Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJakého rodu je haiku?
05. 03. 2005
0
0
8507
Autor
Slůůůníčko
...a tak mě napadlo... je ten haiku, ta haiku, to haiku, ti haiku, ty haiku, ta haiku?
„Krásné haiku!“
by asi řeklo Slůňo.
„Povedená haiku!“
Že by?
„Todlencto v žádnym případě nejni haiku, miniatura, ale žádnej podělanej haiku!“
:o)
...v pravidlech českého pravopisu se nenachází...
...jsou-li na internetu pravidla japonského pravopisu či kolik má rodů japonština, to nevím (– & alibisticky přiznávám ještě před přečtením budoucích kritik: „když seš na internetu, nezaflákávej písmák blbejma dotazama“) :)...
Nechť se tedy (ne)haikisté – (ne)haičisté – (ne)haikuisté? vyjádří...
Slůůůníčko
08. 03. 2005ing_Výkundortík_Rudolf
08. 03. 2005Slůůůníčko
07. 03. 2005ing_Výkundortík_Rudolf
07. 03. 2005Slůůůníčko
07. 03. 2005ing_Výkundortík_Rudolf
07. 03. 2005ing_Výkundortík_Rudolf
07. 03. 2005Slůůůníčko
06. 03. 2005kouzelná_květinka
06. 03. 2005
japonská básnická forma; trojverší o 17 slabikách. Vzniklo v 16. stol. z renku, ale v protikladu k jeho dekorativnosti. Haiku využívá slovní mnohoznačnost a asociace. K nejvýznamnějším básníkům patřili Bašó a Buson; moderní tradici založil Š. Masaoka. V 18. stol. vznikaly i parodické a epigramatické formy haiku. -> v holistickém pojetí všeobjímajícího haiku si troufám tvrdit, že haiku je třeba strom na ptákovi .)
Slůůůníčko
05. 03. 2005Slůůůníčko
05. 03. 2005
Osobně preferuji střední rod - "to haiku", samozřejmě nesklonný.
Ale jestli to tak je správně, to nemohu tvrdit na sto procent.
není právě tím haiku haiku? proc chces, ty jeden okcidentalni zivocichu hledat u neceho tak krasne orientalniho neco tak ZAPADACKE jako je ROD? .) fuj, styd se .) prahnes po necem, co je MIMO haiku .)
Slůůůníčko
05. 03. 2005
říkej si haiku(atd.) .)) jak chces, on, ona, ono, my , vy, oni, ony, ono + haiku .) se *(to)* neurazí .)
Slůůůníčko
05. 03. 2005
kus kus pokecu .) také děkuji, milé TO slůůůníčko .) a koukej už začít pořádně svítit a hřát .)
pro arty je "to haiku", je to jako třeba "to děťátko"
taky třeba hravý, smutný a nevíš co se skrývá za jeho dětským výrazem. aspoň dětský art to takhle vysvětluje.