Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMinulost, budoucnost, přítomnost
29. 01. 2004
1
0
3724
Autor
LucyH
Občas se nám stane, že se až moc zahledíme do minulosti anebo do budoucnosti a zapomínáme na to, že bychom měli žít přítomností a tím co je, ne co bylo nebo bude a navíc i to, co bude musíme tvořit právě teď.
pozorovatel
03. 02. 2004pozorovatel
03. 02. 2004pozorovatel
03. 02. 2004pozorovatel
02. 02. 2004
To je fakt, ale zase na druhou stranu nemuzeme byt jen v minulosti nebo budoucnosti, protze ty myslenky na ne by nas pohltili natolik, ze bychom se uzavreli ve vlastnim malem "neexistujicim" svete a nejevili bychom zajem o realitu, kterou bychom meli zit. Zivot neni lehky, ani pritomnost, minulos a budoucnost, ale musime zit tim co je ted, ne tim co bylo nebo bude. Kdesi jsem cetla, ze budoucnost je jen nami tvorena minulost. Nevim, vidim to tak, jak jsem napsala do toho citatu nahore :)
Chrustik, nieco na tom bude, ze pritomnost neexistuje. Existuje iba to, co mas v hlave. Bud zijes spomienkami na minulost, alebo nadejami do buducnosti. HM? :-)
HM? je ako hm? Proste som sa ta spytala, ze co ty na to? :-)
V hlave vymetene? To musis byt stastny clovek. :-)
Pán_pupenů
30. 01. 2004
No, je pravda, že ta přítomost je jen ta vteřina, kdy o tom vlastně uvažuješ a během okamžiku se přemění v minulost, ale i tak, je to ten okamžik, a ten existuje.
Přítomnost je časový úsek, kterým právě žiji. Takže vlastně nekonečně krátký.
Nebo je to časový horizont, ve kterém aktuálně přemýšlím, konám ...