Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRaději věčně malovat marným pokusem bílé zdi na rudo.
01. 11. 2000
1
0
2434
Autor
Eternal
Smutek seskočil z posledního vlaku,
a rozplácl se na zem v podobě kaluže oleje.
Někdo do něj bosou nohou šlápl,
groteskně se u toho zasměje.
Podezřívám sebe z toho smíchu,
svou botu si při tom od oleje čistím,
strašně rád přemýšlím o černém tichu,
které svazuje můj jazyk,
avšak povzbuzuje mysl.
Olejem křičím na bílé zdi,
cihlové,
muž v bílém šeptá: jdi!
mě v hlavě mihne se ohnivá saň
která seškvaří mou hebkou dlaň.
Rozběhnu se v pomyslné dveře,
tupá bolest, plácnutí o dlažbu následuje,
najednou pokoj plný bílé zvěře
mé oči mdloba zaslepuje.
Nemohu spálenou dlaní
tvář si očistit,
kazajka, přec slušivá,
mě v činech brání.
A tak znovu dutá rána o dlažbu se ozývá,
chci raděj zemřít, dušeklid.
Lepší než stále nicotu v hlavě mít,
nebo věčně v tomhle pekle bdít.
Raději věčně malovat marným pokusem bílé zdi na rudo.
Kateřino, už to tak vypadá :o)
Ufo, občas si jako schizofrenik připadám... někdy zase budu muset napsat o tom, jaké to je pomalu ztrácet pevné body a hodnoty v realitě, kdy mysl je silnější než normální úsudek.
Kateřina: taky sis toho všimla? jsem totálně nezvladačnej :-)) Za chvíli přestanu zvládat sám sebe, a bude za mě opravdovej vlkodlak...
Černý stín nocí se plížící, a poslední paprsek blikající lampy, v záblesku od srsti se odrazil. "Tam, tam!!" ukazuje dívka do tmy, když náhle za jejími zády ozve se temné a hluboké zavrčení. Jak by čas zamrznul. Její výkřik i obrat se táhnou jak ve zpomalené retrospektivě. A tam, napůl skrytý hustým křoví, stál její jezevčík a vrtěl ocáskem... :-)))
Celkově ta báseň má dobrej námět i dobrý výrazivo. Od počátků se tvoje tvorba jaksi usměrnila k pro mě lepšímu. Jen tě ještě někde svazuje ten rým.
Ale líbilo se mi to, má to smysl. :-)
Takhle do asi dopadne, kdyz se autor zblazni :-))Je to smutny, ale nejak nechapu: nejdriv je do oleje slapnuto bosou nohou a pak si cistis botu od oleje...
Merle, posledni dobou vubec nejak nezvladas :-)))
Katko ale mně to nepřijde zase tak poblázněný. Když poprvé zjistí, že někdo šlápl do oleje, je to jakási jeho představa, sen. A pak náhle zjistí, že má na botě olej. Jako když se ti něco zdá tak a tak a pak se brobudíš a zjistíš, že se skutečně něco takovýho stalo, ale samozřejmě je to trochu jinak.
He, to sem to hezky obhájila, což. :-)
Laďo, obhajoba přímo skvělá, přec je Katka k pravdě blíž.
Bambulko, smysl to má, ale malovat rudě po bílé zdi s kazajkou.. no to nevim, nevim jestli...
Merle, nic si z toho nedělej, je to napsané tak, abys to nezvládl, ale tím jsi obhájil to, že jsi to pochopil. Představ si, že to co jsem v poslední době napsal je jen hra, manipulace.