Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seO nemožném
04. 02. 2006
3
0
1802
Autor
čouhán
Začni tím, co je nutné, pak se dej do toho, co je možné a najednou už děláš něco nemožného.
Svatý František z Assisi
No, je fakt, že nám to hodně ulehčuje (mobil) a zpříjemňuje (TV) život, na druhou stranu ale spousta lidí zapomíná taky na jinou zábavu a komunikaci a tak vůbec.... ale je fajn, že tyhle věcičky existujou, protože pak bysme si tu vůbec nemohli psát, že jo. ;-))
Dobře, žes to napsal, Rabbe. Vůbec to nejsou žvásty. Doufal jsem, že si toho paradoxu někdo všimne. Nikomu se přece nemůže povést něco nemožného - už z definice toho pojmu. Někomu výjmečnému se ale může podařit něco, co ostatní pokládají za nemožné. To však jen tehdy pokud se bude držet Františkovy rady. Výjmečnost některých lidí totiž často spočívá v jejich schopnosti nalézat zábavu a potěšení v tom, co ty ostatní nebaví.
já to s tím nemožným myslela takhle: člověku se zdá, že je pro něj něco nemožné, protože si myslí, že na to nemá a podceňuje se...ale nakonec zjistí, že nemožné se povedlo, tudíž se stalo možným a nakonec si na to zvykne až tak, že je to nutné... ;-)))
V tom jsme zajedno, má milá Incognito. Jen bych místo těch Tvých prvních tří teček pořádně zdůraznil, že nejdříve je potřeba vynaložit zatraceně notnou dávku odvahy, vytrvalosti, sebedůvěry, pokory a snad i geniality, aby se to zdánlivě nemožné povedlo. Něco takového měl zřejmě Svatý František z Assisi tenkrát na mysli. S tím přetavením nemožného v nutné jsi mě doopravdy pobavila. To, o čem se vyprávívávalo v pohádkách, má dnes každý doma nebo v kapse (např. televizi, mobil) a leckdo to dokonce považuje za nutnost. Nevím ale jistě, jestli to je smutný osud velkých činů nebo jejich skvělé naplnění.
Pokud by se nám rovnou povedlo něco nemožného, tak je potom zbytečné zkoušet něco, co je nutné.. to co je nutné totiž obsahuje to nemožné..
To sou žvásty, to co tady píšu.. :-))
Těší mě, že všichni (snad až na jagaru) tak pěkně souhlasně přikyvujete. Čím dál vtíravěji se mi však vnucuje kacířská myšlenka, že daleko zábavnější je právě opačný postup než ten, co doporučuje svatý František. ;-) Který z obou postupů je náročnější?
Nu, opačně by to mohlo být zajímavější! ;-))
Který postup je náročnější? Řekla bych, jak pro koho. ;-)