Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seÚklid v doupěti
09. 04. 2005
1
0
1405
Autor
Desítkapohárů
Jakožto samostatně žijící mladík se občas bohužel nevyhnu ani těm méně populárním pracím. A to těm domácím. Po většinu roku se můj mladomládenecký byt nachází ve stavu simulace armagedonu, což bývá poměrně často důvodem jistých rozpaků u návštěv. Někdo podléhá nefalšovanému zděšení, někdo nechápe a někdo začne trpět iluzí o mém bohémském stylu života. Ať tak či onak, stejně je nutný to tady čas od času „vykydat“.
Úklid se sestává z několika fází.
Fáze první: SMUTNÉ OČI
Spočívá v několikatýdenním smutném okukování a hodnocení stavu bytu.
Začínám si uvědomovat, že všechno není jak by mělo.
Fáze druhá: VELKÁ HUBA
Její hlavní náplní je rozebírání toho co všechno budu muset uklidit a hudrání jak se mi do toho nechce.
Fáze třetí: TAKTICKÁ PŘÍPRAVA
Sestává se z nákupu alkoholických nápojů a hromady čistících prostředků. Nalezení koštěte a kýblu s mopem bývá někdy nadlidským úkolem.
Fáze čtvrtá: JUMP!!!!
Obvykle se začne s konzumací alkoholu, většinou piva (Staropramen Granát), natáhnou se gumové rukavice, rouška, popř. plynová maska, a začne se snášet všechno zapomenuté nádobí do dřezu. Toto je jediná chvíle kdy mi připadne, že mám hodně hrnků, půlllitrů a kávovejch lžiček. Všechno se to najednou pochopitelně do dřezu nevejde a tak přichází oblíbené zpestření.
Fáze pátá: SELEKCE
Beru do rukou slkeničky, hrnky talíře jakožto i další haraburdí a pokládám si krásnou otázku:
„Umýt či vyhodit?“
Fáze šestá: VALNÁ HROMADA
Spočívá v nakupení všech volně ložených věcí na centrální hromadu alfa, odkud se pak dále dělí do hromad beta (důležitý papíry), gama (oblečení), delta(nostalgie) apod.
Vše nezařaditelné z alfa hromady je prohlášeno za nepotřebné, uloženo do krabice a odesláno rychlíkem Jihlava-Prčice.
Fáze sedmá: PODLAHA
Vezme se záhadnej nástroj, co vypadá jako přerostlej knír na klacku, tím se všechen nepořádek důsledně namete pod nábytek aby se pak mohla podlaha navlhčit mopem.
Fáze osmá: ODPOČINEK
Spočívá v doplazení se z posledních sil k počítači, otevření dalšího z mnoha lahváčů a kocháním se „naklizeným“ bytem.
Fáze devátá: ARMAGEDON
Přichází nemilosrdně a se železnou pravidelností. Má čtyři zablácený tlapky a přítulnou povahu.
I_v_a_n_k_a
09. 04. 2005Desítkapohárů
09. 04. 2005Desítkapohárů
09. 04. 2005
:-))). Hromadu delta jsem zcela eliminoval, hromada gama je velice minimalistická, přesto je beta schopna sama osobě schopna zaplnit mi přiřčené prostory, ba hřeznout do prostor přilehlých... ;-)
Kytkou_vypíchnutý_voko
09. 04. 2005Desítkapohárů
09. 04. 2005Desítkapohárů
09. 04. 2005
Ferda je skororetrívr, hladkej, krásně lekslej, páč mu dávám žloutky na srst a poangamínek, má velikánský uši, co se mu bvohrnujou a sou mu tři a mává furt vpocasem, je docela dobrosrdečněj, ale nesmí se nasrat.!
Desítkapohárů
09. 04. 2005
konecne nieco prijemne na citanie...chytilo ma to...myslim, ze nieco taketo by si zasluzilo moj tipanec...*