12.01.2016 22:16 | K dílu: Rozeklaným slovem | Oldrich |
Jojo. Čímdál víc se loučím s poezií jako možností mého sdělení světu. Baví mě uhrát si sám pro sebe - v hlavě nebo na kusu papíru - své malé hry podle vlastních předem daných pravidel. A ty hry mě baví vlastně samy o sobě, ačkoli nutno přiznat, že oproti deskovým hrám (v kterých si taktéž libuji) postrádají ty osobní poetické hry kouzlo něčí přítomnosti, tedy jakési svědka úspěšně odehrané partie. Takže mám ještě čas od času potřebu to vyvěsit, aniž bych měl potřebu něco někomu říkat... P.S. Abych si myslel, že můžu a mám komu co říkat, musel bych si ujasnit vlastní poetiku, svého abstraktního autor, neřkuli lyrický subjekt, a tím vším by se pravidla mých malých her stala nehratelně složitými. Bylo by třeba psát poezii jinak a to se mi nechce :-) |
||
04.11.2015 17:38 | K dílu: Havrani | Oldrich |
Já jen technicky (jinak, Goro, díky za koment) - těch třicet kilo je za tři roky podzim 1997 - podzim 2000. |
||
06.03.2015 22:57 | K dílu: Zima a bláto | Oldrich |
Možná jsi chtěl sdělit svou zkušenost... ale mě se to nijak netkne a nedotýká. Asi v tom shledávám málo universality. Asi v tom shledávám. Asi mi moje vlastní vidění připadá zábavnější než to tebou popsané. Nezávidím ti, jak to rád závidím svým oblíbeným autorům jejich svět. |
||
06.03.2015 22:53 | K dílu: Otázka osobní hygieny | Oldrich |
Není to úplně neumělé vyjádření. To spíš ty pocity, ten prožitek, co vyjadřuješ, je tak nějak plochý. Jak kdybys málo milovala. Jak kdyby tě život málo bolel... |
||
11.02.2014 21:01 | K dílu: Chlopeň | Oldrich |
Možná jsi úchylná, ale já při tom psaní taky myslel na sex. Respektive na to, že každá partnerská láska obsahuje jistou míru erotiky. i srdce chlopní mlaská... |
||
22.01.2014 10:35 | K dílu: Proč? | Oldrich |
Nemůžu se zbavit dojmu, že tvrdit, že poezie logiku nepotřebuje, je těžký alibismus. Nechce se mi přemýšlet, co budu dělat? A hele, napíšu nějakou poezii. |
||
20.01.2014 22:48 | K dílu: Proč? | Oldrich |
Bohužel ve zlatém výběru ty texty logiku mají. To je asi ten rozdíl. Tam by se většina písmáků mohla logice přiučit. Škoda, že tak nečiní. Škoda, no... |
||
20.01.2014 22:47 | K dílu: Proč? | Oldrich |
Bohužel ve zlatém výběru ty texty logiku mají. To je asi ten rozdíl. Tam by se většina písmáků mohla logice přiučit. Škoda, že tak nečiní. Škoda, no... |
||
20.01.2014 15:42 | K dílu: Neautorizovaný portrét světce | Oldrich |
Jo, jop. Věk na to nemám, to ne :-) A říct, že už jsem přece jen něco zažil, by možná znělo až směšně :-) Tak spíš jen člověk poskládal ze střípků svých zkušeností, nechal se inspirovat jinými (Třeba Život je sacra zajímavej - tu knížku můžu jen doporučit, Kámen a bolest...) a ještě malounko přitlačil na pilu :-) |
||
18.01.2014 22:39 | K dílu: Proč? | Oldrich |
Vlku, takhle ano. Pokud vycházím z existence strážných andělů jako z předpokladu, pak je tomu obrazu rozumět. Ale bohužel jsem nikde v tom kratičkém textu nenašel náznak, že zrovna takhle bych to měl číst. A to je možná můj problém. Dalo by se to číst až příliš mnoha způsoby. Který pro mě chtěl autor? Chtěl pro mě autor vůbec něco? |
||
18.01.2014 22:39 | K dílu: Proč? | Oldrich |
Vlku, takhle ano. Pokud vycházím z existence strážných andělů jako z předpokladu, pak je tomu obrazu rozumět. Ale bohužel jsem nikde v tom kratičkém textu nenašel náznak, že zrovna takhle bych to měl číst. A to je možná můj problém. Dalo by se to číst až příliš mnoha způsoby. Který pro mě chtěl autor? Chtěl pro mě autor vůbec něco? |
||
18.01.2014 22:33 | K dílu: ZVONY | Oldrich |
Budu rád, když budeš konkrétnější. Rád se něco přeučím! Snažím se nedělat věci, které sám kritizuji, ale samozřejmě můžu chybovat, že jo... |
||
18.01.2014 17:22 | K dílu: Proč? | Oldrich |
Poezie by ale (podle mě) neměla být omluvou pro polámanou logiku, ne? Ano, poezie se někdy nad logiku může povznést, ale aby vůbec k takovému povznesení mohlo dojít, musí v první řadě z logiky vycházet! |
||
18.01.2014 17:20 | K dílu: ZVONY | Oldrich |
Říkal jsem, že to bude taková trochu provokace ten rým. Prostě jsem chtěl upřednostnit onu atmosféru a snad i onen význam před rýmem. A navíc podle jen trochu benevolentnější normy (viz třeba Dalimír Stano - tady pro nickem dalimir) je to rým dostatečný :-)
Hezký večer. |
||
18.01.2014 09:56 | K dílu: ZVONY | Oldrich |
Možná je to vážně rytmičtější. Mrknu na to. Ten verš jsem převaloval, aby bylo co možná nejsrozumitelnější do metra se vlezoucí, možná ho ale opravdu přeházím. díky |
||
18.01.2014 08:46 | K dílu: ZVONY | Oldrich |
Laskavější k nováčkům. Asi bych věru rád. Jenže velice často je to promarněná energie. Většina nepotřebuje slyšet, co má špatně a člověk to klidně mohl balit do růžového papíru. Když píšu kometář, snažím se hleadt poezii. A pokud nenachazím, snažím se napsat proč. Vlastně tedy mluvím trochu tak, jak kdyby nebylo autora. Hmmm. Přemýšlím, jak to dělat jináč... díky za podnět. |
||
17.01.2014 22:41 | K dílu: Proč? | Oldrich |
Co znamená krev z tvého anděla? |
||
17.01.2014 22:38 | K dílu: Pravda | Oldrich |
Buď to myslíš vážně a pak se dívám asi jen udiveně a nechal bych si dokázat třeba existenci a jednoznačnost řešení Navier-Stokesových rovnic - když je ta věda tak mocná.
A nebo je to ironie, ale není k pochopení, že je to opravdu ironie... |
||
17.01.2014 22:36 | K dílu: uprostřed takového deště.... | Oldrich |
Nemám rozhodně nic, proti povídání o svých pocitech. Ovšem proč tuhle formu a proč to dávat k veřejnému čtení? |
||
17.01.2014 22:35 | K dílu: la solitaire | Oldrich |
Halloween - nebo snad myslíš kapelu? |
||
17.01.2014 22:33 | K dílu: Vlci | Oldrich |
Hmmm. In to the wild. Rozpor živočicha člověka, živočicha muže. Divokost v kancelářích. Značně aktuální téma. Pro mě jsi otevřel a zavřel. Ale nic navíc jsi už mi nepřidal. |
||
16.01.2014 11:26 | K dílu: štamgasti odleteli sto metrov cez park za hokejom a podnebím do teplejšej krčmy | Oldrich |
Nechávám v sobě odležet... |
||
16.01.2014 11:25 | K dílu: černobílá kočka | Oldrich |
Jejda, jejda, myšlenky nepochytiv, jen jsem se rozčílil nad tou dosti zvláštní interpunkcí pomocí kapitálek. Nerozumím. |
||
16.01.2014 11:22 | K dílu: zpátky | Oldrich |
Vzpomínky, sny, smutek, rány... V dosti klasickém až skoro ošoupaném kabátu. Skoro návod na klišé... |
||
16.01.2014 11:19 | K dílu: Starosti | Oldrich |
Hehe, autor stojí o hlubší kritiku, to by mě zajímalo, co si tou hlubší kritikou představuješ :-) A od koho asi...
Seš můj oblíbenej autor a tady nejinak.
Dávám tip, jako by to mohlo něco změnit. Hehe. |
||
06.01.2014 13:54 | K dílu: Liberský kostelík | Oldrich |
Milý Safiáne, díky za onen rozbor. Poztrácels rozum. Hmm. Ano, zapřemýšlím nad tím. Ovšem s tím jambickým metrem v tvé klasifikaci nemůžu tak úplně souhlasit.
On je totiž (a každý lichý verš) v poněkud komplikovanějším metrickém půdorysu
Xxx Xx Xxx Xx což by možná bylo lze klasifikovat jako Xxx Xx / Xxx Xx = 3jž/3jž |
||
05.01.2014 18:26 | K dílu: fontána | Oldrich |
Mám pocit jistého klišé a snad i vykrádání sama sebe (tónina mollová). Asi je těžké být sám seboudlouhá léta a jít stále kupředu... |
||
05.01.2014 18:13 | K dílu: Večer | Oldrich |
Sám víš, že to říkanka není. Ale také úplně nevím, kam zařadit tento způsob závažnosti. Mám ti chuť vyčíst některé věci technické vázaného. Ale na druhou stranu je to pro mě takhle na čtení prostě dobré. Koukám, žes ještě moc nevložil, ale jsem zvědav, co přijde...
*
(A mladík, že jo...) |
||
05.01.2014 18:10 | K dílu: x61x (Měním) | Oldrich |
Haiku jsou ošemetná.
Je to zenové aspoň trochu, ale zase ne příliš přírodní, že jo.
Ovšem proč rovnou podle škatulek. Hezky zachycená blesková myšlenka a o haiku se hádat nechci :-) |
||
04.01.2014 18:05 | K dílu: Tak domov | Oldrich |
Já osobně to považuji za poměrně zdařilý kousek. Budu toho ale nějak k hlubšímu posouzení potřebovat číst víc. Takže ještě uvidíme... |
||
03.01.2014 09:11 | K dílu: Balada s happy endem | Oldrich |
Jediné místo, kde lehce zajiskřila poezii je: a prsa dvě srdce. To je zajímavé a věřím, že by se odsud dala báseň napsat. To ostatní je mlácení, byť jistě spokojeně prožité, prázdné slámy... |
||
03.01.2014 09:09 | K dílu: Flákač | Oldrich |
Každý den zápasím, se svými démony. To je moc dobře. I další věci, které popisuješ, že děláš. Fandím ti v tom. Každý člověk by měl bojovat se svými démony a snad každý si nevidí do hlavy, natož do srdce. Potíž tohohle textu pak zřejmě spočívá v tom, že tak ,jak ty píšeš, to mají vlastně všichni. Všichni to znají a znají to vlastně i ve stejných formulacích, v jakých píšeš. Takže jsi vlastně jen málokomu mohla říct něco nového. Nebo nově. Nového může říct člověk málokdy, ale nově - to si myslím, že je podstatou poezii. Pojmenovat. Nalézt ta správná slova, která se v člověku usadí a pomůžou mu pochopit a pojmenovat něco, co sám neuměl... A tak no.
Hezký den |
||
03.01.2014 09:04 | K dílu: Pod snehom lienky | Oldrich |
Hodně lyrické. Což o to. Ovšem nedotýká se mě to dosti v realitě, neboť je to nějak až příliš lyrické. Neumím aplikovat ani do myšlenek, natož do skutků... |
||
02.01.2014 11:45 | K dílu: hodie et semper | Oldrich |
Poměrně zajímavý náboj i několik motivů. Ovšem vnímám jaksi neujasněna interpunkci a dalé tež jistou nevypsanost, či nevyčtěnost. Co je třeba prosímtě zvěsť? |
||
02.01.2014 11:25 | K dílu: Súboj | Oldrich |
Chmm, chmm. Potřeboval bych si toho přečíst víc a tím pádem asi přečtu. Nedokážu totiž říct, jestli je to dobré, nebo není a to nemám rád... |
||
02.01.2014 11:19 | K dílu: Na dně vlastních stropů | Oldrich |
Dobrá věc. Říká poměrně přímočaře, co říct chce. Ten smích misantropů mi připadá násilný. Jakože pro rým.
A pak asi: stejně JAK havěť. Pro ten jamb, že jo.
A snad ještě s tou krmí, postí hladověním, mám pocit, že ta věta není úplně správně česká, nebo aspoň správně očárkovaná, čárkuješ-li.
Ale ačkoli místy až příliš (ve smyslu bezúčelně) barevné, tak tady je ta bezúčelnost prostě estetická. A to je asi vpořádku, protože každá estetika je principiálně bezúčelná :-)
Za mě ale jednoznačně tip! |
||
16.12.2013 10:11 | K dílu: Železnice | Oldrich |
Jo, Trojak jeden :-) A díky i za ten komentář, Palo. Byla totiž tahle básnička tak trochu mou reakcí (jak moc podvědomou ještě nevím) na zdejší komentáře pod mými Záchvěvy, kde mi byla naopak vyčítána "tropologická chudost." Jsem rád, že napsal, že báseň není ani o bohatosti, ani o chudost, ale o tom, aby v něj bylo viac ako malo! |
||
15.12.2013 14:45 | K dílu: Úzkost hrála na varhany | Oldrich |
Daří se ti velmi dobře do popisu dostat skutečnosti ležící za zrakem. Někdy ovšem rým spíš než pro podpoření myšlenky, nebo pro samostatnou údernost trochu ředí myšlenku. |
||
15.12.2013 14:40 | K dílu: kuře tabasco | Oldrich |
Napsal jsem ten komentář asi k tomuto rozumění: Neumím stopovat tvoji logiku, z čehož lze usoudit na to, že ani podobní čtenáři nebudou schopni. Autor píše pro čtenáře (nebo aspoň publikuje pro čtenáře, když už píše pro sebe) a samozřejmě nemůže psát pro všechny čtenáře. Takže můj komentář můžeš brát tak, že tvoje báseň pro mého čtenáře prostě není. Pokud o mě jako čtenáře nestojíš, nic se pro tebe nemění. Samozřejmě. |
||
12.12.2013 22:14 | K dílu: muž pozemšťan | Oldrich |
Zasmál jsem se. Asi té všestranné naivitě. |
||
12.12.2013 18:00 | K dílu: delirium | Oldrich |
Čtení, které se mi hned na začátku chce odbít. Další, co plácá, co mu napadne a nazývá to imaginace, nebo inspirace. Jenže postupným čtení jsem stále více znepokojen. Čímdál víc mám pocit, že mě u toho čtení sleduješ. Že jsi před čtenářem. Kolikrát potkáš na webu takový text? Neříkám, že souhlasím s tím, cos tady předved. Nebo, že to považuji za dobré. Každopádně jdu číst ještě jednou a tvoji hru na sledování beru jako výzvu. |
||
12.12.2013 18:00 | K dílu: Vonný dech | Oldrich |
Romantické snad ano. Verše - přemýšlím. A poezie - za mě spíš ne. |
||
12.12.2013 17:59 | K dílu: s vozíkem na dary | Oldrich |
Postupy dobře zakomponované a dobře schované. Leč asi i trochu subtilní až slabé. |
||
12.12.2013 17:59 | K dílu: Kolotoč | Oldrich |
Trochu nezvyk vázaný verš a přece tolik ženský. Zajímavé, no. Ale asi by to chtělo ještě něco nastudovat a natrénovat... |
||
12.12.2013 17:59 | K dílu: kuře tabasco | Oldrich |
Milý Andrew, co s tím? Míchaná abstrakce s konkrétností skrze logiku, kterou neumím vystopovat. Záměr stojící mimo mou časovou přímku. |
||
12.12.2013 17:58 | K dílu: Přilétli... | Oldrich |
Rýmování, s kterým jsi ochotný se smířit, mě přesvědčilo, že mi nemáš co říct. |
||
12.12.2013 17:58 | K dílu: Můry | Oldrich |
Dramatická snaha o ozvláštění čehokoli. Asi nic není víc potřeba, než ozvláštnit obyčejnost. Ovšem zde v této tvé snaze vnímám velkou prvoplánovat. Neexistuje ani přesah z věty na větu, natož přes text. |
||
12.12.2013 17:58 | K dílu: Amnézie | Oldrich |
Naprosto jsem nepochopil, co jsi chtěl říct. |
||
12.12.2013 17:57 | K dílu: Parta do deště | Oldrich |
Přemýšlím nad uměleckým záměrem. Ale stále vidím jen dvanáctiletého kluka píšící "zajímavou" slohovku. |
||
12.12.2013 17:57 | K dílu: Hej Ženy | Oldrich |
Velmi řidká poezie v trochu kostrbatym textu. |
||
12.12.2013 17:57 | K dílu: Po krásné noci | Oldrich |
Snad by se to dalo použít do nějaké delší skladby jako vata... |
||
12.12.2013 17:56 | K dílu: Trojitý laudácio | Oldrich |
Místy zasvítí inteligentní moment. Nedokázal jsi mě ovšem přesvědčit o jakkékoli myšlence. Natož hloubce. |
||
12.12.2013 17:56 | K dílu: - | Oldrich |
Nemám rád takovéto texty. Tváří se, že ukazují spravedlivým prstíkem, a přitom dosti nepokrytě manipulují se čtenářem. Nespravedlivé zobecňování a směšování na základě podobnosti. |
||
12.12.2013 17:56 | K dílu: predchádzaný levicami | Oldrich |
Nic, čeho bych se dokázal zachytit. |
||
12.12.2013 17:55 | K dílu: Táta | Oldrich |
já cítím žihadlo stA vos? Nemá to být česky takhle? Jinak je mi líto, že lidé musí psát smutné texty... |
||
09.12.2013 14:13 | K dílu: Železnice | Oldrich |
Díky, Zboro, tohle už je pro mě stravitelné aspoň co do způsobu sdělení. Jenom na okraj s tím Skácelem. Samozřejmě nepopírám jeho existenci, ani vliv. Četl jsem od něj asi čtyři sbírky (a ne jednou - dříve mi dokonce vyčítali, že mé básně jsou jen nápodobou Skácela), ovšem po čase jsem začal jeho verše považovat za málo živelné (Rozhazoval své verše s pohrdáním jako kusy krvavého masa - tohle napsal Seifert o Holanovi a Skácel tak spíš tu studánku a něco malého a hezkého). Ale nevím, jestli by bylo na plodnou diskuzi, nejsem natolik zběhaný v teorii, abych dokázal opravdu seriózně zvážit přínos jistého básnického díla. Prostě jen od jisté doby Skácela nemusím. Dost o tom. K té druhé části. Ano, opravdu, takto pro mě srozumitelné. Jakkoli je to už zbytečné ve vztahu čtenář autor, asi bych přece jen zkusil nastínít místa, v nichž jsem o jistý přesah usiloval. "Slunce se svezlo k zrcátkům z bříšek slepých ryb" Dotek se sluncem a přece slepota - ryby jakožto dav táhnoucí po proudu - slepě, slunce (vyšší řád) se od nich pouze odráží. Znovu pak zpět touto slokou: Zábradlí, rámce - opět ono omezení vedoucí ke slepotě a pak ten odchlíplý plech - nahlednutí pod povrch do ústrojí - mozku, protože onen neklid už je v člověku a stejně ona ložiska. Tedy vnitřní neklid, revidování rámců vnitřního uspořádní a morálních omezení s ohledem na případnou možnou slepotu a davovost z toho plynoucí. Toto (poněkud křečovitě vyjádřeno) jest můj záměr v této sloce, pokus (Jakkoli nezdařený) o přesah. Stejným způsobem jsem pak pracoval i ve sloce poslední, kde zdají se mi ony vazby ještě poněkud zřejmější. První sloka je pak čistě pro obrazový rozjezd (kde si pro svou pointu vystačím s pouhým rýmem stěn/vykostěn) - a v druhé sloce - to tady musím zpětně uznat jsem onu zamýšlenou monotónnost časového opakování příliš zastřel. Rozhodně neříkám, že cokoli z mých záměru se vydařilo, jen co jsem zamýšlel a pokud mi třeba případně připíšeš v čem můj záměr selhal, budu Ti vděčný!
P.S. " Oldřichův dvůr
Mráz. Ve tmě ona k tobě si lehá. V podbříšku dopéká bílý chleba.
Noc. Cosi rychlého k sítům se slétlo. Zobáky. Cvakání. Drátěné světlo. (Trojak)"
Kterak je to tady s přesahem druhé sloky? Je jaký? A přesto je pro mě jedna z jeho nejsilnějších. Pouze intenzitou obrazu.
|
||
09.12.2013 08:24 | K dílu: Hlas | Oldrich |
Já ten hlas neznám a tak nějak nevím, o čem to je. Zřejmě píšeš jen pro toho, který hlas zná, že jo? |
||
09.12.2013 08:23 | K dílu: Raději jsem nespal | Oldrich |
Hmm... nože dočasnosti... |
||
09.12.2013 08:22 | K dílu: Vesmírná melodie | Oldrich |
Takový moc sladký. Takový, že mě rozčiluje jenom to číst. Natož, abych nad tím přemýšlel. Asi jsem holt starý cynik, nebo co... |
||
09.12.2013 08:20 | K dílu: Husitská rýmovačka | Oldrich |
Krásné! |
||
09.12.2013 08:20 | K dílu: DŽARDA A FAZOLE | Oldrich |
Pousmál jsem se. Ovšem hlouběji do mě to nešáhlo. Takže psychologické = povrchní. |
||
09.12.2013 08:18 | K dílu: Post e restante | Oldrich |
Docela slušně udělaná věc. Přes velmi soukromé téma dokážeš čtenáři dát i jeho prostor.
Ovšem asi bych byl ještě pro prohloubení některých jen lehce naťuknutých momentů. Příliš prostoru ti spolykal příběh básně. A snaha skončit začátkem a trochu jinak. |
||
09.12.2013 08:14 | K dílu: Čekání | Oldrich |
" vždyť stromy mají ústa v nohách vlastní rozklad je sytí i dnes "
Skvělé místo. Ostatek pak už pouze ostatkem. |
||
09.12.2013 08:12 | K dílu: Jsi pryč | Oldrich |
Konfesijní, příliš konfesijní. Co je mi po něčím pocitech. Chtěl bych, aby báseň uměla udělat moje pocity a tahle to neumí. (po)hádek - snad jako nápad, ale nikoliv tady a nikoliv takto |
||
09.12.2013 08:10 | K dílu: Kappa | Oldrich |
"Půjde z nich prach." Silný pevný bod a osa básně. Ale když tu báseň nechám kolem toho rotovat, tak se bourtí a odletují cucky... |
||
09.12.2013 08:08 | K dílu: Všechno je možný | Oldrich |
Jo, všechno je možný. Ovšem řady tvých obrazů (jakkoli působivých) pro mě postrádá větší míru vnitřní, nebo aspoň jazykové logiky. Autor smontoval zvnějšku a to je vše. |
||
09.12.2013 07:55 | K dílu: Železnice | Oldrich |
Dobře, rozumím tomu, co říkáš o epigonech obecně a ponechme stranou fakt, že Skácela neuznávám - natož kohokoli, kdo se ho snaží napodobit. Ovšem mi není tak úplně jasné, jak jsi došel k tomu, že nezbývá prostor na samotnou poezii. Pokud Trojak, ale klidně i Slíva (a já Ti můžu interně prozradit, že jsem se nechal v tomto konkrétním dosti ovlivnit i Jakubem Řehákem), pak ta nápodoba přece nemůžu být tak silná (To by bylo skoro jako říct, že Trojak je Slívovým epigonem).
Jsem si vědom toho, že často jsou mé texty formálními cvičeními (a komu jich není zapotřebí?) Ale zde konkrétně si myslím, že jsem rozehrál jisté momenty, které ťukají na ono "tajemství". Ale můžu se samozřejmě mýlit. Budu rád, když bude konkrétnější k této věci, neboť obecně jsi to řekl sice hezky, ale přece jen obecně. Ačkoli chápu, že je těžší argumentovat, že tam něco není, než že to tam je...
Díky |
||
04.12.2013 16:21 | K dílu: Srpen | Oldrich |
Není zač, rád mluvím do zdi... |
||
03.12.2013 08:31 | K dílu: Omyl, že | Oldrich |
No jo. S tou interpunkcí je to někdy těžké. Próza ještě jakžtaž, ale u poezie říct to svoje, to občas čárky nestačí a někdy nepomůže, ani štěpení do veršů.
Snad jen, že jistá kombinační složitost textu je přijemná, pokud se člověk chce zastavit. Pro autora vzhledem k předchozímu odstavci někdy přijemná méně.
Ale těch třicet jar (udáváš) zde promlouvá na mě až příliš stařešinsky. Skoro by se mi chtělo nevěřit... |
||
01.12.2013 21:09 | K dílu: Život je krásnej (a divnej) | Oldrich |
Nevyhnutelno - takový odporný špuntík na konec, není-liž pravda? |
||
01.12.2013 21:08 | K dílu: Prostupy | Oldrich |
Poznámku k: Rosteš mnou beru v potaz, nevím, jestli se to projeví v tomto konkrétním dílku, ale pokusím se o zobecnění pro další používání. Není nad (a ještě k tomu přemýšlející) zpětnou vazbu. |
||
01.12.2013 21:08 | K dílu: Lambda | Oldrich |
Až asi na synonymické drobnosti se mi moc pěkně pozdává! Taky bych tě zařadil do výběru. Jen drobně vyčistit. Tip dám. BASTA FIDLI a To máš, Bože, za to... (Akorát si teda ještě soukromně přemýšlím, proč ta lambda, jako sedí mi to k tomu a tak nějak ke všemu, ale nedokážu najít vědomé racionální propojení) |
||
01.12.2013 21:07 | K dílu: Adventní chuťovka | Oldrich |
Pousmál jsem se. Děti jsou úžasné. A jak dospívají, tak se kazí a jsou z nich nakonec jenom lidi, ale jako děti jsou úžasné... |
||
01.12.2013 21:07 | K dílu: Stezka z bublin | Oldrich |
Jen malinko víc konkrétních záchytných bodů. Jen malinko méně infinitezimální šířku červené niti... |
||
01.12.2013 21:06 | K dílu: myšlienka | Oldrich |
Člověk musí přistoupit na tvou melodie. Bez ní nelze číst. Člověk logicky nepojme. Osobitý projev, no. Čím víckrát jsem četl, tím více výhrad bylo mlčeno. Jo. |
||
01.12.2013 21:06 | K dílu: Všechno je možný | Oldrich |
Zaujal jsi mého čtenáře, ale ještě víc mého autora. Neboť můj autor ti chce v něčem trochu nevěřit. A proto se podívá ještě po jiných tvých, aby si udělal kompletní obrázek. |
||
01.12.2013 21:05 | K dílu: I. | Oldrich |
Vázané ano. Ale jaksi mi tam chybí nějaké lusknutí, nějaké zajiskření. Překvapení ve formulacích. Ostrost... |
||
01.12.2013 21:05 | K dílu: Čím som starší | Oldrich |
Mávam rukami. Výborně! Tady jsi měl skončit. Je tam řada naznačeného a nedořečeného, ale drží to pohromadě a vidím za tím člověka. Zbytek jakýsi pokus o využití předchozího. Ani ne doříkávání, jako spíš umělá konstrukce zajímavosti... Chmm. Opravdu ta první půlka. |
||
01.12.2013 21:05 | K dílu: prosba | Oldrich |
Myšlenkově dobré - opravdu podařená miniatura. Ovšem práce z textem a výsledný znakový tvar by si zasloužil poněkud víc zručnosti a invence (neubývá/rozednívá?). |
||
01.12.2013 21:04 | K dílu: Děvky a teplý sperma | Oldrich |
Není to dobré ani jako experiment... |
||
01.12.2013 21:04 | K dílu: Johann Sebastian Bach | Oldrich |
Zopakovat poslední verš v komentáři by byla asi nespravedlivé. Ale nedokázal jsi v tohle dílku překročit svůj stín, natož sebe. |
||
01.12.2013 21:03 | K dílu: Sestra | Oldrich |
Máš schopnost zaujmout textem i vyvolat přemýšlení. Ovšem tenhle text je udělán tak trochu chaoticky, ztrácím se v osloveních, osobách a nakonec nevím kdo je kdo a kdo komu... |
||
01.12.2013 21:03 | K dílu: Srpen | Oldrich |
"Je to právě autonomnost díla, jeho vymanění z konkrétních účelů a užitků i ze závislosti na zájmech konkrétní osobnosti, co umožňuje dílu včetně jednotícího principu jeho výstavby, aby zaujalo vyostřený vztah ke skutečnosti jako celku a stalo se nástrojem orientace člověka v univerzu." (Miroslav Červenka)
Tak mě zajímalo, jestli si autor (zeptej se ho prosímtě...) zkoušel představit, jak by ten nástroj mohl fungovat v případě tohoto dílka. |
||
25.11.2013 18:18 | K dílu: Urbanistický záměr vesnice | Oldrich |
Hmm. Má to jistý svébytný humor a při čtení se to nevzpěšuje, ani za oči, či uši netahá. Zajímavý pokus postavit báseň na jediné personifikaci. Zkouším-li se tu ale dobrat celkového logického modelu včetně detailů, těší mě, že nenarážím na žádné lapsy, ba naopak, vnímám, že s logikou si bylo vyhráno precizně (aspoň do té míry, do které umím číst). To je pro mě jako matematika (a následně v této oblasti počasté nespokojeného čtenáře) radost. Není to něco, co bych považoval za poezii, kdyby to nebylo explicitně nahoře napsáno. Je to na druhou stranu něco, co asi dokáže rozšířit můj způsob chápání poezie. | ||
24.11.2013 18:26 | K dílu: Záchvěvy | Oldrich |
A2a2a: Přemýšlím nad těmi nápaditĕjšími metaforami. Je pravda, že je také rád čtu. Ovšem pokud čtu snahu o ne na webu, pak většinou jsou to metafory spíše děravé. Nedopromyšlené. A to je něco, co mi vadí víc, než metafory civilní nebo často užívané. Budu rád, až se jednou k tem nápaditĕjším dopracuju. S průhledností bych to neviděl tak dramaticky, ačkoli o ta dořečenost ano. Každopádně díky za podněty. Nad prázdným městem se zamyslím. E.eucrow. atmosféra, atmosféra, těžko uchopitelné, no... ale pravda že... Cvrcko, to srovnání mě trochu překvapilo. Obě totiž vznikaly způsobem naprosto odlišným a až na chození tam a zpět tam paralelu nenacházím... | ||
21.11.2013 21:08 | K dílu: Džinové | Oldrich |
Abys tu svou rozpolcenou osobnost někdy složil :-) hehe. Máš vůbec přehled o tom, kolik máš nicků? |
||
21.11.2013 20:20 | K dílu: Hlodníček 1 | Oldrich |
Brakýř – čtenář pokleslé literatury - ujde Tapeta – nevidomá žena (tápeta, by bylo asi stravitelnější, ale tohle je vtipné) Tapír – opakovaný vtip Tlučhuba – násilník - ok Vřeteno – silný záchvat vzteku japonského císaře - ujde Víc se mi rozebírat nechce. Měl bych pocit, že dělám práci za autora, neboť autor musí být svůj prvotní korektor... | ||
21.11.2013 19:46 | K dílu: Poezima | Oldrich |
Jsem rád, že to bereš sportovně. První komentář tak spíš nastřeluju, nechce se mi psát nic závažného, protože mám zkušenost, že většina lidí stejně nechce diskutovat jsouc o své pravdě přesvědčena. Rád se s tebou potkám pod jinou básní a klidně se i o způsobu pojetí poezie a textu obecně rád pobavím. Rozhodně si totiž nemyslím, že vidím správně a o své matematické deformaci vím. Štve mě to, ale učím se s tím žít.
Hezký den. |
||
21.11.2013 19:27 | K dílu: nikdy není pozdě na nový začátek | Oldrich |
z mrtvého bodu jde jít klidně dál. Nesouhlasím. Z mrtvého jde jít dál. Ano. Ale ne klidně. Ukaž mi někoho, kdo z mrtvého bodu vyšel klidně a nezměněn! A tak, no... |
||
21.11.2013 19:26 | K dílu: s ním | Oldrich |
váhám závidím - tam chybí čárka, ne? Jinak takové trochu zvláštní montáž z rýmu více či méně otřelých... |
||
21.11.2013 19:26 | K dílu: všechny tvé otisky | Oldrich |
poslední dva verše - to je perla. Ale zasloužily by si podle mě ještě trochu dotaženější šperk kolem! |
||
21.11.2013 19:25 | K dílu: Znělka | Oldrich |
Skoro se mi chce zkopírovat předchozí komentář. Rotující chuchvalec slov, z nějž odpodává částečně souvislé, částečně nesouvislé říkání. Třeba ten demagog - není tam navíc? Byl bys prosím tak laskav a vysvětlil mi, co přesně jsi tím myslel, co bych si pod tím měl myslet já a konečně, jak to zapadá do předchozího celku? |
||
21.11.2013 19:24 | K dílu: Závidím těm co v Boha věří | Oldrich |
víš, já si myslím, že je slušnost, pokud o něčem píšu, tak si o tom zjistit aspoň základní informace. Bohužel tahle tvoje text svědčí o tom, že naprosto nevíš, o čem píšeš, pokud se týká víry v Boha. |
||
21.11.2013 19:23 | K dílu: Pravda o brhlíkovi | Oldrich |
vtipné a pěkné obrázky. Rád jsem si to prošel... A dám tip. Dneska jsem tady četl tolik blbých textů, že výrazně zvedáš průměr... |
||
21.11.2013 19:21 | K dílu: Vyznání masochisty | Oldrich |
IT smět tak jednou políbit místo bitu polybit |
||
21.11.2013 19:20 | K dílu: Hlodníček 1 | Oldrich |
asi 3 výborné, řekněme 5 dobrých, zbytek na kočku (zvonec) - číst po sobě a škrtat... |
||
21.11.2013 19:18 | K dílu: jen | Oldrich |
Přesně takový text, které mě rozčilují. Stále se snažím přijít na to proč. Nějak vhodně to pojmenovat. Mám totiž pocit, že ten problém je ve mně. Že je to třebas dobrý text, akorát já nejsem dobrý čtenář. Ale rozčiluje a zkusím tady říct proč. Ber to s rezervou. Vnímám v tom jistou logickou, myšlenkovou a tedy i stavební nedotaženost. Co znamená nesplatit vysněný svůj podnájem? Protože, když člověk vezme čisto do slovně, tak je to dokonce trochu banální. A mám-li brát přeneseně, potřeboval bych aspoň mírně naznačit, kudy se mám ubírat, neboť bez toho je tolik možností, že nějak nevím, kudy se vydat, aby to bylo správně. Ne, že bych se tolik bál zasahovat do něčího díla, ale nechce se mi jako čtenáři dodělávat něco, na co se autor vykvajznul. Takže nakonec ten podnájem trochu kulhá o berličce poměrně slušného rýmu. Něžná pověst je pak úplně stejný případ a tak dále. Sečteno, podtrženo, neumím to číst jinak, než poněkud banální text trochu sladký a několika nezbytnými cingrlátky. | ||
21.11.2013 19:18 | K dílu: Oči ponechané ladom | Oldrich |
Nerozumím proč zrovna tato báseň má tolik tipů, když jsem tady četl jen během dneška řadu výrazně lepších. Aspoň podle mého soukromého mínění. A zase můj soukromý názor: Kdyby se verše srovnaly tak, aby korelovaly s větnou stavbou (už jen proto, aby to usnadnilo místo zkomplikovanou četbu), nezbylo by na tom textu nic zajímavého. |
||
21.11.2013 19:17 | K dílu: Miss beznádeje | Oldrich |
"Keby si aspoň evolúcia dala na čas a nechala ma medzi šimpanzmi." - to podle současného chápaní možné není. Šimpanzi nejsou našimi předky, ale oba jsme se vyvinuli z předků stejných. Takže ne čas, ale evoluce by tě musela šoupnout tou druhou větví. Jinak je tam pár zajímavých momentů, ze kterých by se dal poskládat slušný text, ale taky bohužel priveľa vaty. |
||
21.11.2013 19:16 | K dílu: Pomíjivost - též Vanitas | Oldrich |
"Kaldery vteřiny blízko rtům, zvon jemuž srdce odcizili..." (miroslawek) - inspirativní, že? Dobře, další dobře řemeslně odvedená. Zase trochu mytologie, že jo. Ještě deziluze. Ale sdělení je pro mě ve finálo opět ploché. Neměj mi to za zlé, ale nic, co by mě zasáhlo, nebo se mi chtělo zapamovat... |