Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZalézt někam do brlohu...
Autor
Modra_Chryzantema
Zalézt někam do brlohu...
Zima, že až kosti praští.
Zima, že musím odložit na kabát ledovou mandarinku,
abych od ní nedostala rýmu do rukou, jaký z ní sálá mráz.
zima, že i ta zakutálená kačka v potoce skuhrá a namouduši se třese.
Zima, že by ti posloužila jako nůžky.
Kdybys chtěl zkrátit kalhoty, dej je mokré do toho mrazu a pak stačí jen lámat.
Zima, že to v lese vypadá, jako v pohádce o Šípkové Růžence.Jako by to všechno zkamenělo.Ale ono ne,ono to zmrzlo.
Mám podezření, že je mezi námi.Nebo snad celý rok tančí ve své komnatě.Šípková Růženka, která se v listopadu probudí a čeká na vhodnou chvíli, kdy přivolat zimu.Pak už to známe, píchne se do prstu a sladce spí.A celá příroda usne s ní.
Ale lidi?Někteří skutečně odletí do teplých krajin, ale jen na čas a je jich málo.
Kdyby jsme to tak uměli, zalézt po vzoru medvěda do brlohu a spát až do jara...
Kdepak, to neumíme.
Tak Ti pěkně děkujem´, drahá, zlomyslná Růženko.Ty si spíš,ale kam my si lehneme bosí do trávy, aby nám k sobě nepřimrzla ústa, až nás přemůže touha?...
...