Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLapiduch
13. 02. 2004
3
0
2793
Autor
lukas_84
Pane, dej abych netoužil po útěše, ale utěšoval
Netoužil po porozumění, ale rozuměl
Netoužil po lásce, ale miloval
Celým svým srdcem
Lapiduch
Sedíš okolo je mlha a tma
Tiše nasloucháš okolním skřekům
Máš hlad a je ti zima
Všude na tebe smrt číhá
Jsi jejím stínem a hrůzou
Nejistými kroky odháníš ji pryč
Válčíš obvazem nití a jehlou
Ona však vítězí má silnější chtíč
Plníš svůj Hippokratův slib
Nemůžeš se dopustit chyb
Bezmocně přihlížíš
Chceš utéci pryč
sk8ergirl> To koukáš, jak jsem si to žlutil - co? :-))
Myslím, že teď nežlutím ani ostřejší kritiky, než jsou tyhle...
:-(
:-)
No, koukám, že tady se 815_0 nějak rozjel :-)
Leč ve většině budu muset asi souhlasit...
Nejlepší se mi na tom zdají úplně první čtyři řádky...takovej ten "podprolog"...dílko samo o sobě mě vůbec neoslovilo, špatně se mi četlo...a konec se mi zdá příšerně utrženej...takový prostě najednou bác a je konec...
815.. každej ma nejakoej vkus a me. se tohle dilko opravdu libi....
Tak jo,priste si dam vic zalezet.. :)
L> Souhlasím :-)
D> Líbí-li se ti tohle dílko, pak proti tomu nic nemám a - ani bych snad mít nemohl - odkazy máš povoleny a proto Ti nic nebrání v zařazování dalších Tobě příjemných dílek - z nás ostatních si nic nedělej ;-)
Protože je dílko v Řádu, ani má kritika by tady neměla chybět...:-)
V prologu je překlep a celej na mě působí zmateně až komicky - nevím nevím, ale podle mě je namístě chytit se za hlavu, protože stavba věty v ČJ je už pro hodně lidí neznámá - navrhuji přepracovat, ať to dává důraznější a jasnější smysl.
4 "podprologový" řádky jsou celkem kliše, ale z dílka se mi líběj asi nejvíc :-)
Dílko jako takový je naprosto pitomý (odpust mi ten výraz) - protiřečíš si snad úplně ve všem - píšeš že zahání smrt, která je z něj mimo (to samo o sobě je hloupý) a končíš to tím, že i ten týpek je z ní mimo a vyděšenej a taky zdrhá - myslím, že to je dost postavený nahlavu a nedává to smysl - nebo - aspoň nikomu, kdo si to pořádně přečetl (zdravím Fidunku a Pivicko - je správné, že jste utrousili svou kritiku, protože přecházet dílko, které Vás nezaujme mlčením není správné - jsem rád, že to víte - děláte mi radost :-))
Duhovka - nevím, do jaké míry Tě okouzlil autor, ale myslím, že do vyšší než dílko samo - a- to je podle mě trošku chyba - ale - každému se líbí něco jiného, takže - proč ne ;-)
Myšlenka krásná ale dokonale jontrastní s ubohým zpracováním - škoda :-)
nejlepší na tom je to mezi oběma nadpisy, zbytek už je horší, myslím, že by nedalo takovou práci to zpracovat líp
Záměrem bylo to aby si to protiřečilo, chtěl jsem aby byl citelnej rozdíl mezi životem a smrtí.
Co se týče zpracování vím že to není to správný vořechový, zveřejnil jsem to tak jak jsem to napsal hned napoprvé, hned jak jsem dokoukal ten film. Slibuju že se zlepším a díky
Myšlemka je zajímavá. Už jsi četl od Jamese Clavella: Král krysa? Tam je něco z tvýho prologu: omezené prostředky...
Chtěl-li si zdůraznit citelnej rozdíl mezi Životem a Smrtí, myslím, že ses nemusel tolik snažit, protože ten je v reálu a je opravdovej, každej o něm ví a tohle se mi zdá jako bys koukal na piramidu, vzal bábovičku, trochu písku a vzniklou hromádku obdivoval proto, že byla inspirována tak dokonalou stavbou - a to je podle mě blbost (nevím, jestli je z příkladu jasné, co chci říct :-)).
"Protiřečnej záměr" - to mi nevadí, ale - když už, myslím, že mnohem přijatelnější by bylo, kdyby mezi sebou zůčastnění bojovali a ne naopak (utíkali před sebou) - použil bych slova jako "respekt, strach, odvaha a moc" - tohle ne - kdyby oba utekli, kdo by zbyl a hlavně - co by se stalo s umírajícím, kdyby utekla Smrt i lékař ? Mě se to porřád nezdá smysluplný - nevím :-)
Občas je lepší nechat dílko odstát a průběžně dotvářet, aby mělo opravdu to, co by tam mělo být a co Ty chceš, aby v tom bylo vidět :-)
Děkovat nemusíš :-)
Mě toteda zas tak úchvatný nepřipadá. Jako text písně by to zřejmě moc neuspělo, chybí mi v tom nějaká pravidelnost rytmická, atd.
"Celím.." to je jak pěst na oko, doporučoval bych opravit...
Jéé:)) To by se hodilo do nějakého muzikálu...:)
třeba.....Hippokrates!!!:))*
M.H.