Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKrušná cesta duchova...
30. 09. 2000
3
0
3316
Autor
Gimi
Strom starý ležel na cestě,
duch kráčel ke své nevěstě.
Byl tichý večer,mlhavý.....
....a on se praštil do hlavy.
Merle: :o))) No vždyť! :o)
Po tom praštění se určitě zvolal! :o)))
Carodej: Člověče, s takovým glejtem se ani neoháněj, to já, pokud se mi to povede, budu mít takový magoří glejt od onačejší instituce... :o)))
A takový pořádný magor jak já - těch moc nebude! :o)))
Gimi: :o))) No nic, zapomeň na to. :o)))
No myslím že duch šel pak se prašti a ona si ho pak nevzala.Ale fakt už si nejsem jistá.No a co kdyby ten strom byl taky jako duch teda duší strom nebo tak něco?
PS: slovo vždyť se (alespoň u nás) používá v trochu jiným významu (jako zvolání - vždyť je to stevard), což mi tady opravdu moc nejde... ale to je věc názoru
Carodej: takže to vlastně bylo uznání ;-)))
ale bojím se, že já zůstanu pouhým pitomcem bez potvrzení
PS: to tam nesedí... ikdyž je to logičtější
šroubek: kvalita a kvantita jsou dvě rozdílný hlediska... a z toho kvantita je vždycky relativní (tzn. napiš co ti tam chybí, a ne hloupě, že je to krátký)
Gimi: hň hň hň... na to máš přece nás :-)))
Carodeji, ještě nejsem, ale snad se toho dočkám, že dostuduju... :o)))
Merle: Mě to sedí.
Gimi: :o) Fajn, aspoň jsme zjistili, žes dívka. :o) Ale jaká byla původní myšlenka by sis pamatovat mohla. :o) Praštil se předtím, co kráčel, či nikoliv (tedy až někdy potom)?
Hm,rozseknout....Nevím jak,vlastně jsem nad tím až tak hluboce nepřemýšlela.
PS: básničky nemůžeš brát matematicky, to vím i já... kromě toho ten duch pak ještě krušnou cestu mohl mít dál... vždyť v ní pokračoval
Kromě toho ta věta začíná byl tedy minulost, ale až na konci ti dojde, že to byla ještě předminulost (protože i ležení stromu je tu už jako minulost). Prohozené je to kvůli pointě... nevidím nic k nepochopení :-))
PuntickovanyBagr
05. 10. 2000
PS: ale duchem se stal, až po smrti... to už ten strom dávno ležel :-))))
PuntickovanyBagr
04. 10. 2000
Pokračování....
A nevěsta ho neztrestá
položí válec do těsta
praštil se sám můj milý duch
víc nezkroutím mu lalok uch
UCh Uch Uch!
:>)))
Merle, pokud máš na mysli dějovou linku v tom smyslu, že někdo šel po cestě a spadl na něj strom, čímž se stal duchem (praštěným do hlavy právě tím stromem), tak tam právě pokulhává logika v tom, kdy se který děj měl odehrát.
Spojka "a" je totiž slučovací a děje i časově bývají při vyjadřování seřazovány po řadě.
Čili bylo něco A něco A ještě něco.
(Přirovnal bych to ke znamínku plus v matematice, i když ne tak zcela, tam totiž na pořadí sčítanců nezáleží, kdežto u slov tomu tak není.)
Pokud chceš přeskočit k ději minulému, nemůžeš tam dát "a", tam ho musíš prostě vynechat.
Bohužel mě vůbec nenapadá, jak to spravit, aby zůstal rytmus.
Leda snad:
...to on se praštil do hlavy.
(Ale ona i báseň se jmenuje Krušná cesta duchova, což by napovídalo tomu, že duch byl duchem již před praštěním se do hlavy, i když i tady logika pokulhává v tom smyslu, že duchové jsou nehmotní narozdíl od stromů... :o)
No, tady to asi rozsekne leda sám autor. :o)
Jediné, co mě na tom provokuje je fakt, že ten strom ležel a duch se praštil do hlavy, když kráčel. :o)))
Anebo ten strom s tou hlavou nesouvisí? :o)))
Jinak je to sqělé! :o)
JO !!! To je blbůst jak vyšitá, nápaditá, neotřelé rýmy, rytmus sedí, dada duch z toho kouká ... paráda. Tohle je vzorné.
PÍP
tak tohle mne mile pobavilo(že Čaroději),kácím se kamsi do propadlišt dějin lidských a nedojezeného jídla z předevčíra:-)))))
SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!