Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se***
09. 06. 2004
7
0
2335
Autor
Isyk_kul
...
Nucením, deštěm
jsi zrcadlo, pomněnek
jezerních perla.
...na lůžko ulehl by
mocný a ještě nemocnější
IŠ (...a ráno zázněj Issyk-kul)
Pomerančová
28. 07. 2004
Mně je tvá úzkozrkaost ukradená
stejně jako to, že ti vadí, že to není v kategorii ostatní.
vcelku nepochopitelně zvolená kategorie .....pochází-li básnický styl z východu, neznamená to automatickou kategorizaci - Haiku!
Kakinomoto no Hitomaru tvořil okolo roku 700nl. a Haiku vzniklo v 16st. hlavně jako protipól přísné formy Tanka a Renga(12st)
park: Kdyby tu byla kategorie tanka, dal bych tanka...
není tu, a tak mi naprosto nevadí, že je to kategorie haiku...
že jde o tanka tu explictně uvádím, tvá úzkozrakost ti zamlžuje mozek... chudáčku:)
Isyk_kul:
ah tak, už chápu, a protože tu "není" kategorie "ostatní" (teda asi na Tvé obrazovce) budeme zítra v kategorii Haiku sdílet Tvé nadšení z ikebany a čajového obřadu.....velmi jasnozřivé, až širokozraké! ;)
PS: Povšimni si prosím, že kritika se netýká kvality Tvého díla, ale pouze způsobu jeho prezentace...v kategorii - ostatní - bys byl mé úzkozrakosti ušetřen!!
tanka je staré japonské pětiveší...
mělo by být 5/7/5/7/7 ...
vyvinulo se v Japonsku v období našeho ranného středověku...
v období, kdy Evropa zažívala seaculum obscurum.
Tak tedy IŠ
stroze, ale líbivě, tak trochu mi to připomíná Ferencovi přejedené básně (1992), především Mrkvín.
1) ...na lůžko ulehl by - v těchto místech báseň graduje
2) Nucením, deštěm - nebereš to příliš osobně?
3) drfaust
4) tak fajn, Ibrahim Tanku už moc gólů nedává (je za zenitem), ale takovéhle tanku si nechám líbit třeba i na podnose.
*