Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seUrban Haiku
17. 02. 2005
3
0
1621
Autor
Kyril
Tiše kapky zní
v liduprázdných ulicích
nočního města
Nicollette
20. 02. 2005dismorphia
20. 02. 2005
Dobrá, dobrá... Beru si to na srdce a příště se budu snažit tomu vyhnout. Diky za rady.. jsou kazdpoadne prinosne...
John_Ceder
17. 02. 2005
příliš osobní adjektiva..ale určitě zůstaň haiku věrný, jednou se to poddá..a i kdyby ne, je to jedna z nejhezčích forem vyjádření nějaké myšlenky (ta Síla!!) měj se :o)
Me prave prislo ze to subjektivni vnimani okamziku ma v haiku sve misto... A zvlast velkoměsto v noci si primo rika o postihnuti te zvlastni nalady.... Ty myslis ze haiku nema byt osobní?
Kyril, podľa mňa by haiku malo byť osobné, inak sú to len krátke oznamovacie vety v troch riadkoch. OK, dodržiavaš jeden z formálnych znakov haiku, rodelenie slabík vo veršoch v podobe - 5-7-5. Ale aj bez toho to podľa mňa také české haiku je (aj keď ostatné formálne znaky chýbajú). Problém vidím v tých "liduprázdných" ulicích a "nočním" městě. Tie prívlastky by mali čitateľovi tak nejako "vyplávať" samy, bez vyslovenia... Neviem, ako by som to napísal, moje pokusy o haiku nie sú o nič podarenejšie. Len čo som pričuchol k teórii...
Mimochodom, vcelku fajn stránky o haiku sú napr. tieto:
http://www.literra.cz/moduly/diskuze/php/tema.php?tema_id=21
http://www.volny.cz/dalibor.ch/haiku.htm
...tu na Písmákovi bol svojho času klub Haiku, ale asi je zrušený, nenašiel som ho...
ale samozřejmě že jde především o subjektivní vnímání okamžiku, ale tohle je podáno až moc subjektivně, na můj vkus..a asi i na vkus haiku..viz. Ragnar - některé skutečnosti by měly čtenáři dojít bez vyslovení