Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZEPTEJTE SE DĚTÍ
Autor
Marcela.K.
Zeptejte se dnes dětí ve školce, jak vypadá Ježíšek.Polovina z nich vám hrdě oznámí, že má čevenou čepici s bílou bambulí a čevený kabát a červené kalhoty a červené boty a červené ponožky...a nějaký vtipálek dodá , že má červené trenýrky a červený nos! Leze do domu komínem a nosí dětem dárky!
Jenže pak holčička s velkýma hnědýma kukadlama řekne:,,To není pravda! Ježíšek je miminko,co se narodilo v Betlémě,dýchal na něj oslík a ono se narodilo aby měli lidi pokoj!"
,,Jé to je blbina, jakej pokoj"...vykřikne ten nejzlobivější kluk, není důležité, jak se ten chytrák jmenuje...i když nějaké jméno mě napadá...
Jenže holčička s copánky a velkýma hnědýma očima zasela semínko pochybností...,,No jo, ten červenej je Mikuláš!"
,,Ne, ne, to není Mikuláš, ten má na hlavě takovou korunu s křížem a u nás byl modrej!
,,To je Santa...Santa president!" vyprskne uličník ze školky.
Děti se začnou smát a nejsou k utišení...
No tak znova. Jak vypadá Ježíšek? Otazníky v dětských očích se obrátí na cůpkatou.Miminko přece nemůže nosit dárky. Kdo mu pomáhá?
Holčička zčervená vzrušením. Paní učitelka přikývne a dívenka začne.
Ježíšek se narodil mamince v Betlémě. Jeli tam na oslátku a nikde pro ně nebylo místo. Jen ve chlévě. Maminka se jmenovala Marie a tatínek Josef. Když se Ježíšek narodil přiletěl anděl a říkal :,,Dnes se vám narodil Spasitel." A on měl rád lidi a tu lásku je učil a říkal , že se lidi mají mít rádi a odpouštět si. A tak se usadil lidem v srdci a oni vždycky na Vánoce si dávají dárky a říkají, že je přinesl Ježíšek...ale Ježíšek jim dal jen tu lásku do srdce.... A naše maminka bráchovi říkala, že když bude zlobit, tak mu Ježíšek přinese starou bačkoru a brácha pořád zlobil. Tak mu maminka tu starou bačkoru zabalila do krabice a on ji rozbalil jako první a pak hrozně brečel a nechtěl už si žádné dárky rozbalit...a maminka říkala, že to byly ty nejhorší vánoce, protože brácha brečel a Ježíšek staré bačkory nenaděluje a maminka prý plakala taky, že to zkazila a máme to vyfocený doma na fotce."
Děti poslouchají a souhlasně pokyvují hlavičkami...ano, tenhle příběh přece znají.
Jenže co s tím čeveným dědou?! Před supermarketem rozdával bonbony! A je takovej veselej! A má červenej nos jako pan Vitásek, když jde z hospody!A hlavně unese Óóóbrovskou hromadu dárků!!!
20 názorů
kdepak Ježíšek, nebo Santa, ale vánoční skřítek, má červenou čepičku, zelený kabátek a vousiska a je to právě on, kdo nosí dětem dárky, jelikož Ježíšek je moc malý, vlastně mimino, rodiče nosí ty starý bačkory, to už víme a Santa pije Colu a na Štědrý den je s cukrovkou v nemocnici, takže to musí být vánoční skřítek :D