Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDvanáctihlavá saň
Autor
rozhněvaný_malý_muž
Za devatero horami a devatero řekami bylo jedno království. Království jak má být. S moudrým králem, chápající královnou a mladou princeznou. Král tohoto království byl natolik moudrý, že pořídil své dceři počítač. Mnoho lidí o počítačích v té době nic nevědělo, ale král si uvědomoval jejich užitek. Počítač mu dovezli z druhého konce světa moudří badatelé a začali princeznu učit, k čemu všemu může být prospěšný. Princezna se velmi rychle naučila s počítačem pracovat, badatelé se poklonili králi, vzali tučnou odměnu a vydali se na cestu domů.
Počítač v mnohém usnadňoval práci. Vešlo se do něj obrovské množství informací. Proto už nebylo nutné zaměstnávat desítky úředníků, kteří setřiďovali listiny o počtu poddaných či počítali úrodu obilí. Všechny informace princezna zapsala do počítače a ten složité výpočty provedl za několik málo okamžiků. Úředníci se mohli vrhnout na jinou práci a království vzkvétalo. I poddaní se měli rok od roku lépe a v krčmách se pěly ódy na počest počítače a princezny.
Jednoho sychravého podzimního večera však počítač onemocněl. Ztratily se z něj všechny informace, které do něj princezna dříve vložila a nechtěl přijímat žádné nové. Princezna ani královi moudří rádci si nevěděli s počítačem rady a dřívější blahobyt království začal upadat. Bez počítače se muselo všechno počítat ručně, což zaměstnalo mnoho úředníků a rychlost jejich počítání byla příliš pomalá. Poddaní začali hořekovat nad nepříjemnou situací a co hůř, samotná princezna, v té době v letech na vdavky, upadla z toho všeho v těžkou nemoc.
Po badatelích, kteří počítač králi přivezli, se slehla zem. Zanechali po sobě pouze knihu, ve které se král dočetl, že nemoc počítače způsobil virus. A tak král nelenil, předstoupil před svůj lid a prohlásil: „Kdo zabije virus, vyléčí počítač a mou jedinou dceru, dostane půlku království a princezninu ruku!“
Přestože se v krčmách prohlašovalo, že virus je krvelačná dvanáctihlavá saň, přihlásilo se mnoho statných jinochů ze všech koutů království. Nikdo z nich však o počítačích nevěděl ani co by se za nehet vešlo a počítač stále churavěl. Když už situace vypadala beznadějně, přihlásili se poslední tři uchazeči. Dřevorubec, princ Biga a tajemný muž v kápi. Jako všichni předchozí i oni předstoupili před krále a jeho rádce a přednesli svůj plán, jak počítač vyléčit.
Dřevorubec řekl: „Postavím velkou vatru hodnou tohoto království. Dovnitř vatry uložím počítač a vatru zapálím. Virus v počítači uhoří! A princezna bude vyléčena.“
Král se dřevorubce zeptal, k čemu by jim byl spálený počítač. Dřevorubec pokrčil rameny, pochopil svůj neúspěch, dal se na odchod a pod fousy si brumlal: „Ale virus by uhořel.“
Princ Biga přišel s plánem, že vyzve virus na souboj. Král prince zavedl do místnosti s počítačem a nechal ho konat. Princ Biga vytasil meč a zakřičel: „Pojď se bít, ty stvůro!“ Žádná odpověď. „Neschovávej se, zbabělá potvoro!“ zakřičel. Znovu žádná odpověď. Rozpřáhl se tedy mečem, který mu však vyklouzl z ruky a zapíchl se do princovy nohy. Princ začal zběsile křičet a dále se o něj museli postarat královi mastičkáři.
Jako poslední předstoupil před krále tajemný muž v kápi. „Dejte mi jednu noc, vaše výsosti,“ zněla jeho prosba. Král svolil. Tajemný muž v kápi se posadil před počítač, vytáhl z pod kápě CD, vložil jej do počítače a dal se do práce. Král jej nechal o samotě a odešel s těžkou hlavou spát. Jaké pak bylo jeho překvapení, když mu ráno tajemný muž v kápi řekl: „Virus byl zabit.“ Král nevěřil vlastním uším, přiběhl k počítači a skutečně! Všechny ztracené informace byly zpět a počítač byl opět plně funkční!
Když král oznámil tuto radostnou novinu lidu, všem se ulevilo. Nejvíce pak samotné princezně. Jakmile se dozvěděla, že je počítač zachráněn a virus mrtev, vyskočila z postele a běžela do místnosti s počítačem. U počítače seděl krásný mladý jinoch a zapisoval do něj informace. Vedle počítače ležela kápě.
Od té doby žije mladý jinoch spolu s princeznou v půlce království, které nadále vzkvétá, nade vše se milují a princezna ví, že počítač se musí chránit, aby neonemocněl.