbývá víc než bláto. Potlačuj v sobě choutky být moc chytrý a apartní, prospěje to obraznosti. Pěkný verš:na kolejích na klenbách. Zbytek bych asi šktnul, nebo aspoň hodně silně proškrtal
23.07.2007 23:25 K dílu: Strom čtyřicet
Pokud nejsi právě kat, jakou jinou hlavu bys mohla zvedat než svou? Duší - buší je po stránce zvukové průser. Věřím v tvé rozněžnění stromem - ale tvá slova nejsou správná, je v nich málo odevzdání.
23.07.2007 23:19 K dílu: Povídání o řece čtyřicet
Místy přeházená a toporná (samoúčelně) syntax. Vášeň která se rodí z milování? Špatně, milování se má rodit z vášně. Spousta klišé, keců a vyslovených blbostí. Srdce se mi trošičku zachvělo jedině u veršů: Pak jednoho rána na tebe pohlédne ze zrcadla hladiny tvůj syn. Jinak jsem zůstal absolutně studený
18.06.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
Borisi, svými permutacemi vůbec nic nedokazuješ! I ta báseň, kterou ty považuješ za nesrozumitelnou, je básní. Nesmyslné jsou teprve tvé zmršeniny.
18.06.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
Já nechápu, jak ti do tvé koncepce poezie může zapadat Eliot? Vždyť to je přímo prototyp "nesrozumitelného" temného básníka! S potěšením u tebe kvituji ústup od populisticky prostého tónu předchozí stati. Tebou neupravené originály lze opět snadno poznat v obou případech: jsou to verze 5 a 3. pořád nechápu, co tímto žonglováním chceš vlastně dokázat? S úctou Čtyřicet alias Vyjan.
28.04.2003 00:00 K dílu: desatero čtyřicet
hermit bítničí či byt ničí? Můžem se taky bít ničím, ničit bitím, pitím či beatím? s pozdravem - odstřelený čtyřnásobný desaterák (XL) *
05.05.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
dnes už mám dost... Ale ještě se vrátím.
05.05.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
jako haiku se mi nelíbí. příliš lajt. Pardon.
05.05.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
ještě se vrátím
05.05.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
pro radost, proč ne?
05.05.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
--
05.05.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
tak trochu póza, ne? rytmus, slovník - moc dobré.
05.05.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
ten závěr je mi povědomý. to jsem už někde četl...
05.05.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
pěkné
05.05.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
tady budu opatrný. ještě se vrátím.
05.05.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
Tohle se mi líbí. tady dám svůj první tip.
05.05.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
ale ano, proč ne?
05.05.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
rým je pěkný. jen tak pro radost - proč ne?:o)
05.05.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
Je to tam, ale zahusti!!!!!!
05.05.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
překvapivé.
05.05.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
první verš - moc dobrý!
05.05.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
Ne, ta lehkost, ta je pro mne nesnesitelná...
05.05.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
Rým tvé básni neposloužil. Spoutal ji, zploštil. Ty tři předtím byli lepší.
05.05.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
jo.
05.05.2003 00:00 K dílu: čtyřicet
Hmmm?....?!!... Proč nestojíš o hlubší kritiku? Na rozdíl od spousty jiných, do tvých básní se dá ponořit. Aspoň v těchto dvou prvních případech... Plavu dál.
14.11.2002 00:00 K dílu: čtyřicet
Co je to platný, Blatný je Blatný. A Míwa Míwa též někdy bývá... Líbí se mi to moc. A nemám co dodat. Tip
05.11.2002 00:00 K dílu: čtyřicet jedna čtyřicet
Seregil, Shammann: Vážím si, pánové, každého hlasu, kritického i pochvalného, Seregilova i Shammannova. Ty kvality ale z mého hlediska zase tak moc vysoké nejsou. Snad se shodneme prostě na tom, že je to literatura a ne slovní průjem. O to mi šlo...
05.11.2002 00:00 K dílu: čtyřicet
Na rovinu, jo? Nedovedu si k tomu představit hudbu, nesedí mi to do rytmů. Jak se zpívají závorky? Nelíbí se mi tam škatule. Ale já nevím proč... Takže to není žádná vážná kritika...
13.06.2003 00:00 K dílu: čtyřicet čtyřicet
Erwin2: Neříkám, že Dada nebylo mezi sudičkami této sbírky. Ale své sperma v ní nemá. Moderní báseň.
31.10.2002 00:00 K dílu: třicet osm čtyřicet
Nuitík: A jestlipak víš, kdo to je? To je arabská podoba jména krále Šalamouna, syna Davidova.
29.10.2002 00:00 K dílu: třicet osm čtyřicet
Nuitík: Děkuji za upozornění. Tvoje transkripce toho jména se mi líbí víc. Já holt tu svoji mám z německého textu. Daud - to je to správné! :)
18.10.2002 00:00 K dílu: třicet šest čtyřicet
Míwa: Miluji metodu koláže: Duna, Mallarmé, Child in Time, Pudr a benzín, vše se dá rozstříhat a slepit. kalais: Film Péče jsem neviděl...
18.10.2002 00:00 K dílu: čtyřicet
To není tvůj styl. Tip. (Počkám si, jak to půjde dál.)
23.09.2002 00:00 K dílu: třicet tři čtyřicet
já zapomněl na avíza
23.09.2002 00:00 K dílu: třicet tři čtyřicet
hermit: vyháním ze svých básní čas. jaké pak stárnutí či mládnutí? Vše je současně. Climaster: Sterilní? doufám, že ne. Ta báseň je součást většího celku. Všechny části nemohou být stejně vypjaté. Byla by to křeč. Ale samozřejmě se můžu i plést... Já někdy mám ty klidnější věci i raději... Ale pro mě je za tou básni něco jiného než pro tebe. Obojí stejně platné. Všem vám děkuji! :)
20.09.2002 00:00 K dílu: třicet dva čtyřicet
Rain_dog: Já ne. To jenom subjekt této básně byl aspoň potkán. Já je někdo jiný.
18.09.2002 00:00 K dílu: třicet čtyřicet
Děkuji vám všem. Dlouho jsem tady nebyl, nebyl jsem schopen vypotit jediný verš. Tento projekt ale dokončím. Už jen deset!
18.09.2002 00:00 K dílu: Manifestace tragiky čtyřicet
Ano, manifest. To jsem od tebe nečekal. Každý si někdy potřebujeme vyzkoušet cizí klobouk. Komentovat to nebudu. Je to úlet :)
28.04.2003 00:00 K dílu: K sobě... čtyřicet
Umíš psát i líp, Printe. Kritiku nepodávám. Stejně o ni nestojíš. Proč se namáhat?
28.08.2002 00:00 K dílu: dvacet devět čtyřicet
hermit: já jsem to chtěl původně napsat do úvodní poznámky, ale pak jsem zapomněl. Ten první (a předposlední) verš je vlastně citát z jedné básně od Saint-John Perse. Ten druhý (a poslední verš) mi zazněl jako jeho ozvěna a tato vyvolala sesutí celé té básně... Jen tak mimochodem - toho Perse překládal Jiří Kolář.
30.08.2002 00:00 K dílu: čtyřicet
Já jsem se neusmíval. Ta báseň je v podstatě děsivě perverzní. To, co tady někteří praktikují nevědomky a někteří dokonce programově (přesvědčeni o své hypersenzitivnosti), ona prezentuje v cynické, odporné nahotě. To není milé dílko. To není milé dílko, je to zrůda. Ale to báseň to je. To jistě.
28.08.2002 00:00 K dílu: čtyřicet
Mrazí mě...
23.09.2002 00:00 K dílu: čtyřicet
Začátek mě popudil, prostředek nadchl, konec uspokojil. Jeden nasycený tYp.
24.07.2002 00:00 K dílu: Příslušník ČD, co trochu kulhá čtyřicet
Ještě by to chtělo trochu herbicidu na vyhubení sentimentu, pak by z toho něco mohlo být. Konec bych z této básně vyhnal svinským krokem. Jinak dobré.
24.07.2002 00:00 K dílu: čtyřicet
Lyriku, k této básni už ani slovo navíc. To se raději na té osice oběsit... U tebe je tohle dost překvapivá poloha. Tip dám už teď, ale ještě si to musím nechat projít básnickým trávicím traktem.
18.06.2002 00:00 K dílu: čtyřicet
Pokud jde o milostnou báseň, pak mi tam ten stalin dokonale nesedí. Ale jsem spíš zmaten než pohoršen. MIMO.
18.06.2002 00:00 K dílu: babička svízel čtyřicet
Pája: To nezpochybňuji. :)
18.06.2002 00:00 K dílu: babička svízel čtyřicet
Nemá být v poslední sloce "přivážou"? Já nevím, má to všechny předpoklady, aby se mi to líbilo, přece nejsem spokojený... Ještě budu přemýšlet.
18.06.2002 00:00 K dílu: čtyřicet
Hodně souhlasím s hermitem, jde opravdu o vážné téma, jde opravdu o troušení mouder. Na druhé straně si ale kalais uvědomuje, jak jí tato vážnost skřípe v soukolí básně, a tak se snaží odlehčit ji ironií, shodit ji (už tím, že je tato báseň mezi "blbůstkami", ale i dalšími způsoby, třeba kurzívami v závorkách). Výsledek je pro mě poněkud rozpačitý - mentorství je otupeno - ironie ale má ostří spíš příborového nože než břitvy. Máš pravdu, kalais, jistěže není vyřčeno vše (to by ani nebylo žádoucí), ale cítím to tak, že mohlo být řečeno (ne vysvětleno) víc. Jako bych cítil strach před dalším krokem z nezpevněnému okraji propasti... V básni jsou tři krásné obrazy!!!
17.06.2002 00:00 K dílu: dvacet čtyři čtyřicet
kirkov: souhlasím, že je to omšelé, nudné, fádní. Ale pičovina ne, na to jsou tu jiní specialisté.
17.06.2002 00:00 K dílu: dvacet čtyři čtyřicet
hermit: Ano, je to vlastně pořád jedno a totéž. Jako by se to propadalo. Sám jsem tím překvapen a nevím, co z toho nakonec bude. :-)
17.06.2002 00:00 K dílu: camera obscura čtyřicet
Konečně jsi zase IN, ty bludný mimoni!!!. Potěšil jsi mě. Tohle není jen na výběr. TOHLE JE NA ZLATÝ VAVŘÍN! A dám to do žluté, ať nežeru... Tip. Opravdu moc pěkné, moc...
10.06.2002 00:00 K dílu: dvacet tři čtyřicet
Bogart: děkuji za kritiku. Mohla být hlubší. Ne žlutější.
10.06.2002 00:00 K dílu: tomáš blažek čtyřicet
Co už jsi tak dlouho MIMOň? :))
10.06.2002 00:00 K dílu: tomáš blažek čtyřicet
Poslední čtyři verše - perfektní!!!!! Tip To předtím: ?!?!?!...+++´´´´´´´atd.
17.06.2002 00:00 K dílu: čtyřicet
Zahusti!!! Ale voní to lákavě. :)
18.06.2002 00:00 K dílu: čtyřicet
Ne, to není popisování. To je příliš velká jasnost, ostrost, doslovnost. Tyto vlastnosti jsou podle mě příznačné a nezbytné pro logický výklad - ale poezii zabíjejí. Pro poezii je nejlepší živnou půdou nejasnost, temnost (ale pozor, ne zmatenost a absolutní chaos, musí v tom být něco krásného, něco hypnotizujícího) - ty totiž probouzí fantazii. Doslovnost a přesnost nacpou Pegasa (tím nemyslím mobil) do příliš úzké králikárny, ve které se ani nehne, ztuční a křídla mu zakrní. Ale já už zase agituji pro svůj způsob. Sorry. Nenech se ovlivnit.
17.06.2002 00:00 K dílu: čtyřicet
Líbíš se mi (nebo aspoň tvé psaní). Umíš vytvořit krásné obrazy. Ale snad na nich moc dlouho ulpíváš. Já vím, to je právě to, co mně většina zdejších vyčítá, že všechno tříštím na střepy, že u ničeho nespočinu, ale já holt jsem takový povětroň... nechci ti nijak vnucovat své způsoby, přesto jsem si řekl, že ti to napíšu. Nebudu rozebírat všechno, vezmu si jen ten začátek - jak bych s tím krásným obrazem pracoval já. Na stole mi vrněla/ lampa s oranžovými/ jehlicemi/ které propichovaly/ mé představy/ a chvílemi zoufale/ zhasínaly. Nejprve bych vyhodil "mi", protože básnický subjekt je přítomen už v "mé představy", není třeba to zdvojovat. A pokud bude lampa vrnět sama o sobě, bude tajemnější, lákavější. Pak je tam moc sloves - já bych se určitě jednoho až tří zbavil. Když to jde, vyhýbám se slovům jako "chvílemi, občas, asi" nebo je škrtám aspoň dodatečně. Prostě slovům, vytvářejícím jakýsi vedlejší šum. Hodně se dá vyjádřit pomocí předpon a přípon. Muselo to být na stole? Když zrušíme stůl, představ si to krásné elektrizující napětí!!!!!!!! Prosím tě, já tě nevyzývám ke změně této básně, rozhodně ne v duchu, jak jsem tady naznačil. Jen jsem se tak nad tou básní trochu zamyslel, a to rovnou do klávesnice. Přeju hodně dalších pěkných nápadů.
31.05.2002 00:00 K dílu: dvacet čtyřicet
Jen idiot se řeže z libosti. Normální člověk se řízne o střep, který vyrobil někdo druhý. Navíc - nemůžu přece spojovat něco, co ke mně přichází rozdělené. Pevně uspořádaná báseň? Ne, to je jako dobře zahrnutý masový hrob.
31.05.2002 00:00 K dílu: dvacet čtyřicet
Proč nespojuji? Protože by vznikl krásný, oblý, zářící kýč. Protože by ty střepy nemohly řezat. Proto...
03.06.2002 00:00 K dílu: Lásce té hraběcí čtyřicet
Líbí se mi to moc - ale jen po "životně věřit". Pak se s tím něco stane... Že by se tam ten Hrabě už objevil moc? Nebo se to tam tlačí moc na sílu? Já fakt nevím. Ale ten konec mi nesedí. Za tip to ale stojí.
30.05.2002 00:00 K dílu: čtyřicet
Nechodím sem teď často, ale rád. Mám své oblíbené "stromy" a "keře" na jejichž plodech si smlsnu. Nezralé a zelené už jen málo. Jsem postarší pán a musím si hlídat žaludek. :)))
30.05.2002 00:00 K dílu: čtyřicet
Je to pěkné, působivé, jen možná trochu přezdobené.
18.03.0002 00:00 K dílu: Diskuze klubu:KLUB ZA ZÁCHRANU RÝMŮ čtyřicet
Zřejmě máš na mysli rýmy, ne verše. Báseň psaná nerýmovaně a s nepravidelným (nikoli však zcela libovolným) rytmem je psána volným veršem, tedy je rozdělena na různě krátké řádky, jimž se říká verše. Jediným žánrem neveršované básně je báseň v próze, což je útvar v poezii poměrně řídký, neagresívní, nic neohrožující. Apropos - proč bojovat za něco, co není ohroženo?!
16.04.2002 00:00 K dílu: čtyřicet
spojením lyricky nereálný myslíš nemožný v oblasti lyriky, nebo nemožný svou lyričností?
16.04.2002 00:00 K dílu: čtyřicet
Souhlasím s tím, že se tu často tleská pouhému radikalismu, tedy odvážnosti (proklínání Boha patří k atributům "odvahy" a nekonformismu). Mnoho zdejších čtenářů hodnotí básníkovy pocity (popř. míru, do jaké se shodují s pocity jejich), nikoli umělecký výsledek. Pokud jde o užívání Boha v básních, to rozhodně nedělám, je to příliš intimní. Občas se mi tam objeví bůh, ale i při tom se vždycky červenám... :)
16.04.2002 00:00 K dílu: svatba čtyřicet
2.,3., a 4. verš mi tak trochu tvoří chuchvalec. Konec je moc pěkný. Tip
16.04.2002 00:00 K dílu: svatba čtyřicet
2.,3., a 4. verš mi tak trochu tvoří chuchvalec. Konec je moc pěkný. Tip
16.04.2002 00:00 K dílu: čtyřicet
Tohle neberu. Je v tom moc prózy. Nemám pocit, že jsem četl báseň. Jen si nablízku někdo postěžoval. (pouhá pravdivost je banální a poeticky bezcenná)
Nahoru