Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sedo istej chvíle
Autor
zvedavec
do istej chvíle
Ak Nemci dopustili holocaust, boli iní, ako my? Nejako tomu nemôžem uveriť...
Nie je možné, že len tak obyčajne chceli uveriť človeku, ktorý v nich vzbudil nádeje a tiež nechceli byť uvrčanými vyhľadávačmi vymyslených, paranoidných negatív? A tak, ak im niečo i celkom nehralo, hľadali ospravedlnenia, miesto, aby žiadali vysvetlenie a skladanie účtov?
Až sa metódou postupných krokov dopracoval Mocný Vodca k postaveniu, že ho niečo také, ako kladenie otázok nemohlo zastaviť? Mal už moc, keď pýtajúcich sa bolo možné i zbaviť života...a vládol ich odôvodneným strachom.
Spočiatku Židia získali ako skupina zlé meno. A boli aj dôvody niektorých z nich zaznávať.
To všetko prebehlo bez ľudskej odozvy.
Neskôr sa verejnosťdívala, ako ich označili hviezdami... ... ...a celkom nakoniec zatvárala oči, keď ich nakladali do vagónov.
Odmietala ešte aj vtedy uveriť, že nebudú len pracovať, aj tomu, že čo sa deje, nie je etické.
Asi aj preto ma znepokojuje mlčanie tvárou v tvár niekomu, čo oberá skupiny ľudí, ku ktorým ani patriť nemusím, o ľudskú dôstojnosť.
4 názory
Zvedavec, kdo rozbil Afriku - kolonizátoři, dnešní politici, velcí hráči světového byznysu? Nebo místní vlády? Možná podporované těmi ze Západu za účelem získání moci a zisku? Víš, já politice moc nerozumím, ale připomněla jsi mi dokument Příběh věcí. Vidělas?
Na druhou stranu, Evropa se svými humanistickými ideály nemůže netahat z moře topící se lidi, často i s dětmi. Vím, že je to vydírání, a to dohnané do krajnosti. Ale co jsme si zaseli, to sklízíme. Mocní tohoto světa, o kterých mluvíš, jsou hlavně ti byznysmeni tahající za nitky světové politiky. Politici jsou loutky. Zbavit mocné jejich moci paradoxně můžeme jen my - konzumenti jejich produktů. A bohužel ničím jiným, než omezením té konzumace. Říká se tomu dobrovolná skromnost. A to je bohužel nedosažitelný cíl, nadlidská meta, prezentovaná navíc jako "ekoterorismus" nebo "omezování našich práv a svobod". K tomuto názoru se aspoň přikláním.
Ja už ani neviem, čo všetko som popísala...nepamätám si
Neviem, ako to bolo v časoch Hiltera...ale dnes sme práve v Európe klamaní, mocní organizujú obsadzovanie Európy, ja to vidím tak, že zneužívajú humanistické heslá na uskutočňovanie svojich svinstiev. Plne im nerozumiem. Ale vidím: Rozbili Afriku, vytvorili podmienky pre to, aby ľudia hromadne opúšťali svoje štáty, kde sa nedá žiť, alebo z ekonomických dôvodov nedá žiť, zato oni na tom všetkom zarábajú s hubou plnou humanizmu. Aj na organizovaní vysťahovalectva. Do Európy.
Až sa mi nechce veriť, že naši politici sú naozaj slepí, či hlúpi.No nie sú. Skôr si myslím, že bezohľadne chytračia. MIesto toho, aby sa postarali, aby sa podmienky pre život v štátoch Afriky znormalizovali, stali sa únosnými pre tamojších obyvateľov, porušujú vlastné zákony. Vytvárajú podmienky pre dovoz ľudí s rozdielnymi predstavami o živote.
História nás učí, že takéto niečo nikdy neskončilo dobre, ak tých ľudí bolo priveľa, ak sa neprispôsobili národu, kam prišli, ak s nimi nesplynuli. Spomeňme hoci na starozákonný príbeh - Jozef a jeho rodina prišli do Egyptu, zo začiatku boli vítaní. Potom sa rozmnožili. Nesplynuli, začali klásť podmienky. Skončilo to 7 morovými ranami - pre Egypťanov, keď sa rozhodli vydať sa na cestu do "zasľúbenej zeme".
Dnes turecký prezident vyzval k tomu, aby sa európski prisťahovalci z Turecka množili a mali aspoň po 5 detí, aby sa snažili, aby získali vzdelanie... Ak použijeme zdravý rozum, k čomu toto vedie? K pokojnému spolužitiu?
A keď toho všetkého a ešte aj vlastných problémov prameniacich z nespravodlivostí vo vlastnej krajine budú mať ľudia dosť, potom niekto podobný Hitlerovi rýchlo získa popularitu. Hm, žiaľ, mám pocit, že dnešná doba dáva odpoveď na podobné otázky.
Souhlasím s názory, že nejsme jiní, než Němci. Je to v nás. Historie se pořád vrací. Doufejme, že snad po spirále. Do subtilnějších rovin. Snad se už nebudou opakovat válečné hrůzy.