Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVolby do Evropy
Autor
Zruk
Volby do Evropy
Tak tu máme volby do Evropského parlametu. Voliči opět jednou vhodí své hlasy do našeho českého Tartaru, jemuž se omylem říká politická scéna. Mají věru z čeho vybírat: poslance parlamentních stran, o kterých každý soudný člověk ztratil poslední zbytky iluzí, či osobnosti naší veřejně-politické scény.
Slyšel jsem, že původně měla kandidovat ještě jedna poměrně neznámá strana ČZAK (čestí zločinci a kriminálníci), leč její ústřední výbor se nemohl dohodnout na tom, kdo povede její kandidátku a nakonec se členové rozhodli jít do boje na vlastní pěst a vyplatilo se. Jak Vladimír Železný, tak Viktor Kožený předvedli své kvality a vévodí teď kandidátkám stran jiných.
Komu by neimponovaly osobní kvality výše jmenovaných, může se rozhodnout i pro další – třeba Janu Bobošíkovou, která toho ve své době na obrazovce ČT nestihla lidu příliš mnoho říci a teď se to bude nejspíš pokoušet napravit, obohacená o notnou dávku demagogie a populismu z televize Nova.
Máme tu ještě několik nezajímavých kandidátů, kteří sice mají možná svou hlavu a své názory (J. Hutka), ale jelikož nám nejsou denně servírováni na zlatém podnose televizního vysílání, nejspíš po nich ani pes neštěkne. A který štěkne, toho bude okolí považovat za bláhovce, který se snaží prorazit hlavou zeď.
Velmi se těším na předvolební setkání s kandidáty – co asi budou lidem předvádět? Pro V. Železného bych navrhoval zábavnou skeč ve spolupráci s V. Koženým, mohla by se jmenovat třeba Železný muž s hroší kůží a pojednávat by mohla o dobrodružstvích spojených s prodáváním českého loďstva, zadlužování státu a nedodržování dohod s investory apod. Mohla by to být vskutku humorná a inspirující podívaná.
To komunisté nejspíš zůstanou věrni tradici (ono jim vzhledem k věkovému průměru jejich voličů asi ani nic jiného nezbude) a budou do důchodců nadále hučet sliby o radostné budoucnosti a lepším životě pod jejich vládnutím. Mítink by se mohl nazvat třeba „Elán opět na Letné“. Třeba by přijel i Jožo Ráž a zazpíval svým kolegům, kteří stejně jako on považují Kubu za ostrov svobody, pár oblíbených songů. Jako zlatý hřeb večera by mohla zanít zpověď uvědomělého kubánského uprchlíka, který si uvědomil nesmyslnost svého počínání po vylovení kubánskou pobřežní hlídkou, totiž píseň „Voda, čo ma drží nad vodou.“
U ostatních parlamentních stran si už nejsem tak jistý. Ale nadstranický prezident určitě nenechá svou ODSku na holičkách a na něco přijde. Ona ODS je vůbec na kampaně jako stvořená, s jejím výkonem je to sice horší, ale vymýšlení populistických hesel jí jde výborně. Nejspíš vyrukuje s něčím jako – „MY jsme tam sice nechtěli, ale když už tam jsme, tak jim ukážeme, že nejsme žádný vořezávátka, ať si uvědomí, co jsme za národ!“ Věru, nebudou se stačit v Evropě divit. Volby možná nenechají chladným ani premiéra Špidlu, ČSSD totiž stále důvěru lidu ztrácí a nejspíš se bude snažit získat ji nazpět právě těmito volbami. Špidla má naštěstí kamaráda do deště, zvedne jedno obočí, pak sluchátko a do kampaně zapojí osvědčeného odborníka na styk s veřejností a chlastem Zemana. Společně to do Evropy určitě dotáhnou, a když ne, odstěhují se spolu zpátky na Vysočinu a jestli neumřou, budou tam žít dodnes. Zní to jako pohádka, že? Ovšem spíše to vypadá, že z celých voleb se stává odporná, zapáchající, nesmyslná fraška. A tak zase jednou český Tartaros pěkně dosyta nakrmíme.