Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nejhorší představení v dějinách /recenze/

08. 01. 2006
0
0
1277

   Avantgardní divadelní společnost DeCadent uvedla premiéru hry Desmonda Focarta Přineste ten repelent v režii Jana Krušného. Nesmrtelné dílo, jež v minulosti ocenil i Focartův guru Alfred Jarry, pojednává formou surreálných výjevů o přetrvávající hrozbě nacismu, válečných konfliktů a senné rýmy. Už po desetiletí diváky dojímá hluboce lidským příběhem o mladičké Babette, kterou traumatické dětství a chorobný strach z porcelánových omáčníků přivedou k myšlenkám na sebevraždu a zachrání ji až láska k chrabrému desinsektoru Didierovi.

   Krušný bohužel složitý úkol nezvládl a realizačně zapeklité drama mu doslova protéká mezi prsty. Především očividně nepochopil záměr dramatika varovat diváky před blížící se nadvládou obřích mravenců. Ti podle autorových prognóz už brzy přiletí z Venuše a snědí všechny cukrářské výrobky. Režisér se rozhodl vetřelce upozadit ve prospěch ostatních motivů a při závěrečné scéně útoku mravenců na pytlík hašlerek je díky nedůsledné koordinaci pohybu na jevišti většina představitelů hmyzu ušlapána. Ani divácky vděčné momenty, jako je rozmluva Didiera s ošatkou hrachu nebo vrhání ovocných jogurtů do oken dívčího internátu, nedokázal Krušný patřičně režijně uchopit a scéna s trpaslíkem, tančícím mazurku v krocanové nádivce, měla být snad raději vypuštěna.

   Za nešťastný považuji také výběr herců. Zatímco debutující představitel mravenčího náčelníka pouze mírně přehrává a snad trochu hystericky gestikuluje kusadly, zkušení herci v rolích kontaktních čoček hrdinky se vyžívají v sebestředných improvizacích, hraničících s trapností. Za ukázněný výkon v psychologicky náročné roli bych pochválil jedině představitele věšáku na klobouky. Po celé dvě hodiny na jevišti stojí bez hnutí, což přispívá k všeobecnému napětí, neboť se divák dohaduje, zda to není skutečný věšák.

   Navzdory tomuto pozoruhodnému výkonu lze bez nadsázky říci, že jde o nejhorší představení v dějinách. A - jak píše věhlasný divadelní kritik N.A.Krknutý ve spisku Divadlo je hnůj, - "Herci by zasloužili postřílet a režisér ať je potrestán nastudováním Fidlovačky".


Marin
10. 01. 2006
Dát tip
To je fakt dobrý, kdo hrál ten věšák?

áno áno, naše divadlo smeruje do pekných sračiek (odpustite môjmu slovníku)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru