Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePondělní glosa, 22. prosince 2003
Autor
glosator
22. 12. 2003
Vládní koalice měla včera jakousi vládní předvánoční besídku s volným obsahem jednání podle svých čelních představitelů a mluvčích. Bilancoval se uplynulý rok a diskutovalo se o druhé fázi socialistických reformních krocích, které ani v nejmenším neodpovídají představám napravo orientovaným stranám, především US-DEU. To je ale teď, při politickém výsluní místopředsedy vlády Mareše, spíše okrajový a nekompetentní názor. Jak by jistě odpověděl na podobnou otázku. No, kam vítr, tam plášť vane…
Řekl bych spíše, že šlo o jakýsi předvánoční dýchánek v Kolodějích než nějaké pracovní jednání, jak bylo prezentováno…
Ve včerejší Partii na televizi Prima odpovídal předseda rozpočtového výboru PS PČR a předseda KDU-ČSL Miroslav Kalousek na otázku: Co se stalo s předvolebním slibem ohledně lepší dostupnosti hypoték a s tím i snadnější přístup k bydlení pro mladé lidi??? Odpověď zněla téměř klasicky a přitom neuvěřitelně: Kalousek přiznal, že se tento slib nynější vládě až do roku 2006 nepodaří splnit. No, kdyby se všechno přiznávalo tak, jak dnes, lidé by se dozvěděli, jak je to s většinou slibů doopravdy. To by byla ale politická sebevražda vlády…
Co se nedá upřít předsedovi vlády Špidlovi je, že ustál tvrdý souboj a snahu opozice vládu sesadit. Co se mu ovšem taky upřít nedá je to, že jeho sliby jsou nesplnitelné, jak se koneckonců ukazuje po roce a půl jeho vládnutí. Ale nezabývám se jeho postupy s údajným sledováním a odposloucháváním koaličních poslanců…to už tak korektní postup k udržení moci není. Ale to už je na jinou debatu.