Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŽárlivá
27. 07. 2000
2
0
4539
Autor
Yeziiinka
Bolí mě, bolí,
když šeptáš ospalý
únava nad ránem zastírá ti hlas
Budím tě zvoněním,
volám v tak hloupý čas
Mluvím a protivné smutky mě dusí
Škrtí mi hrdlo, tak svírám telefon
Málo tě poznávám
Jsi nebo nejsi on?
Napořád děsí mě,
co mám za očima
Těkavé obrázky trápení jdou vstříc
Přístroj když zazvonil,
procitlo vás víc...?
Jsou návštěvy, kterým otvírám a prostírám i v nejzašších koutech chalupy... Totiž jeskyně.
Tak už se posaď...
Jezi, sestřičko, ty jsi prostě.. a nemysli si, všechno vnímám a jsem moc vděčná, jen někdy nemám slov..
Ale Yeziii, já jsem doposud nepřečetla ani všechno od tebe, proč by ses omlouvala. Nechávám si ještě některá tvá dílka na horší chvíle. Teď jsem si zrovna vychutnala Žárlivou a ta by si mohla s tou mou Nezapomínám docela dobře podat ruce, co říkáš? Jestli to nemají lepší ty přelétavější sestřičky, které dovedou rychleji zapomenout, že? Neboj, mám se fajn, užívám si běžkování na vysočině. Sníh je prašánek a ty rozhledy! Svět je krásný i bez toho mého "jediného", kterého mám a nemám, mohla bych mít, ale nejsem na to dost bezohledná. Život je někdy složitý, když to hloupě dopustíme...
Teď se vrátím a tvrdě zkritizuji Žárlivou - pořád musím psát tímto způsobem, Olda nedbá mých proseb ani výhružek a stále mne nechává bez možnosti psát zprávy a odpovídat na zprávy přímo.
Pápá Tvá Diana
No teď jsem tomu dala na frak a zveřejnila jsem soukromý dopis! Haló, lidi, NEČÍST! Ťuknout jsem měla jinam..Ach, Oldo, Oldo!
Dost lamentací.
Tvrdá kritika: Takhle já vidím skutečnou poezii. Dokázala jsi několika slovy zprostředkovat velmi palčivé pocity.Je to dobrá, silná báseň.
Líbí se mi zejména "jsi nebo nejsi on" a poslední verš. TIP
:) Děkuju...
Jsi na mě strašně milá a ke mě strašně moc shovívavá. Já vím a vidím, jak je tahle má básnička nezralá (ne že by se to jinde výrazně lišilo :)) a co vše by se jí po stránkách formálních dalo vytknout, ale máš pravdu, je autentická. Vznikla opravdu v těch šest ráno po zavěšení sluchátka, přímo na zemi u telefonu. Tenkrát, před těmi pár lety, kdy už jsem se nechala sužovat tím, kým nechávám dodnes...
Právě proto jsi mi tak moc blízká Di - Nezapomínám mi opravdu přímo "mluví z duše" a tak přímo vidím, jak jsme na tom stejně...
Jestli by nebylo lepší, aby takové románové tragédky, jako jsme my dvě a jistě spousta dalších, už se konečně přestaly rodit... :)
Odpovídám Ti pěkně veřejně, abys v tom nebyla sama, ale neboj, sem jen tak někdo nezabrousí :)).
Důležité je, a to z toho cítím já, že to není nějaký sveřepý pokus o veršovánku, ale že to je zkrátka a dobře poezie.....
No jo..já a veršovánky.....to prostě nejde
Nicméně tajně a bez zvuků se připojuji k jesterovi:o)