Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seCigánčatá
11. 07. 2005
10
0
2297
Autor
Amanita
Na poľnej ceste
šľapaje bosých detí
vinú sa v prachu
Sama víš, že to je poevropštělá poezie ve tvaru haiku, ale moc pěkná, a za sociální angažmá by sis zasloužila hned několik tipu, bohužel mohu dát jen jeden.
Nicollette
12. 07. 2005
Líbí se mi, že znáš rýmové schéma haiku a snažíš se ho dodržet. Čeština jako flexivní jazky disponující hláskovým písmem je na tom formálně významně jinak než japonština opírající se o katakanu, takže napsat české haiku vlastně nejde. Ale to nejlepší, co lze do češtiny z haiku transfomrovat, tu myslím předvádíš.
Promiň - samozřejmě do SLOVENŠTINY :-)) Jsem generace vyrostlá v Československu, přišlo mi to na první přečetní jako matřeština.
Teď jsem se na Sviatok díval - ano, je to velmi pěkné. Osobně miluju minimalistické formy, pro češtinu (a obecně pro flexivní slovanské jazyky) mi ale přijde jako přirozenější útvar čtyřverší. To je pro mě dokonalá plocha, je to rozsah, kam se musím vejít s myšlenkou. Celá se tam musí vyjádřit, ale přitom se neutopit v přemíře písmenek. Tady jsem to sice ještě publikovat nezkusil, ale jinak je to moje vlajková loď :-)