06.11.2017 20:15 K dílu: Fraktura Markéta

a víš co je to deštník, zimník apod? :)))

12.06.2017 00:00 K dílu: Anorexie Markéta

chápu tvoje asociace. ta naváznost není takto přímočará. scvrknutí mi osobně konotuje i se zmenšením, ubytím na velikosti, objemu,.. tj. panenka místo člověka, a co se týče porcelánu, porcelánové panenky jsou již v podstatě starožitnost, takže ta souvislost s vráskami tam v jistém smyslu také je...

díky

27.01.2017 03:10 K dílu: Echolokace Markéta
Proč myslet na místa, která se nestala námi.
Proč vůbec myslet – tam někde povodí Pádu, stačí jen vykřiknout
a skočit do té kalné jarní vody.
 
K tomu se v sobě vracím. Často... 
09.10.2016 02:08 K dílu: Klokoč Markéta

dobrý text

06.10.2016 15:53 K dílu: Nalévání hroznů; bezpodstatně Markéta

Emile... :)

20.09.2016 19:00 K dílu: Nalévání hroznů; bezpodstatně Markéta

Honzo, moc pěkně to formuluješ. takový text bych jednou vážně chtěla napsat... si tak říkám :))

díky všem!*

08.07.2016 17:51 K dílu: Chybí mi kus hlavy… Markéta

za mne skvělé oba texty***

03.07.2016 00:58 K dílu: Otec miluje dceru Markéta

čtu po několikáté střídavě první a druhou část. druhá jednoznačně áčková již po prvním přečtení. zkouším to s onou první částí,

až do momentu "tvoje tělo je vtip, víš?"  mne nic nenutí zbystřit a vyvolává pocit "hm, a tak šel čas...". Od strofy "Alespoň, že ta chobotnice je tady..." text nabírá na dynamice a hmatatelném výrazu. Pozornost mi poněkud ochabne ještě ve čtvrté strofě, ovšem pouze do místa, kde mne už definitivně k životu "umlátí slunečník" :)

01.07.2016 22:51 K dílu: v mezipatří Markéta

:).....

22.03.2016 23:58 K dílu: V těle Anny Markéta

Díky všem za komentáře, Slunci Žblunci za upozornění (opraveno) a Jiřímu zvlášť děkuji, coby čtenáři vnímajícímu každý text "ve vnitřní odpovědnosti a s pokorou....,  přístup s klasickou pečetí setrvalosti" :) Obdivuji Tvoji mnohaletou a laskavou trpělivost..

29.02.2016 19:41 K dílu: V těle Anny Markéta

Díky všem za komentáře, Slunci Žblunci za upozornění (opraveno) a Jiřímu zvlášť děkuji, coby čtenáři vnímající každý text "ve vnitřní odpovědnosti a s pokorou....,  přístup s klasickou pečetí setrvalosti" :) Obdivuji Tvoji mnoholetou a laskavou trpělivost..

29.02.2016 19:40 K dílu: V těle Anny Markéta

Díky všem za komentáře, Slunci Žblunci za upozornění (opraveno) a Jiřímu zvlášť děkuji, co by čtenáři vnímající každý text "ve vnitřní odpovědnosti a s pokorou....,  přístup s klasickou pečetí setrvalosti" :) Obdivuji Tvoji mnoholetou a laskavou trpělivost....

02.06.2015 00:37 K dílu: Variace šibenice Markéta

no... ten jakože vtipný závěr jsem si mohla možná odpustit... mno, už to tak nechám. promiň...

02.06.2015 00:36 K dílu: Variace šibenice Markéta

no... ten jakože vtipný závěr jsem si mohla možná odpustit... mno, už to tak nechám. promiň...

02.06.2015 00:34 K dílu: Variace šibenice Markéta

nevím (a čert vem, co ve škole jasně učí...), proč by měl básník, filosof, mystik, lampář, klempíř, agnet CIA, svobodný zednář, či svobodníý či uvězněný zedník, člověk... bojovat, umírat či snad dokonece žít za mne...  především o něco takového nestojím,  zrovna tak jako nepotřebuji faráře, aby mi ukázal nebe.... Co je víc než právě  ona žitá skutečnost ... (obnažená a bez příkras, bez falešných nadějí ale nikoliv bez východiska, naopak...), .. a ze zjevného odstupu předložené svědectví , zkušenost, kterou lze být obohacen, ....která může být oním chybějícím prvkem kýženého "lapis philosophorum".....

pokud jde jednomu tedy opravdu o "kosmos", nikoliv o kosmetiku ;)

 

02.06.2015 00:24 K dílu: Variace šibenice Markéta

nevím (a čert vem, co ve škole jasně učí...), proč by měl básník, filosof, mystik, lampář, klempíř, agnet CIA, svobodný zednář, či svobodníý či uvězněný zedník, člověk... bojovat, umírat či snad dokonece žít za mne...  především o něco takového nestojím,  zrovna tak jako nepotřebuji faráře, aby mi ukázal nebe.... Co je víc než právě  ona žitá skutečnost ... (obnažená a bez příkras, bez falešných nadějí ale nikoliv bez východiska, naopak...), .. a ze zjevného odstupu předložené svědectví , zkušenost, kterou lze být obohacen, ....která může být oním chybějícím prvkem kýženého "lapis philosophorum".....

 

25.05.2015 13:54 K dílu: Sníh Markéta

nee...  (na)prostý...  tak, jak ani nelze... ;)

19.05.2015 00:21 K dílu: křivec a skřípka Markéta

*

07.05.2015 12:39 K dílu: x92x (Bezmračné) Markéta

*

31.03.2015 22:11 K dílu: Inzerát bez pořadového čísla Markéta

aha, teď nevím, esli jsem nespletla avízo... 

30.03.2015 22:20 K dílu: Inzerát bez pořadového čísla Markéta

můj děda už tady 20 let není

15.03.2015 19:06 K dílu: Inzerát bez pořadového čísla Markéta

Miroslawek: ano, jde o poněkud... tradiční pojetí, s tím nemám problém. téma mne k tomu tak nějak vnitřně "nutilo"... Dík za reflexi

24.01.2015 10:24 K dílu: Berušky Markéta

mám zřetelný pocit, že jsem ti k tomuhle něco psala. a ne úplně krátkého. ale není zde nic...

no, je to divné.... :)

10.01.2015 02:28 K dílu: emblémy Markéta

umřít pro lásku?

ne. v lásce umřít chtěla.

hodina sedmá, ranní; rozkraje, vzmachy, těla -

píši vám, rozechvělá,

vám, bez stínů. vám, co jdete přímo

 

přes noc napadl sníh.

a není jiných více...

snad jen stud a troufalost

být všední

:) eM.

17.10.2014 22:35 K dílu: Mezisklí Markéta

A dík:)

 

17.10.2014 22:35 K dílu: Mezisklí Markéta

Martine, tohle je editace básně starší (viz "upřesnění kategorie) a navíc tak trochu na zakázku...  Není lehké editovat něco, aby to vyznělo podobně, jako cosi, co již necítíš a zároveň autenticky. Takže asi se ve svém postřehu zcela nemýlíš. 

14.08.2014 22:38 K dílu: 80% nemocí způsobuje špatné dýchání Markéta

U tebe dávám přednost lyrice, tohle mne nebere... Ale to už jsem tuším pod nějakým podobně laděným textem psala 

30.06.2014 01:32 K dílu: x66 - 68x (Březnové, Tiše, Nesu) Markéta

:)*

25.06.2014 01:12 K dílu: Mezisklí Markéta

Janina: díky za vysvětlení... se tu už tak moc nevyskytuji, takže to co udělá jeden automaticky mně ani nepřišlo na mysl.  Btw. Zuzulinka o této funkci nevěděla, z toho pramenilo vaše nedorozumnění.

Co se týče Buddhy, tam se nic nemění :)))

18.06.2014 01:27 K dílu: V řece se rozpouští instantní symboly Markéta

a tady se to rozpustilo celý, koukám :)

18.06.2014 01:26 K dílu: Mezisklí Markéta

Jolana Markétu zaměňuje za technickou chybu, pro Janinu je Markéta Zuzulinkou, Sebastiana vidí v Markétě Majkla... Jo, Buddha měl pravdu. "Já" nemá vlastní podstatu :)

18.06.2014 01:22 K dílu: Mezisklí Markéta

Jolana Markétu zaměňuje s technickou chybou, pro Janinu je  Markéta Zuzulinkou, Sebastiana vidí v Markétě Majkla... Jo, Buddha měl pravdu. "Já" nemá vlastní podstatu :)

13.06.2014 21:37 K dílu: Mezisklí Markéta

Jolana: asi chyba v matrixu, ne u mne...

11.06.2014 14:10 K dílu: Mezisklí Markéta

Miroslawek: miluji tvé sarkastické komentáře.. zvláště v tomhle horkém, slepičím vývaru můj zažívací trakt ocení dobře vychlazenou bylinnou-hořkou ;) ..ale to už jsme spíš u M. D. Rettigové

11.12.2013 11:41 K dílu: Dopis Markéta

všechny odstíny z barevného spektra slité v jediný - oslnivě bílý - světelný úhel :)

08.12.2013 11:16 K dílu: Radikální útok Pussy Riot a o úloze intelektuálů Markéta

celkem dost nekonzistentní plky, jakožto text, ale ten leitmotiv, který jsi zdůraznil závěrečnou citací... ufff, to je tedy vskutku hnus. Líheň té tvé "privilegované moci" a jakéhosi "spravedlivého" řádu, to jest - všech nejzrůdnějších hardcoresvinstev, které kdy byly na člověku spáchány je právě zde, v nonamecích s obdobným pohledem na svět.

žádné avi, prosím

08.12.2013 11:14 K dílu: Radikální útok Pussy Riot a o úloze intelektuálů Markéta

celkem dost nekonzistentní plky, jakožto text, ale ten leitmotiv, které jsi zdůraznil závěrečnou citací... ufff, to je tedy vskutku hnus. Líheň té tvé "privilegované moci" a jakéhosi "spravedlivého" řádu, to jest - všech nejzrůdnějších hardcoresvinstev, které kdy byly na člověku spáchány je právě zde, v nonamencích s obdobným pohledem na svět.

žádné avi, prosím

08.12.2013 11:13 K dílu: Radikální útok Pussy Riot a o úloze intelektuálů Markéta

celkem dost nekonzistentní plky, jakožto text, ale ten leitmotiv, které jsi zdůraznil závěrečnou citací... ufff, to je tedy vskutku hnus. Líheň té tvé "privilegované moci" a jakéhosi "spravedlivého" řádu, to jest - všech nejzrůdnějších hardcoresvinstev, které kdy byly na člověku spáchány je právě zde, v nonamencích s obdobným pohledem na svět. 

žádné avi, prosím

02.12.2013 12:55 K dílu: "Diskuse" Markéta

dobré a věrné zrcadlo. kam se hrabou dobové agitky apod...

23.08.2013 12:00 K dílu: kterak přežívat konce světa Markéta

uhrančivě čistá poezie...*

23.08.2013 00:36 K dílu: Antropocén; satelitní čtvrtí Markéta

setkáváš se s nimi poprvé... No to je přeci úžasné, ne? ...setkat se s něčím poprvé...něco tak žádoucího, nezbytného, životadárného...nezřídka právě v poezii ;)

jinak mám dojem, že jsi uvízl v pasti slov, že se jimi zalykáš a spočíváš na slovu jako v rakvi. že jsi doposud nechytil, že poezie není o slovech... ani odborných, ani lidových..., že tato říše se široce rozprostírá až za nimi, že je prostě třeba prohloubit ohniskovou vzálenost... (kdyby tento text byl jediným, kde se dožaduješ nějakých ehm...vysvětlení, dovysvětlení, odhalení, odkrytí "o čem, o čem..." ---) Ne, to není egilova vina. Ani těch ostatních. Doporučuji četbu absolutních básní... 

Alihermi sanafi, gurentimi antafi

Sego, rumi andravert, verti, seni, dere ehrt

Honturaru samimarar

zasku zas ru ila art!!!!

Lalu, lalu lalu láááá

sporangia, hyáty, tersi mona

chrchhhhh a ty :))))

 

btw. v kontextu básně není nijak zvlášť těžké se alespoň zrhuba dovtípit, co ten či onen výraz znamená a hladce tuto zdánlivou propast přejít...

23.08.2013 00:23 K dílu: Antropocén; satelitní čtvrtí Markéta

setkáváš se s nimi poprvé...  No to je přeci úžasné, ne? ...setkat se s něčím poprvé...něco tak žádoucího, nezbytného, životadárného...nezřídka právě v poezii ;)

jinak mám dojem, že jsi uvízl v pasti slov, že se jimi zalykáš a spočíváš na slovu jako v rakvi. že jsi doposud nechytil, že poezie není o slovech... ani odborných, ani lidových..., že tato říše se široce rozprostírá až za nimi, že je prostě třeba prohloubit ohniskovou vzálenost...  (kdyby tento text byl jediným, kde se dožaduješ nějakých ehm...vysvětlení, dovysvětlení, odhalení, odkrytí "o čem, o čem..." ---) Ne, to není egilova vina. Ani těch ostatních. Doporučuji četbu absolutních básní...

Alihermi sanafi, gurentimi antafiSego, rumi andravert, verti, seni, dere ehrtHonturaru samimarar

zasku zas ru ila art!!!!

Lalu, lalu lalu láááásprangia, hyáty, tersimonachrchhhhh a ty :)))

btw. v kontextu básně není nijak zvlášť těžké se alespoň zrhuba dovtípit, co ten či onen výraz znamená a hladce tuto zdánlivou propast přejít... 

21.08.2013 13:23 K dílu: mezi slovem, zdí a zrcadlem Markéta

jolanu většina redaktorů systematicky čte, pozoruje její vývoj a hodnotí kladně už od jejích počátků působení zde, protože její texty  jednoznačně za to stojí. pokud tě skutečně zajímají názory redaktorů týkající se její tvorby, zkus prohledat starší texty, kde jsme své názory na její tvorbu hojně prezentovali, jsou pod nimi diskuze etc

20.08.2013 02:24 K dílu: Antropocén; satelitní čtvrtí Markéta

max: pokud bychom se shodli, že na tomto místě jde o poezii, že je to ta - jak říkáš "společná vlna": skutečně si myslíš, že k prožitku, uchopení, objevení, vztažení se,.... (či co já vím, jak to s vnímáním poezie máš) tohoto textu je nezbytná hlubší znalost býše uvedených výrazů? Pokud ano, obávám se, že kloužeš po povrchu...

07.07.2013 12:55 K dílu: Muž přes palubu Markéta

skvělá dynamika textu. to ta bipolární obraznost, kterou vnímám jako nosnou vzpěru básně

vydařené*

03.07.2013 23:20 K dílu: Nino Markéta

"Čemu se báseň říká? Chtěl bys to udělat? ...." ;)

Jedna z nejpovedenějších od tebe a tak vůbec... v tuto chvíli pro mne*

 

02.07.2013 02:50 K dílu: Bosý pocit/ ošetřovatelek Markéta

jako by se mohla ukrýt

pohledem

upřeným na tovární komín v dálce

02.07.2013 02:34 K dílu: x50x Markéta

pěkný motiv, ale není zde to břinknutí o čelo, které k haiku neodmyslitelně patří. a přitom by stačilo tak málo, pouze upravit slovosled. navíc ta nešťastná inverze v závěru...

 

okvětní plátek

roztřepotal se v síti -

společně s muškou:)

02.07.2013 02:32 K dílu: x50x Markéta

pěkný motiv, ale není zde to břinknutí o čelo, které k haiku neodmysytelně patří. a přitom by stačilo tak málo, pouze upravit slovosled. navíc ta nešťastná invezre v závěru...

 

okvětní plátek

roztřepotal se v síti -

společně s muškou :)

02.07.2013 02:19 K dílu: Kapsy Markéta

Otčenáš hadr :)

24.06.2013 22:17 K dílu: x48x Markéta

:)*

20.05.2013 01:50 K dílu: úvaha literárního kritika Markéta

:)*

15.05.2013 21:24 K dílu: x49x Markéta

nezdá se mi to vhodnější.  možná bych klidně upustila od těch semi slabik, protože mám dojem, že tě to svazuje a dochází k myšlenkovému kalkulu, což u haiku je to poslední. moje rada: pust to z hlavy a vrať se na to místo  ;)

13.05.2013 12:23 K dílu: x49x Markéta

pěkný obrázek, akorát se mně nepozdává to gerundivum v prvním řádku. "nesoucí listí" v kontextu vyznívá krkolomně, zvlášť když se jedná  o haiku

t

12.05.2013 00:49 K dílu: Café Fra - Jakub Řehák (cit-i-zen - Totem) Ladislav Zedník (egil - Písmák, Totem) a jiní Markéta

dík za avi

22.04.2013 19:37 K dílu: x47x Markéta

s odstupem...opravdu dobré*

20.04.2013 22:19 K dílu: x47x Markéta

:)*

17.04.2013 01:32 K dílu: Stáří - na břehu moře Markéta

moc milé*

16.04.2013 12:49 K dílu: Rubáí české Markéta

:)

15.04.2013 15:43 K dílu: Eden Markéta

sürrealistická hmyzí :)*

15.04.2013 12:14 K dílu: Lekce masky; z ne-možností Markéta

Zbora: ale chybí tam "světlo"...  To by např. A.S. Robayna nikdy nedopustil :)

Všem díky za návštěvu a komentáře

14.04.2013 00:44 K dílu: Tanec prostě Tanec Markéta

t*

06.04.2013 12:49 K dílu: z mého světa... Markéta

od mé poslední návštěvy (což už je nějaký ten pátek...) vidím výrazný posun... Text působí tentokrát přirozeně a obraznost není na něj nijak násilně roubovaná

obzvlášť první část druhé básně. ano, ten pospis dívky je opravdu uhrančivý***

28.03.2013 14:09 K dílu: S koněm Markéta

poněkud toporné.... 

28.03.2013 13:33 K dílu: velikonoční úvaha Markéta

:)

28.03.2013 13:26 K dílu: Trik Markéta

patrně po úpravě...? *

13.03.2013 01:38 K dílu: Ona není sluncem Markéta

má to potenciál, ale obrazy mají příliš rychlou sekvenci, zvlášť poslední část... ubrala bych na plynu, při téhle rychlosti načrtnutá krajina není k zachycení a neposkytuje čtenáři patřičný ponor. nelítostně bych klestila...

výběr za rozporuplnost

07.03.2013 23:33 K dílu: je srpen, je večer a je neděle :) Markéta

jo jo, už to tak vypadá :)

03.03.2013 16:15 K dílu: x46x Markéta

vyvedené***

15.02.2013 15:50 K dílu: Nezvěstná/ po doteku/ v úniku Markéta

:-) v*

14.02.2013 00:20 K dílu: Nezvěstná/ po doteku/ v úniku Markéta

jj, první polovina již o poznání prokoukla. zarazila jsem se až u verše, který mne irituje

"něco a všechno se dnes odkrylo" ... nechci ti fušovat do řemesla a tak nějak z principu nemám v lásce, když někdo někomu radí, jak má psát a většinou to nedělám, ale přeci - tady nemohu odolat malému nástřelu:

mám pocit, že zde to stylisticky vázne (tedy v kontextu výpovědi) Je možné, že to cítíš jinak, takže opravdu za sebe samu:

tato věta mi prostě nezní (jakožto předělový a tím i vstupní verš do druhé poloviny strofy). Co se týče sémantické otevřenosti a prostoru, který v čtenáři vyvolává- zvláště, když pak v zápětí navazuješ a tvaruješ jej, na začátku pozbývá smyslu a nemůže vyznít:

Zkus si nahlas zadeklamovat (osobně mi tahle zpětná vazba pomáhá) "něco a všechno se dnes odkrylo"... A teď zkus tohle" odkrylo se dnes    něco    a všechno  - - - - -

ber to pls pouze jako příklad, ne návod ;)

14.02.2013 00:17 K dílu: Nezvěstná/ po doteku/ v úniku Markéta

jj, první polovina již o poznání prokoukla. zarazila jsem se až u verše, který mne irituje

"něco a všechno se dnes odkrylo" ... nechci ti fušovat do řemesla a tak nějak z principu nemám v lásce, když někdo někomu radí, jak má psát a většinou to nedělám, ale přeci - tady nemohu odolat malému nástřelu:

mám pocit, že zde to stylisticky vázne (tedy v kontextu výpovědi) Je možné, že to cítíš jinak, takže opravdu za sebe samu: 

tato věta mi prostě nezní (jakožto předělový a tím i vstupní verš do druhé poloviny strofy). Co se týče sémantické otevřenosti a prostoru, který v čtenáři vyvolává- zvláště, když pak v zápětí navazuješ a tvaruješ jej, na začátku pozbývá smyslu a nemůže vyznít:

Zkus si nahlas zadeklamovat (osobně mi tahle zpětná vazba pomáhá)  "něco a všechno se dnes odkrylo"...  A teď  zkus tohle" odkrylo se dnes     něco    a všechno  - - - - -

je to pouze příklad, nemíním tím, že bys to měla napsat právě takto ;)

13.02.2013 19:30 K dílu: Nezvěstná/ po doteku/ v úniku Markéta

Text je dobrý, ale vstup do něj (který považuji za dost podstatné místo - tedy celá první strofa) je poněkud toporný a chaotický. Místy zadrhává ne příliš dobře zvolenými obraty, jeví se mi formálně nekonzistentní, výpověď  vágní. Stačilo by pár drobných úprav... Škoda, páč zbytek už u mne funguje skvěle, jsou tam vynikající místa a tak vůbec.

t*

13.02.2013 14:53 K dílu: Markéta

dodatečně pro

08.02.2013 02:23 K dílu: Petice "Zachraňte kulturu 2013" Markéta

Armande, zdá se mi, že velice lidi podceňuješ. Když už jsi tu rozjel ten  spirituální meeting: jistě budeš souhlasit s tím , že spiritualita a umění čerpají ze stejného zdroje. Neustále zde dokola opakuješ, že "Země je kulatá". Myslíš, že všichni ti lidé...básníci, výtvarníci, sochaři... atakdále, atakdále...lidé s nanejvýš zdravým "postojem k životu a k tvořivosti"!!!!! to neví? A přeci jim nic nebrání říci -"TATO CESTA JE ROVNÁ"

Ptačí perspektiva je jistě fajn. Ale občas neškodí podívat se na věci drobnohledem. Tvůj přístup v tomto daném kontextu se mi jeví jako zjednodušující a tudíž i v jistém slova smyslu zavádějící

 

04.02.2013 00:34 K dílu: můj smělý dvojník/ poesis Markéta

tobě také* (dodatečně)

03.02.2013 01:00 K dílu: Chodit tam častěji Markéta

občas se mi stálvalo, že jsem v prvních chvílích byla z tvých textů jelen... nyní jsem po třetím čtení bezmála stromem :) příjemná meditace....

03.02.2013 00:59 K dílu: Chodit tam častěji Markéta

občas se mi stávalo, že jsem v prvních chvílích z tvých textů byla jelen... teď při třetím čtení jsem stromem :) příjemná konteplace...

21.01.2013 22:29 K dílu: x43x Markéta

pravda, haiku :) a dobré*

08.01.2013 01:01 K dílu: lítost Markéta

a to mně se líbí :) ...s tímhle problém opravdu nemám...

debata o poezii o ničem... to zjevně, páč já zde žádné abstraktní debaty o poezii vůbec nevedu. pouze se mi nezazdál v tomto konkrétním případě tvůj kritický přístup. nic víc, nic méně. 

dobrou noc či den

06.01.2013 23:16 K dílu: lítost Markéta

Eli: není snad tvorba mj.  - a především - životním projevem člověka???

btw. moje poznámka byla více, než cokoliv jiného jemnou nadsázkou... tvá reakce adresována irem (a jiné jí podobné) vnímám jako hmatatelnou projekci z tvé strany (vím, že to sem tak zcela nepatří, ale nemohu si pomoci. omlouvám se...)

Jinak co se týče např. egila, tak ten svoji první sbírku vydal po čtyřech rocích intezivního psaní a předcházejícím dlouholetým zájmem o literaturu.Co se týče irem a jejích ambicí, nemám o nich zbla tušení, ale z toho co mohu vyčíst z tohoto prostoru - u irem jsem zatím zaregistorvala zařazení jejích děl pouze do dvou kategorií: "indispozice" a "jen tak pro radost".... Myslím, že není třeba porodních kleští ;) 

21.12.2012 00:51 K dílu: lítost Markéta

Eli: některé životní projevy (navenek jevící se jako "stagnace") mohou být živnou půdou pro ukotvování ducha ;) Není výjimkou, že ten či onen autor delší či kratší dobu prodlévá na tom samém místě, přesto (a právě proto) bývají mnohdy  zrovna tato období pro něj i jeho pozdější tvorbu klíčová. Mýtus neustáleho zřejmého vzestupu je nesmysl

21.12.2012 00:19 K dílu: Křehce a na bílo Markéta

:)

krásné Vánoce*

15.12.2012 00:40 K dílu: rozloučení s blbounem nejapným Markéta

 

 

14.12.2012 23:57 K dílu: Tulipány v oknech Markéta

to o té provázanosti zmiňuji zejména proto, že po přečtení úvodní strofy jsem získala dojem jako Oldřich - všeobímající, plytká vyprázděnost. Ale v kontextu na mne text působí mnohavrstevnatě (zdaleka ne jen pro onu formální vycizelovanost), o plytkosti a lacinosti nemůže být z mé strany řeč

14.12.2012 23:36 K dílu: Tulipány v oknech Markéta

líbí se mi nápaditá provázanost jednotlivých strof, ona gradující poetická linka. u mnoha podobně laděných děl bych mohla vyjmout některou z částí, zde to není možné. text má sílu především jako celek 

***

14.12.2012 22:59 K dílu: hendikepovaní v rolích redaktorů Markéta

pozn. zamezila jsem Johny Jointovi přístup

14.12.2012 22:29 K dílu: Markéta

otázka martinez: jak už zde bylo řečeno, předpoklad, který martinez splňuje stoprocentně jsou její výsostně lidské kvality, to je pro mne předpoklad č.1. Ovšem, mám pochyby o jejím přínosu, co se redakčně-kritické práce týče. Jsem pro splnění podmínek přijetí, třeba i s tím, že bychom byli hodně benevolentní v následném posuzování

13.12.2012 15:14 K dílu: Obraz visí z kavárny Markéta

dobře, tak je to radost... slova "beznaděj" a "boj" byla pouhou repeticí tvého vlastního komentáře adresovaného Oldjerrymu (viz výše)

12.12.2012 18:37 K dílu: Obraz visí z kavárny Markéta

u tohoto textu asi takto: ty píšeš, protože chceš psát. není to nezbytnost, palčivá vnitřní potřeba. samozřejmě, pak je psaní boj a beznaděj, páč není přítomné žádné tvůrčí vytržení, které by text (a tebe) neslo, nechalo jej dít se. a je to cítit -křečovitost, slovní konstrukce, zaumělost,  opakování motivů bez zjevného opodstatění v celku etc. Zdálo by se, že dosahuješ "jisté jistoty" v jazyce -  na první pohled celkem barvité, mnohé obrazy se jeví jako nápadité, ale při druhém čtení už vidím pouze ony stékající a rozpíjející se barvy a prázdné plátno... 

Zaujala mne ona část zmiňovaná Foukem, za tu t*

12.12.2012 09:24 K dílu: hendikepovaní v rolích redaktorů Markéta

já také díky, Jiří :)

07.12.2012 08:24 K dílu: Markéta

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/6F6LmvBiDcA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

ráno. slunce se odráží na protějších domech...oči jen stěží mohu vytrhnout z hranic nebe...

 

07.12.2012 08:15 K dílu: Markéta

http://youtu.be/6F6LmvBiDcA

 

07.12.2012 08:14 K dílu: Markéta

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/6F6LmvBiDcA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

 

07.12.2012 08:10 K dílu: Markéta

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/6F6LmvBiDcA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

 

 

07.12.2012 08:08 K dílu: Markéta

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/6F6LmvBiDcA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

07.12.2012 08:06 K dílu: Markéta

http://www.youtube.com/watch?v=6F6LmvBiDcA

 

07.12.2012 08:05 K dílu: Markéta

http://youtu.be/6F6LmvBiDcA

 

06.12.2012 13:26 K dílu: za okny/ modrá neděle Markéta

jako celek opravdu působí poněkud rozsypaně. ale v textu jsou nepřehlédnutelná,  skvostná místa*

06.12.2012 00:03 K dílu: V opětovném daru Markéta

No to je opravdu proměna :)* Ta editace text posunula hned o několik levelů nahoru. Podařilo se ti ji zbavit takřka všech neduhů, které jsem ti v rozepsané kritice (zde v počítači) vytýkala. Už za tuto sebereflexi***

Nahoru