Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seCigareta
Výběr: kvetinova_vila
13. 03. 2005
6
1
964
Autor
gr_4you
cigareta
cigareta
něžná bestie
je má stará věrná
vzteklá kolie
labuť s trnem štíra
úsměv netopýra
nádech výdech
v plicích díra
10.3.2002
1 názor
Mr.Pidluke
05. 03. 2006Mala_Princezna
23. 10. 2005
Sestupný počet slabik měl tu báseň vygradovat a mě se takto líbí. připadá mi poetická, kdežto Bobísek z toho udělal říkánku pro děti. Rády bych také upozornil že cigareta skutečně není má stará věrná kněžna (fuj tajbl) ale nežná bestie - vzteklá kolie i když rýmová shoda na konci není dvouslabičná, je to v poezii relevantní prvek.
No jo, Bobajs je zvíře! :o)))
Jinak... ta díra v plicích, gr_4you, moc poetická není... ;o) Dovolím si tvrdit, že moje Cigareta poetičnem sálá o něco víc. :o)
Dovolil bych si to upravit::
cigareta
mrcha něžná
je má stará věrná
kněžna
labuť s trnem štíra
úsměv netopýra
doktor smutně zírá:
v plicích další díra
Souhlasím s Yfčou.
ta disproporce je záměrná, zatímco bobísek má u Armanda docela pravdu, zde s ním nesouhlasím, díky za podporu, vílo.
Bobísku, v té tvé verzi by mi ty chybějící slabiky nevadily, ba právě naopak, neboť ten "zdietněný" úvod dává básničce úplně jiný rytmus a "useknutý" poslední verš pak působí přirozeně...
"Bestie - kolie" je kapku slabší, ale dalo by se přehlédnout. Chybějící slabiky v posledním verši jinak docela poveden shluk slov kazí... ;o)