Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePátek CzechTek
29. 07. 2005
0
0
7702
Autor
REDH0T
c23chtek 2oo5
czech free festival - open invitation for all free artists, performers etc..
note: we did it 94,95,96,97,98,99,2K,2k1,2k3,2k4 ... but this year ? yes, of course !
!! This is the MAIN & OFFICIAL site of CZECHTEK TEKNIVAL !!
Check also www.freetekno.cz for alternative info about situation [cz]
ZDE JE TELEFON NA SPOJOVATELKU, SPOJI VAS S VELITELEM ZASAHU V MISTE KONANI TEKNIVALU
HERE IS TELEPHONE TO OPERATOR WHICH HAVE TO CONNECT YOU WITH THE EXECUTIVE OFFICER ABOUT THE ISSUE CZECHTEK
+420 974 811 111
Event will be located near Mlynec near TACHOV, west Bohemia.
The Place is legally borrowed, but police block all the roads to the field.
Please come to place by other way than D5 highway, because D5 is blocked by police.
At the place is everything OK for now.
czech free festival - open invitation for all free artists, performers etc..
note: we did it 94,95,96,97,98,99,2K,2k1,2k3,2k4 ... but this year ? yes, of course !
!! This is the MAIN & OFFICIAL site of CZECHTEK TEKNIVAL !!
Check also www.freetekno.cz for alternative info about situation [cz]
ZDE JE TELEFON NA SPOJOVATELKU, SPOJI VAS S VELITELEM ZASAHU V MISTE KONANI TEKNIVALU
HERE IS TELEPHONE TO OPERATOR WHICH HAVE TO CONNECT YOU WITH THE EXECUTIVE OFFICER ABOUT THE ISSUE CZECHTEK
+420 974 811 111
Event will be located near Mlynec near TACHOV, west Bohemia.
The Place is legally borrowed, but police block all the roads to the field.
Please come to place by other way than D5 highway, because D5 is blocked by police.
At the place is everything OK for now.
THX všem za podporu :
1. Bylo to drsný
2. až někdo z Vás půjde kamkoliv na taneční zábavu - nepřeju Vám zažít něco podobného. A to i těm, které nemám rád :o)
3. Policie 3 dny lže a víc už Vám neřeknu - pokud chcete vidět a slyšet v novinách je všechno...
a hlavně mudrlujte, ale pozor, aby jste měli za pár hodin/dní/měsíců ještě kde. Je úplně jedno, proti komu policie takto nepřiměřeným zásahem vystoupila. Postavil bych se proti tomu i v případě včelařů nebo chovatelů krys.
Je to úplně o něčem jiném než o muzice...
POLICIE MI ZAPÁLILA AUTO DÝMOVNICÍ
Protokol o podání vysvětlení
tel 374 790 311
Oskenovaná kopie zde a druhý dokument zde
1.
Ihned po výzvě a prohlášení, že se jedná o nelegální akci, jsme své místo uklidili sbalili si věci.
2.
Ptali jsme policie ČR, jak máme postupovat v případě, že jsme oba požili alkohol ještě před prohlášením, že se jedná o nelegální akci.
3.
Vozidlem jsme tedy sjeli do dolní části louky, kde jsme se znovu ptali, co máme dělat v takovém případě a byli jsme posláni do úplně spodní části louky.
4.
Zde jsme vyčkali a do chvíle než nám byly vhozeny dýmovnice do auta.
POKUD NĚKDO BYL SVĚDKEM JAK NÁM JSOU VHOZENY DÝMOVNICE DO AUTA TAK SE NÁM PROSÍM VÁS OZVĚTE. Dekuji lidem, co za mě tvoří tento web
podle §12 zákona č.283/1991 Sb, o Policii České republiky, ve znění pozdějších předpisů, které jsme podali v Boru na obvodním oddělení dne 31..2005 v 14:05 hod předmět vysvětlení je poškození vozidla zásahem policie ČR
Č.j. ORTC – 929 -1/BR 2005
přepis z listu protokolu o podání vysvětlení s panem Ondřejem H.
Byl jsem řádně poučen na o protokolu o podání vysvětlení tomuto rozumím a chci učinit oznámení na poškození mého vozidla policií ČR.
Dne 29.7.2005 okolo 01:00 hod. Přesně nevím jsem společně s kamarádem Pavlem K., přijel v koloně společně s dalšími vozidly, projeli jsme nějakou vesnicí asi Újezd pod Přimdou a pak po mostě přes dálnici na louku ve směru od dálnice na okraji lesa. Dne 30.7.2005 jsem pak dozvěděl, že akce není povolená a že policie zasáhne. Chtěl jsem odjet ale protože jsem si tak hodinu před tímto zjištěním vypil nějaký alkohol a nemohl jsem řídit, tak jsem se snažil domluvit s některým z policistů, co mám dělat a bylo mi řečeno, že se máme sbalit a sedět v autě, že by to mělo být v pohodě. Společně s Pavel K, jsme to udělali a když policie kordonem začala zakročovat tak jsme seděli v autě. Když přišli k nám tak, začali nám mlátit do auta obušky a kopali do auta a nadávali nám vyloženě sprostě. Seděli jsme pořád v autě a snažili se jim vysvětlit, že nic neděláme a nemohu řídit. Nakonec jsem byl donucen odejet s autem na spodní část louky, kde to bylo klidné a ptal jsem se tam nějaké dopravní policie (' dodatek policejního příslušníka jsme si vyfotili a máme i audionahrávku') co mám dělat ať pojedu ještě dál na kraj. Tedy museli jsme poodjet a pak jsme zastavil a zhasl motor a seděli jsme v autě a čekali. V tom došlo k druhému razantnímu zákroku policie, kdy se policisté dostali až na 10 metrů od mého auta. Nejednou přiletěla do auta oknem u řidiče dýmovnice a spadla na podlahu u spolujezdce. Okno u řidiče bylo pootevřené asi tak napůl a nerozbilo se. Hned přiletěla druhá a mi jsme oba dva vyskočili hned ven. Policisté se nám smáli a říkali ať hned vypadneme pryč. Když jsme se snažili s Pavlem dýmovnici vyndat tak nás napadli a zbili a proto jsme raději utekli. Pak jsme se na křičeli až zavolají hasiče, že nám auto vyhoří. Přemlouvali jsme pak policisty ať mě mě pustí k autu, že v klidu odjedu. Asi po 5 minutách mě tam pustili. Auto jsem otevřel a větral, zase mi policisté nadávali a křičeli ať jedu pryč (byl jsem obklíčený policejním kordonem) Tak jsem tedy odjel. Zapoměl jsem že skutečně přijeli hasiči, ale nic nehasili. Odjel jsem na výjezd z louky a na silnici jsem zjistil rozsah poškození auta. Poškozena je sedačka u spolujezdce a to z boku od dýmovnice, dále pak plasty na prahách, koberec na podlaze u řidiče a spoulezdce, dveře u spolujezdce jsou popálené, lak na vnitřní části dveří u spolujezdce jsou popálené, čalounění vnitřních dveří spolujezdce popálené. Jiné poškození jsem nezjistil, odhaduji škodu na 5000Kč maximálně. Pokud jsem jsem dotázán zda vím, kdo mi hodil z policistů dýmovnici do auta, tak uvádím, že ne, protože někteří neměli ani čísla označení a nechtěli mi své čísla říci. Chci dodat že poškození auta mám nafoceno a předložím to později policii. Beru na vědomí, že moje oznámení bude postoupeno na OŘ policie ČR v Tachově k dalšímu řízení. Podepsáno v 14:45 hod.Vyslechl mjr. K. Fišpera
(Ještě dodávám, když jsem se snažil dýmovnici vyndat:, přiběhli policajti, kteří mě začali mlátit do hlavy zad a nohou – neváhal jsem a začal utíkat když jsem se otočil viděl jsem jak slzná dýmovnice podpálila plast na sedačce když jsem se snažil na ně křičet ať to uhasí, tak nic nedělali ještě na mě křičeli a vyhrožovali , že mi tam klidně hodí další. Slova, která to vše doprovázela budu citovat „zmrdi, feťáci, teplouši - foto policajta, který mě mlátil když jsem se snažil vyndat dýmovnici přikládám) Na mojí výzvu ať mi nahlásí policista své služební číslo, že je to jeho povinnost daná ze zákona jsem byl poslán do prdele, druhý policista měl své služební číslo zakryté – ani na druhý pokus jsem se číslo nedozvěděl a když jsem se ho snažil z blízka vyfotit byl mi nastříkán do obličeje slzný plyn vzdálenost byla asi tak 2m)
FOTODOKUMENTACE
Policista napravo sč: 290580 nám podal informaci , že můžeme zůstat dole na louce a počkat až řidič auta vystřízliví
U předních spolujezdce vidíte zapálenou dýmovnici.
Tito dva policisté mě napadli a zmlátili po té co jsem opouštěl vozidlo plného slzného plynu. A snažil se slzné rozpálené dýmovnice vyhodit z auta. Policista na levé straně mi nechtěl sdělit osobní číslo ani podat vysvětlení kdo hodil do auta dýmovnici a z jakého důvodu. O několik okamžiků později mi byl nastříkán slzný plyn do obličeje 'pouze jsem se snažil policisty vyfotit, jak přihlíží tomu jak v autě hoří plasty.
První slzná dýmovnice a následek hoření. Druhou dýmovnici můžete vidět v prostoru pod nohy spolujezdce.
Pohled do prostoru spolujezdce
Toto je rána od policejního obušku, kterou mě způsobil policista, když jsem se z auta snažil vyhodit zapálené dýmovnice. Úder byl veden s takovou sílou, že jsem skončil na zemi. Druhá rána následovala do zad, kde mám obdobnou modřinu. Úder do obličeje naštěstí nebyl tak silný. Poté jsem se dal na útěk směrem od auta do místa, kam jsme byli vytlačováni. Bylo to na spodní části louky na silnici směrem k sjezdu na dálnici. Kdyby rána směrovala na koleno tak bych asi dneska chodil o berlích.
Zde se snažím vysvětlit policii, co se stalo a aby někoho zavolali, po hodině čekání jsme zavolali na linku 112 a vyžádali si vyšetřovatele ZPP od hasičů, který se dostavil ihned a provedl nafocení následků. Doufám, že se spis dostane k policii. (rozhovor s tímto policistou mám nahraný). Při pokusu zjistit služební číslo mi pan policista nechtěl sdělit, když jsem se chtěl podívat a odhrnul mu vestu tak mi byla ruka odhozena. Až ve chvíli kdy můj kamarád začal fotit mi bylo číslo sděleno. Ptám se tedy proč příslušnici PČR nechtějí dávat své služební čísla, není to náhodou jejich povinnost.
Zde detail, jak vidíte při hoření dýmovnice vzniká opravdu vysoká teplota. Proto nechápu kdo nařídil vhození dýmovnice do osobních automobilů. Následek by taky mohlo být požár celého osobního automobilu. Má snad policie ČR nějaké takové pokyny. .
Protokol který naskenuji zveřejním či zašlu na žádost přes email. Pomozte mi prosím rozšířit tuto skutečnost. Jsem ochoten zveřejnit i své jméno a podat vysvětlení. Pokud někdo ví, jak bych měl dále postupovat, dejte mi vědět.
Dále pár fotografií.
Policajt na pravé straně opět nemá služební číslo na přilbě také nebylo – to se mi jen zdá, je to proto aby například mohli zasahovat používat maximální brutalitu
Když jsem požádal příslušníka ať tohoto kluka odtáhne k sanitce, že má nejspíš otřes mozku, tak jsem byl poslán do oněch sprostých míst. Snad mají policajti něco jako služební přísahu, kde je napsáno bránit lidské životy
Policista, který rozbijí láhev, bohužel své číslo si jako ostatní příslušníci zakrývá štítem. Na přilbě, když jsem ho požádal aby mi ho sdělil tak neodpovídal při snaze si vyfotit detail přilby s číslem se po mě policista ohnal tonfou.
S hrůzou jsem sledoval jak policisté mlátí lidi na zemi, v tom málem hloučku na zemi byla i 16 holka, otisky od policejních bot měla i na břichu.
ETICKÝ KODEX POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Příslušníci Policie České republiky, vědomi si svého poslání, spočívajícího ve službě veřejnosti, založeného na úctě a respektu k lidským právům, vyjadřují následující principy, jež chtějí sdílet a dodržovat.
1. Cílem Policie České republiky je
1.
chránit bezpečnost a pořádek ve společnosti,
2.
prosazovat zákonnost,
3.
chránit práva a svobody osob,
4.
preventivně působit proti trestné a jiné protiprávní činnosti a potírat ji,
5.
usilovat o trvalou podporu a důvěru veřejnosti.
2. Základními hodnotami Policie České republiky je
1.
profesionalita,
2.
nestrannost,
3.
odpovědnost,
4.
ohleduplnost,
5.
bezúhonnost.
3. Závazkem Policie České republiky vůči společnosti je
1.
prosazovat zákony přiměřenými prostředky s maximální snahou o spolupráci s veřejností, státními a nestátními institucemi,
2.
chovat se důstojně a důvěryhodně, jednat se všemi lidmi slušně, korektně a s porozuměním a respektovat jejich důstojnost,
3.
uplatňovat rovný a korektní přístup ke každé osobě bez rozdílu, v souladu s respektováním kulturní a hodnotové odlišnosti příslušníků menšinových skupin všude tam, kde nedochází ke střetu se zákony,
4.
při výkonu služby jednat taktně, korektně a vhodně uplatňovat princip volného uvážení,
5.
používat donucovacích prostředků pouze v souladu se zákonem; nikdy nezacházet s žádnou osobou krutě, nehumánně či ponižujícím způsobem,
6.
nést odpovědnost za každou osobu, která byla omezena Policií České republiky na osobní svobodě,
7.
zachovávat mlčenlivost o informacích zjištěných při služební činnosti,
8.
zásadně odmítat jakékoliv korupční jednání, netolerovat tuto protizákonnou činnost u jiných příslušníků Policie České republiky, odmítnout dary nebo jiné výhody, jejichž přijetím by mohlo dojít k ovlivnění výkonu služby,
9.
zásadně se vyhýbat jakémukoliv jednání, které by mohlo být střetem zájmů.
4. Závazkem vůči ostatním příslušníkům Policie České republiky je
1.
usilovat o otevřenou a partnerskou spolupráci,
2.
dbát, aby vztahy byly založeny na základě profesní kolegiality, vzájemné úcty, respektování zásad slušného a korektního jednání; jakékoliv formy šikanování a obtěžování ze strany spolupracovníků či nadřízených jsou vyloučeny,
3.
netolerovat ani nekrýt podezření z trestné činnosti jiných příslušníků Policie České republiky a trestnou činnost neprodleně oznámit; stejně tak netolerovat ani jiné jejich protiprávní jednání či jednání, které je v rozporu s Etickým kodexem Policie České republiky.
5. Osobním a profesionálním přístupem příslušníků Policie České republiky je
1.
nést osobní odpovědnost za svoji morální úroveň a svůj profesionální výkon,
2.
chovat se bezúhonně ve službě i mimo ni tak, aby důstojně reprezentovali Policii České republiky svým jednáním, vystupováním i zevnějškem.
Každý příslušník Policie České republiky, který jedná v souladu se zákonem a Etickým kodexem Policie České republiky, si plně zaslouží úctu, respekt a podporu společnosti, jejíž bezpečnost chrání i s nasazením vlastního života.
Email: tepnet@karneval.cz
CzechTek 2005: policie zmlátila naše děti, nás nechá tvrdnout na ucpané dálnici a nám je to jedno...
Můj vztah k CzechTeku byl vždy vlažný. Nikdy jsem na něj nejezdil, ale mám kamárady, kteří ano a od jisté doby také kamarády, kteří na něj jezdí služebně. Tedy na obou stranách barikády, kdysi barikády pomyslné. To, co se událo letos, se vymyká mému chápání.
Takže, rekapitulujme to, jak se celá věc jeví z tepla (věru tepla!) rodinného krbu středostavovskému buržujovi:
Lidé z CzechTeku si legálně pronajali pozemek, uzavřeli smlouvu a vyjeli si na něj na párty. Policie zakročila. Nejprve odmítla lidi vpustit na pozemek, čímž vznikla obrovská kolona aut, která ucpala dálnici. Policie to prezentovala tak, že techaři ucpala dálnici. Poprvé lhala, protože dálnici ucpala policie, která odmítla nechat techaře z dálnice sjet (na těchto fotkách je to dobře vidět). Podruhé lhala, když techařům tvrdila, že majitel pozemku odvolal svůj souhlas. Neodvolal, přetrvávající souhlas potvrdil novinářům. Police následně pravila, že souhlas s průchodem nedali majitelé sousedních pozemků, ačkoliv náš právní řád zakotvuje právo průchodu. Zde je to nejasné a spekulativní, někteří právníci tvrdí, že právní řád prostě nepočítá s tím, že průchod by chtělo uplatňovat tolik lidí najednou a že opravdu by mohli majitelé s průchodem nesouhlasit, jiní právníci tvrdí, že pokud nedojde k devastaci nebo dojde k uhrazení škod způsobených průchodem, nemají majitelé pozemků, skrze něž se prochází, co brblat.
Policie to vzala jako dostatečné oprávnění pro to, zaútočit na lidi, použít vodní děla a začít je rubat. Zmlátili naše děti a nás nechali na dálnici škvířit se v zácpě, takový je výsledek.
Jaké budou škody
Jaká byla celospolečenská nebezpečnost činu, jež hodlala několikatisícihlavá skupinka spáchat?
Chtěli porušit hygienický limit hlasitosti produkované hudby, což by znamenalo, že produkce by byla slyšet v několika sousedních obcích zhruba stejně, jako místní taneční zábava nebo sousedova okouřená televize, neb tento jest nahluchlý a znělky Novy jsou slyšet dodaleka. Jistě by poplašili uhnízděné ptactvo, pokáleli louku a holdovali drogám. Krom toho by prošli přes louku, která jim nebyla pronajata. Pak chtěli tancovat do úmoru.
Uhnízděné ptactvo již podle kalendáře i Brehma mladé stihlo vyvést a co nezvládli doteď, už techaři nepokazí. Pokálení louky loukám spíše prospěje, jak se přesvědčili redaktoři Týdne, když se jeli investigativně podívat, jak vypadá vloni za zdevastovanou prohlášená louka, kterou poctil CzechTek 2004. Zbývají nám drogy a hluk. Inu, drogy máme dostupné minimálně ve dvou provedeních všude včetně parlamentní kantýny a i poslanci se občas dostavují k výkonu své veřejné služby řádně nadrogovaní. Zabředat do debaty, zda cigarety nebo alkohol jsou horší, než marihuana nebo extáze, nehodlám, svůj názor na to mám a to ten, že buďto všechno nebo nic a slovy Jiřího Bartošky: „své zdraví jsem se rozhodl ničit si vědomě a dobrovolně,“ akorát on to říkal o kouření. Zbývá nám hluk a pošlapaná louka.
Kolik muselo být toho hluku, aby ospravedlnil policejní zásah a kolaps dálnice D5? Proč stejně nerozhánějí policajti demonstrace na Staroměstském náměstí, trsání komunistických papalášů v kempu Džbán či na Letné nebo přivítání našich omedajlovaných hokejistů? Proč se nerozhání cyklistický závod v centru Prahy nebo maraton, když obtěžuje mnohem více lidí? Copak tyhle akce nikoho neruší?
A jaké jsou náklady
Policista v těžké zbroji
Nyní trocha selské logiky a maličko trojčlenky. Na místě je 1000 policistů, počítejme benevolentní služné 100 Kč/h. Jednodenní přítomnost policie nás jen na platech stojí zřejmě hodně přes 2,4 milionu Kč. K tomu vodní děla, obrněný transportér, vrtulník, vysílačky, nějaká ta policie v zázemí, jídlo, pití a dost možná i munice. Když řeknu, že jeden den přítomnosti policie proti CzechTeku stojí k deseti milionům Kč, nebudu daleko od pravdy.
Co vážného se děje, že vydáváme tolik peněz na potření téhle akce? Nikdo neprovolává rasistická hesla, nehajluje se, nehlásá se svržení vlády nebo třídní revoluce. Paří se. Mládež se baví. Vydupe pár cestiček přes cizí louku.
Krátce k loukám coby pastvinám (alespoň tak jsou podle novin inkriminované louky využívány). Neznám místní situaci, ale obecně lze říci, že důvod držet louky coby pastviny, je v dotacích. Na jednu dobytčí jednotku spásající pastvinu dostáváte dotaci v závislosti na počtu dobytčích jednotek a rozloze pastvin. Pokud na pastvinách hospodaříte dost dlouho, nabídne vám je pozemkový fond ku prodeji, pokud jsou státní a to za cenu v těchto lokalitách do 5 Kč. Sám mám podobné louky a protože dobytek nemá možnost je nikdy letos spást, bylo by mi ukradené, kdyby mi je pár hiphopáků podupalo, mávl bych nad tím rukou a pravil, že jsou to debílci, když to museli zválet. Dotaci bych shrábnul stejně a věřte tomu, že ta dotace je na tom všem to nejzajímavější. Sena na krmení zvěře je všude hromada, pokud si ho sami nasekáte – a ještě vás budou mít rádi. Ergo pochybuji, že škoda na louce mohla být nějak zásadní, nota bene na loukách, kterými se jen prochází. I když chápu, že vytroubit to ruce, která sype penízky, není rozumné.
Oblíbenou námitkou je, co bych na to řekl, kdyby se taková partička utábořila mně za barákem. Asi bych se s nimi zkusil domluvit a když bych viděl, že opravdu jen paří, holt bych to bral jako daň za přelidněnost. Oni totiž opravdu nemají mnoho možností, kam si jít zapařit, aby nikoho nerušili, i na takové Antarktidě by ekologové protestovali. Máme tu smůlu, že musíme stavět více na toleranci, než na schopnosti rozstřílet na kusy člověka, který přelezl hranici vašeho pozemku.
Stojí to riziko za to?
Takže na jednu stranu tu máme desítku poškozených lidí, kterým vznikne škoda, jejíž výše je nyní diskutabilní a na druhé straně pět tisíc mládežníků, kteří se týden pobaví a odreagují. Kvůli tomuhle dilematu zasahují tisíce policistů a vodní děla? Je to adekvátní reakce od policie, která přehlíží demonstrace nepovolených stran jako jsou různé fašistické a komunistické frakce, nebo která není schopna sehnat dost lidí s postřehem, aby uhlídala jednoho pána v jeho vlastní vilce? Podle mne není. Ani za ty peníze, ani za to riziko.
K tomu riziku. Vodní dělo je stejně jako gumové projektily takzvaně „humánní zbraň“. Toto spojení vypadá jako paradox a používají jej prodejci podobných zbraní, protože to vypadá lépe. Obecně to znamená, že takové zbraně méně zabíjejí, nevylučuje to ale, že zabít nemohou. Zásah gumovým projektilem do obličeje je smrtelný podle typu zbraně až do vzdálenosti sta metrů. Ani případy smrti po zásahu vodním dělem nejsou ojedinělé, i když v tomhle případě jde spíše o to, že prudký vodní proud strhne člověka na nějaký předmět, čímž si dotyčný zlomí vaz atd. Výhodou samozřejmě je, že za to nebude potrestán policista, protože on za to nemůže. Vám jako otci nebo matce mrtvého to může být srdečně jedno, efekt je stejný, vaše dítě zemřelo. Je tohle riziko opodstatněné, když hovoříme o riziku podupané louky? Nemyslím si to.
Policie mnoho inteligence neprojevila
Nakonec alespoň prozatím mají organizátoři CzechTeku více rozumu, než policisté. Snaží se přizpůsobovat situaci, jsou relativně nekonfliktní, kam až to jde. Mohlo to dopadnout mnohem hůře. Někdo z organizátorů si mohl přečíst brožurku o tom, kde jsou vodní děla bezmocná. Mohlo je napadnout srazit auta k sobě kolem jimi pronajaté louky, takže by byli chráněni před vodními děly. Mohlo je napadnout vzít dlouhé stanové tyče, nařezat stromky v okolním lese a srážet jimi policisty, kteří přelézají tuhle vozovou hradbu poté, co zjistili, že je pravdivá poučka o tom, že vodní děla nejsou proti hradbě účinná. A mohly poté ujet nervy vystresovanému, nezkušenému a horkem i situací vydeptanému policistovy, který by rozmlátil nejbližšímu techaři ksicht do podoby kaše. Nebo ještě hůře, mohly ty nervy ujet veliteli zásahu, jemuž právě bublal do ucha nadřízený sedící v klimatizovaném kanclu. Opravdu, mohli umírat lidé. A to jen kvůli tomu, že si pět tisíc lidí chtělo zapařit na pronajaté louce. Nic z toho se nestalo nikoliv díky Policii České republiky, ale jí navzdory. Díky tomu, že se techaři nenechali vyprovokovat k ničemu více, než obscénním gestům. A ministr vnitra Bublan má tu drzost prezentovat nezpochybnitelnou policejní brutalitu, nezvládnutí a špatné vyhodnocení situace za úspěch a nezbytný zákrok?
Bublan je vůl
Ministr Bublan jako osoba zodpovědná za zákrok nechal zmlátit naše děti, vystavil je neopodstatněnému riziku a nás nechal trčet v koloně na zacpané dálnici. Kdyby měl tenhle člověk soudnost, nic z toho se nestalo. Kdyby měl dostatek lidské slušnosti, omluvil by se ve večerních zprávách v televizi a o hodinu poté by situaci vyřešil služební zbraní v klidu své kanceláře. Kdyby měl dostatek politické slušnosti, tak by po omluvě v televizi alespoň odstoupil s tím, že jeho strana o ničem nevěděla a je to jen jeho osobní lapsus.
Není ani slušný člověk, ani slušný politik, je to sociální demokrat. Pamatujme na to prosím v den voleb, protože to začíná mlácením tanečníků a končí to lágry.
Update: Já vím, že nomenklaturně je Bublan nestraník, ale nominovaný sociálními demokraty a tedy bezpochyby s jejich politikou souhlasící. Čili se nezlobte, že ho považuju za socdemáka...
PS: na totéž téma zajímavě píše i Binární Ládin, diskuse pod článkem také stojí za to. Blog (zřejmě) organizátorů CzechTeku najdete zde, stojí za sledování. Další fotky účastníků najdete zde. Další články z novin a blogů na téma CzechTek vypíšete zde pomocí Právě Dnes.
Update: další a podrobnější vysvětlení jsem přidal do článku Tak ještě jednou a pomalu: CzechTek nebyl právně zcela v pořádku, ale zásah proti němu byl nepřiměřeně brutální
tangero - clock 14:57:07 - Sobota, 30.07.05 - Ostatní - 24828x - pencil trvalý odkaz
Počet bodů článku: 101. Líbí se Vám tento článek? [ano/ne]
Exports
Local search
Google search
RSS 2.0 článku, Trackback, tisk, email
* RSS 2.0 export článku včetně komentářů: RSS 2.0 comments feed
* Use this Trackback URL for ping (right mouse click and copy URL).
* Formát článku pro [tisk], [email], a export do [PDF].
Odkazy na Marigolda CzechTek 2005 policie zmlátila naše děti nás nechá tvrdnout na ucpané dálnici a nám je to jedno
Nebylo nic nalezeno...
Odkazy nalezené Googlem CzechTek 2005 policie zmlátila naše děti nás nechá tvrdnout na ucpané dálnici a nám je to jedno
Nebylo nic nalezeno...
Komentáře:
1. zobraz komentář v kontextureset
[1] Od: hnědka
Kdyby měl dostatek politické slušnosti, tak by po omluvě v televizi alespoň odstoupil s tím, že jeho strana o ničem nevěděla a je to jen jeho osobní lapsus.
Bublan je nestraník, to jen na okraj :-) Jinak moc peknej clanek a s vetsinou se ztotoznuju...
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval Juan Peréz — #4
Sobota, 30.07.05, 15:33:43
2. zobraz komentář v kontextureset
[2] Od: no-name
Díky za článek.
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 15:45:10
3. zobraz komentář v kontextureset
[3] Od: Allen
Pěkný článek, ale použít slovo hiphopáků (bylo by mi ukradené, kdyby mi je pár hiphopáků podupalo) v souvisloti z CzechTekem je trošku nešťastné. Většina hiphopáků, jak je nazýváš, totiž v době konání CzechTeku vesele pařila na koncíku Jedi Mind Tricks v pražském Abatonu :)
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval Memphis — #5
Sobota, 30.07.05, 15:51:17
4. zobraz komentář v kontextureset
[4] Od: Juan Peréz
inspiroval se hnědka — #1 straník nebo nestraník - předevšim je to nesvéprávnej kretén... měl by viset... o Paroubkovi ani nemluvě...
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 16:14:55
5. zobraz komentář v kontextureset
[5] Od: Memphis
inspiroval se Allen — #3 Patrick uz neni takovy mladoch aby se v tom orientoval (hiphopaci vs. technari) ale to jen takove rypnuti na okraj ;o)
Kazdopadne vyborny clanek.
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 16:17:52
6. zobraz komentář v kontextureset
[6] Od: hokič
Na rovinu - nechápu, proč lze s klidem pořádat x letních festivalů, akorát s Czech Tekem jsou vždy problémy. Po právní stránce se v tom nevyznám, ale problém asi bude i v tom, že přístup "seženeme povolení a navezeme se tam v počtu pár tisíc lidí" už od počátku nevolá po moc vstřícné odezvě. Tolerance by měla být oboustránná, pro organizátory ale začíná a končí podepsaným papírem s majitelem pozemků. Mně se to taky nelíbí a nedivím se, že místní by je nejraději hnali.
Druhá věc je, že pokud to tak vidí většina lidí, dají se na tom honit politické body. Kontrast s koncerty fašistů a mítinky komunistků je skutečně dost ostrý. Psát, že policie zmlátila naše děti, je už ale v tomto případě trochu ujeté až histerické, nemyslíte?
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval co je ti do toho — #13
2. tento komentář inspiroval Ozzy — #72
Sobota, 30.07.05, 16:18:05
7. zobraz komentář v kontextureset
[7] Od: Juan Peréz
;*) oprav si titulek - máš tam 'tvrdnou' místo 'tvrdnout'...
a dík - je to jeden z mála objektivních a přesto kultivovaně napsaných článků o tom, jak se věci mají...
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 16:19:44
8. zobraz komentář v kontextureset
[8] Od: organizátor, voe
co furt fšichni máte s těma organizátorama..? kdy už, ku*va, konečně pochopíte, že spojení CzechTek a Organizátoři je naprosto absurdní protimluv...
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval tangero — #24
Sobota, 30.07.05, 16:22:34
9. zobraz komentář v kontextureset
[9] Od: roba
Jen pro upřesnění, policie nikoho zatím nezmlátila, tedy ani mé ani Vaše děti a vodní dělo bylo použito pouze na ochlazování zasahujících policistů. Jediný zraněný je policista, na kterého někdo úmyslně nebo neúmyslně najel.
Jak to dopadne dneska, to je otázka. Důvody k zakročení policie má, ne že ne, otázkou zůstává, zda to sojí za to.
Každopádně je spíš třeba se ptát, proč desítky jiných festivalů proběhnou v klidu a CZ je vždycky takový "bordel".
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval james_dean — #82
2. tento komentář inspiroval alef — #98
Sobota, 30.07.05, 16:28:18
10. zobraz komentář v kontextureset
[10] Od: feen
tyhle uvahy fakt miluju! Tady bych to necekal. Skoda!
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 16:34:22
11. zobraz komentář v kontextureset
[11] Od: lee
jo svoboda je nebezpečná..
boří ostatním "jistoty", jejich klídek...
tož
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 16:35:48
12. zobraz komentář v kontextureset
[12] Od: feen
Ministr Bublan jako osoba zodpovědná za zákrok nechala zmlátit naše děti :))))))))))))))))))))
Boze muj!!! Tangero, snad je to snad jen tim dnesnim vedrem!
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 16:38:25
13. zobraz komentář v kontextureset
[13] Od: co je ti do toho
inspiroval se hokič — #6 hysterie se píše s Y vole!!!
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 16:38:46
14. zobraz komentář v kontextureset
[14] Od: Radek Hulán
Tak ta hovada vtrhla na legálně pronajatý soukromý pozemek a použila SLZNÝ PLYN!!! Kde to jsme? Slzný plyn proti vlastním lidem??? Redaktoři ČT24 nejsou puštěni na místo policejního teroru, aby tento zasraný zásah nemohli natáčet. Všechna fakta budou zmanipulována. Socani zasadili demokracii v ČR poslední ránu...
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 17:05:47
15. zobraz komentář v kontextureset
[15] Od: phaeton_esc
uzasnej clanek, dekuju moc. situaci kolem czechteku docela sleduju, ale tohle shrnuti je opravdu dobre udelany...tleskam :)
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 17:05:53
16. zobraz komentář v kontextureset
[16] Od: low
plne se ztotoznuji
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 17:17:02
17. zobraz komentář v kontextureset
[17] Od: lukáš
Policie to vzala jako dostatečné oprávnění pro to, zaútočit na lidi, použít vodní děla a začít je rubat. Zmlátili naše děti a nás nechali na dálnici škvířit se v zácpě, takový je výsledek.
Tohle je ale zjevná nepravda. Vodní dělo bylo použito jen jednou k osvěžení jak příslušníků, tak technařů. A na dálnici nikdo nikoho nemlátil. Policisté jen postupovali a technaři pokojně odešli.
Police následně pravila, že souhlas s průchodem nedali majitelé sousedních pozemků, ačkoliv náš právní řád zakotvuje právo průchodu. Zde je to nejasné a spekulativní, někteří právníci tvrdí, že právní řád prostě nepočítá s tím, že průchod by chtělo uplatňovat tolik lidí najednou a že opravdu by mohli majitelé s průchodem nesouhlasit, jiní právníci tvrdí, že pokud nedojde k devastaci nebo dojde k uhrazení škod způsobených průchodem, nemají majitelé pozemků, skrze něž se prochází, co brblat.
Jenže, czechtekk žádné organizátory nemá (tedy oficiálně) a tak by nebylo na kom škodu vymáhat. Nijak se nezastávám pana ministra Bublana, ani naší drahé policie. Jen bych se vyhýbal takhle jasným soudům, protože interpretací se všude válí habaděj a jak je to doopravdy vlastně nikdo neví.
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval 7878 — #67
Sobota, 30.07.05, 17:31:34
18. zobraz komentář v kontextureset
[18] Od: Jenda
Drsný!!
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 17:32:26
19. zobraz komentář v kontextureset
[19] Od: Patrick Zandl
Ja vím, že je. Ale nemůžete se nechat posadit na ministerstvo od sociální demokracie a být nezávislý. To prostě nejde. Platí to na obě strany. socdem si vybrala jeho, on je a akorát není oficiálně v partaji.
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 18:04:11
20. zobraz komentář v kontextureset
[20] Od: sprcka blatna
tak,ze .cela tahle republika je zasrana komerci,takze kdyz prijde cz.tecka tak je vse spatne.at zije svoboda tekknu avsem okolo.hlavne nepovolit.ja man rastamann blatna
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 18:10:55
21. zobraz komentář v kontextureset
[21] Od: Jabberwocky
Jo, něco takového jsem se taky chystal napsat. Díky za ušetřenou práci :-) Až na pár drobností bych se pod Tvůj článek mohl s klidným svědomím podepsat.
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 18:13:26
22. zobraz komentář v kontextureset
[22] Od: Martin
Článek plně vystihuje můj postoj. Mimochodem právě začíná demonstrace před ministerstvem vnitra na Letné. Měla by se opakovat několik dní po sobě.
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 18:54:57
23. zobraz komentář v kontextureset
[23] Od: Franta
Proboha, zkusili jste nekdo neco zorganizovat? Pronajmout si areal ani v nejmensim nestaci!
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 19:11:02
24. zobraz komentář v kontextureset
[24] Od: tangero
inspiroval se organizátor, voe — #8 to nemáte pravdu. Z hlediska zákona Czechtek organizátora má a je jím Václav Šroub, ten člověk, který si na své jméno pronajal ony louky a jehož jméno je na smlouvách. Pokud dojde k soudu, spadne to všechno na něj - veškeré pokuty a postihy. Pokuty může přerozdělit mezi další lidi, pokud se s nimi dohodne, ale postihy si vyžere sám, leda by se svěřil, kdo další za to může. Nedělejte si o justici nějaké iluze, ta se s tím mazat nebude. Papír je papír.
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 19:16:20
25. zobraz komentář v kontextureset
[25] Od: mart
jezis co z toho delate za horor ? kdyby organizatori postupovali normalne, tak by se to odehralo jako x dalsich festivalu ... jo a takova akce neni veci jenom majitele pozemku, protoze se s tim bordelem po nich nebude z "italinvestu" nikdo zabyvat ...
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval Danny — #29
Sobota, 30.07.05, 19:23:38
26. zobraz komentář v kontextureset
[26] Od: Pavel
Hele muze nekdo kdo tam primo byl udelat poradny vyklad situace?
Nestrany vyklad tady to jsou jen same dohady to je hruza..
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 19:28:56
27. zobraz komentář v kontextureset
[27] Od: Ta, která se stydí za naše politiky
Tak už chápu, kde jsou všichni ti policajti, které postrádáme tam, kde by se měli zasadit o naši bezpečnost. Kdy nás konečně za naše daně budou chránit? Kdy budeme moct rozhodnout, na co ty daně vůbec chceme dávat? ... Všichni vědí, že tahle akce se prostě konat bude. Proč to nemohou udělat tak, aby se nemusely vyhazovat peníze jen tak někam do vzduchu... Ach jo! Docházejí mi slova, protože stejně si nakonec ve volbách vybereme mezi "větším" a "menším" zlem. Chybějí nám tu kvalitní osobnosti. Za ty, kteří nás reprezentují, se můžu jen stydět. Žádná čest a žádný zdravý rozum. Proč se za naše reprezentanty musím stydět?
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 19:48:57
28. zobraz komentář v kontextureset
[28] Od: igraq
Chvalim autora taky.
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 19:50:58
29. zobraz komentář v kontextureset
[29] Od: Danny
inspiroval se mart — #25 kde se bere jistota, ze po nich zbude bordel? ja nevim, ale kdyz si najdou misto daleko od civilizace a deklaruji dopredu, ze po sobe uklidi, tak proc jim proboha branit v jejich zabave? Kvuli poslapane trave, ktera je IMHO poslapana prave proto, ze policie znemoznila pouzit pristupovou cestu k te louce, takze lidi logicky hledaji jine cesty... zachoval by se tak snad kazdy.
Je zajimave, ze kdyz 'fasisti' pochodujou mestem, tak je policie doprovazi a necha je byt...
Hlavne ze zablokuji dalnici (dnes oficialne uzavrela policie oba pruhy D5) - cimz jen opet jen POLICIE bezduvodne komplikuje zivot normalnim lidem. Kde to jsme?
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval Tralalak — #122
Sobota, 30.07.05, 19:54:03
30. zobraz komentář v kontextureset
[30] Od: Petr
Jin malé doplnění. Bublan není sociální demokrat.
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 19:58:42
31. zobraz komentář v kontextureset
[31] Od: sigg
Patriku, diky!
Jsem moc rad, ze jsi to shrnul timto zpusobem, protoze se s tim jako mladas (27let) naprosto ztotoznuju. Na Czechtek jezdim od devadesatehodevateho a vsichni jsme vedeli, ze ty lidi se proste sjedou. Represe patri republikanum ve spojenejch statech a ne sem! Pokusim se dat dohromady fotky ze zasahu proti koncertum Plastic people a podobnejch akci z minulyho totalitniho stoleti. To pak bude krasny porovnani s dnesni "demokratickou" situaci, ze jo? Kruci, ten Bublan si to musi odnest, stejne jako Paroubek. Tohle se jim vrati v jejich naivite az se budou divit
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 20:03:12
32. zobraz komentář v kontextureset
[32] Od: jakub m.
Nestranny vyklad ti poda pri trose stesti soud, u ktereho pevne doufam skonci minimalne velitel tohoto nesmyslneho zasahu. Koneckoncu, alespon on by jakozto ten, ktery te akci nakonec primo veli, mel byt natolik svepravny a kompetentni, aby dokazal posoudit, zda jim/jemu narizeny zakrok je v souladu s ustavnimi a dalsimi zakony tohoto statu.
O tom, ze by pred soudem skoncili jeho nadrizeni nebo snad dokonce ministr vnitra, si bohuzel nedelam iluze. Ale mozna by pan ministr alespon mohl zaplatit *ze sveho* naklady na tu saskarnu a skody vznikle postupem policie, ktere mnohonasobne prekracujici potencialni skody, ktere by mohl zpusobit Czechtek za celou dobu sveho trvani. Pokud na to nema, treba mu vypomuze Sarka Grossova za pomoci sve zname bordelmama.
Pravni stat a zdravy rozum tady za posledni dva dny dostal opet radne na prdel. :-(
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 20:12:11
33. zobraz komentář v kontextureset
[33] Od: cyvo
Naprostý souhlas. Bublan je nebezpečnej tupec. Doufám, že mu tahle akce zlomí vaz. Taky nejsem zrovna fanoušek techna a na CzechTek bych nikdy nejel, poněvadž mě to prostě nebere. Ale lidí jako je Bublan a Paroubek u moci se začínám vážně bát. V době, kdy šli do hajzlu Husák, Jakeš, Štěpán a spol. jsem se těšil, že nic podobnýho už nezažiju. A najednou tu zas o tom, kdy, kde a jak má zasáhjnout policie rozhoduje předseda vlády s ministrem vnitra!!! Nenechme si to líbit. Pamatujme si jejich společnou firmu: ČSSD (o KSČ(M) už to víme dlouho).
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 20:14:22
34. zobraz komentář v kontextureset
[34] Od: DEX
JEDNA AKCE NEHNE POLITIKOU.. IKDYZ TO NASERE
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 20:25:02
35. zobraz komentář v kontextureset
[35] Od: DEX
JEDNA AKCE NEHNE POLITIKOU.. IKDYZ TO NASERE
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 20:25:05
36. zobraz komentář v kontextureset
[36] Od: Patrik
Nezlomi, bohužel. A jak tak koukám kolem sebe, náš Brouk Pytlík Paroubek ještě slízne nějaký ten bodík v hodnocení popularity. Je to smutný, ale lidi jsou blbé:-(
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 20:27:01
37. zobraz komentář v kontextureset
[37] Od: asd
Protestni dopis : http://www.k-ultra.com/cztk/
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval rogue1 — #43
Sobota, 30.07.05, 20:27:56
38. zobraz komentář v kontextureset
[38] Od: Bochi
Docela zajímavý článek, ale nemohu s ním jako s celkem souhlasit, je příliš zaujatý a tendenční a emotivně laděný ("mlátí naše děti" apod.). Souhlasím s jednotlivostmi například s evidentní neadekvátností nákladů vynaložených na celý zákrok (které jistě za těch pár dní v řádů desítek miliónů budou) nebo s do očí bijící paralelou s tichou tolerancí (dle mě nepatřičnou) komunistických veřejných mítinků.
Musím se však přidat k hlasům některých, kteří upozorňují na to, že Czechtek nemá defacto žádného organizátora. Ano, na smlouvě o pronájmu pozemku je podepsaný jakýsi pan Šroub, ale to ještě není důvod ho považovbat za organizátora. Protože podle toho, co o tom vím, tato akce v podstatě organizována nebyla a chybí jí zajištění v běžných věcech hygieny, například.
V článku také píšete "...pak pokud nedojde k devastaci nebo dojde k uhrazení škod způsobených průchodem, nemají majitelé pozemků, skrze něž se prochází, co brblat... " - nejsem právník, ale nesdílím s vámi tutéž jistotu, že je kdokoliv povinen si nechat cokoliv rozbít když bude mít záruku nahrazení škod (a to sem vkládáme předpoklad záruky, která je v případě CzechTeku velmi diskutabilní, už vidím, jak si ti majitelé pozemků na panu Šroubovi něco vymáhají, potažmo v rámci českého soudního systému). Já osobně si právo na soukromý majetek vysvětluji jinak, tj. nedotknutelností toho majetu (vyjma vyjímek daných zákonem jako válečný stav, obecný zájem apod.).
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval tangero — #41
2. tento komentář inspiroval Radek Hulán — #45
3. tento komentář inspiroval Radek Hulán — #46
4. tento komentář inspiroval srt — #64
5. tento komentář inspiroval Bochi — #73
Sobota, 30.07.05, 20:28:34
39. zobraz komentář v kontextureset
[39] Od: Vreco
Patricku, v tomhle s Tebou teda nesouhlasim. Pokud si chteji poradat CzechTek, at si vyridi vsechna povoleni a udelaji regulerni festival, v lete jich je spousta. Kdyz se porad ohaneji tim, jak je to legalni, proc do posledni chvile taji, kde se to uskutecni atp.? V CZ existuje nekolik desitek velkych letnich hudebnich festivalu, kdyby organizatori byli co k cemu, policie by jim akorat tak pomahala usmernovat dopravu, kdyz jsou debilove, nesmi se divit tomu, co se deje. Ano, stve me, ze zasah policie je tak drahej, ale nevycitam ho policajtum, kdyz jdu do dusledku, vychazi mi z toho zase jen to, ze u zrodu je blba organizace ze strany technaru. A to, jestli jich je 100 nebo deset tisic, neni omluva.
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval tangero — #40
2. tento komentář inspiroval jd — #57
Sobota, 30.07.05, 20:29:04
40. zobraz komentář v kontextureset
[40] Od: tangero
inspiroval se Vreco — #39 Vreco, já to chápu, proč to neohlašují dopředu. Nechal jsem si to vysvětlit. Je to proto, že je to něco jako soukromá párty, prostě chtějí, aby tam přišli jen ti lidi, kteří tam přijet mají a co se to tedy dozvědí patřičně šířenými zprávami. Ne aby tam přijela každá smažka. A protože je to zdarma, tak nemají jinou možnost, jak to omezit, než to tajit. Leda by to organizovali vyloženě na profi úrovni a za hromadu peněz.
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval Vreco — #42
2. tento komentář inspiroval Petr Souček — #109
3. tento komentář inspiroval Magor — #113
Sobota, 30.07.05, 20:33:20
41. zobraz komentář v kontextureset
[41] Od: tangero
inspiroval se Bochi — #38 V televizi byla vidět obrovská řada toitoi hajzlíků, hygiena tam evidentně byla zajištěná podobně, jako na jiných srovnatelných akcích.
Průchod pozemkem je právo, které existuje a kdyby bylo zpochybňováno, udělalo by to dost problémů. V tomto případě šlo údajně (čerpám z novin, sám jsem tam nebyl) o cesty, které vedly i jinými pozemky, než pronajatými. Tam není co řešit. Předjímat, zda by někdo něco zdevastoval, podle mne není věcí policie, ty lidi tam ještě nic neničili a už se jim bránilo vjet na pronajatý pozemek...
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 20:36:00
42. zobraz komentář v kontextureset
[42] Od: Vreco
inspiroval se tangero — #40 No pri poctu peti tisic ucastniku po selekci, tzn. puvodne jich mohlo byt deset az patnact tisic, mi to moc jako soukroma akce neprijde... a kdejaka smazka? Tipuju, ze 90% tech lidi smazi :-)
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval [] — #47
Sobota, 30.07.05, 20:37:56
43. zobraz komentář v kontextureset
[43] Od: rogue1
inspiroval se asd — #37 tohle sem netahej, tohle je slušná diskuze
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 20:43:32
44. zobraz komentář v kontextureset
[44] Od: kombajn
k tomu clanku se neda nic dodat... respekt
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 20:45:47
45. zobraz komentář v kontextureset
[45] Od: Radek Hulán
inspiroval se Bochi — #38 některým jednoduchým lidem zjevně stačí podmiňovací způsob pro zdůvodnění policejního teroru.
Osobně se mi techno naprosto nelíbí, dokonce bych řekl, že nesnáším lidi s dredy, zdá se mi to "špinavé", ale přesto dokonale symatizuji s CzechTekem, protože jsem tolerantní a pravicový člověk, a CzechTek to je akce svobodných lidí, kteří si legálně pronajmou pole, a tam si zatancují.
Paroubkovi se ale techno nelíbí, on miluje neonacisty a komunisty, a proto se rozhodne CzechTek na řádně pronajatém pozemku zlikvidovat, nažene tam tisícovku policajtů se slzným plynem, dělbuchama, vodním dělem a obrněným transportérem. Taky ti policajti na té legálně pronajaté louce lejou vodu do soukromé aparatury, aby nehrála. A v televizi Bublan blábolí, že cílem bylo, aby to nehrálo. Hm. Odkdy je hudba trestný čin???
A to všechno, opakuji, se děje na soukromém pozemku, který je legálně pronajat.
Kdyby byl Paroubek a Bublan slušný člověk, tak odstoupí. Ale on není slušný člověk.
ČT 24 na místě policie zakáže natáčet, nechtějí reportáž o nesmyslnosti a brutalitě jejich akce, ale pokud člověk poslouchá vysílání, nebo i TV NOVA, tak jasně vidí, že ta reportárka co je na místě s CzechTekem sympatizuje a policii odsuzuje.
On skutečně není jediný důvod ty lidi takto zmasakrovat. Připomíná mi to koncert Plastic People, a jeho rozehnání, protože něco takového neodpovídalo zájmům té jediné správné STRANY a lidu.
Člověk, který podporuje v této kauze policii, je omezený tupec, který nevytáhl paty z domu, a nechápu cenu svobody. Ale takto omezených lidí je v národě spousta, jinak bysme zde neměli pár desítek let komunismus. V roce 1989 to byli právě studenti, co chápou cenu svobody, na CzechTeku jsou taky mladí lidé...
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval Danny — #49
2. tento komentář inspiroval Bochi — #55
3. tento komentář inspiroval muf — #84
4. tento komentář inspiroval Alice — #90
5. tento komentář inspiroval Petr Souček — #109
Sobota, 30.07.05, 20:48:01
46. zobraz komentář v kontextureset
[46] Od: Radek Hulán
inspiroval se Bochi — #38 jednodušeji řečeno, počkej až někdo zmasakruje tebe, či pošle do kriminálu, na základě "podmiňovacího způsobu" ;-) Pak ti vážnost situace dojde..
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 20:51:30
47. zobraz komentář v kontextureset
[47] Od: []
inspiroval se Vreco — #42 spousta lidi si vecer vyleje a vyhuli (nikotinem) mozek v hospode (a pak treba dela bordel) a nikomu to taky nevadi ;)
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 20:54:21
48. zobraz komentář v kontextureset
[48] Od: Bochi
Z mého předchozího příspěvku bylo, doufám, jasné, že v podstatě neschvaluji ani přístup technařů, ani rozsah zákroku policie. Chyby jsou na obou stranách. Ovšem zatímco akci CzechTek považuji za (možná zbytečnou) provokaci a plánovitě adrenalinovou záležitost bez nějaké závažnější společenské nebezpečnosti, policejní postup je v tomto směru mnohem varovnějším signálem. A pokud po těchto událostech poroste Paroubkova popularita dál (viz iDnes bude to opravdu na pováženou.
(Jak vidíte, nehájím ani jednu stranu, celý ten incident je politováníhodný a viníky bych opravdu viděl na obou frontách, bohužel.)
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 20:55:06
49. zobraz komentář v kontextureset
[49] Od: Danny
inspiroval se Radek Hulán — #45 Smutny je, ze i mezi mladymi se najdou ti, kteri zasah policie obhajuji
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 20:56:16
50. zobraz komentář v kontextureset
[50] Od: maja
souhlasím s mladými,pamatuji velmi dobře totáč-nedejte se!babička
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 20:58:55
51. zobraz komentář v kontextureset
[51] Od: pavel lesnik
Vážený pane Zandle,
vřele děkuji za vyčerpávající a víc než trefný názor.Několik mých přátel včera večer i přes problémy, které už od pátečních dopoledních hodin panovaly na hlavním tahu na Rozvadov, směr Mlýnec vyrazilo.Já osobně bych na Czektek nejel, ale elektronickou hudbu (a nejen ji)poslouchám již několik let.Váš názor přesně trefil hřebíček na hlavičku.Už jen tím, že zásah policie ČR(a v tomto s Vámi plně souhlasím) jediné, co přinesl bylo ucpání dálnice pro ostatní řidiče směřující na Rozvadov.Dále si myslím, že situace se ukončením zásahu vůbec nevyřešila, neboť většina teknařů se rozmělní, dle mého názoru do více proudů a akce podobného rázu se možná už rozjede dnes v noci na více místech.Díky Vám a Vašemu názoru vím, že v tomto státě ještě žijí lidé, kteří si dokáží spojit jedno s druhým a nepodlehnou do slova a do písmene nesmyslům, které dokáží vyplodit naše politické esa v kombinaci s masmédii :-(.
To opravdu v tomto státě asi neexistují prostory, kde by si teknaři bez problému užili své svobodné akce bez vstupného a v rámci sloganu DIY?Nešlo opravdu jinak řešit tuto situaci než formou finančně nákladných operací podobného rázu?Asi ne!!!
P.S.PRO ZAJÍMAVOST ODKAZUJI NA JEDEN ZE STARŠÍCH ČLÁNKŮ ČASOPISU REFLEX SOUVISEJÍCÍCH S NEDOSTATKEM PENĚZ PRO DVĚ VÝZNAMNÉ KULTURNÍ INSTITUCE
http://www.reflex.cz/Clanek19957.html
texttext
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 20:59:50
52. zobraz komentář v kontextureset
[52] Od: pyro
pokud se plati 10 mil dene za policii ktera dela akorat bordel 2* zablokuje dalnici,zamezi pristup na pozemek a tak si lide museji najit jine cesty pres soukrome pozemky ard.
kdyby policie nezasahovala kolik by byli skody??? byli by vetsi nez 10 mil ??? myslim si ze ne...
jinak techno nemam rad, ale tady uz nejde ani tak o nejaky koncert...
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 21:03:42
53. zobraz komentář v kontextureset
[53] Od: Michalek
Jj, souhlasim; navrhnete jim nekdo, az se zvednou a jedou do Prahy :-) Nic proti Prazakum, kolaps by to byl slusnej, ale aspon by zacalo nadavat vice lidi a priste by je cajti nechali...
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 21:04:26
54. zobraz komentář v kontextureset
[54] Od: Jaxx
Vyborne napsany, za tim stojim i ja. Je to pruser a doufam ze to skonci pruserem na nejvyssich policejnich a politickych mistech. jestli tohle projde, tak zijeme v policejnim state a je to opravdu konecna, pak uz si fizlove muzou delat co chteji kdy chteji a s tim zasadne nesouhlasim. Samozrejme naklady na akci budou desitky milionu, skoda na pozemcich a okoli v radu deset tisic a to se vyplati.
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 21:05:03
55. zobraz komentář v kontextureset
[55] Od: Bochi
inspiroval se Radek Hulán — #45 Radku, podmiňovací způsob se v tomto případě blížil jistotě. Nebo si myslíte, že když přes vaší loukou několikrát přepochodují tisíce lidí, že budou vypadat jak předtím, nerozdupané, nepokálené, bez odpadků? Myslím, že jsem také liberál, ale snažím se být i realista. Neobhajuji zásah policie ve formě a rozsahu, jakým proběhl, to je neomluvitelné. A stejně tak mi vadí bránění novinářům v jejich práci, paďourské argumenty Bublana a Paroubka apod. Ale pochybění ze strany CzechTeku (píšu to takto obecně, protože nevím, jestli se dá mluvit o nějakých oficiálních organizátorech) je evidentní, minimálně už tím, že celá akce nebyla předem ohlášena a plně zajištěna.
Ad Člověk, který podporuje v této kauze policii, je omezený tupec, který nevytáhl paty z domu - Kdybyste četl mé názory pěčlivěji, viděl byste, že policii v tomto nepodporuji. Jestli jsem omezený tupec ať posoudí jiní, kteří mě znají mnohem lépe, nicméně že bych nevytáhl paty z domu se o mě zrovna říci nedá. Svůj "rodný dům" jsem opustil před 12 lety a od té doby jsem žil v pěti různých zemích.
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval Radek Hulán — #66
Sobota, 30.07.05, 21:06:04
56. zobraz komentář v kontextureset
[56] Od: xxl
Jen tři poznámky:
1) dle katastru (přístupný je zkráceně i z netu) mají ty pronajaté pozemky cca 150000m2(15ha).
2) čekal bych tam věcné břemeo průjeszdu (majitel se tam musí taky nějak dostat.
3) a policie se se svými 40 (někde tvrdí i 70) dodávkami a několika autobusy "které stojí u louky" dostala na to místo jak? A když tam policisté jeli, doufám, že si podle své logiky vyžádali oprávnění, aby tam neudělali škodu. (případně jakou škodu způsobá cca 1200 pochodujících policistů na cizích pozemcích a loukách - ano, je to blbost, ale když to uplatňují oni, tak je nutné to uplatnit i proti nim).
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval Jirka Cech — #63
Sobota, 30.07.05, 21:06:30
57. zobraz komentář v kontextureset
[57] Od: jd
inspiroval se Vreco — #39 Vreco, ses mimo misu. Krasa CzechTeku a podobnych akci je prave v tom, ze jsou do posledni chvile tak trochu tajny a hlavne nekomercni (vstupny zdarma, DJove hraji bez naroku na honorar apod.) Lidi, co na ne jezdi, se chtej u te muziky par dnu hlavne bavit (nejlip v otevreny prirode, nechtej se smazit v halach) a hluboce opovrhuji komercnima festivalama typu Machac z rady duvodu. Zjisti si nekde vic info na tohle tema, nez se k tomu budes priste vyjadrovat ;)
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 21:10:27
58. zobraz komentář v kontextureset
[58] Od: greenbot
výbornej článek, plný souhlas.
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 21:18:45
59. zobraz komentář v kontextureset
[59] Od: Biggun
Ono kdyz si vybavim co slouzi u policie za brzdy tak se nedivim ze maji takovy problemy , ješte ze jsou policajti tou hloupejsi casti naroda
!
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 21:21:52
60. zobraz komentář v kontextureset
[60] Od: astray
Pokud jsi nepochopil proc, tak to uz jsi jsi opravdu stary paprda, sorry. Je to neco podobneho jako peer-to-peer site a kamenici.
astray
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 21:23:55
61. zobraz komentář v kontextureset
[61] Od: srt
Clanek se mi liby, krasne shrnuje a neurazi :). Tohle na czekteku05 vsak neni jediny extempore. takovej veci ktery se ututlaj nebo prochazej ve verejnym zajmu jsou miliardy a tak tahaj prachy z kapes danovejch poplatniku, bezucelne. Jen napriklad socialni dan tedy pardon, pausalni. Ty co vydelavaj a dane plati v milionech ty to samozrejme netrapi, ale otecove rodin, ktery praci normalni nesezenou, jelikoz by jej v oboru neuzivila v dnesni ekonomicky zdeformovany dobe, musi, jelikoz zivnost je jeho jedina obziva.
Lidi ktery tomu rozumej, neni malo, ale vi o tom ale nevi jak se proti tomu branit? Jde to vubec? Branit se pred hlouposti zastupcu ve vlade ktery tam jdou kuli nevzdelanosti jinych?
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 21:24:45
62. zobraz komentář v kontextureset
[62] Od: WENOU
Díky za tenhle článek, doufám, že se dostane do rukou co nejvíce lidem. CzechTek jsem nikdy nemusela, ale po minulém roce, kdy jsem tam strávila tři dny, to je pro mě ta nejlepší akce jaká může být. žádný "bárbíny" a "modelové", který si hrajou na technaře, ale skutečně pohodový lidi. Doporučuju všem, musíte to vidět. Má to neuvěřitelnou atmosféru, nedá se to popsat. A jestli tam 90% lidí smaží - no a co? jeďte se podívat na povolené komerční festivaly, jak se tam smaží. Zdravím a doufám, že to systémákům vyjde :-)
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 21:29:05
63. zobraz komentář v kontextureset
[63] Od: Jirka Cech
inspiroval se xxl — #56 presne tak, dusledne ty policejni bolseviky zmasakrujte podle prava. namatkou by mne zajimalo:
1) jakto ze policista umyslne lhal (o zruseni smlouvy majitelem)
2) jakto ze zablokovali verejnou dalnici (na zaklade PODEZDRENI ze vlasatci by mohli neco znicit?)
3) jakto ze to zakazovali kvuli hluku, limity plati v noci a v dobe kdy blokovali dalnici a strikali lidi vodnim delem nic nehralo a byl den
4) Kdo jim (prislusnikum) kurva povolil vstup na soukromou louku? A meli pisemny souhlas majitelu prijezdovych komunikaci?
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 21:29:27
64. zobraz komentář v kontextureset
[64] Od: srt
inspiroval se Bochi — #38 chces rict ze skody za pruchod pozemku jsou v radu desitek milionu? Neumim to posuzovat tak do detailu, ale to co se tam stalo, vnimam coby řádný a bdělí obcan CR, jako vykricnik, mozna az hrozbu co vse se muze prihodit pod zaminkou verejnych zajmu... To mne irituje. Precti si ten clanek. A zkus u toho myslet mozkem.
Bavi me hudba jina, ale doufam ze jsem svobodomyslny a snad i tolerantni clovek.
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval Bochi — #73
Sobota, 30.07.05, 21:35:09
65. zobraz komentář v kontextureset
[65] Od: Milda
Nechci se tady zastávat ani technařů a ani policie.Ani jedni mi k srdci nepřirostli.Ale vysvětlete mi jedno.Jak k tomu přijdou tamní obyvatelé.Zabrané a zaneřáděné pozemky.Hluk, který přesahuje hygienické normy, zablokované místní komunikace.Copak tito lidé nemají žádná práva?Pročpak si tu muziku nepouštějí doma a nebo ještě lépe, pod okny některých politiků.Pokud tu má být právní stát,tak musí zákon platit pro všechny.Tohle mi připomíná doby,kdy určité "děti" si mohli všechno dovolit, protože jejich tatík seděl na okresním výboru strany.Takže se na to podívejte z této třetí strany...obyvatel, kteří s celou akcí nechtějí mít vůbec nic společného
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 21:38:53
66. zobraz komentář v kontextureset
[66] Od: Radek Hulán
inspiroval se Bochi — #55 a jakou cenu má pošlapaná louka trávy? 10.000 Kč? A policie ji nepošlapala? A je nutné nasazovat slzný plyn, 1.00 policistů, nějaký ten dělbuch, a další věci na lidi, co jsou naprosto neškodní a chtějí si jen zatancovat? Tento zásah policie fakt může obhajovat jen blb, sorry.
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval Bochi — #73
Sobota, 30.07.05, 21:40:17
67. zobraz komentář v kontextureset
[67] Od: 7878
inspiroval se lukáš — #17 proboha prstante se porad ohanet tim, ze vodni delo bylo pouzito jen na osvezeni. kdyz nekdo sedi na kresle (myslim tim technare, co si na cztechu na louce pohovek a kresel nanosili mrte) a pusti do nej proud vody z vodniho dela, ze odleti i s kreslem par metru, prijde vam to jako osvezovani?
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 21:40:24
68. zobraz komentář v kontextureset
[68] Od: Dan
Ač bych mohl některým účastníkům CzechTecu dělat dědu a techno nesnáším, nechápu, proč si policie vybrala pro své cvičení právě tuto akci. To co tam provádí je zjevně neadekvátní. Doufám, že to někdo objektivně točí, protože nám budou zas rvát klíny do hlavy, proč museli zakročit. Proč jim neumožní tu akci udělat někde ve vojenským prostoru, stejně zdevastovaným bratrskými vojsky? To by snad soudruh Paroubek mohl zařídit, ne?
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 21:40:43
69. zobraz komentář v kontextureset
[69] Od: pyro
Dokonce i ministr vnitra František Bublan uvedl, že člověk, na jehož pozemku se měla party uskutečnit, a na který mířily desetitisíce lidí, pronajal louku na oslavu narozenin pro 50 lidí. Když se ale dozvěděl, o co jde, přestal s tím souhlasit, řekl ministr vnitra.
a dnes v televizi tvrdil spolecne s paroubkem ze vubec nevedi co se tam deje a ze sou v zahranici na dovolene a vse ze zalezi na veliteli zasahu,,tak jak mohl vedet ze ta louka byla pro 50 lidi kdyz nevidel smlouvu :-O
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 21:42:22
70. zobraz komentář v kontextureset
[70] Od: Jaroslav Šnajdr
Bydlím v Plzni a na celé akci jsem se byl dnes odpoledne ze zvědavosti podívat. Nejsem příznivcem techna, přijel jsem jen proto, že jsem chtěl vidět, jak to na místě opravdu vypadá. Následuje několik mých postřehů.
Na dálničním sjezdu u Mlýnce mě zastavili policisté a ptali se kam jedu. Řekl jsem, že do Mlýnce a proč se ptají. Že prý dostali příkaz, že nesmějí nikoho pouštět, jenom ty co tam bydlí. Že nejsou odtud a nevědí, kde ten Mlýnec vůbec je a že vlastně ani nevědí, proč mě nemají pustit. Prý se tam někde blízko koná něco ilegálního. Zeptal jsem se, co s tím mám já společného a podobně. Takové otázky jim evidentně dělaly problémy a nakonec na mě mávli, ať jedu dál.
Celé okolí dálničního sjezdu, blízká vesnice a přilehlé silnice byly obklopeny stovkami zaparkovaných aut a tábořícím technaři. Vstup do obce Mlýnec kontrolovali policisté a zřejmě buzerovali každé projíždějící auto podobným způsobem, jaký jsem zažil na dálničním exitu.
Od silnice vede na místo konání akce krásná zpevněná, místy dokonce asfaltová cesta. Tu policisté hlídali a nepouštěli tam ani chodce ani auta. Jediný provoz, který tam by vpuštěn, byly desítky policejních dodávek a náklaďák s vodním dělem. Protože technaři nesměli použít cestu, chodili po louce a na několika místech poničili drátěný plot, kterým bylo třeba projít. To, že na pozemek neexistuje přístupová cesta, je podle toho co jsem viděl čirá lež.
Samotné pozemky, kde se akce konala, byly posečené louky, na kterých nebylo nic jiného než suchá tráva a plevel. Neumím si představit žádný způsob, jak by jim přítomní technaři mohli ublížit. Technoparty se skládala z lidí, kteří se procházeli po louce, polehávali na ní a opalovali se, tábořili ve stanech, poslouchali hudbu, tančili, hráli frisbee a podobné hry a kupovali si občerstvení u stánků. Jeden ze stánků měl štít "Paroubkův bar". Přesně takovou činnost vidíme v těchto dnech na každém koupališti u rybníka. Byla tam pohodová a uvolněná atmosféra, lidé se dobře bavili. Většina účastníků byla středoškolská mládež, mladí kluci a děvčata. Patrickův výraz "naše děti" je myslím zcela na místě. Na místě bylo několik tisíc lidí. V novinách jsem si přečetl, že je na místě cca pět tisíc účastníků, čemuž jsem ochoten věřit.
Přibližně kilometr od celého místa se zlověstně shromažďovali policisté - na příjezdové cestě se řadily vedle sebe desítky policejních dodávek obklopených figurami v černém oblečení. Nad hlavami nám neustále přeletoval policejní vrtulník.
Strávil jsem na místě cca dvě hodiny, celé ho obešel a pak se rozhodl, že pojedu zpátky domů. Celá akce probíhala poklidně a představa, že by mohla někomu vadit, mi přišla absurdní - očekával jsem, že policisté jen znuděně přihlížejí celé akci a budou tak činit celý víkend, protože žádný důvod k zásahu podle mě neexistoval.
Kráčel jsem tedy zpět ke svému zaparkovanému autu. Prošel jsem kolem policejního kordonu. Policisté se váleli v trávě, odpočívali a jednoho z nich jsem slyšel říkat: před chvíli jsem volal rodině, že dnes máme zásah, tak ať mi drží palce. Prostě trénovaní nic netušící chlapci, kteří celý rok nacvičovali a teď se těší do akce.
Přešel jsem na druhou stranu dálnice a přicházel k obci Mlýnec. Z dálky bylo slyšet monotónní tuc-tuc. Vtom po dálnici přejel kamión a jeho hluk zcela bez problému přehlušil soundsystémy technařů. Co vadilo vesničanům více? Těžko říct.
Z celé akce bylo vidět, že organizátoři se pečlivě snažili, aby jejich akce nemohla nikomu vadit. Pronajali si pozemek, na kterém bylo nemožné napáchat jakékoliv škody. Kvalitní přístupová polní cesta (fakt tam je!). V těsném sousedství dálnice, jejíž hluk převyšoval hluk z celé party.
Jejich snaha zřejmě byla zbytečná. Najel jsem na dálnici na Plzeň a po půl hodině jsem slyšel v rádiu, že dálnice za mnou byla uzavřena a policie zahájila zásah. Byl jsem v šoku a jsem v něm ještě pořád, protože něco takového jsem čekal ze všeho nejméně. Poklidná zábavná akce mladých lidí byla napadena dělbuchy a slzným plynem. Policejní provokace, která je přinutila k poškozování okolí. Zlobte se na mě, obviňujte mě z nemístných emocí, ale opravdu nemohu říct nic jiného, že jsem si dnes připadal jako v listopadu 1989. Policie opět bezdůvodně mlátí mladé nevinné lidi. Jestli tohle není "gestapo", pak už nevím, co je. Jsem pobouřen na nejvyšší míru a doufám, že tohle už naší arogantní vládnoucí garnituře neprojde.
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval Ozzy — #75
2. tento komentář inspiroval Bochi — #76
3. tento komentář inspiroval Jméno — #88
4. tento komentář inspiroval Boule — #89
5. tento komentář inspiroval Radim — #142
Sobota, 30.07.05, 21:43:49
71. zobraz komentář v kontextureset
[71] Od: Daglin
Souhlasim. perfektni clanek. Pekne shrnuto. Diky Tangero.
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 21:45:43
72. zobraz komentář v kontextureset
[72] Od: Ozzy
inspiroval se hokič — #6 nemyslím si že je to u jeté protoho kdo tam opravdu své děti měl/má
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 21:49:59
73. zobraz komentář v kontextureset
[73] Od: Bochi
inspiroval se srt — #64 inspiroval se Radek Hulán — #66 Pánové, kdybyste raději místo nadávání mi do blbů, omezenců, lidí nemyslících mozkem apod. přestali na chvíli vidět rudě a četli má slova pozorně. Pak byste viděli, že zásah policie, zejména její rozsah, rozhodně neschvaluji. Již ve svém prvním příspěvku inspiroval se Bochi — #38 jsem uvedl, "Souhlasím s jednotlivostmi například s evidentní neadekvátností nákladů vynaložených na celý zákrok" a v podobném duchu jsem se pak vyjádřil ještě několikrát.
Dodal jsem k tomu samozřejmě i to, že ani postup technařů nebyl zřejmě zcela v rámci zákona a že z jejich strany je v tom značná dávka vědomé provokace. Nejspíš by to své setkání mohli uspořádat "konvenčněji" (z hlediska zákonů), ale to by spoustu "skalních" pak už možná tolik nebavilo.
Ale, a to opakuji znovu, podle toho, co jsem doposud četl, to policie značně přepískla.
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 21:51:59
74. zobraz komentář v kontextureset
[74] Od: Markoff
no, vladnu vam tam teda pekni fasisti, aspon na ministerstve vnutra
len dufam, ze si tym cesko spravi medzinarodnu hanbu a ze to poskodeni potiahnu na ten medzinarodny sud pre ludske prava, nie kvoli poskodeniu ceska ale ludi zodpovednych za ten neadekvatny zasah, ktori z toho budu mat pak snad aspon nejaky postih
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 21:53:22
75. zobraz komentář v kontextureset
[75] Od: Ozzy
inspiroval se Jaroslav Šnajdr — #70 perfektní komentář
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 21:54:59
76. zobraz komentář v kontextureset
[76] Od: Bochi
inspiroval se Jaroslav Šnajdr — #70 Velmi pěkný komentář, díky. Není od věci číst také něco z "terénu".
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 21:58:00
77. zobraz komentář v kontextureset
[77] Od: viki2003
Lidi snad je nemůžeme volit to je ted jediná síla. A až zase budou potřebovat naše hlasy,ve volbách polezou do prdele i lide s Czech Teku,a nic nebude pravda.Díky za článek,toliko pravdy,až mrazí.
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 22:00:32
78. zobraz komentář v kontextureset
[78] Od: xydream
myslel jsem si do ted, ze zandj je normalni clovek. ale potom, co jsem si precetl, ze mlatili nase deti, tak si myslim, ze uz ma vylitej mozek, chudak
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 22:02:59
79. zobraz komentář v kontextureset
[79] Od: jakub m.
Diky za pekny komentar. Tady je nazorne videt, jak na politici a policie vymyvaji mozky. Mimochodem by me velmi zajimalo, ktery ze soudni znalec tam byl hodnotit ty skody a ktery statni zastupce se te policejni saskarny zucastnil.
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 22:03:50
80. zobraz komentář v kontextureset
[80] Od: Lamar
Každý si postěžujete a za týden už na toto téma neřekne nikdo ani "Ň".
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 22:11:23
81. zobraz komentář v kontextureset
[81] Od: Adam Zbiejczuk
díky moc za velmi dobrý příspěvek - a máš-li možnost někde jej byť i ve zkrácené formě publikovat i pro neinternetovou veřejnost, udělej to!
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 22:19:49
82. zobraz komentář v kontextureset
[82] Od: james_dean
inspiroval se roba — #9 ochlazování policistů? to ti nakukali na nově nebo v hospodě?
jinak děkuji za hezký článek :o)
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 22:24:30
83. zobraz komentář v kontextureset
[83] Od: Radim
Znám mnoho festivalů. Jejich organizátoři musí zajistit spousty papírů a povolení. Na samotné akci nesmí nic ohrožovat život a zdraví účastníků i zachováno musí být také živnotní prostředí. Nic nebrání zástupcům CzechTeku, aby svůj festival legalizovali. Mělo by to několik výhod. Nemuseli bychom utrácet miliony za zásah policie i helikoptér, technaři si pořádně zadovádí ve stylu tuc-tuc-tuc a přitom se budou chovat podle pravidel této společnosti. Jenže to je asi pro mozeček těchto akcí těžké pochopit. Dunivé rytmy techna mu z hlavy vytloukly veškerou ohleduplnost vůči lidem v okolí i trpící přírodě. Jeho vyhulený mozek mu neumožňuje absolvovat úřední kolečko a rozumným způsobem se dohodnout.
Patrick Zandl technařům a jejich ilegální párty zřejmě fandí a svoji úvahu končí tím, jak by se zachoval, kdyby mu začali pod okny pořádat CzechTek: "Asi bych se s nimi zkusil domluvit a když bych viděl, že opravdu jen paří, holt bych to bral jako daň za přelidněnost." To je skvělá inspirace pro pořadatele, nemyslíte? Docela by mě zajímalo, jak by se Patrick zachoval ve skutečnosti, kdyby mu pod okny dunělo techno a on neměl možnost odjet dočasně třeba na chatu. Obávám se, že by v té chvíli souhlasil s policejním zásahem a technaře poslal do háje.
Moji celou reakci najdete v mém blogu:
CzechTek 2005: Akce na hraně zákona
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval tangero — #87
Sobota, 30.07.05, 22:26:00
84. zobraz komentář v kontextureset
[84] Od: muf
inspiroval se Radek Hulán — #45 supééérrr. Chtělo by to říct i většině národa, která právě juchá u estrády na tv nova a nechává si vymývat svoje mrňavé mozky v přesvědčení, že "je to hawai". Díky za článek :o)
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 22:26:06
85. zobraz komentář v kontextureset
[85] Od: Martin
Zítra, v neděli 31.7. ve 14:00, se před ministerstvem vnitra, ulice Nad Štolou, Letná, koná demonstrace proti zneužívání policejní síly, jak se stalo na technoparty CzechTek.
Všichni rozhořčení občané, voliči a plátci daně, kterým není tato věc lhostejná, jste zváni.
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 22:29:55
86. zobraz komentář v kontextureset
[86] Od: JP
Vzpamatujte se ! ČR je poslední baštou, kde tuto zfetovanou lůzu produkující vražedné decibely ve dne v noci ještě torelovali.Ať si to jdou zkusit do jiné země EU. Hnali by je svinským krokem. Bohudíky už i u nás se jim konečně dalo jasně najevo, že to NE ! Mají plnou hubu lidských práv a svobody, ale naplno to vše porušují vůči jiným, nezúčastněným. Policejní zásah byl naprosto správný, adekvátní ! Měli by si něcopodobného zkusit v "nejdemokratičtější" zemi USA ...
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval Tondys — #111
Sobota, 30.07.05, 22:30:49
87. zobraz komentář v kontextureset
[87] Od: tangero
inspiroval se Radim — #83 Jak reaguju, se můžete přijít podívat v létě každý pátek k nám do Zeleného údolí, kde bydlím. Hned naproti oknům tu pořádají open-air koncerty, které duní do noci. Je to asi méně hlasité, ale zato blíže, než ta louka k vesnici u czechteku.
Jsou dvě možnosti:
1) házím po nich slzný plyn a stříkám na ně z vodního děla
2) koupil jsem si speciální sklo a žaluzie, takže nic neslyším.
tipněte si...
Mám to tu každý pátek a dá se s tím poradit si.
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval JP — #95
2. tento komentář inspiroval Radim — #117
Sobota, 30.07.05, 22:31:45
88. zobraz komentář v kontextureset
[88] Od: Jméno
inspiroval se Jaroslav Šnajdr — #70 co to je za akci, ktera nebyla ani radne ohlasena, a jeji misto bylo do posledni chvile utajovano, a ptam se proc?
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval Boule — #94
Sobota, 30.07.05, 22:33:12
89. zobraz komentář v kontextureset
[89] Od: Boule
inspiroval se Jaroslav Šnajdr — #70 Perfektní komentář.
Doporučuji poslat to do nějakého tisku - Reflex, Týden, Respekt, je to napsané velmi dobře a určitě je to bude zajímat. O CZT budou muset udělat povinně článek a takovýhle "komentář nezaujatého účastníka" budou nutně potřebovat.
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 22:33:33
90. zobraz komentář v kontextureset
[90] Od: Alice
inspiroval se Radek Hulán — #45 CztechTek ještě nikdy nikde žádná lidská práva a svobodu neporušil!!!
odpověz na tento komentář
1. tento komentář inspiroval Radek Hulán — #93
Sobota, 30.07.05, 22:33:56
91. zobraz komentář v kontextureset
[91] Od: Lamar
Nepiju, nekouřím, nehulím, nefetuji, nelžu, pracuji, platím daně, neubližuji lidem, neubližuji přírodě, nevolím ČSSD...
(jeden z účastníků akce, jmenuje se příjmením Anděl)
odpověz na tento komentář Sobota, 30.07.05, 22:38:13
92. zobraz komentář v kontextureset
[92] Od: zvedavec
Nevim, jak ostatni pritomni, ja hned v pondeli zaslu na policejni prezidium zadost o poskytnuti informaci o tom,
1/ Kolik policistu se cele akce ucastnilo
2/ Kolik cinily celkove naklady na tuto policejni akci
dejv_ren_stimpi
01. 08. 2005
Obávám se, že vinit lze především idiotské poslance za nesmyslné zákony. Jestliže stačí pár hodin před akcí předložit povolení ke vstupu na pozemek, kde má přijít tisíce lidí a navíc přes cizí povolenky, pak není v silách policie tyto věci včas řešit. A pokud vím, dostali účastníci dostečný čas na odchod. Je to vše tak trochu mimo policii i ty mladé lidi. Stejně problematický jako byl zásah je i agresivita davu proti policii. Pokud se s tím smíříme či budeme toto shvalovat či odsuzovat jen když se nám to bude hodit, pak se nedivte alibismu policistů, až budou muset zasáhnout třeba na ochranu vašeho majetku či třeba, když v soukromém bytě bude manžel terorizovat manželku, ale zatím ji ještě nezmlátil.
Především je to neodpovědnost pořadatelů, že nedomysleli po všech zkušenostech z minulosti výběr místa. Ti mladí lidé pak doplácejí především na ně.
glassy, určitě to nelze to idiotští říci zdaleka o všech, to jistě pravdu nemám, ale opravdu si myslím, že chyba je hodně v té skutečnosti, že zákon umožňuje tak obrovskou akci ohlásit pár hodin předem a nevyžaduje např. zajištění (před akcí) základních hygienických náležitostí.
A naní uý politici zase mají rej. Pan Langr už si přihřívá polívčičku. Nicméně je mi líto těch tisíců mladých lidí, kteří získají tu osobní zkušenost, jakou získají a automaticky je to nahání do jakési opozice.
"jasne, vsichni jsou desne cool a free
a serou na cizi majetek"
glassy, představ si, že několik na něj i chcalo !!!
uááá - zase razantní názor, co ? :-)
o to nic .. já Tě takovou mám rád .-)
ale nemůžeš jedním dechem plísnit a2a2a za jeho razantní názor a druhým plácnout generalizaci jako hrom, Barčo :-)
paranoidní ? :-)) já ? ale no tak ..
"všichni ... serou na cizí majetek"
to není generalizace ?
ale no tak, když už hádečka, tak s faktíkama, milá Baruško :-)
:-)) zíííív ...
už se jen vytáčíš ...
jen jsem si ještě jinde přečetl Tvoji perličku "policejní zásah byl úměrný situaci" .... týýýý vole
tak to víš víc než Bublan, Karásek i Paroubek dohromady !
ztrácíš soudnost, má milá ... a veřejně :-)
http://www.novinky.cz/domaci/61891-czechtek-se-rozjel--miri-tam-policejni-posily.html
Tak čtu Lidové noviny a hned na první straně je napsáno.
POLICIE RZEHNALA CZECH TEK
tak jak to vlastně dopadlo?
Jako již tradičně s nemalými problémy...doufám, že skončí, jako každá jiná pohádka, dobře.
Sraz v sedm ráno u Fatálů!!! Rum a spacák s sebou :o))
Musí - je 16.00 - zprávy čt hlásí, že akce je rozehnána. Tomu nevěřím. Vynikající je argumentace mluvčí Policie
V pátek 29. 7. když začali účastníci Czechteku přijíždět na louku se policie vytasila s dalším argumentem: pozemek je sice se souhlasem majitele, ale majitelé okolních cest nesouhlasí s přístupem přes svoje cesty. I to považujeme za absurdní. Ony cesty jsou totiž jako cesty vedeny v katastru nemovitostí jako cesty, tudíž se v jejich případě jedná o veřejné prostranství, o kterém zákon o obcích říká, že je „přístupno všem bez ohledu na vlastnická práva k němu“. Navíc se jedná o tzv. účelové komunikace, tudíž komunikace, které dle zákona o pozemních komunikacích praví, že „pro potřeby vlastníků nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi“, přičemž je nasnadě, že udělení souhlasu s vstupem a pobytem na pozemku dohodou mající charakter nájemní smlouvy na dobu určitou, resp. zajištění takového práva je plně v souladu s takovým zákonem.
15.55
Strana zelených a senátor Jaromír Štětina vyzvali ministra vnitra, aby zastavil zásah proti technařům. Považujeme za nepřijatelné, aby policie zasahovala proti s občanům ČR, kteří se nedopouštějí žádných přestupků proti zákonu. Mám informace, že pořadatelé s majitelem louky pronájem řádně vyjednali, uvedli v tiskové zprávě.
Vývoj od ranních hodin :
Camp.
Policisté stále blokují přístup na louku. Proti autům a lidem, kteří už na pozemku jsou, ale nezasahují. Někteří technaři, které strážci pořádku vyhnali z dálnice, se rozptýlili po okolí a podle všeho vyčkávají co bude dál.
15:13
Západočeská policie trvá na tom, že majitel pozemků souhlas s pořádáním akce stáhl. Rozhodl se tak poté, co se dozvěděl, že na místo přijede výrazně více lidí, než bylo dohodnuto s nájemci.
15:10
Účastníci party už opustili dálnici D5, jsou průjezdné všechny pruhy. Zůstala tam stát pouze dvě auta. Nákladní, které údajně najelo do policisty, a pomalovaný autobus s rozbitým předním sklem.
15:01
"Zda majitel pozemku souhlas s CzechTekem odvolal, nebo neodvolal, vědí plzeňští policisté. Ale ta informace vůbec není podstatná. Podstatné je to, že účastníci technoparty nemají, jak se na pozemek dostat. Nevede k němu veřejně přístupná cesta a oni by zdevastovali louky sousedů," upřesnila mluvčí policejního prezidia Blanka Kosinová.
14:56
Z dálnice D5 už odjela většina technařů. Někteří jsou však zablokovaní za policejními kordony.
14:51
Část účastníků technoparty zůstává na louce. Hrají soundsystémy. Někteří technaři by chtěli odjet, ale přes policejní kordony nemohou.
14:31
Ministr vnitra František Bublan informoval premiéra Jiřího Paroubka o zásahu policie proti účastníkům CzechTeku, řekla iDNES Bublanova mluvčí Radka Kovářová. Premiér se zásahenm souhlasí. Co nejtvrdší zásah v mezích zákona je podle něho nutný.
14:00
Auto technařů na D5 najelo na policistu. Skončil v plzeňské nemocnici. Podle kolegů má poraněnou ruku. Účastníci nechávají na dálnici opuštěná auta
13:21
Policie nasadila proti technařům na D5 vodní děla. Odtahují jejich auta. Zasahují také těžkooděnci. Na dálnici stojí mnohakilometrové kolony
12:49
Těžkooděnci vyrazili vstříc účastníkům CzechTeku, kteří sedí na D5. Vypršelo hodinové ultimátum. Technaři trvají na tom, aby je policisté pustili na nedalekou louku
11:52
Policie vyklidila jeden pruh dálnice D5 podél kolony účastníků CzechTeku. Na 150 lidí si ale na vozovku sedlo. Žádají povolení vjezdu na louku
11:20
Policie vyzvala účastníky CzechTeku, aby louku na Tachovsku opustili. Tvrdí, že její majitel odvolal souhlas s technoparty. Organizátoři tomu nevěří.
8:04
Auta mířící na CzechTek ucpala dálnici D5 mezi 128. a 136. kilometrem. Policisté jim brání vjet na soukromé pozemky. Dopravu odklánějí po staré rozvadovské silnici
7:28
Účastníci CzechTeku se sjeli do Mlýnce u Tachova. Policie louku obklíčila. Mají sice povolení majitele, ale nemohou projíždět přes sousední pozemky.
Premiér žádal tvrdý postup
Premiér Jiří Paroubek uvedl, že policie postupuje proti účastníkům technoparty CzechTek podle jeho představ. Řekl ministrovi vnitra Františku Bublanovi, aby postupoval co nejrázněji.
29-07-2005 ::: Policie nejprve celou svou PR propagandu postavila na image ochránců soukromého majetku a mluví o loukách obsazovaných proti vůli jejich majitelů.
28. 7. tj. den před začátkem Czechteku2005 je na freetekno.cz a dalších internetových stránkách zveřejněna informace, že se Czechtek bude konat na pozemcích se souhlasem jejich majitele.
Odpoledne téhož dne prohlašuje policejní mluvčí Blanka Kosinová, že souhlas majitele nestačí, že je potřeba i souhlas obce na jejímž území by se Czechtek mel konat. Toto tvrzení však považujeme za nepravdivém, protože se jedná o soukromou akci, na soukromém pozemku kdy nedojde k záboru veřejného prostranství, ani není jejím cílem není propagace nějakých postojů. Nelze tedy uplatňovat zákon shromažďovací a zákon o obcích o povinnosti obcím v takovém případě cokoli nahlašovat nebo dokonce žádat povolení nic neříká. Nepodařilo se mi dohledat ani žádnou obecní vyhlášku obce, na jejímž území by se mel Czechtek konat (město Přimda), která by nějakou ohlašovací povinnost ukládala. Ostatně o několik hodin později mluvčí Kosinová již toto své tvrzení neopakovala.
V pátek 29. 7. když začali účastníci Czechteku přijíždět na louku se policie vytasila s dalším argumentem: pozemek je sice se souhlasem majitele, ale majitelé okolních cest nesouhlasí s přístupem přes svoje cesty. I to považujeme za absurdní. Ony cesty jsou totiž jako cesty vedeny v katastru nemovitostí jako cesty, tudíž se v jejich případě jedná o veřejné prostranství, o kterém zákon o obcích říká, že je „přístupno všem bez ohledu na vlastnická práva k němu“. Navíc se jedná o tzv. účelové komunikace, tudíž komunikace, které dle zákona o pozemních komunikacích praví, že „pro potřeby vlastníků nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi“, přičemž je nasnadě, že udělení souhlasu s vstupem a pobytem na pozemku dohodou mající charakter nájemní smlouvy na dobu určitou, resp. zajištění takového práva je plně v souladu s takovým zákonem.
V poledne 29. 7. policie začíná tvrdit, že majitel pozemku souhlas odvolal. Majitel naproti tomu tvrdí, že nic neodvolal a že jeho souhlas je nadále platný. Policie, která byla evidentně připravená akci rozehnat z důvodu nepovolené okupace cizího pozemku je zdá se bezradná a kromě právního diletantismu se už uchyluje přímo k nepravdivým tvrzením,
která mají ospravedlnit nelegální použití násilí z jejich strany.
Teď jsem se díval na čt24 avšichni tam pořád přijíždějí a opravdu stojí na dálnici a my opravdu budeme hrát na dálnici nenechte se odradit sedněte do aut a vyražte protože to bude pěkná mela.Už teď je tam asi 3000 lidí, a neustále mi volají známí že další vyjiždejí nebo je potkavaj po cestě.
CTK:
Postup policie, která neumožnila účastníkům technoparty
CzechTek sjezd z dálnice D5, považuje za správný také ministr
vnitra František Bublan. Policie podle něj chtěla zabránit, aby
vyznavači technohudby projížděli přes pozemky majitelů, kteří s
tím nesouhlasí. "Spoléhám na to, že policisté zvolí ten nejlepší
postup, aby nedošlo ke zbytečným zácpám a při současném počasí
nebyl někdo ohrožen na životě," řekl ČTK Bublan.
Ministr také uvedl, že člověk, na jehož pozemku se měla party
uskutečnit a na který mířily desetitisíce lidí, pronajal louku na
na oslavu narozenin pro 50 lidí. "Když se dozvěděl o co jde, tak
už s tím nesouhlasí," řekl Bublan. Podle něj se policie snaží
situaci, která na dálnici vznikla, vyřešit odklonem dopravy. K
dalšímu možnému postupu policie řekl, že při obnovení veřejného
pořádku může policie použít také násilí.
Ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL) nechtěl postup
policie hodnotit, situaci nicméně označil za problematickou.
Způsobili ji podle něho spíš účastníci CzechTeku tím, že dálnici
blokovali. Ministr ČTK a Českému rozhlasu řekl, že situaci
konzultoval s ministrem vnitra Františkem Bublanem a nabídl mu
spolupráci silničářů při vyznačování objížděk. "Vím, že policie
už odklání dopravu od tohoto úseku. Vím také, že účastníci
CzechTeku se přesouvají na sever Čech, kde mají další párty. Že
mají takovéto signály, že se nakonec na tom Tachovsku nebude
(technoparty) konat," uvedl.
TISKOVÁ ZPRÁVA STRANY ZELENÝCH A SENÁTORA JAROMÍRA ŠTETINY
Okamžitě zastavte násilí!, vyzývají ministra vnitra předseda SZ Jan Beránek a senátor Jaromír Štětina
Praha, 29. července 2005
Podle našich zpráv od přímých účastníků došlo zhruba před hodinou k rozpuštění kolony vozidel na dálnici D5. Policisté kolonu objeli vozy a česky a německy oznámili čekajícím řidičům, že se dopustili přestupku, a že mají pokračovat dál na Německo a v žádném případě neodbočovat exitem Mlýnec, který je uzavřen. Následně začalo propuštění vozidel, která chtěla pokračovat na Rozvadov. Výrazné skupině asi 80 automobilů, tedy zhruba čtyřem stům lidí, se podařilo dojet na nejbližší benzínovou stanici za odbočkou Mlýnec.
Sem se nyní přesunulo těžiště konfliktu. Podle tvrzení minule citovaného zdroje řidiče Forda Escort s brněnskou poznávací značkou Karla v 15hod., v současnosti přijíždí policejní techniky do oblasti pumpy. „Nechybí nic. Jsou tu obrněné transportéry, vodní děla, která byla již použita, tatrovky, dodávky, nákladní vozy.“ Na otázku zda došlo již k nějakým potyčkám, řekl: „Došlo ke srážce jednoho člověka s policisty. Podle jejich tvrzení do nich najížděl, jim se však pochopitelně nic nestalo. Reagovali tak, že ze msty rozbili okénko autobusu typu vosa, který stál další v řadě.“ Potvrdit informaci zveřejněnou na internetu, že jeden člověk prodělal infarkt se nepodařilo.
Předseda Strany zelených Jan Beránek vyzývá ministra vnitra Františka Bublana: „Od přímých účastníků zásahu jsem přesně informován o situaci na policejní razii na dálnici D5. Považuji za naprosto nepřijatelné, aby policie zasahovala proti s občanům ČR, kteří se nedopouštějí žádných přestupků proti zákonu. Mám informace o tom, že pořadatelé CzechTechu s majitelem louky pronájem řádně vyjednali.“ A dodal: „Žádám ministra vnitra Františka Bublana, aby razii okamžitě zastavil. Apeluji též na premiéra Jiřího Paroubka, který podle informací z internetu použití vodních děl schválil, aby akci prošetřil a vyvodil ze závěry personální důsledky.“
Jaromír Štětina, který má kopii smlouvy o pronájmu louky mezi společností Italinvest a Václavem Šroubem k dispozici, ve svém odsudku zásahu zdůraznil: „Stavět děla proti lidem, to je hloupost. Těmi jejich svobodu nespoutáte. Stát, který získá autoritu jen na základě strachu mezi občany, nezaslouží úctu. Hluboce lituji, že pan ministr František Bublan zvolil tento postup.
Ve smlouvě se výslovně praví: „Společnost Italinvest s.r.o., (…) jejímž jménem jedná pan Constantin Plesky, jednatel Společnosti, tímto výslovně a neodvolatelně uděluje svůj souhlas panu Václavu Šroubovi (…) jakož i dalším blíže nespecifikovaným osobám, určeným dle uvážení pana Šrouba, k opakovanému a neomezenému přístupu na pozemek a pobytu na pozemcích (…) pro časové období 29.7. 2005 – 5.8.2005 (…) a to za účelem soukromé oslavy(…) – srazu posluchačů elektronické hudby.“
(Reborn - Mail - WWW) Vloženo 29.07.2005, 16:36:45
aktualní info je že prej to policie balí na příkaz ze zhora. c)))
zemek, na kterém se koná czechtek 2005, je řádně pronajat od soukromého majitele. Policie ČR přesto srdnatě vytáhla do boje proti jeho konání nedbaje etických norem a evidentně ani zákonů.
1. dezinformace
Policie ČR lže, tvrdí-li, že majitel pozemku souhlas s konáním czechteku odvolal. Absurdní je rovněž její tvrzení o neexistenci přístupové cesty k pozemku — umožnění přístupu k vlastním pozemkům je garantováno zákonem ve smyslu §34 zákona o obcích.
2. omezování svobod občanů
Policie ČR od 4h ráno ( 29.7. ) blokuje výjezd z dálnice D5 na Tachovsku. Toto omezení, které zablokovalo průjezd směrem na Rozvadov, postihuje jednak příjíždějící účastníky czechteku, ale také ostatní občany, kteří cestují po dálnici do Rozvadova.
Lidé stojící v kilometry dlouhé koloně aut jsou vystaveni rekordně vysokým teplotám, hrozí dehydratace, situace na dálnici ztěžuje přístup zdravotníků.
3. presumpce viny
Prostý fakt, že účastníci czechteku pojí vlastní způsob života, poslouchají menšinovou hudbu a mají rozpoznatelné oblečení, Policii ČR dle jejího názoru opravňuje k nákladným preventivním akcím a to v okamžiku, kdy nebyl spáchán žádný trestný čin.
Nehlědě na to, že aktivity, proti nimž jsou tyto poplatníky hrazené manévry vedeny, představují zhruba stejné veřejné ohrožení, jako festival Summer Of Love nebo HipHop Camp.
Mllýnec u Tachova (weyn - Mail - WWW) Vloženo 29.07.2005, 16:47:54
Nedejte se zmást a jeďte tam!!!
Media mlží stejně jako za komunismu!!!
CT2005 je a bude v Mlýnci u Tachova!!!
Mlýnec u Tachova!!!
Jeďte okrskama, nebude tam tolik chlupatejch!
Řekněte jim že jedete za babičkou do Mlýnce! Musej Vás tam pustit!!!
Mlýnec u Tachova!!!
CT 2005 začíná!!!
CT 2005 začíná!!!
Nenechte se oklamat!
Media lžou!!!
Mlýnec u Tachova!!!
Zatim!!!
(Reborn - Mail - WWW) Vloženo 29.07.2005, 16:48:22
hele lidi cztek byl JE a bude!! jako uz 11 let!!! vsichni do tachova
( - Mail - WWW) Vloženo 29.07.2005, 16:48:33
KLÍDEK! Těch 80 sounsystémů někde hrát bude! I kdyby hrál každej někde jinde, to se pak z toho ale posere celej vokres!:)
ZVEDNĚTE NĚKDO RUKAVICI A REFERUJTE. TENTO STÁT PŘECE NEMUŽE NADRŽOVAT KOMUNISTUM A NACKUM
Nemam informace o teto konkretni akci, ale to jak se minule bez dovoleni nastehovali na cizi zemedelskou pudu a timto ji zlikvidovali, bylo vice nez odporne a svedci to sebestrednosti a konzumnosti teto generace.
http://www.novinky.cz/domaci/61806-policie-uz-nebrani-technarum-v-pristupu-na-louku.html